بازدید 12467

وضعیت بارش های امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور

کد خبر: ۸۶۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 03 January 2019
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به آخرین تغییرات آب و هوایی کشور تصریح کرد: امروز به جز مناطق جنوب شرق در سایر نقاط کشور شاهد بارش برف و باران خواهیم بود. سامانه بارشی نیز از عصر فردا جمعه از کشور خارج می شود.
 
به گزارش «تابناک» کبری رفیعی در گفت و گو با ایرنا، افزود: تمرکز بارش ها امروز بیشتر در استان های خراسان شمالی و رضوی، شمال خراسان جنوبی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران، گلستان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش هایی از استان های اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس و شرق خوزستان و شمال بوشهر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه امروز به تدریج از میزان بارش ها در نوارغربی کشور کاسته می شود، ادامه داد: شکل بارش ها در مناطق مرتفع به صورت برف است و در جنوب غرب کشور نیز رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

رفیعی با بیان اینکه فردا جمعه 14 دی ماه ادامه بارش ها را در شمال شرق کشور از جمله استان های گلستان، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی خواهیم داشت، افزود: سایر مناطق کشور آسمانی صاف تا کمی ابری خواهند داشت و از بعدازظهر فردا این سامانه از کشور خارج می شود.

وی همچنین اظهار داشت: همچنین فردا برای استان های غرب سواحل خزر افزایش نسبی دما از حدود سه تا 6 درجه پیش بینی می شود.

رفیعی ادامه داد: از اواخر وقت امروز تا ظهر فردا برای دامنه های جنوبی البرز مرکزی از جمله استان های تهران، قم و سمنان و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی شده است؛ بر این اساس در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور نیز خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

وی گفت: برای روز شنبه نیز اکثر مناطق کشور آسمانی صاف خواهند داشت اما روز یکشنبه 16 دی ماه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، به تدریج بارش ها در جنوب غرب و غرب کشور شروع می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین اظهار داشت: برای امروز سواحل شمالی و فردا جمعه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

* وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور

رفیعی همچنین در خصوص شرایط جوی پایتخت اظهار داشت: امروز در برخی از ساعات در تهران شاهد بارش باران خواهیم بود. در اواخر وقت امروز نیز کاهش ابر و همچنین وزش باد شدید را خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین تصریح کرد: حداکثر دمای تهران امروز هشت درجه بالای صفر و حداقل دما نیز برای صبح فردا جمعه یک درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

وی در خصوص سردترین و گرمترین مناطق کشور در طول 24 ساعت گذشته نیز گفت: امروز صبح ارومیه و تبریز با دمای حداقل چهار درجه زیر صفر و بندرعباس با 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان گزارش شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل