بازدید 5356

شهری با بالاترین نرخ حاشیه‌نشینی در کشور

کد خبر: ۸۶۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 05 January 2019

شهردار چابهار گفت: نصف جمعیت شهر چابهار حاشیه‌نشین هستند و این بندر بالاترین نرخ حاشیه نشینی نسبت به جمعیت را در کشور دارد.

به گزارش تابناک از ایسنا، ‌یونس حقانی اظهار کرد: از جمعیت 112 هزارنفری شهر چابهار، 56 هزار نفر شامل نصف جمعیت این بندر در سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهرها زندگی می‌کنند.

وی افزود: این جمعیت حاشیه‌نشین در کانون‌های جمعیتی پراکنده در مجموع در محدوده‌ای هزار و دویست هکتاری زندگی می‌کنند که از نظر تراکم جمعیتی،سرعت رشد حاشیه‌نشینی و الگوی زیست حاشیه‌نشینی نه تنها در کشور بلکه در جهان کم سابقه است.

شهردار چابهار تصریح کرد: مشکلی که ما در ساماندهی حاشیه‌نشینی داریم، اراضی این مناطق است که همگی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن است و لازم است برای خدمات‌دهی به حاشیه‌نشینان این اراضی به شهرداری واگذار شود.

حقانی اضافه کرد: شهرداری چابهار اعلام کرده، اگر زمین‌ها به شهرداری واگذار شود، شهرداری با توجه ردیف‌هایی به ساماندهی حاشیه‌نشینی اختصاص‌یافته که شامل 30 درصد اعتبارات استانی و نهادهای درگیر در ستاد بازآفرینی است و همچنین پیگیری و عزم مستمر، ساماندهی را سرعت می‌دهد که متأسفانه عزم و اراده لازم برای ساماندهی حاشیه‌نشینان وجود ندارد.

شهردار چابهار گفت: برای ساماندهی شهر چابهار متناسب بااهمیت آن، پیشتر درخواست کردیم که از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران، اعتباری به شهر چابهار تخصیص یابد که فعلاً پاسخی دریافت نکردیم، با این‌ حال این اطمینان وجود دارد که بدون توسعه شهر چابهار و ارتقای شاخص‌های زندگی در آن، استقرار صنایع و توسعه سواحل مکران با معضل جدی روبه‌رو می‌شود.

وی با اشاره به لایحه توسعه منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: قبلاً اعلام‌شده بود که در طرح توسعه منطقه آزاد، الحاق تنها بنادر شهر، شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد موردتوافق قرارگرفته که این صریحاً مورد مخالفت ماست، اگر قرار باشد شهر چابهار هزینه‌های منطقه آزاد را بدهد و بار آن ‌را بر دوش بکشد؛ حق شهر چابهار است به منطقه آزاد ملحق شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان