بازدید 16098
خوانده می‌شوید؛

آیا با تغییر ساختار کنکور و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی موافقید؟

با خبر وزیر آموزش و پرورش در هفته گذشته، گویا واقعا قرار است تغییرات بنیادینی در آزمون ورودی دانشگاه رخ دهد و غول کنکور از میان برداشته شود. چهارشنبه گذشته وزیر آموزش و پرورش در حساب توئیتری‌اش خبر داد: سرانجام تکلیف نهایی کنکور سال آینده مشخص شد و «ورود به ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها نیازی به شرکت در کنکور و «تحمل اضطراب طاقت‌فرسا» ندارد و صرفا سوابق تحصیلی ملاک است.»
کد خبر: ۸۶۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 06 January 2019

با خبر وزیر آموزش و پرورش در هفته گذشته، گویا واقعا قرار است تغییرات بنیادینی در آزمون ورودی دانشگاه رخ دهد و غول کنکور از میان برداشته شود. چهارشنبه گذشته وزیر آموزش و پرورش در حساب توئیتری‌اش خبر داد: سرانجام تکلیف نهایی کنکور سال آینده مشخص شد و «ورود به ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها نیازی به شرکت در کنکور و «تحمل اضطراب طاقت‌فرسا» ندارد و صرفا سوابق تحصیلی ملاک است.»

همچنین سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده مجلس و عضو شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تشریح جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو گفت: در بحث کنکور و قانون سنجش و پذیرش که در سال ۹۲ تصویب شد، بحث بود که برای اینکه بار روانی کنکور کاهش پیدا کند، دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شود. کلیات نحوه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در جلسه پیش مصوب و در این جلسه شیوه نامه اجرایی آن تصویب شد که بر اساس آن پذیرش دانشجو در ۸۵ درصد از رشته/محل‌ها صرفا با استفاده از سوابق تحصیلی صورت بگیرد.

از این صحبت‌ها چنین برمی‌آید، یکی از گلوگاه‌های کلیدی زندگی قریب به اتفاق ایرانی‌ها در شصت سال گذشته در حال از بین رفتن است. با این حال برداشته شدن کنکور هم برای خودش موافقان و مخالفانی دارد که مخاطبان تابناک هم در زمره آن هستند. خیل اظهارنظرهای مختلف کاربران تابناک در اخبار مختلف با موضوع کنکور، منجر به شکل‌گیری «خوانده می‌شوید» امروز با موضوع کنکور شد.

بسیاری از مخالفان بر این باورند «عدالت» در جامعه ایرانی برقرار نیست و یکی از معدود جاهایی که می‌توان دید که افراد شایسته به جایگاه واقعی خود می‌رسند کنکور است. در واقع با صرف نظر از سهمیه‌ها که درصدش نسبت به کل شرکت‌کنندگان کنکور ناچیز است این عده گمان می‌کنند کنکور تنها عرصه‌ای است که در آن افراد شایسته به جایگاه شایسته خود می‌رسند و بر هم زدن آن بر هم زدن یک اصل کلی درست در کشور است. همچنین این عده با بدبینی معتقدند سیستم جدید منتهی به یک سیستم رانتی می‌شود که در آن متر و معیار درست و قابل سنجشی برای رسیدن افراد به دانشگاه مورد نظرشان وجود ندارد.

در طرف مقابل اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که نفرات برتر کنکور در سال‌های گذشته غالبا در مدارس پولی و با سرمایه‌گذاری بالای خانواده‌هایشان به موفقیت رسیده‌اند. بحث مافیای کنکور و مؤسساتی که از این قبل پول قابل توجهی هم درمی‌آورند، مطرح است که نشان می‌دهد ادامه این روند چندان با عدالت آموزشی هم‌خوانی ندارد.

اکنون می‌خواهیم نظر شما را در این باره بدانیم که؛
* آیا شما با حذف کنکور موافقید؟
* نظر شما، درباره جایگزنی «سوابق تحصیلی» به جای «کنکور» چیست؟
* به نظر شما، کنکور یک سیستم عادلانه است و ساز و کار آن درست کار می‌کند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲۳۵
کنکور یک تجارتخانه بزرگی شده که مافیای سرمایه پشت آن هست و هیچگونه ارزش علمی ندارد و فقط برای رونق کسب و کار یک عده هست
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
به شدت مخالف حذف کنکورم
زیرا اولا، به دلیل شرایط اقتصادی همه می خواهند یک رشته یعنی پزشکی قبول شوند.
چگونه می خواهید ششصدو پنجاه هزار نفر را که متقاضی یک دانشگاه یعنی دانشگاه تهران هستند از هم تفکیک کنید؟
آیا می توانید تضمین دهید در هزاران مدرسه تخلفی در گزارش سوابق تحصیلی اتفاق نمی افتد؟
اگر کسی در طول دبیرستان شاگرد تنبلی بوده و اکنون درسخوان شده است را باید برای همیشه از تحصیل محروم کرد؟
سیستم برگزاری کنکور همکنون بسیار ایمن است. در حالی که سوالات امتحان نهایی هر ساله لو می رود
آیا حذف کنکور اجحاف در حق هزاران نفر نخواهد بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
باید جمله خود را اینگونه اصلاح کنید که: "آموزش کشور" یک تجارتخانه بزرگی شده که مافیای سرمایه پشت آن هست و هیچگونه ارزش علمی ندارد و فقط برای رونق کسب و کار یک عده هست.

مطمئن باشد کنکور را هم که بردارند این مافیا برای جایگزین کنکور برنامه های تازه تر و بزرگتری خواهند داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
بچه من دوسال قبل زمانیکه سال سوم تجربی بود و در ترم دوم امتحان نهایی و سراسری داشت هروقت که به خانه می آمد از تعداد بسیار بالای تخلف و تقلب بین همکلاسی هایش و مشورتی امتحان دادن در حوزه امتحانی شکایت داشت موقع چند امتحان پایانی اش بنده به اداره آموزش وپرورش منطقه زنگ زدم و چندین بار این مسئله را به معاون اداره گزارش دادم و گفتم که جناب، وقتیکه خود مراقبان به بچه ها میگویند به همدیگر کمک برسانید و کاغذهای دست بچه ها سر امتحان را ندید می گیرند آیا در حق سایر دانش آموزان اجحاف نمیشود، آیا تمرکز آنهایی که تقلب نمیکنند سر امتحان به هم نمی خورد؟! اما انگار نه انگار و فقط میگفتند چشم پیگیری میشود!
بعداز مدتی فهمیدم که خود اداره با استفاده از این روش سعی داشت که دانش آموزان منطقه در امتحان نهایی سراسری سوم دبیرستان، نمره بسیار بالا بیاورند تا اداره و منطقه از این نظر در بین همه معروف شود

حال با چنین معدل هایی که همه حاصل تقلب های فراوان و رونویسی کردن سر جلسه امتحان است، قرار است، افراد به دانشگاه راه پیدا کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
خیر به هیچ عنوان موافق نیستم
سوابق تحصیلی نباید تاثیر بزاره چون مافیای کنکور ااگه از سال کنکور کارشون رونق میگرفت الان میاد به
سالهای اول دبیرستان و رونق بیشتری میگیره
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
شما چقدر ساده اید بعداز اینکه یک سری با سهمیه و بورسیه بچه هایشان را فرستادند دانشگاه و گندش درآمد حالا هم به اسم کاهش استرس فرزندان ایران زمین!!! میخواهند کنکور را حذف کنند تا فرزندانشان دیگر دغدغه ای نداشته باشند وگرنه از شصت هفتاد سال پیش تاکنون خیلی ها به راحتی آب خوردن میتوانستند کنکور را حذف کنند وزیر آموزش وپرورش کنکونی تبلیغات خداحافظ کنکور راه انداخته فکر کرده که خیلی زرنگ تشریف داره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
کنکور تجربی و پزشکی اصلا عادلانه نیست از آن بدتر امتحانات نهایی سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی که سوالاتش را قبل از امتحان همه دارند!
مهدی دوصفرهفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
یادمه که قبلا از خوانده می شوید هایتان نتیجه گیری میکردید پس چه شد؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
عزیز دل برادر همین کنکور نباشه فرزندان شهرهای فقیر و حاشیه نشین هرگز روی رشته های خوب رو نمی بینند..قبولین سال 97 رو برسی کنی به این نتیجه خواهی رسید.16 دانش اموز شهر زاهدان از یک گلاس همه از رشته های پزشکی قبول شدند.کسی دلش به حال جوانها نسوخته چون فرزندانشون جلای وطن میکنند و توان رقابت رو با بقیه ندارند.بفکر خودشون هستند تا راهی حل برای مشگل خودشون پیدا کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
من چون این طرح رو مطالعه نکرده ام و نظرات کارشناسان موافق و مخالف طرح رو هم نشنیده ام، نظری ندارم
دوستانی که بررسی کرده اند و تخصص دارند، نظراتشون رو بنویسند که استفاده کنیمالبته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
یک فکری باید کرد برای اون دانش آموزانی که در مناطق کم برخوردار و دوردست زندگی میکنن و دسترسی به امکانات یا معلم
خوب ندارند ولی پر از استعدادند
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
من دلم میخواد برم اقتصاد یا مدیریت مالی بخونم اگرم نشد دوست دارم رشته مهندسی آب یا محیط زیست بخونم و اصلا از رشته پزشکی خوشم نمیاد . بدون اینکه کنکور بدم اینقدر توانایی در خودم میبینم که فرضا اقتصاد دانشگاه تهران هم قبول بشم بتونم جزو ۵ نفر برتر ورودی خودمون بشم . اینکه همه رو با هم جمع بزنید و بگید که همه می خواهند پزشک شوند حرف نادرستی است. سیستم آموزشی کشورهای دیگه بدین صورت است که ورود به دانشگاه راحت باشه ولی خروجش کار هر کسی نباشه و در ایران این روند کاملا برعکس ورود سخت خروج مثل آب خوردن راحته.
ال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
خیر چون مدارس و روابط و فامیل و آشنا و فرزند.....همه هستند
دانشگاهها بومی بشه
شهرستانی ها در شهرهاشون بمونند

همه میتونند برن دانشگاه
یک فرهنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
حذف کنکور یک مسأله است، حذف دلالان مسأله ای دیگر. دلالان را حذف کنند اما کنکور را نه.. تنها امید دانش آموزان مناطق محروم همین کنکور است.
ایران دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
خیر.مخالف حذف کنکورم.با حذف کنکور رانت خواری و پارتی بازی بیشتر میشه.نمی گم با وجود بودن کنکور این مسایل نیست اما با حذفش بیشتر میشه.وجود کنکور منطقی تر هست‌.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
در خصوص حذف کنکور باید بایدگفت؛ اولا- هر چند ادعای استرس دانش آموزان ناشی از کنکور صحیح است ولیکن امری است طبیعی و ناشی از ماهیت آزمون و اهمیت آن در شکل گرفتن آینده دانش آموزان می باشد. ثانیا- باحذف کنکور عملا اضطراب و استرس دانش آموزان به سه سال دبیرستان منتقل میشود و بعبارتی از آنجا که سابقه تحصیلی که آنهم بیشتر همان نمرات اکتسابی در طول تحصیل و یا آزمونهای
بدون تردید استرس دانش آموزان و خانواده ها بیشتر خواهد شد و از طرفی در بسیاری از شهرستانها و روستاها مردم از قومیت و طوایف مختلف تشکیل شده اند که بوضوح از الان می بینم که هر کسی تلاش میکند تا از فامیل یل قوم و طایفه و یا خویشاوندان خود نمرات بالاترسی داده و یا در اخذ گرفتن نمرات بالاتر بقولی لابی نمایند و همچنین در این عرصه افراد ذینفوذ شهر امثال مدیران و روسای ادارات و و ... که دارای نفوذ هستند مرتب به دنبال اخذ نمرات بالاتر برای فرزندان خود خوتخند بود و .... هززاران دلیل دیگر از جمله موضوع لو رفتن سوالات به شدت افزایش می بابد زیرا آینده دانش آموزان به همین نمرات و امتحات مرتبط هست و ... و در آخر انبوهی از تخلفات و رانت خواری و ... بر روی دست آموزش و پرورش خواهد ماندووو..دوره ای سراسری می باشد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
کاملا مخالف حذف کنکور در هر مرحله ای هستم.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
من دکتری روانشناسی تربیتی از دانشگاه علامه هستم، مشکلات آموزشی ما اصلا کنکور نیست، مشکل ما فلسفه آموزش و پرورشه، ببنید ما تو ازمونهای بین المللی تیمز و پرلز، از سال 1996 به این طرف چیزی در حد فاجعه هستیم، ازمون تیمز هر 4سال یکبار و آزمون پرلز هر 5 سال یک بار برگزار میشه، کشور ما توی 5 دوره اخیر همیشه جزو 3 تای اخر بوده. چیزی که مایه تاسفه اینه که وزارت اموزش پرورش ما یه تیم علمی نداره که پشت تصمیمات باشه، چند وقت پیش مشق شب رو حذف کردن! ببینید نوشتن عالی ترین سطح توانایی شناختیه، این تصمیم یه خیانته،
الان اگه کنکور حذف بشه یه معنی داره اونم اینکه دیگه کسی نمیتونه از زاهدان دانشگاه خوب قبول بشه چون اونقد پول نداره که بده به این مدارس تا براش سندسازی کنن و سابقه تحصیلی درست کنن. همین الانم وضعیت آموزشی فاجعه است ولی اگه کنکور حذف بشه فردا با پزشکانی طرف حسابیم که غیرمتخصصن، با مهندسان بی سواد، قاضیان و وکیلان و تحصیلکرده های کلاهبردارن، بنده آموزش پرورش چندتا کشور رو از نزدیک مطالعه کردم، کاش، کاش، کاش وزارت خانه های ما هرکدوم یه تیم علمی قوی پشتشون باشه، مطمئن باشین متخصصان تعلیم و تربیت دلسوز و وطن پرست تو کشور ما کم نیستن
حذف کنکور منجر به رسیدن بچه ننه‌ها و نونرهایی که از رقابت می‌ترسن به صندلی‌هایی میشه که لیاقتش رو ندارن.
پاسخ ها
راد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
با سلام
به نظر من با حذف کنکور استرس و اضطراب و ... نه تنها حذف نمی شود بلکه بدتر نیز می شود زیرا کنکور حداقل رقابتی منصفانه است بین همهو اگر حذف شود انصاف و اعتدال را چگونه باید رعایت کرد؟ لابد می گویند امتحان نهایی. اما امتحان نهایی در جاهای مختلف کشور یکسان انجام و تصحیح نمی شود و زمینه های تقلب و .. بیشتر می شود. از طرف دیگر اگر بحث مافیای کنکور را بخواهند مطرح کنند آن مافیا در شکل امتحان نهایی و .. پرقدرت تر کارش را دنبال خواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
نگران نباش کنکور حذف نمی شه. یعنی حرفش را می زنند اما در کل نظام چنین جراتی وجود ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
قربون دهنت و قلمت راست میگی و غیر از این نیست منظور از حذف کنکور هم همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
تا الان هم همین بوده
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اکنون بیسواد های سهمیه ای راحت وارد میشن.
مسئله کنکور نیست خود آموزش است که کیفیت ندارد بجز پزشکی، و بهمین دلیل همه می خوان پزشک بشن!
مواد درسی را الملی کنید با کنکور ویا بدون کنکور!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
تو رو خدا واژه منصفانه رو به کنکور نچسبونید . ملغمه ای از درس های بیربط و باربط با طرح سوالات فضایی که تمام سرنوشت یک دانش آموز باید در امتحان ۴ ساعته ای که هر سال یکبار برگزار میشود مشخص شود. این عین بی عدالتی و غیر منصفانه بودن اگر این امتحان هر سه ماه یکبار و اون هم فقط از تعداد محدودی مثلا ۲ یا ۳ کتاب مشخص بود حرف شما تا حدودی درست بود
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
الان کنکور چند تا شده 1 کنکور هفتم رفتن به مدرسه نمونه مردمی و سملئ و تیز هوشان البته اینها هم سهمیه دارند!!!
2- کنکور نهم به دهم و انتخاب رشته . فرزندان مردم را به زور می برند به انسانی و فرزندان آقایان به تجربی . ریاضی آن ابهت قدیم را ندارد. البته سهمیه آغایان خیلی پر رنگه
3 کنکور - دانشگاه باز هم سهمیه و ووو
در همیه این کنکور ها دست کتابچی ها و آموزشگاه های کزایی و جود دارد. اول این کنکور ها را حذف کنید بعدا برسید به کنکور دانشگاه . بچه 10 ساله و 13 ساله چرا باید تمام عمر خود را در لای کتاب های بی ارزش بگزرانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
الان مافیایی کنکور هست ولی همه جا نیست. اگر کنکور حذف بشه مافیا ی کنکور تحت نام دیگری نظیر مافیایی
معدل و نمره سراسر مدارس کشو را قبضه حواهد کرد.ر
بب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
منظورتون بچه هایی که نه هوشی دارن نه چیزی
فقط کلاسو مدرسه نمونه و شاهد و غیر دولتی و کلاس کنکور و تست
اون باهوش ها متاسفانه درس نمیخونن
با توجه به نبود زيرساخت هاي لازم
قطعا فساد و حق خوري ها به حد علي و اوج خود خواهد رسيد
خصوص با دخيل شدن وضعيت سهميه اي ها.....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
بعنوان یک فرهنگی با بیست سال سابقه کاملا مخالف حذف کنکورم. با اینکه فرزند خودم امسال کنکور دارد و می دانم چقدر سخت و پر استرس است اما همین کنکور تنها امید خیلی‌ها برای بیرون آمدن از حلقه فقر و محرومیت است. آموزش و پرورش همین الان هم دکانی برای کسب درآمد است و معلمان سوال می فروشند، سوالات لو می رود و کنترلی نیست. تنها جایی که هم و غم سوال فروختن نبود کنکور است. حالا اگر این هم برداشته شود ببین چه شود
بنده فوق لیسانس برق از دانشگاه تهران این متن از شما را نقل قول میکنم"بسیاری از مخالفان معتقدند «عدالت» در جامعه ایرانی برقرار نیست و یکی از معدود جاهایی که می‌توان در دید که افراد شایسته به جایگاه واقعی خود می‌رسند کنکور است. در واقع با صرف نظر از سهمیه‌ها که درصدش نسبت به کل شرکت‌کنندگان کنکور ناچیز است این عده گمان می‌کنند کنکور تنها عرصه‌ای است که در آن افراد شایسته به جایگاه شایسته خود می‌رسند و بر هم زدن آن برهم زدن یک اصل کلی درست در کشور است. همچنین این عده با بدبینی معتقدند سیستم جدید منتهی به یک سیستم رانتی می‌شود که در آن متر و معیار درست و قابل سنجشی برای رسیدن افراد به دانشگاه مورد نظرشان وجود ندارد.".
این طرح صرفا دستمایه ای برای سرگرم کردن مجدد جوانان و خانواده ها و بروز رانت خوری های گسترده برای ژن های بی لیاقت و به اصطلاح آقازادگان است.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
مرسی ژن خوب مال آقایان نیست بلکه ژن خراب و معلول درست است. باز هم مرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
موضوع حذف کنکور يک موضوع چالشي و چند بعدي است. با توجه به کاهش رشد جمعيت و افزايش ظرفيت فيزيکي دانشگاه ها و خالي ماندن بخش بزرگي از دانشگاه ها ديگر رقابت مفهوم و معني واقعي خود را از دست داده است. از سوي ديگر فرآيند برگزاري کنکور آسيب جدي به ساختار آموزشي کشور وارد نمود. زيرا سبب شد که مافياي کنکور به وجود آيد؛ کلاس هاي کنکور و سرکيسه کردن مردم از يک سوي آسيب وارد کرد و از سوي ديگر سبب شد که مدارس براي فرستادن دانش آموزان به دانشگاه ها سيستم آموزشي خود را از خلاقيت محور به سوي انتخاب گزينشي و تست محوري سوق دهند. لذا چنين دانش آموزان متاسفانه به دليل تغيير ساختار آموزشي خود در دانشگاه ها تبديل به موجودات فاقد خلاقيت شدند. چيزي که هم اکنون در گير آن هستيم. کاهش قدرت خلاقيت در دانشگاه ها سبب پرورش دانش آموختگاني شد که توان ورود به بازار کار و يا در بازار کار افرادي با دانش عملي اندک و بدون خلاقيت و يا قدرت تصيميم گيري شد. وزارت علوم تقريبا طبق برنامه ريزي که کرده بود در سال 1389 برنامه حذف گام به گام کنکور را شروع
کرد در سال 1398 آن را نهايي نمايد. هم اکنون نيز درصد بالايي از صندلي هاي دانشگاه ها خالي است و تقريبا ورود به دانشگاه ها نزديک به صد در صدي مي باشد. تنها مساله در انتخاب دانشگاه ها کيفي است. لذا رقابت براي ورود به دانشگاه هاي خوب روي خواهد داد. بدين سبب حذف کنکور را بنا به تجربه طولاني در نظام آموزشي کشور تاکيد و توصيه مي نمايم و به هم وظنان خود اعلام مي دارم که نگراني هاي خود را به حداقل برسانند و تلاش بر اين داشته باشند که از آموزش و پرورش کشور بخواهند که در مدارس به آموزش درست و خلاقيتي بکوشند تا فرداي کشورمان اميد بخش تر باشد.
حذف کنکور کاملا کار عاقلانه اییه اما باید معیار سنجش بر اساس وضعیت تحصیلی کاملا مشخص بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
مخالفم اقای وزیر...امتحان و کنکور یعنی رقابت.شما میخواهیدبا نام مردم به کام خودیها عمل کنید
کنکور سراسری نه یک راه حل ایده آل برای گزینش افراد در آموزش عالی ولی بهترین و امکان پذیرترین روش ممکن می باشد طی این سالها با توجه به ظرفیت سازی بالا در صندلی های آموزش عالی کشور و از طرفی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی تب کنکور به شدت کاهش یافته است به نظر می رسد که طراحان کنکور 15 درصدی رشته ها از ذینفعان آموزشگاههای کنکور سراسری هستند تا بدینوسیله مجددا تب کنکور را در کشور افزایش دهند بنابراین ادامه رئند فعلی کنکور بهترین راه حل ممکن فعلی کشور می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
دوست عزیز کاملا موافق: بچه های شما معدلشون چنده؟ اصلا میدانید معدلای دانش آموزان همین الان هم خیلی بالاست و در واقع در بسیاری از موارد معدل معدل خانواده هاست تا معلمها و مدارس عملکردشان عالی قلمداد شود. حالا معیار تمایز دو معدل 20 چیست؟ طبیعتا باید دانشگاهها جواب بدهند که کدام برتر است.اینجاست که روابط، نوع مدرسه، شهر، رانت، تقلب و ... همه بالقوه قابل رونمایی هستند. کنکور علیرغم تمام استرس ها و ... باز خوب است. بجای آن بیایید سوالات ساده کتاب درسی بدهید تا دست مافیا قطع شود و حق به حق دار برسد
اگر نظارت در آموزش و پرورش دقیق و مستمر باشد وبر اساس. نظر خواهی دبیران استعدادهای هر رشته معرفی شوند بهترین روش است.
پاسخ ها
همسر دبیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
کجای کاری..کدوم نظارت مدیران به دبیرها تاکید میکنند نمره قبولی رو هر طور شده باید به دانش اموز بدهند.تا درصد قبولی مدرسه پایین نباشه.کنکور همون شمردن جوجه اخر پاییزه...باید باشه
بنده مخالف حذف کنکور هستم چراکه با حذف آن امکان پذیرش برای دانش آموزان مناطق محروم و حاشیه نشین اقماری شهرها ی بزرگ که بتوانند در یک دانشگاه خوب کشور در کلان شهر ها تحصیل کنند وجود نخواهد داشت هر چند که با بیکاری تحصیل کرده ها و نداشتن انگیزه در دانش آموزان جهت ادامه تحصیل دیگر ان اهمیت گذشته برای آن وجود ندارد با این وجود سیستم کنکور عادلانه بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
ایول زنده باشی
در صورتی که امتحانات نهایی دبیرستان‌ها سراسری ومطمن انجام و نمرات شفاهی در معدل دخالت نداشته باشد موافق هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
به نظرت ممکنه. مگه مدرسه نبودی اجحاف و تبعیض رو ندیدی
اگه دانشگاههای برتر مختص ژنعای خوب باشه مشکل نداره
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
ژن خوب چیه ژن معیوب درسته
باسلام .با تغیریکباره نه باید تغیرات را باطلاع مردم برسانند .حداقل دوسال بعد انرا اجرا کنند که مردم راسرگردان کنند
طرحی بدون پشتوانه و بدون نظر کارشناسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
فکر کنم از اساتید کنکوری هستی که ترسیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
ناشناس 14>55 نکنه تو هم پشت کنکوری تنبلی..مگه تا بحال طرح کارامدی تو این کشور دیدی که استقبال میکنی
با توجه به شرایط موجود در مقطع کنونی حذف کنکور ضرورت اجتناب ناپذیر می باشد اما از طرفی زیر ساختهای حذف کنکور به دلیل ذینفع بودن برخی افراد و مافیای ایجاد شده ، به درستی مهیا نشده و به دیگر سخن حذف کنکور با شرایط اعلام شده تعبیر از چاله به چاه افتادن خواهد بود.
مسئولین امر تصمیصم گیر و تصمیصم ساز بایستی به هیچ وجه ذینفع نباشند و واز طرفی باید عدالت آموزشی در سراسر مهین اسلامی ایران تامیین شده باشد تا بتوان سوابق تحصیلی را ملاک ارزیابی قرار داد
بنده دبیر هستم و چندین سال هم در حوزه اجرا و هم در حوزه تصحیح اوراق امتحانات نهایی اموزش و پرورش کار کرده ام.شاهد بوده ام که در این حوزه ها در اوراق امتحانی بعضی از دانش اموزان وست کاری می شد.اوراق امتحانی اکثرا با دقت کافی تصحیح نمی شدند.با توجه به این مشکلات چطور می خوان از طریق نمرات امتحان نهایی دامشجو بردارن؟به نظر می رسد ای طرح بیشتر به نفع دانش اموزان متوسط و ضعیف باشدتا از این طریق بتوانند در رشته هایی ادامه تحصیل بدهند که از طریق کنکور هیچ وقت نخواهند توانست قبول شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
درود به شرافت شما دبیر گرانقدر و بزرگوار، غیرجانبدارانه اصل مساله را فرمودید، با توجه به نابسامانی های حاکم بر نظام تلیم و تربیت در آموزش و‌پرورش فعلا کنکور تنها گزینه ممکن آیت.
ترا به تمام مقدساتتان لطفا بدون مطالعه و تحقیق کنکور را دست کاری نکنید . تجربه نشان داده که هر کاری را در این مملکت دستکاری کرده اید در آخر آن را به گند زده اید.
من بچه شهرستانی دور افتاده فارغ التحصیل رشته حقوق شهید بهشتی هستم کنکور نبود عمرا فرصت تحصیل در این دانشگاه را پیدا نمی کردم کنکور حذف بشه آقازاده ها رشته ها و دانشگاههای خوب را قوروق خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
افرین وکیل جوون..اینها هم همین رو میخوان
کنکور رو حذف کنید، عوضش اونطرف میخواد فارغ التحصیل بشه باید پوستش کنده بشه، یعنی مثل قیف برعکس بشه همه بتونن برن دانشگاه اما فقط با سوادا فارغ التحصیل بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
زرشک
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
نه عزیزم. اونورش چند نفر می شن با استادش کلاس
خصوصی می گیرن.سریع فارغ التحصیل
حذف کنکور وقتی لازم است که جایگزین مناسب و قابل اعتمادی داشته باشد .؟
متاسفانه شرایط مادی و معنوی آن فراهم نیست!
از اوضاع کنونی سوء استفاده می شود.
حذف کنکور یعنی باز کردن راه ژنهای خوب و بچه پولدارها که با پارتی و دول در دوره دبیرستان نمره میگیرند و بستن راه تحصیل برای مردم عادی چون نتوانسته اند نمره بخرند
خير موافق نيستم نبايد بطور كامل حذف شود چون مدارس محل نمره دادن و بنگاه مالي خواهد شد. بايد سيستم آموزشي بجاي كارهاي صرفا تئوري به سوي مهارت آموزي برود اغلب دانشجويان ما پس از اتمام تحصيلات هيچ مهارت كاري و عملي ندارند. بايد واحد هايي همسو با رشته ها در كارخانه ها و صنايع داشته باشند تا پس از تحصيل فقط به فكر استخدام در شركت ها نباشند و خودشان بتوانند كار آفريني نمايند.
خیلی سوال و ابهام وجود داره. با کسایی که نمره رو با پول میگیرن باید چکار کرد؟ آیا ظرفیت برای ورود همه به دانشگاه وجود داره؟ آیا دلیل حذف کنکور خالی شدن دانشگاه های آزاد بدلیل کم شدن موج جمعیت نوجوان نیست؟ آیا همه از عدالت برای تحصیل رایگان دانشگاهی برخوردار هستند؟ آیا زیرساخت هدایت استعداد برای انتخاب رشته تحصیلی در مدارس وجود داره؟
هزاران سوال پیش میاد کار یک سال و دو سال نیست.
ولی در کل موافقم که این روش گزینش باعث دور ماندن خیلی ها از تحصیل میشه.
اول فکر کنید بعد گند بزنید به اندازه کافی خروجی بیکار داریم...کشور رو نابود کردید با این قوانین بدون بررسی و فکر
با حذف کنکور مخالفم چون سیستم پیشنهادی پر ایراد تر می باشد در کشوری که بر خلاف نص صریح قانون اساسی سهمیه بندی اعمال می شود نمی شود به عدالت آموزشی امیدوار بود و باحذف کنکور عملا قبول شدگان از بین کسانی خواهد بود که امکانات (مالی سیاسی ....)بهتری در اختیار دارند
کنکور فقط باید همون ازمون سال 12 باشه و بس
مخالف سوابق تحصیلی هستم
اینجوری فقیر و غنی یکجور محک میشن ولی با اعمال سوابق تحصیلی فقط اونهایی که سالهای دبیرستان را با کلاسهای خصوصی و معلم خصوصی و پارتی بازی در نمره و... معدل خوبی گرفتن میان بالا
انصاف نیست
کنکور فقط باید کنکور باشه وبس
مافیای کنکور را گسترش ندیم به کل سالهای دبیرستان
کنکور بد است ولی نباید حذف بشه.
سوابق تحصیلی بد از بدتر.
از کنکور این همه انواع و اقسام سهمیه های ناعادلانه رو حذف کنید ، صندلی های دانشگاه های خوب و نفروشین ، خود به خود ظرفیت پذیرش عموم داوطلبان میره بالا و طبعا استرس کنکور کم میشه ، کنکور رو هم میشه مثلا دوبار در سال برگزار کرد.
سوابق تحصیلی یعنی منبع در امد برای اموزش و پرورش +اغاز استرس نمرات از سال دهم تا سه سال ، بدتر از همه پول بده یا راحت تر از اون شما ژن خوب باش ، نمره نهایی 20 بگیر یا اصلا بشو 10 ولی چون پسر فلانی هستی بفرما.
سوابق تحصیلی نباید وارد پروسه کنکور بشه چون بی عدالتی رو به اوج خواهد رسوند.
سیستم اموزش پرورش یک سیستم درست نیست و روزانه اخباری فاجعه بار در ان زیاد است از این به بعد شاهد رواج فساد و رشوه در ان سیستم برای بالا نشان دادن نمرات در امتحان های محلی و فاقد نظارت و غیر استاندارد خواهیم بود همان کنکور بهتر بود چون دارای نظارت و استاندارد بود.
کنکور با شکل فعلی شاید باعث ورود بهترینها به دانشگاه نشود ولی از مشکلات دیگری مانند نبود ساختار استاندارد آزمون در مدارس و تخلفات و کارهای مافیایی برای نمره و غیره باعث دردسرهای جدیدی خواهد شد و حتی این تعداد تحصیل کرده را نخواهیم داشت چون همین سختی ورود باعث انگیزه درس خواندن هست. شما ابتدا در یک طرح پایلوت این حذف کنکور را انجام دهید مثلا در شش الی هفت شهر کشور (میتواند در استان تهران باشد این شهرها چون امکانات سنجش در تهران متمرکز هست) اینکار را انجام دهید در یک دوره دوساله بعد با بررسی نتایج میتوانید بهتر برنامه ریزی کنید. جمعیت یک میلیونی داوطلب کنکور نیاز به سامان دادن با آزمون استاندارد هست که هیچ مدرسه ای در ایران بنظرم آمادگی چنین کاری را ندارد. میتوانید أزمون های استاندارد جامع برای مدارس راه اندازی کنید حتی بصورت آنلاین باشد با استفاده از دوربین و دستورالعمل های متحد الشکل آزمون را رصد کنید که باز نیاز به طرح پایلوت هست.
مدارس غیر انتفاعی مال بچه پول دارها همه نمرات را 20 میدن و با سابقه خوب الا ماشا... دکتر بیسواد خواهیم داشت
الان که کنکور هست با ی عده بیسواد قالب می کنند واویلاست زمانی که کنکور حذف بشه
کلاا بی خیال حذف کنکور
چرا از تجربه سایر کشورها درس نمگیریدچرا همه چیز مملکت ما با تمام دنیا فرق میکنه در هیچ کجای دنیا این همه استرس رو به بچه ها که کنکور وارد میکنه به بچه ها وارد نمیکنن آنهم به قیمت ثروتنمد شدن باندهای مافیایی وکلاس های کنکور فرصت طلب .
زمانی که معدل رو نمیتوانند سی درصد قطعی کنند، انتظار تأثیر بیشتر لاف زنی است.
کنکور باید باشد و تأثیر قطعی معدل هم با درصدی اعمال شود ، مثلاً ۲۰ درصد قطعی.
باید به مدارس پول داد و معدل خرید. غیر از اینه ؟
حذف کنکور ، حذف دلالان پول و استرس از جامعه می باشد که با تبلیغات خود در سطح شهر و تلویزیون و با القا استرس به دانش آموزان و اولیا آنها سعی درچپاول این قشراز جامعه را دارند و فقط به فکر پر کردن حساب های خود در بانک های داخلی و خارجی می باشند و برای این کار دست به هر کاری و نمایشی می زنند. این جماعت هیچ کمکی به پیشرفت علمی کشور ندارند و جز ایجاد رقابتی نا سالم بین نسل جوان و ایجاد جامعه ای افسرده مطلقا هیچ هدفی را دنبال نمی کنند. اینکه تابناک این نظر سنجی را در سایت خود قرار داده جای تشکر دارد و امید داریم که شخصی یا گروهی با غیرت پیدا شود و این بازار کثیف را همراه با دلالان آن را جمع کند تا شاید به دوران پیشرفت حتی کند قبل بر گردیم و از این رکود علمی در بیاییم. در عین حال باید جایگزینی درست توسط “افراد تحصیل کرده واقعی” و با تجربه تدوین شود تا افراد بر اساس توانایی واقعی آنها گزینش شوند و مانند اکثر کشورهای پیشرفته دنیا افراد در مسیر درست برای آینده خود و کشور خود قرار بگیرند.
به امید خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
بله کلاسهای کنکور حذف میشه به جاش پول به جیب مدارس غیر انتفاعی میره که پول بگیرن نمره بدن
حذف کنکور کار بسیار خوبی هست برای رشته های پرطرفدار پزشکی هم از مقطع لیسانس آزمون برگزار شود بدون سابقه دوره لیسانس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
دانشمند پزشکی لیسانس فوق لیسانس داره؟!
دولت اگر برای مردم از بیسواد تا دکترها کار با درامد مکفی درست کند و کسی مشکل تامین اجتماعی و بیمه درمانی نداشته باشد هیچ نیازی به تغییر در سیستم کنکور نیست چون همه عادت کردند از قدیم تا حالا به این شیوه تحصیل، ابتدایی تا متوسطه سنجیده شود .و کنکور سنگ محک است و سهمیه ها هر چند عادلانه نیست ولی قابل چشم پوشی است. مشکل کشور کنکور نیست بلکه شغل است درامد است که متاسفانه الان بجز پزشکی برای هیچ مدرکی شغل وجود ندارد یا اگر هست برای کسی رزرو شده اند . اگر برای همه کار باشد کم کم دانشگاه های با بازدهی پایین حذف میشوند و متقاضیان شرکت در کنکور افراد مستعد و علاقمند خواهند بود و پشت بند آن کلاسهای کنکور هم کم و ضابطه مند خواهند شد .
متاسفانه ما ریشه را ول کردیم چسبیدیم به ریش. ریشه اکثر مشکلات ما شغل و درامد است نه بود یا نبود کنکور.
اینکه سوابق تحصیلی به تنهائی ملاک برای ورود 85 در صد دانش آموزان به دانشگاه باشد موضوع کلی و دارای ابهام فراوان است .که مشکلات آن موقع اجرا نمایان خواهد شد . بنابراین قبل از اجرا باید منظور از سوابق تحصیلی دقیقا تبیین و رشته محل هایی که بدون کنکور دانشجو می پذیرند و آنهایی که با کنکور تعیین تکلیف می شوند مشخص شود .همچنین تاثیر شرکت و کسب مقام در جشنواره ها ،المپیادها و ...در هر دو روش با کنکور یا بدون آن پیش بینی شود .
متاسفانه با حذف کنکور استرس آن به امتحان نهایی منتقل میشه و مشکل بزرگتر میشه و نه کوچکتر. افزون بر این هزینه های هنگفت و دردسرهای جدی برای داوطلبین ایجاد میشه که مدارک خودشون رو به دانشگاه ها بفرستند و با هر یک مصاحبه بدهند. در کنکور سراسری فعلی، یک دانش اموز محروم به صرف داشتن دانش کافی و استعداد بالا میتونه به بهترین دانشگاه های کشور وارد بشه ولی در سیستم پیشنهادی این امر نزدیک به محاله.
متاسفانه با حذف کنکور استرس آن به امتحان نهایی منتقل میشه و مشکل بزرگتر میشه و نه کوچکتر. افزون بر این هزینه های هنگفت و دردسرهای جدی برای داوطلبین ایجاد میشه که مدارک خودشون رو به دانشگاه ها بفرستند و با هر یک مصاحبه بدهند. در کنکور سراسری فعلی، یک دانش اموز محروم به صرف داشتن دانش کافی و استعداد بالا میتونه به بهترین دانشگاه های کشور وارد بشه ولی در سیستم پیشنهادی این امر نزدیک به محاله.
سلام،واقعاً حذف تعجب دارد. دتو یه کنکور با این همه سختگیری تخلف و تقلب و تخلس اتفاق می افتد .اون وقت توی یه میلیون دبیرستان هیچ اتفاقی نمی افتد و همه نمرات و معدلها کاملاً منصفانه و با معیار های یکسان ثبت میشه؟؟؟؟؟. قطعاً اینطور نیست.باید کنکور را از حالت کاملاً تستی خارج کنند و سوالات را طوری طراحی کنند تا علاوه بر حفظیات و مهارت تست زنی مهارت های تفکر، سعی و خطا ، هوش ، و خلاقیت و..... نیز سنجیده شود همچنین نظرات کادر آموزشی مدارس طی 12 سال مدرسه در خصوص استعداد هر دانش آموز باید لحاظ شود.
بر اساس ارزیابی یعنی رانت ضمنا 40 ساله که از در پشتی وفروش سئوالات کنکور و انواع سهمیه ملیونها بیسواد تحویل جامعه دادیم پس نگران حذف کنکور نباشید
تبریک به اقازاده های رانت خوار از همین الان پزشک بودنتان تضمین شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
نه قبلا اینجور نبود! با سهمیه عمه من بود وارد دانشگاه می شد همیشه؟؟؟
به شدت مخالف، روش های جایگزین کنکور قابلیت اجرایی نداشته و ورود به دانشگاه را دچار فساد خواهد نمود.
اقایان امنیت سوال های کنکور رو نمیتونند تضمین بدهند بعد چطوری میشه این همه مدرسه و امتحان رو تضمین بدهند که تقلب نمیشه؟این مساله فقط یک دلیل داره و اون ژن های خوب و اقازاده ها هستش که دیگه بدون دردسر بهترین رشته ها رو تحصیل کنند پیش بابا و مامان.همین.کنکور هرچقدر هم بد باز بهتر از حذف کردن اون هستش.بهتر جای این مساله سهمیه رو حذف کنید.
اگر اموزش و پرورش قادر به تربیت نیروی انسانی شود وضعیت کشور متحول می شود .ساختار ضعیف اموزش و پرورش امکان رشد مافیا و کنکور راقوی تر می کند و تا وقتی که اموزش ورورش جزی اولویت های اخر باشد باید شاهد سر درگمی و بیهودگی در تحصیل فرزندانمان باشیم.اما خورشید امید باید طلوع کند
حذف کردید چگونه صندلی دانشگاهها و رشته های پر طرفدار را انتخاب می کنید غیر از بی عدالتی و رانت چیزی دیگر عاید شما نمی شود
با حذف کنکور به شدت مخالفم. چون راه عادلانه تری برای گزینش دنشجو از میان این همه داوطلب وجود ندارد.
با احتساب سوابق تحصیلی در وضعیت فعلی مخالفم. چون فساد آور است.
کنکور در حال حاضر عدلانه ترین روش گزینش دانشجو است.
حذف کنکور بزرگترین خیانت علمی به استعدادها و ظرفیتهای انسانی کشور است. با حذف کنکور دانشگاه به دو دسته افراد زیر تعلق خواهد گرفت:
1- افراد ثروتمند که از روز اول دبستان هزینه های هنگفت خرج فرزندانشان میکنند و دلهره ای از بابت هزینه ندارند و بلکه میتوانند با پرداخت مبالغ کلان به مدارس و آموزشگاهها حتی سیستم نمره دهی را به نفع خود تغییر دهند. مضافا اینکه در سطوح دبستان و متوسطه سیستم یکپارچه ارزشیابی در کشور وجود ندارد. بر این اساس دلهره ای که الآن و با وجود کنکور در یکی دو سال آخر تحصیل گریبانگیر افراد است در تمام طول تحصیل امتداد خواهد یافت.
2- دولتمردان و صاحبان ژنهای خوب و افراد با نفوذ در دولت که با رانت یا با تغییر و تفسیر قوانین به نفع خود زمینه را برای فرزندانشان فراهم میکنند.
یکی از بزرگترین هنرهای کنکور کشف استعدادهای بزرگی است که از یک منطقه دورافتاده در دو رشته کنکور نفر اول می شود و البته مورد شک دست اندرکاران کنکور قرار میگیرد و چند بار ایشان را برای امتحان مجدد به تهران فرا میخوانند چرا که ایشان یک روستایی بود و ژن خوب نداشت ولی فقط با هنر کنکور توانست خود را به جامعه علمی کشور بشناساند. بسیاری از بزرگان علمی کشور که فاقد بضاعت مالی بوده اند از طریق همین کنکور به جامعه علمی کشور راه یافته اند. (من تاکنون پاسخ این سؤال را پیدا نکرده ام که چرا یک بار به نفرات اول کنکور که از شهرهای مرفه و برخوردار بوده اند شک نکرده اند!)
البته کنکور هم طبیعتا دارای اشکالاتی است که باید آنها را برطرف کرد از جمله باید جلو کاسبکاری مؤسسات کنکور و گمراه کردن دانش آموزان و ترویج روشهای تست زنی بدون فهم موضوع جلوگیری کرد. بارها در صدا و سیما برنامه هایی را دیده ام که مثلا کارشناس و مدرس کنکور صریحا اعلام میکند که فلان تست را باید اینگونه و بدون نیاز به فهم موضوع حل کنید که من با چشمان از حدقه درآمده و متعجبانه می بینم که طرف راست میگوید و جواب درست را میدهد بدون اینکه نیازی به فهم موضوع داشته باشد.
ضمنا جهت اطلاع، بنده خوده به لطف خدا با هنر کنکور از پایین ترین اقشار جامعه در برترین رشته دانشگاهی کشور پذیرفته شدم و الآن در کسوت عضو هیات علمی دانشگاه خدمت میکنم که اگر کنکور نبود این موقعیت به ژنهای برتر تعلق میگرفت.
کنکور ناعادلانه هست ولی فعلا مکانیزم عادلانه تری وجود نداره. شک نکنید با این همه فساد و رفیق بازی که الان تو مملکت ما هست در صورت حذف کنکور، همه صندلیهای دانشگاه میشه نصیب رفقای استادا و آدمهای دارای ارتباط و ... نصیب نفرات با استعداد نمیشه. تو مملکت ما هر طرح جدیدی باعث بدتر شدن اوضاع شده. بهتره دست به چیزی که داره کار می کنه نزنید.
باحذف كنكور كاملاموافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
صاحب مدرسه غبر انتفاعی هستی یا آقازاده ای؟
در سیستم اموزشی ما مطمئن ترین راه همین کنکور است، ولی نه به این شیوه طرح سوال که فقط درامد موسسات خاصی را افزایش می دهد . سوال ها منطقی و تا حد ممکن تشریحی تا واقعا سطح علمی داوطلب سنجیده شود و شانس و روش تس زنی در ان دخالتی نداشته باشد. اگر صرفا سنوات باشد واقعا نمره افراد براساس روابط خواهد بود و این ظلم بزرگی به استعدادهای درخشان بدون پارتی است.
نه!در صورت بودن کنکور فساد موجود (اقتصادی و ...) در همان مقطع است ولی با برداشتن آن به کل سیستم آموزش و پرورش و بعضی از معلمان گسترش می یابد!
به شدت با حذف کنکور مخالفم چون تنها امکانی که برای بچه های مناطق محروم برای پیشرفت و تحصیل در دانشگاههای درست حسابی وجود دارد حدف خواهد شد و دانشگاههای را ژن های خوب و از مابهترانی که سواد ی ندارند وفقط به لطف رانت های بی حساب به جایگاهی که حقشان نبوده رسیده دانشگاههارا پر خواهند کرد ووای بر وضعیت چند ده سال اینده که پرشکان بیسوادش بلای جان مردم شوند ومهندسان فاقد سواد علمی ودانش وتخصص بخواهند کارخانه های خودروسازی ما را اداره کنند
با حذف کنکور واقعا استرس مسوولان حذف میشه چون بچه‌ها شون بدون دغدغه با یک تلفن تو بهترین دانشگاهها مثل شریف، امیر کبیر و...... ثبت نام میشند بقیه بچه های درسخون هم به درک
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
افرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
پشت قضیه فقط همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
احسند
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
دقیقا
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
وقتی مدرک دکترا به این آسانی جاپ وبه فروش میرسد،و همه یک مدرک تو جیب دارند فرقی نمیکند که با کنکور ویا بدون کنکور مدرک بگیرید ،سواد واقعی و توانایی علمی مهم است که دانشگاههای ما از آن بی بهره اند.
یک بیزینس پردرامد برای مدارس غیر انتفاعی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
احتمالا اگر بخوان عملیش کنن امتحانات بصورت هماهنگ و کشوری برگزار و بصورت استانی تصحیح میشه ولی بهرحال امکان اینکه دست توی سوالات ببرن بسیار زیاده
موافق نیستم چون امکانات اموزشی در کشور مساوی نیست. مدارس شهرها و روستا ها مثل هم نیستند
الان برید ببینید اوضاع خرید دیپلم و نمرات سفارشی در چه وضعیتیست بعد برید کنکور را لجن مال کنید
بود و نبود کنکور یکطرف کیفیت آموزش یکطرف
کیفیت آموزش دانشگاهها بسیار پاین آمده. خدا رحم کنه به مردم بخاطر نسل مدیران و مسئولان آینده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
پایین بود عزیز دل
خودتون رو زیاد دست بالا نگیرید
وضع شما بهتر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
تا حدی با حرف شما موافقم ولی دانشگاه های مادر کماکان مثل قبل است تا حد زیادی البته
حذف کنکور، حذف آخرین سنگرهای سوسیالیسم در ایران و در آغوش کشیدن نظام لیبرایسم و کاپیستالیسم است. جامعه ای که دست سرمایه داران، رانت خواران و اصحاب قدرت است و عموم مردم در آن هیچگاه امکان رسیدن به طبقه بالادست را پیدا نمی کنند.
پاسخ ها
دکتر سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
به نظر من چاره در نظام آموزش و پرورش است. از یک میلیون فارغ التحصیل عده بسیار زیادی به دنبال زندگه می روند و عده زیادی هم به دنبال یک حرفه. تحصیلات آموزش و پرورش باید تنها برای زندگی معمولی طارحی شود و در آن دانش آموزان برای یک زندگی خوب و قانونمند آماده شوند. برای ادامه تحصیل باید کالج هایی راه اندازی شود تا کسانی که مایل به ادامه تحصیل هستند در کالج های مربوطه ادامه تحصیل دهند. این کالج ها باید جانشین بخشی از دوره دبیرستان شوند و در آن فرد تنها علوم مورد نیاز را تحصیل کند و سپس در همان رشته ادامه تحصیل دهد.
بنظر من همه این بحث حذف کنکور شو آف هست برای کاربردهای انتخاباتی و یا منحرف کردن ذهن مردم .
همین الان هم اکثر دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی و رشته های غیر پرطرفدار آزاد بدون کنکور هست عملا ( با رتبه هایی که با کمی تلاش بدست اوردن پذیرش میشوند)
دانشگاه های دولتی و رشته های پرطرفدار هم که مثل قبل، کنکور دارن که البته عادلانه ترین روش هم همین هست.
پارتی بازی دوره پذیرش دکتری رو ببینید تا متوجه بشید دارم از چی صحبت میکنم

من پیشنهادم این هست که کنکور رو در یک فرآیند سه امتحانی در طول سه هفته بگیرند ( مثلا بخش عمومی ، بخش تخصصی یک و بخش تخصصی دو )
اینطوری فشار روی داوطلبین کمتر میشه و معیار سنجش هم بهتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
نه این بحث برای ایجتد درآمد است
بنده به عنوان یک عضو هیات علمی ادعا و اثبات می کنم که این شعار وزیر آموزش و پرورش و سازمان سنجش عوام فریبی بیش نیست به دلایل زیر:
1- 85% داوطلبان که قرار است بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شوند سالها است از طریق سازمان سنجش انتخاب رشته و دانشگاه خود را براساس 100 اولویت انتخاب می کنند.در این شیوه جدید دانش آموز و اولیاء آن مانند مدارس باید برای دانشگاههای مختلف مدارک ارسال کند و سردرگمی وبوروکراسی حاکم و استرس بسیار بیشتر ا ز زمان کنکور بر خانواده حاکم می شود کجا و در چه محلی دانش آموز آنها پذیرش می شود.
2- 15% که با کنکور پذیرش می شوند همان ظرفیت کامل دانشگا ههای دولتی روزانه هستند که مشمول سوابق تحصیلی با تاثیر مثبت می شوند و عموم داوظلبان برای آنها ثبت نام می کنند لذا می بینیم امسال جمعیت ثبت نام برای کنکور همانن جمعیت سالهای قبل است جزء اینکه خانواده ها دچار استرس کرده و فشار روانی بر آنها زباد و هزینه ها بیشتری به آنها تحمیل کرده ایم این شیوه حذف کنکور خروجی مناسبی ندارد.
3- در شیوه حذف کنکور اگر دانشگاههای دولتی را اجبار کنند بخش از ظرفیت روزانه خود را به این سهم 85% اختصاص دهند هیچ ساز و کاری برای چگونگی سهمیه مناطق و سهیمه های دیگر دیده نشده است و حتی اگر برای برق شربف 40 نفر ظرفیت دارند و 100 نفر متقاضی بل معدل 20 چگونه ارزیابی شود شاید جواب این باشد که برای برق شریف کنکور برگزار می کنیم این مسئله برای دانشگاه سیستان یا دانشگاه ایلام برای بومی آن منطقه تکرار می شود اگر جواب برگزاری کنکور است پس مسئله حل نشده و این شعار وزیر عوام فریبی بیش نیست
بنده با توجه به تجربه سی ساله در دو نظام آموزش عالی و آموزش و پرورش دارم پیشنهاد میکنم اگر مسئولین مملکت می خواهند اصل را بر شایسته گزینی و عدالت آموزشی بگذارند کافی است به جای یک نصف روز برگزاری کنکور یک یا 2 روز برای داوطلبین با وقت کافی و سوالات در حد و سطح المپیاد برگزار کنند تا با کمترین هزینه شایستگان این ملت به دانشگاههای تراز اول راه یابند و بقیه به همین نسبت در صندلی های خالی جای بگیرند
با این همه مدارس جور واجور با حذف کنکور مخالفم
مخالف حذف كنكورهستيم بدليل اينكه پذيرش مي شود دلبخواه دانشگاهها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
داداچ اشتباه میزنی! در همه جای دنیا همین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
در همه جای دنیا از روی اصول و قاعده پذیرش می شود. در کجای دنیا این همه رانت و پارتی بازی ....
مگه درست كردن سوابق تحصيلي خوب با پول امكان پذير نيست؟راحت درست ميشه بازم بچه هاي طبقه ضعيف كلاهشون پس معركه ميمونه با حذف كنكور به شدت مخالفم چون همين استرس از سال اول دبيرستان شروع ميشه و كتابهاي كمك درسي هم از همون سال دوباره رونق مي گيره مافياي بدتري شكل خواهد گرفت.
کنکور یک مسابقه نسبتاً عادلانه است که در آن فقیر و غنی یکسان هستند. اگر حذف شود چطور میتوان عدالت را در میان این همه دانشگاه و دانشجو به درستی اجرا کرد. همین کنکور با اینهمه سختگیری، بعضاً مشکلاتی همچون لو رفتن سوالات داشته است. اگر حذف شود مافیاهای بدتری ایجاد خواهد شد. کنکور مگر چه بدی دارد که حذف شود؟ اگر گردش مالی بالایی دارد بگذار داشته باشد. آیا از کسی پول زور میگیرند که باید در کلاس کنکور شرکت کنید؟ اتفاقاً آنهایی که به کلاس کنکور نمیروند رشته ها و دانشگاه های بهتری قبول میشوند. تازه چه اشکالی دارد آموزشگاهها باشند و فرضاً پول هم پارو کنند. از این شغل بهتر چیست که بعضی به تعلیم و بعضی به تعلم مشغول باشند؟ یک اشتغال عظیم اینطوری به وجود آمده و دولت که توانایی اشتغالزایی را ندارد میخواهد این نیمچه اشتغال را به هم بزند. باید دید حذف کنکور برای چه کسانی سود دارد که دایم بر طبل حذف کنکور میزنند.
بشدت موافق حذف کنکورم.این روش فقط کمیت سواد را نشان میدهد آن هم در حافظه ی کوتاه مدت.مهم کیفیت و بلند مدتی حفظ دانش است.متاسفانه کنکور نمیتواند تفکیک کننده ی مناسبی برای استعداد های مختلف باشد و لیاقت افراد را بخوبی تبیین نمیکند
به شدت با حذف کنکور مخالفم‌..‌توروبه خدا قسم کاری نکنید که حق نظام قدیم ها ضایع بشه اونا از اولش خبر نداشتند ۹۰درصد نظام قدیم ها معدلشان پایینه لطفا عادلانه به پشت کنکوری ها هم باشید....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
حذف کنکور کاملا درسته... منتهی بهتره پلاکانی انجام بشه تا حقی از کسی ضایع نشه
باسلام وتشکر از وزیر محترم این طرح خیلی هم بموقع وبجاست ۰خدایش هر سال هزاران نفراز فرزندان این مملکت دچار ناامیدی ویاس میشدند دست شان درد نکنند باحذف کنکور کاملا موافقیم
به نظر من حذف کنکور بربر است با ورود آقازاده ها و بی سواد ها یی که به زور پول و تدریس های خصوص به دانشگاه خواهد بود و ارزش علمی دانشگاه ها به هم خواهد ریخت.
مخالف حذف هستم ، اقا نکنید اینکارو بچه های مردم گناه دارند، خدایش این یک جا رو بیخیال شید....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
چی می گی داداش... کنکور باید حذف شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
1451 باید حذف شود تا ژنهای خوب و پولدارها راحت وارد دانشگاههای درجه یک شوند و کسی هم نفهمد؟ منظورتان همین است
اگه کامل حرفم رو بیان کنم طبق تجربه ام منتشر نمیشه.ب همین جمله بسنده میکنم ک حذف سهمیه ها بسیار زیاد مهمتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
موافقم... سهمیه ها باید کلا قطع شود چراکه اگر کسی پدرش شهید شده ربطی به درس خواندن وی ندارد و برای جبران دولت به وی پول دهد نه اینکه جای چهار باسواد را در دانشگاه تنگ کند
کنکور خیانت به بچه های مردم هست علتش هم این هست کسی که تشریحی را خوب یاد گرفته و خوب فهمیده و عمقی یاد گرفته ولی در تست زنی تبحر ندارد از آنطرف می بینیم کسی که قدرت درک مسائل تشریحی را ندارد و طوطی وار چیزهایی حفظ کرده ولی با فوت و فن هایی که بهش آموزش داده می شود از آن دانش آموز زرنگ و نخبه جلو می زند و مملکت به دست همین هایی میفتد که قدرت درک و حل مسائل را ندارند و می بینیم آنچه که داریم می بینیم ( مدیریت فشل و ناکارآمدی در همه ابعاد و سطوح )
کنکور اگر الان مافیا است ، مافیا در چگونگی آموزش است . اما اگر برداشته شود تبدیل میشود به مافیای چگونگی تقلب.
کنکور آخرین سنگر عدالت اجتماعی در این مملکت می باشد
در زمان ما امتحانات آخر سال در مقطع پنج ابتدایی وسوم راهنمایی وچهارم دبیرستان در مدرسه دیگری غیر از مدرسه محل تحصیل برگزار می شدوسئوالات نیز سراسری بودند وامکان حک شدن سئوالات نیز نبود ومدارس غیر انتفاعی نیز وجود نداشت ونمره الکی به کسی نمی دادندبا این حال کنکور برگزار می شد حالا با این همه مدرسه غیر انتفاعی که برای جذب دانش آموز نمره های 20 الکی به بچه ها می دهند با یک چنین سستم اموزشی وامتحاناتی که سراسری نیستند ودر محل تحصیل دانش آموز برگزار می شوندوسئوالات نیز اغلب حک می شوند با استناد به کدام سند معتبری می خواهید کنکور را حذف کنید.قطعا هدفی غیر از فتح آخرین سنگر عدالت اجتماعی به نفع ژن های بی کفایت آقا زاده پشت این قضیه نیست
حرف آخر اینکه امتحان مدارس نمونه دولتی برای مقطع اول متوسطه در سال جاری حذف شدخودم بارها از مسئولین مدرسه شنیدم که این بچه ها به هیچ عنوان قابل مقایسه با بچه های سال های گذشته نیستندویک مشت گرگوری وارد مدرسه نمونه دولتی شده اند.
به نام خدا
با سلام آقای وزیر حذف کنکور مشکلی را حل نخواهد کرد . باید به معیشت معلمان توجه شود تا آموزش و تربیت واقعی در کلاس مدرسه اتفاق بیافتد حق معلمان را از دولت مطالبه کنید . درود به وزیر بهداشت . حالا چرا امسال . بیچاره دانش آموزان این نسل 3-3-6 هر سال را در اضطراب به سر بردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اتفاقا مشکل را تا حدی حل می کند. معیشت معلمان که کلا یک بحث دیگر است
تا زمانی که عدالت در درآمد مشاغل مختلف وجود نداشته باشد و کسی که به فرض مثال فارغ التحصیل یکی از رشته های علوم پزشکی است به راحتی و بلافاصله شغل پیدا می کند و درآمد آن چنانی نیز دارد و بقیه فارغ التحصیلان حسرت چندین سال عمر تلف کرده خود در دانشگاه را می خورند و در آرزوی یک شغل پیش پا افتاده با حقوق بخور و نمیر هستند، مشکل موجود رفع نخواهد گردید چه بسا سیستم های مختلفی جهت ورود به دانشگاه ها آزمایش شوند. هیچ تفاوتی بین پذیرش با کنکور یا سوابق تحصیلی نخواهد بود. امروز شرایط جامعه به گونه ای است که همه جوانان می خواهند پزشک شوند!!!!!!!
به عنوان یک هیات علمی رشته مهندسی برق: درهرحال چه با کنکور (وضع فعلی) چه بدون کنکور (بر اساس سوابق) امیدی نیست ارزیابی قابل قبولی داشته باشیم. چرا باید یک نفر با نمره صفر در ریاضی ولی با درصد خوب در عربی و فارسی رشته مهندسی قبول بشود؟؟
همه چيز را به هم زده ايد لطفآ بيش از اين مسائل علمي را به هم نه ريزيد
اگرنظام آموزشی ما مثل ژاپن مهارت محور باشه بطوریکه پس از طی ۱۲ سال فرد مهارتی رو برای شغل یاد بگیره خوبه ولی درایران اینطوری نیست و حذف کنکور منجر به گسترش بیشتر بی عدالتی میشود که‌هم اکنون نیز وجود دارد درضمت تب پزشک شدن متاسفاته بدلیل نابودی تولید وصنعت کشور بیشتر شده و‌چنانچه زیرساختهای اقتصادی کشور اصلاح نشود بی شک عطش پزشک شدن در کشور بیشتر شده و حذف کنکور برای اکثر رشته های پر طرفدار موجب نابرابری میشود اصلاح زیرساختهای نظام اموزش و‌پرورش و اقتصادی کشور مقدم بر این طرح غیرکارشناسی و فاقد متطق است
اگه کنکور حذف بشه این استرس برای معدل تبدیل میشه وبه جای یک سال استرس چندین سال استرس به وجود خواهد امد ومافیای کلاس تقویتی درست میشه لطفا یه کم تعقل کنید
من به شخصه مخالفم اگه نظر من براتون مهمه حقیقتا هیچ اطمینانی به گفته هیچ کدوم از مسولین از بابت سلامت نظراتشان ندارم
کنکور مسابقه منصفانه ای است که هیچ جای شبه ندارد لذا جایگزین کردن آن صرفا باین دلیل که تعدادی سو استفاده میکنند درست نیست این صورت مسله پاک کردن است .
* آیا شما با حذف کنکور موافقید؟ خیر
* نظر شما، درباره جایگزنی «سوابق تحصیلی» به جای «کنکور» چیست؟ دوستی داشتم که معدل ششم ریاضی اشت شد 10 ولی کنکور شریف قبول شد . خوب این گونه افراد را چه میکیند
* به نظر شما، کنکور یک سیستم عادلانه است و ساز و کار آن درست کار می‌کند؟ کنکور مسابقه منصفانه ای است و ما حق ندارم که به دلیل غلط عمل کردن تعدادی اصل آن را زیر سوال ببریم و پاک کنیم .
بعد این باید منتظر رشوه ها و رانت های عجیب و غریب در رشته های پر طرافدار (85% ظرفیت که اعلام کردند محدودیت ندارد ) باشیم .
بی عدالتی افزایش می یابد.

حذف کنکور باعث رانت برای افراد بانفوذ و ثروتمند می شود و سوابق جعلی را برای افراد بی سواد افزایش می دهد. بی عدالتی افزایش می یابد. معمولا این تصمیمات از جمله حذف کنکور توسط افراد نخبه انجام نمی شود. بلکه توسط افراد ذینفع که بعضا حتی کنکور را هم تجربه نکرده اند انجام نمی شود. سیستم ارزیابی اموزش ابتدایی را بدون مشورت با معلمان باتجربه تغیر دادند و به صورت کیفی درآودند و معلمان به همه دانش آموزن نمره بسیار خوب میدهند.
سلام مردم به شما اعتماد ندارند لذا برای مردم مشکل مجدد ایجاد نکنید
فعلا کنکور عادلانه تر و شفاف تر است وضع را بدتر نکنید با اعصاب و روان جوانها اینقدر بازی نکنید دست از سر آنها بردارید اگر دنبال بازی سیاسی هستید موضوع دیگری پیدا کنید
سلام ، احتمالا، اگر بررسي شود كساني كه موضوع خذف كنكور را برنامه ريزي كرده اند ، ذينفع مي باشند - آدم از اين گونه تصميم هاي ناگهاني و مشخصاً ، بدون فكر و برنامه ريزي و در نظر گرفتن تبعات براي عامه مردم تنش مي لرزد ، آينده مشخص خواهد شد ،موضوع چيست ؟
حذف کنکور اقدامی بسیار تحسین برانگیز است .
حذف مافیای چاپ کتاب کمک درسی. رهایی دانش اموزان از تست زدن و فقط ماشین تست زنی شدن. اکنون دیگر زمان ان رسیده که شاگردان مفهومی درس را فرابگیرند. . حذف کنکور باعث تعمیق یادگیری خواهد شد. زیرا دیگر نمره درسی مدارس تاثیرگذار خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
بلی..بیشتر به نفع شماست تا از این طریق وضع معیشتتان را درس کنید
با سلام
با وجود کنکور 10 موسسه و 10 نفر طراح سئوال را باید کنترل می کردند که موفق نبودند. حال با حذف کنکور تمام دست اندرکاران اعم دبیران، مدیران مدارس ، کارکنان مدارس و اموزش و پروش و سایر دستگاهها و همه افراد دخیل در همه دانشگاهها را باید کنترل کنند. تجربه نشان داده است که موفق می شویم وقتی در کنترل 20 نفر عاجزیم!
وای به حال خانواده هاو دغدغه های آینده شان.
قبلا در پذیرش کارشناسی ارشد هر دانشگاهی آزمون و پذیرش جدا داشت. بررسی کنید چه می گذشت به دانشجویان. کنکور گذاشته شد امثال من از غیر تهران وارد دانشگاه شدیم. بعدا این مشکل در دوره دکترا بود. هر دانشگاهیی دانشجویان خودرا می گرفت. الان در دو مرحله آزمون ومصاحبه انجام می شو. مرحله مصاحبه را بررسی کیند ببنید چه خبر است. داوطلبان یکی از رشته ها می گفتند در یکی از دانشگاههای تهران استاد این رشته از جلسه مصاحبه بیرون امد و با صدای بلند گفت اگر قرار باشد چند نفر اضافه تر هم بگیریم از فارغ التحصیلان خودمان می گیریم به هرکجا هم می خواهید بروید اعتراض کنید.

با این کار دغدغه های مردم به جای یک ازمون به دغدغه تعداد زیادی دانشگاه تبدیل می شود و به عبارتی دغدغه های فراوان به جای یک دغدغه

این یک مورد هم که تا اندازه ای نظم داشت نمی دانم دارد به کجا می رود. زمان اقای احمدی نژاد یکی از زیر ساخت ها مثل سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی پول و اعتبار و.. منحل شد هنوز داریم تاوان می دهیم و آثار آن را می ببینیم.
هم میهنان توجه داشته باشن که 85 درصد از طریق حذف کنکور در رشته /مکانها و بعداز بررسی سوابق تحصیلی و آزمونهایی که توسط دانشگاهها و بشکل اخنصاصی گذاشته میشه قبول میشن پس فقط سوابق تحصیلی کافی نیست اما بقیه رشته هایی که امکان پذیرش به شکل بالا را ندارند یعنی 15 درصدباقیمانده همچنان از طریق کنکور پذیرفته خواهند شد مثل پزشکی .از طرفی دیگر تست که معیار اصلی برای پذیرش در کنکور هست هرگز معیار خوبی نبوده و در هیچیک از دانشگاههای دنیا برای پذیرش استفاده نمیشه .به عبارت دیگه بعضی ها با استفاده از شگردهایی که موسسات آموزشی به آنها می آموزند می توانند رتبه های قابل قبولی از طریق کنکور بدست بیاورند که هرگز از طریق امتحانات تشریحی که سواد واقعی را نشان می دهد دست یافتنی نیست .باید به طرح جدید که به نظر من در شرایط فعلی قابل قبول تر است فرصت امتحان داد وقصاص قبل از گناه نکرد.
با سلام و احترام
این رویه که با شرط معدل باشد با عدالت آموزشی سازگار نیست بنده در منطقه محروم زندگی می کنم که شرایط آموزشی و معلم خوب ندارد ، پدرم فقیر است با اون شرایط درس خوندم و دیپلم گرفتم .و معدلم پایین است .با این شرایط نمیتونم قبول بشم.این طرح کسانی دادند که بچه هاشون کلاسهای خصوصی و دبرستانهای مجهز رفتند برای منه بشاگردی بی پول که با شرایط نداری و بذبختی و کمبود امکانات درس خوندم به درد نمی خورد.اکثر قبولیها پولداران و مناطق برخوردار خواهد بود
بنده با حذف کنکور مخالفم ولی به شرطی که سهمیه هایی که از نظر من تقلب محسوب می شوند را هم باید بردارند چون عامل عقب ماندگی ملت و مملکت ما همین سهمیه ها شدند .افرادی که از طریق رانت و سهمیه باعث نابودی فرهنگ و ثروت و دین و اعتقاد یک جامعه شدن به شکل زیر :
اگر اجازه تقلب به علم اموزان (که اجازه اش را با دادن سهمیه دادیم) بدهیم :
بیمار به دست پزشکی که بتواند تقلب کند خواهد مرد ..! ( که می میرند).
خانه ها بدست مهندسی که موفق به تقلب شده ویران خواهند شد..!(که ویران می شوند)
منابع مالی را بدست حسابداری که موفق به تقلب شده از دست خواهیم داد..!
و انسانیت بدست عالم دینی که موفق به تقلب شده خواهد مرد ..!
و عدالت بدست قاضی که موفق به تقلب شده ضایع خواهد شد.! و جهل در مغز فرزندانمان که موفق به تقلب شده اند ، فرو خواهد ریخت ..!
سقوط آموزش = سقوط ملت"
سلام به شدت مخالف حذف کنکورم حتی اون ۸۵درصد بدون کنکور هم کاملا استرس زاست من شهرستانی هستم منطقه ۳ با وجو د کمترین امکانات آموزشی به نظرم الا ن بیشترین استرس را به نظام قدیم ها وارد میکنید خدا را خوش نمیاد کسانی که معدل پایین دارن نتونند برن دانشگاه توروبه خدا
قسم مدیونید ۸۵درصد بدون کنکور را امسال رد کنید فقط کنکور باشه به خدا نظام قدیم ها گناه دارن آهشون شما را میگیره .....:
شک نکتید رانت خوران اجازه حذف کنکور را نخواهند داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
داداچ اتفاقا رانت خواران در تلاش حذف کنکور هستند
رضا
| Netherlands |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
رانت خورها به هر دری میزنن تاکنکور حذف بشه و هزار سوراخ برای نفوذ دادن بچه هاشون به دانشگاه ها و رشته های بهتر باز بشه. فعلا کنکور نصفه نیمه
جلوشون واستاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
در تایید 1636 با توجه به اهمیت یافتن سوابق، موسسات قدرت مانور بیشتری خواهند داشت و پول بیشتری به جیب خواهند زد. ضمن اینکه رانت، پارتی بازی و حق کشی بیداد خواهد کرد.
به نظر من مهمتر از اون اصلاح رویه اموزشی هست
خیلی از دانشجوها اولا به درس علاقمند نیستن
ثانیا دروس هیچ چیز جدیدی نمیده بهشون یسری تکرار مکررات
با سلام
با حذف کنکور آنهایی که در دوره دبیرستان مشکل داشته و یا علاقه نداشته اند و بعدا می خواهند پیشرفت کنند یا علاقه مند شده اند چه باید کرد؟ یعنی هر کس در دوره دبیرستان به هر علتی مشکل داشت یا علاقه مند نبوود باید با تحصیل در رشته دلخواه خود خداحافظی کند. یعنی هل دادن فرد در حال سقوط یا ریختن سنگ روی فرد سقوط کرده در ته چاه یا دره!
با حذف کنکور مخالفم. چون بر اساس سوابق تحصیلی قراره که انتخاب صورت بگیره، در اینصورت کار برای دانشگاه ها برای گزینش خیلی سخت میشه. شهرهای بزرگ که دانشگاههای خوب و مطرح دارن طبیعتا با سیل گسترده ای از دانش آموزان متقاضی که همه هم معدلهای بالای 19 دارن مواجه خواهتد شد. من که فکر میکنم در اینصورت تخلفات و بی عدالتی خیلی بیشتر خواهد شد.
بسیار متاسف و ناراحتم. با مدیران نالایق و خسته، قطعا مشکلات زیادی در مسیر حذف کنکور خواهیم داشت. بهتر بود با صبر و مرحله به مرحله کنکور حذف شود نه یکباره و شعاری... یاد آغاز طرح یارانه ها افتادم که همینگونه اجرا شد و حال باید تاوان عوارض آن را پس بدهیم.
کنکور بهترین شیوه در ایران است. اگر بر اساس سوابق باشد اکثر از ما بهتران سعی خواهند کرد فرزندانشان بر اساس رابط وارد دانشگاه های دولتی شوند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
هزاران درود ، اغلب شیوهای قانونی در کشور درست هستندواین رانت خوارها هستندکه همه روش های قانونی را به فساد میکشانند
من با هردو روش مخالفم. کنکور تجارت است و سوابق تحصیلی تجارتی بزرگتر
متاسفانه برخی از مدارس نیز روند صحیحی برای نمره دادن ندارند
اگر دانش آموز با معلمی کلاس خصوصی بگیرد نمره را نیز گرفته است در غیراینصورت از نمره ی خوب خبری نیست. در نتیجه دانش آموز بی پول سوابق تحصیلی ضعیف تری خواهد داشت و دانش آموزی که هم پول کلاس خصوصی دارد و هم پول کادو و کمک به مدرسه و..... وارد دانشگاه های تراز اول خواهد شد
باید یک آزمون ورودی برای دبیرستان وجود داشته باشد
بله موافق هستم. غیر از یک سری رشته/محل های خاص که متقاضی زیاد است (و می توان کماکان از کنکور استفاده کرد) برای اکثر رشته های دیگر باید کنکور جمع شود مانند اکثر کشورهای پیشرفته دنیا
توی تاریخ خوندیم قبل از اسلام در زمان ساسانی جامعه بر اساس کاست اداره میشد یعنی هر کسی تو هر طبقه ای به دنیا می آمد حق نداشت به طبقه دیگری بره. الان هم کم کم جامعه داره به همون سمت میره
پاسخ ها
ناسناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
آفرین درست میگید گذشت زمانی که بچه باغبان میشد پزشک الان باید شغل پدرش رو ادامه بده
سلام رانت بیداد خواهد کرد. در ثانی دبیری دبیرستان هم جزو مشاغل میلیاردی خواهد شد...
حذف کنکور باعث رانت و سوء استفاده توسط پولدار ها خواهد بود و به نفع آنهاست
حذف کنکور یعنی از چاله درآمدن و در چاه افتادن. حذف کنکور مثل بسیاری دیگر از مصوبات شتابزده و غیر کارشناسی و غیر مردمی مجلس کشورمان می باشد. بله وضع کنونی تجارت کنکور ی درست نیست ولی راه حل آن اصلاح روشهای اجرای کنکور می باشد نه حذف آن. ای مجلسیان محترم تا کار از کار نگذشته و یک خطای استراتژیک دیگر در کارنامه تان ثبت نشده داستان حذف کنکور را سریعاً حذف کنید و تمام انرژی خود را جهت یافتن بهترین روشهای جذب داشجو از طریق کنکور متمرکز کنید. بجای حل مسئله و مشکل تا کی باید در مملکت ما صورت مسئله را پاک کرد.
به هیچ وجه موافق حذف کنکور نیستم. این زمزمه ها برای این است تا رانت خوارها فرزندانشان را به دانشگاه های مطرح کشور که در دنیا نیز اسم و رسمی دارند بفرستند تا آن دانشگاه ها را هم با قدوم فرزندان بی تعهد سهمیه ای و کم تلاششان به انحطاط بکشانند.
درسته کنکور روش خیلی ایده آلی نیست ولی با وضعیت فعلی کشور اگه سهمیه های ایثار گران رو بردارند و یا در مدارک انها قید کنند سهمیه ایثار گران و تفکیک کنند ایشان را قطعا راه حل مناسبی برای افزایش سطح علمی دانش و بویژه تعهد در کشور خواهد بود .
حذف كنكور زمينه را براي إيجاد فساد و پارتي بازي مهيا خواهد كرد
حذف کنکور نیازمند شرایط ذیل است

1. حذف مدارس انتفاعی نمره فروش و معدل فروش و ایجاد نظام آموزشی یکسان و عادلانه در سراسر کشور طوری که همه دانش آموزان سراسر کشور دسترسی یکسان و عادلانه به آموزش داشته باشند

2. اجرای آزمون های سراسری یکسان و سالم سالانه در مدارس کشور و جلوگیری از فروش سئوالات آزمونها
کنکور خیلی وقت پیش باید حذف می شد اما به شرطی که قبلش فکر بکری به حال آموزش و پرورش مریض احوال بکنند!!
موافقم اینخمه صندلی اینهمه استاد اگه هر کس بر اساس علاقه واستعداد عمل کنه نه بر اساس جو حاکم مطمنا لزومی برا اینهمه هل دادن برای رسیدن به هیچ وجود نداره
بهترین راه ممکن: آسان کردن ورود به دانشگاه و بعد گرفتن شهریه از همه (به جز افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افراد ساکن در مناطق محروم اما با استعداد) با این روش اولا دانشگاه ها مطمئن می شوند که فقط افراد علاقه مند را جذب می کنند (چون دانشجو داره پول میده و اگر هدفش فقط ۴ سال به تعویق انداختن سربازی از طریق تحصیل رایگان با پول مفت نفت باشه قطعا راه های بهتری رو پیدا میکنه) دوما سطح کیفی دانشگاه ها بالا میره (کسانی که بتوانند در سال اول نمرات خوبی کسب کنند در سال های بالاتر شامل تخفیف شهریه شوند و کسانی که سنگینی درس ها رو نمیکشند از گردونه رقابت حذف خواهند شد) سیاست تحصیل مجانی برای زمانی بود که کشور نیاز شدیدی به نیروی تحصیل کرده برای بازسازی داشت در شرایط کنونی بسیاری از رشته ها حالت اشباع رو هم پشت سر گذاشتند و کسور بیشتر به تکنسین ماهر نیاز داره تا فوق لیسانس مقاله بنویس.
درست است که کنکور مافیایی دارد و درست است که موفقان کنکور لزوما بهترین استعداد ها و یا پر تلاش نرین ها نیستند اما حذف آن و ورود به دانشگاه بر اساس نمرات دبیرستان هم مافیا را به سطح کلاس های دبیرستان می کشد . از سوی دیگر موجب می شود اعتبار نمرات دبیرستانی زیر سوال برود زیرا معلمان و اولیای دانش آموزان و خوددانش آموزان به هر شیوه ای دنبال بالارفتن نمره خواهند بود و نه لزوما فهم دروس و مطالب
اگرچه کنکور روش ایده آلی نیست، ولی از سوابق تحصیلی به شدت بهتر است. در قبل از انقلا در سالهای 54 و 55 کنکور حذف شد. ولی مجددا در سال 56 ادامه یافت.
بله حذف به تدریج به صلاح کشوره
خیر
من کاری به این ندارم که کنکور درست هست یا نه.. ولی شما اصلا و ابدا و علما نمی توانید معدلی که در سال های دبیرستان و با امتحانات جدا بدست آمده رو معیار توانایی ذهنی فرد برای رشته های حساسی مثل پزشکی به حساب بیاورید.. گرفتن ۲۰ در هر درس به صورت جداگانه کار سختی نیست تقریبا ۲۰ تا ۳۰ درصد افراد توانایی اون رو دارند ولی همین افراد زمانی که با یک امتحان جامع با گستره وسیع و متفاوت مواجه می شن به مشکل میخورن ..حداقل ۱۵ درصد از معدل ۲۰ ها حتی نمره قبولی نمی گیرن و از ۱۵ درصد بقیه فقط کمتر از ۱ درصد قادر به کسب نمرات ممتاز هستند بنابراین برای انتخاب بهترین ها با بیشترین توانایی ذهنی کنکور نه تنها لازم بلکه ضروری هم هست.. حتی در آمریکا و کشور های پیشرفته برای انتخاب بهترین افراد معدل را معیار قرار نمی دهند و امتحان جامع با بورد را ملاک انتخاب قرار می دهند..به عنوان مثال شما برای پذیرش در تخصص پزشکی در آمریکا بایستی ۳ امتحان جامع که هر کدام ۸ ساعت زمان می برد رو بدهید بعد کسانی که بالاترین نمره رو می گیرند به عنوان دانشجوی برتر جذب می کنند..
بطور خلاصه کنکور بهترین روش برای جذب بهترین ها در رشته های حساس مثل پزشکی و رشته های رقابتی هست.. استرس کنکور بحثی جانبی هست و در تمام دنیا وجود دارد و کسانی که تحت استرس بهترین عملکرد رو نشان می دهند به مراتب توانمند ترند..
ما با حذف امتیاز امتحان بورد برای رشته های تخصص عملا مدرک دکتری را به بسیار افراد نالایق دادیم و الان ۲۰ هزار دانشجوی دکتری بیکار داریم.. این یعنی از بین بردن انرژی و سرمایه کشور به همراه خانه نشین کردن بهترین ها..
افراد توانمند بویژه از لحاظ علمی بسیار مغرورند و در جامعه کنونی ما که شایسته سالاری وجود ندارد مدیران از پذیرش این افراد خودداری می کنند چون عادت به چشم قربان گفتن ها دارند.. پس همان بهتر که ما فقط به افراد لایق اجازه تحصیلات عالی تا دکتر ی( نه کارشناسی وبا درجه کمتر کارشناسی ارشد) رو بدهیم که در دراز مدت به نفع هر جامعه ای هست..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اولا داستان تخصص فرق داره با ورود به دانشگاه . دوما تو همون آمریکا امتحان اس ای تی دارند که خیلی خیلی استاندارد تر از کنکور ایرانه. این که اس ای تی چی هست و چند مدل اس ای تی داریم رو میزارم به عهده خواننده این کامنت که با یک سرچ ساده خودش میتونه بفهمه داستان چیه ولی در بی اعتبار بودن کنکور همین بس که درس عربی تعیین کننده ورود یک نفر به رشته پزشکی یا مهندسی شود
بازم یه کار نسنجیده و یه تصمیم یه شبه
تو این مملکت کی میتونه برای یه سال بعدش برنامه ریزی کنه؟
مشکل از کنکور و یا حذف اون نیست. مشکل اینجاست که کلا بیست تا دانشگاه خوب داریم که پاسخگوی تقاضا نیست. دانشگاههای خوب را اگه عرضه دارید تعدادش را زیاد کنید . استرس کنکور خود بخود حذف میشه. ....
باعث بسي مسرت است كه دست طرفداران حذف كنكور براي عموم رو شده است
مشخص است كه بايد نهايتا امتحاني با مكانيسم كنكور برگزار شود مي توانستند ايرادات اين امتحان را برطرف كنند مثلا زمان بيشتري براي پاسخگويي بدهند سوالات مفهومي تر شوند حتي امتحان تشريحي در چند نوبت ولي با ساختار محرمانه و سراسري بگذارند به هر حال يك رقابت است و هر رقابتي مي تواند در كنارش تجارتي بنا شود چه بهتر كه اين رقابت و تجارت در جهت اهداف عاليه از آن استفاده شود
يعني مثل هميشه به جاي حل مساله مساله پاك مي شود و مساله لاينحل جديدي بوجود مي آيد
مخالفم چون اولا امکان جبران و تغییر رویه و تحول برای کنکوری ها کم میشود و ثانیا مدارس پول بگیر و نمره بده رونق می گیرند و مدارس وقفی فروخته شده و ثالثا با افزایش معدلهای بالا تنها آقازاده ها شانس حضور در دانشگاههای بزرگ را خواهند و داشت و نخبگان واقعی فرصت رقابت نخواهند داشت.
تنها راه کاهش استرس فرزندان تضمین اشتغال آسان و بدون آزمون استخدامیست در این صورت ولع کنکور و مافیای کنکور هم از بین میره
واقعا از خواندن این نظرات دلم می گیرد .دنیای امروز دنیای بی رحمی است و اینکه فکر کنی با گرفتن یک مدرک تحصیلی ولو در بهترین رشته می توانی به کامیابی در زندگی برسی تفکر پوچی است.ایا می دانید 11000 نفر از فارغ التحصیلان رشته پزشکی حتی برای گزراندن طرح خود مراجعه نکرده اند و به مشاغل دیگری مشغولند؟ایا چنین افرادی که مدرک پزشکی هم گرفته اند ولی از ان مایوس هستند با پسر پزشک یک جراح بزرگ که چند مطب بالاشهر و سهام چند بیمارستان خصوصی را دارد برابرند؟نه برادر برای موفقیت به جز مدرک به خیلی چیزهای دیگر نیاز است از جمله تمکن مالی،روابط خاص،گذرنامه یک کشور درجه یک و ....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
و این چند نقطه زیاد دنباله دارد کشور تنها در زمینه اقتصادی به بن بست نرسیده در زمینه آموزش وپرورش سالهاست به بن بست رسیده
حذف کنکور شبیه از چاله در آمدن و به چاه افتادنه. از این به بعد شاهد تجارت نمره خواهیم بود. نمره‌های کیلویی و بی پشتوانه !!!!
کاملا مخالفم. شما یه برگه امتحان رو بده به سه تا دبیر هر کدوم یه نمره میدن اصلا عملی نیست چطور انتظار دارید کسی که مثلا در تهران برگه تصحیح میکنه با اونی که در اصفهان برگه تصحیح میکنه نمره عادلانه باشه.
کاملا ناعادلانه است. همون اندک بچه های محرومی که موفق می شدند در دانشگاههای اصلی قبول شوند هم دیگر موفق نمی شوند.
مخالفم...تخلفات افزایش پیدا میکنه
اصلا کنکور برای پزشک شدنه، مشکل اساسی درآمد سرشار پزشکی در ایرانه که هیچ جای دنیا اینجوری نیست، پس باید مشکل را از ریشه حل کرد
بنظرمن فقط کافیست نظرآقای دکترزارع که سالیانی معاونت آقای دکترجاسبی رابعده داشته وبارهاطرحهای حذف کنکوررادرجلسات متعددمهم بیان نموده وبامضمون اینکه بیاییداین(قیف وارونه رابرگردانیم)وبنابه گفته ایشان نشده است که نشده پس معلوم میشوددراین خصوص هم مافیای پشت پرده نمیگذارندعملی شود.
به نظرم کنکور از معدود رقابت هایی تو کشوره که نمیشه توش دست برد و پارتی بازی کرد،حذفش کنید تا این وصله ناجورم برداشته شه.
اگر صحیح وعادلانه اجرا شود .بسیار عالی است.
میبینم که عوامل مافیای کنکور به شدت در این سایت فعال شده اند از کامنت های فیکی که در مخالفت با حذف کنکور منتشر شده کاملا مشخصه که این صدای واقعی جامعه نیست.
نه، مگر به این شرط که اول جایگزین کنکور دقیقا مشخص بشه و از متخصصان و صاحب‌نظران مشورت لازم گرفته بشه، بعد که نتیجه‌ی خوبی حاصل شد، کنکور حذف بشه. در غیر این صورت ضررش بیشتر از منفعتش خواهد بود.
حذف کنکور خوبه ولی نه تو کشور ما . چون تو کشور ما بدون ایجاد زیرساخت ها و فرهنگ ها طرح حای یک شبه اجرا میشه و نتیجه اش باز شدن رانت برای خواص هست
نتیجه اینکار جز تبدیل کلاس های درس به بقالی و فروش کیلیویی نمره نیست
همین الانم بعضی از دبیران سرکلاس درس وقت نمیذارن تا دانش اموزان در وقت بیرون از مدرسه از کلاس های خصوصیشون استفاده کنن و اخر کار هم سی تا سوال نمونه باهاشون کار میکنن که بیستاش قراره تو امتحان بیاد
وضعیت امتحانات نهایی هم که مشخصه . مدیران مدارس و مناطق برای اینکه رتبه خودشون بره بالا چشم به هر اشکال و خلافی میبندن و شاید حتی به انجامش کمک کنن
در ضمن تقصیر دانش اموزان مناطق محروم که از حداقل امکانات ،کتب و دبیران حاذق محرومن چی میشه؟
مدیر سازمانی که من توش کار میکنم سال گذشته در جلسه نقل میکرد که در همان سال برای کلاس خصوصی فرزندش در تهران که سال سوم دبیرستان است پانصد میلیون تومان خرج کرده تا با اساتید طراح سوالات نهایی کلاس خصوصی داشته باشد . دانش اموز منطقه محروم که هم کار میکند و خودش درس میخواند و هم غم بی نانی پدر و ناتوانی از پرداخت هزینه درمانی مادر و بیکاری و افسردگی برادر و غم خانواده در ناتوانی از تهیه جهیزیه خواهرش را هم بدوش میکشد چه در کنکور و چه در معدل چه در کسب شغل و ازمون استخدامی و ..... شانسی برای رقابت دارد؟
اگر تا حالا رانت در اقتصاد و کار و ... بود داره به کنکور و رانت در رشته های خوب هم کشیده میشه یعنی غیر از رانتای بالا میخان بچه هاشون بدون کنکور بهترین رشته ها رو بخونن برداشتن کنکور یعنی اینکه میخان مانع جلوی ادامه تحصیل فرزندان از ما بهتران رو بردارن و اونا حتی برای ورود به رشته های خوب در ظاهر هم ناچار به یک آزمون به نام کنکور نباشن کنکور برداشته میشه چون فرزنداشون میخان برن بهترین دانشگاهها با چیزی به نام معدل که میشه خیلی راحت جورش بکنن
با سلام بهترین راهکار حذف کنکور وثبت نام به شیوه دانشگاه ازاد اسلامی دردهه نود هست انتخاب بیش از بیست رشته وشهر. درسامانه مرکز ازمون انجام می گرفت اگر غیر ازین ومخصوصا مراجعه حصوری باشد ظلم بر شهرستانیها وروستاییان عزیز خواهد بود
باسلام واقعا این قانون خیییییییییلی ناعدالتیه...ماها که نظام قدیم هستیم ودیگه فرصت جبران نمرات نهایی رو نداریم چه کار کنیم حداقل قبل از دی ماه خبر میدادند تا ما در ترمیم معدل شرکت میکردیم.....ینی چی اخه.ما داوطلبان هم باید چه قدر فشار روحی بکشیم اخه....
اگرکنکور را سهمیه ای نکنند وآقازاده بازی درنیارند بدون شک هرکس طالب هررشته باشه وعلاقمند به آن باشه دریک رقابت سالم بامحسابه ایکه کرده بهش میرسه. بااین شرایط ۱.سهمیه ای درکارنباشه. ۲. آقازاده بازی نباشه. ۳ . رقابت سالم درکنکوربدون خدشه
معلومه تصمیم درستی اتخاذ شده که عوامل مافیای کنکور با این شدت و حدت اینجا کامنت مخالف گذاشتند
نظام اموزشی ایران باید از نظام اموزشی چین الگو پذیر باشد
رقابت شدید نظم عالی سواد کافی و خلاقیت باعث شده چین جزء۳ کشور اول جهان باشد
نظام اموزشی ایران ضعیف است و باید با سخت گیری شدید اصلاح شود امتحانات پایان هر دوره برگزار شود و دانش اموزان دارای سهمیه به دانشگاه های ارگان حمایتی خود معرفی شوند تا دانشجویانی که دارای لیاقت تحصیلی هستند بتوانند در دانشگاه هایی که شایسته بودن در انجا هستند پذیرش شوند حقوق معلمین افزایش یابد و امکانات اموزشی به روز شود حتی برای کسانی که وارد دانشگاه نمیشوند باید کسب مدرک فنی متناسب بافعالیت شخص اجباری باشد تا کیفت و راندمان کار بالارود .مثلا وقتی یک مهندس راه دارای مدرک اما بیسواد همراه کارگری که مهارت لازم را ندارد در یک پروژه بخشی از یک جاده فعالیت میکند جاده ساخته شده بسیار بی کیفیت و بعد از چندماه از اغاز شروع بکار کردن جاده از بین می رود
کارشناس تعلیم و تربیت هستم و 23 سال تجربه آموزش تو موسسات غیر دولتی رو دارمب ا حذف کنکور کاملا موافقم.
نبودن کنکور، به لحاظ آموزشی و تربیتی، راهبردی تر و استراتژیک تر از اونه که با بحث های اجرایی مثل جابه جا شدن حوزه فعالیت مافیای کنکور و ... بهش بپردازیم. حذف کنکور، یه راهبرد آموزشیه که اهالی تعلیم و تربیت کاملا باهاش موافقن. بحثی هم اگر به عنوان مخالف هست، بحث اجراییه. تا کی قراره ناتوانایی های اجراییمون، باعث کوتاه اومدن از راهبرد های این قدر مهم باشه
مشکل کشور ما بودن یا نبودن کنکور نیست. مشکل ما سازمانی هست و مسلما با حذف کنکور هیچ دردی از دانش آموزان کشور ما دوا نخواهد شد، چرا که بسترهای اموزشی درست و سالم در کشور ما فراهم نیست. برای سیستم آموزشی غلط و تئوری محور کشور ما هیچ راه حل منطقی و درستی پیدا نخواهد شد. اگه قصدتون اصلاح هست، سیستم معیوبتون رو درست کنید.
بهترین گزینه ، واگذاری پذیرش دانشجو به خود دانشگاه ها میباشد ، که از لحاظ سابقهٔ تحصیلی ،و آزمون محدود ، دانشجو را انتخاب کنند ؟،،،
سلم یه ذره اعتدالت باقی مانده هم از بین خواهد رفت
حذف کنکور بهترین کاره . چون وجود متناقض با سند تحول بنیادین آموزش پرورشه .
کنکور باید برای 10 تا 15 درصد رشته ها برگزار بشه که رشته های مهم رو شامل بشه . چیزی که الان در حال انجام هست و خیلی خوشحال کنندست . خدا خیرشون بده .
حذف کنکور امکان پذیر و عادلانه نخواهد بود. اولا توانایی برگزاری آزمون های نهایی بدون شائبه را نداریم به چشم خود دیده ام که فلان مدیر فرزند خود را که در همان مدرسه درس می خوانده را از بقیه جدا کرده و مجزا از بقیه دانش آموزان در شرایط کاملا متفاوت آزمون می دهد و چون ناظر از همکاران اوست از این تخلف وحشتناک می گذرد.
سوال دیگری که مطرح است آیا شرایط تصحیح اوراق امتحانی در تمام مناطق کشور یکسان است ؟ البته که نیست . در حوضه تصحیح اوراق امتحانی گاهی درباره یک سوال و جوابهای ناقص دانش آموزان تصمیماتی گرفته می شود و نمراتی به آن تعلق می گیرد که هیچ هماهنگی با حوضه های دیگر در نقاط دیگر کشور در آن دیده نمی شود. این یعنی معدل امتحانات نهایی عدالت محض نیست.
نکته دیگر اینکه اگر برای دانش آموزی که در یک درس به دلیل غیبت(هرچند موجه) امکان حضور در امتحان نباشد ، و آن دانش آموز شرایط معدلی خوبی داشته باشد به طور خودکار در درس مربوطه قبول محسوب می شود و امکان جبران نمره آن درس را ندارد .
و...
سلام
من دبير دبيرستان هستم از دوستان خواهش مي كنم بدون تخصص اظهار نظر نكنند كنكور بلاي جان جوان هاي ماشده واضطراب واسترس پدرشون رو در آورده آموزش وپرورش ووزارت علوم بايد اماحانات داخلي محكمي برگزار كنند وكنمور رو حذف كنند كنكوررشته هاي خاص بايد جدي تر برگزار بشه وسهميه در اين رشته ها حذف بشه تا افراد با استعداد به اين رشته ها راه پيدا كنند. از شهريور ماه اختاپوس كتابهاي كمك درسي راحتمون نميذاره هروروز زنگ مي زنن وازما مي هوان كتاباشون رو به بچه ها معرفي كنيم اينا با روح وروان جوان هاي ما تجارت مي كنند اين كار غلط بايد متوقف بشه
کنکور نه حذف نشه ولی بجای تست زنی سوالات تشریحی مطرح باشه و کنکور برای چند روز متوالی مثل امتحانات مدرسه برگزار شود
کنکور اکثر رشته های کم طرفدار از قبل نیز عملا برداشته شده بود. چون متقاضی نداشت و هرکی در انتخاب رشته میزد قبول بود. دعوا سر رشته های پر طرفداری مثل گروه پزشکی و حقوق و معلمی و... است که شغلشون تضمینه و هیچ موقع کنکور شون هم حذف نمیشه.اینا فقط شعار میدن که ما هم میتونیم تغییری احمدی نژادی در سیستم اموزشی مملکت بدیم. در بحث مافیای کنکور هم متهم اول خود صداوسیما ست که دوربین رسانه ملی را دربست در اختیار موسسات اموزشی و تستی میگذاره.معلوم میشه در ایران میتوان همه چیز را خرید غیر از سلامتی.
ساده لوحانه است باور این مطلب. همین الان رقابت برای آن 15 دصد ظرفیت است وگرنه بقیه ظرفیت که رقابت ندارند
به عنوان یک دانشجوی دکترا که تا حالا چند بار کنکور دادم میگم کنکور خیلی به. ولی این سیستم سوابق تحصیلی فاجعه است! یعنی اگر قبلا یکی کنکورش خراب میشد میتونست سال بعدش دوباره کنکور بده ولی الان اگه یکی امتحان مدرسه اش خراب شد دیگه دوباره ای وجود نداره. این غیر از همه تبعیضهایی هست که تو امتحان گرفتن ها اتفاق خواهد افتاد.
راه درست اینه که کنکور رو متعدد کنن یا اینکه هر دانشگاهی برای خودش یه ازمون ورودی داشته باشه.
حذف کنکور ناعادلانه است . با هزاران دلیل. ..
با حذف کنکور کاملاً مخالفم . چون سیستم فعلی کلاس های کنکور و مهارت های تست زنی (که اتفاقاً بسیار گران قیمت نیز بوده، هرکسی از پس پرداخت هزینه های آن برنمی آید و به طبقه ای خاص تعلق دارد)، دانش آموزان را به مثابه مرغی پرورده در آب نمک بار می آورد . آنان پس از عبور از سد کنکور، با یک فشار ، از آب نمک (مهارت های تست زنی) رهایی یافته و به مانند جوجه ای لاغر،از معلومات حفظی تهی می شوند . بنابراین ملاحظه می شود که آموخته های آنان صرفاً در حد تست زنی بوده و از تحلیل علمی مسایل عاجز می باشند .
با سلام با حذف کنکور و واگذاری آن به سوابق منبعد مدارس پول میگیرند و نمره بالا خواهند داد و رقابتی در جذب بچه پولدارها خواهد شد . کاش میشد در دانشگاه ها برای همه باز بود و کسانیکه لیاقت اخذ مدرک داشتند از آن می توانستن بیرون بیایند و هر کسی جرات وارد شدن به دانشگاه را پیدا نمی کرد
با حذف کنکور وشیر توشیر شدن اوضاع ژنهای برتر در دانشگاههای برتر تحصیل خواهند کرد !!!!!!
بنده با تایید همه دغدغه های مخالفان حذف کنکور،به شدت با حذف کنکور که تنها فیلتر نسبتا امن کشورمان است به شدت مخالفم
با سلام و احترام
به عنوان یک دبیر تا جایی که بنده اطلاع دارم نقش نمره در طول تحصیل دوازده ساله دانش آموز هر روز کمرنگ تر می شود و در خیلی از رشته ها حتی در پایه دوازدهم امتحان نهایی نیز وجود ندارد
نمرات کیلویی مدارس غیر انتفاعی نیز که اظهر من الشمس است
با چه میزانی و بر پایه چه عدالت آموزشی قرار است کنکور حذف شود!؟
بنده دانش آموزانی دارم که در پایه دهم دوره متوسطه دوم جدول ضرب بلد نیستند و از یک تقسیم ساده عاجزند
حتی در پایه دوازدهم دانش آموز عدد نه هزار و پنجاه و پنج را بعد از کلی تردید در روی تخته 900055 می نویسد
نقش کادر مدرسه و معلمین بیشتر به نگهدارنده و سرگرم کننده دانش آموزان در مدارس تبدیل شده
چون بیشتر دانش آموزان انگیزه ای برای درس خواندن ندارند و از طرفی مطمئن هستند که به هر حال ازین دوره می گذرند و سیستم طوری شده که در هر صورت نمره قبولی خواهند گرفت
بدا به حال آموزش و بدا به حال فردای این کشور
با حذف کنکور متاسفانه علی رغم نامناسب بودن آن و بد بودن آن برای جوانان مجبوریم که ما ملت مخالفت کنیم. چون ایران بهشت رانتخواران است و با حذف کنکور فقط فرزندان فلانی و فلانی می توانند وارد رشته ها و دانشگاه های خوب شوند و رشته و دانشگاه درجه سه و چهار می ماند برای بچه های مردم عادی.
رقابت و کنکور لازم است ولی اتخاب بایستی خرج ار سیسنم رانتی باشد. من موافقم کنکور به صروت تشریحی و در چند روز متوالی انجام گردد تا واقعا اونایی که مسائل را درک کرده اند در رشته های مورد علاقه شون پذیرش بشن
من خودم کنکوری هستم رشته ی تجربی، ازتون خواهش میکنم اگه تجربه ی کنکور نداشتین یا خیلی سال پیش تجربه ش کردین راجب شرایط الان نظر ندید، ما دبیرهای پروازی داریم ک به وسطه ی کنکور جلسه ای ۷۰ یا ۸۰ میلیون میگیرند ،استرس هایی داریم که نه میشه از درس خوندن دست کشید و نه میدونیم اگه بخونیم فایده ای داره یا نه، شما جای ماها نیستید بویژه نظام قدیم ... کنکور در اون یکسال یا دو سال یا سه سال یا هرچندسالی که براش میجنگیم یک دغدغه ی بزرگه که حتی خواب و خوراک رو هم از ادم میگیره و اگه دانش اموز تجربی باشی اینهمه فشار و با نا امیدی باید بگذرونی چون هیچ تضمینی برای قبولی در رشته دلخواه نیست و کی گفته کنکور عادلانس؟ حتی درصد های بچه ها با تراز هایی که آوردن هم خونی نداشت! سهمیه و اینام ک هیچی...
بنظرِ منی که خودم کنکوریِ تجربی نظام قدیم هستم یعنی پشت کنکوری هستم در واقع
اگر برای روح و روان بچه ها ارزش قاعل هستید اگر به بچه های خود بها میدهید انهارا تشویق نکنید که یک ازمون ۴ ساعته نهایته اعتدال است
ما نباید برای اینکه شرایط بدتر نشود با بد بسازیم
کنکور همانطور که حقه بچه های خارجی نیست حق بچه های خودتان هم نیست!
خواهش میکنم مثل همیشع بد را انتخاب نکنید برای اینکه بدتر نشود
اینگونه پس فرصتی برای خوب کِی می آید؟
کنکور به این شیوه ک در کشور ماست غول بزرگی شده که حتی در خواب هم کنکوری هارا رها نمیکند
کنکور اشتباه است ...
با سلام. واقعا" حذف کنکور نگران کننده است و عواقب آن معلوم نیست. و شعارهای اینکه حذف کنکور برای کشور بهتر است از ابعاد شعار تا واقعیت نا معلوم است. وقتی در همین کنکور فعلی سئولات گاها" در اختیار یک عده خاص قرار می گیرد. وقتی در آینده یک عده خاص سوابق تحصیلی بهترین ها را خواهند داشت که نحوه رفتار روسای دانشگاه ها در خصوص جذب دانشجویان دکتری نمونه ای از آن است که مثلا" فلان شرکت کننده دوره دکتری می تواند بهترین ها باشد . چند وقت پیش در فضار مجازی طرح شد که در سر کلاس فلان دانشکده پزشکی دانشجویی نشسته بود که رتبه یک تجربی را داشت و درکنار آن دانشجویی نشسته بود که رتبه حدود صد هزارمین بود که بنده حقیقش نفهمیدم چرا؟ ولی می دانم که اگر کنکور حذف شود دانش اموزان کنکوری شهرستانی و روستایی بایستی قید دانشگاه های معتبر کشور و نیز رشته های خوب و پرطرفدار کشور را بزنند. مگر در خواب این رشته ها و دانشگاه ها را ببینند . و قطعا" در چشم انداز سالهای آتی ملاک جذب کارمندان نیز رشته ها و دنشگاه های معتبر خواهد بود و نتیجه اینکه مدیران کشور در چندین سال آتی مشخص است.البته این نظر شخصی خودم است و با تجربه چندین ساله کاری در جامعه.
‍آیا با تغییر ساختار کنکور و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی موافقید؟
نخیر
با هر تغییری که باعث خدشه دارشدن و آسیب رسیدن به این فساد سیستماتیک باشد شدیدا مخالفیم
به نظر بنده، کنکور دو مرحله ای بشه. مرحله اول امتحان جامع دیپلم است و کسانی که در این امتحان جامع نمره حداقل 70 از 100 بگیرند، آموزش و پروش به آنها مدرک دیپلم اهدا می کند. برای شرکت در کنکور مثلا پزشکی نمره امتحان جامع داوطلب حداقل 90 از 100 باشد. برای رشته های فنی حداقل 85 از 100 باشد. ایبگونه هم کسانی که واقعا توانایی علمی ندارند امکان شرکت و ورود در دانشگاهها را نخواهند داشت. در ضمن مرحله دوم رقابت کاملا تخصصی و رقابتی و رشته ای باشد مثلا در کنکور رشته پزشکی فقط مطالب زیست شناسی و پزشکی سوال بیاد نه دروس عمومی. در کنکور مهندسی برق ریاضی و فیزیک سوال باشه و در مهندسی شیمی، ریاضی و شیمی. به عبارتی لزومی ندارد که کسی که دواطلب مهندسی برق است با کسی که داوطلب مهندسی شیمی است سوالات یکسانی داشته باشد.
باید رانت و رانت بازی را حذف کرد. باید ساختار آموزشی مملکت را از بیخ و بن اصلاح کرد. نیاز است است که فرهنگ یادگیری رواج پیداکند و کیفیت آموزش بالا رود. با اینکه موافق صددرصدی حذف کنکور هستم ولی اعتقاد دارم اینهم به نوعی پاک کردن صورت مسئله هستش و رانتها از موسسات کنکور و مافیای آن به سمت دبیرستانها کشیده میشود مخصوصا سه سال آخر. ولی اگر به صورت واقعی و حقیقی معدل سه سال آخر دبیرستان ملاک قرار گیرد و دست دلالان کوتاه شود،قطعا حذف کنکور یک موفقیت بزرگ خواهد بود. مشکل اینجاست که همه جا پول و پارتی و رشوه و رابطه نقش اصلی را بازی میکند. ضمنا بعد از اینکه دانش آموزی معدل بالا داشت،دانشگاه مورد نظر میتواند از ایشان مصاحبه بگیرد و مثلا تست هوش تا شایسته ترین ها راهی دانشگاه مورد نظر و رشته مورد نظر شوند چیزی که البته به نظرم هرگز در این کشور اتفاق نخواهد افتاد. کنکور واقعا جلویز رشد و خلاقیت را میگیرد و فقط یک نوع مهارت تست زدن است. اما خب سالانه هزاران ملیاردتومن پول راهی جیب مافیا میکند و اگر برای مردم آب ندارد ولی برای آنها حسابی نان دارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر