بازدید 2373

چند درصد ایرانیان جویای کار هستند؟

کد خبر: ۸۶۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹ 04 January 2019

رئیس مرکز آمار ایران با بیان این‌که 40.5 درصد ایرانیان جویای کار هستند، گفت: نرخ بیکاری استان همدان نسبت به متوسط کشوری کمتر است.

«امیدعلی پارسا» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در استان همدان نرخ بیکاری ۷.۲ درصد است که با احتساب خطای نسبی 25 درصد، همین عدد کمتر یا بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ۶ دهم درصد افزایش نرخ مشارکت اقتصادی داشتیم که مشارکت استان همدان نسبت به پیش از این کمتر بوده اما نرخ میانگین کشوری ۱۱.۷ و استان همدان ۷.۲ درصد بوده است.

رئیس مرکز آمار ایران تصریح کرد: ۴۰.۵درصد مردم در کشور جویای کار هستند که این میزان در همدان ۴۰.۲ است.

وی افزود: آمار سال گذشته همدان ۴۰.۸ بوده که امسال به ۴۰.۲ کاهش پیدا کرده و این نشان می‌دهد نیم درصد نرخ مشارکت اقتصادی مردم کاهش یافته است.

پارسا اظهار کرد: نرخ بیکاری یک برآورد نقطه‌ای است که برآورد می‌کنیم این میزان از ۵.۳ تا ۹.۲ متغیر خواهد بود که این میزان به‌صورت نمونه از جامعه هدف است.

وی افزود: در گذشته مرکز آمار فقط یک رقم می‌گفت اما امروزه ارقام پایین‌تر و بالاتر رقم مورد نظر نیز بیان می‌شود، چون ما به همه مردم مراجعه نکردیم و براساس نمونه گزارش داده‌ایم.

این مقام مسئول یادآور شد: در مرکز آمار علاوه‌بر برآورد نقطه‌ای از برآورد فاصله‌ای نیز گزارشی در اختیار مردم قرار گرفته است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر