بازدید 3019
اقتصاد در گذر زمان

از خریداری هواپیما از هلند تا صادرات 2.3 میلیون یورویی آلمان به ایران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۶۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 03 January 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

13 دی 1349، ایران از هلند تعدادی هواپیما خرید.

13 دی 1350، ایران ۵۰۰ میلیون ریال پنبه به چین فروخت. همچنین در این روز، بین و ایران و عربستان یک موافقتنامه اقتصادی امضا شد.

13 دی 1357، مرتضي مرتضائي رئيس نمايندگي ايران در اسرائيل در گزارشي به وزارت خارجه اعلام كرد مصرف سالانه نفت اسرائيل 8/7 ميليون تن مي‌ باشد كه بيش از نيمي از آن را ايران تأمين مي‌ كند. همچنین در این روز، به دنبال قطع جريان نفت ايران به آفريقاي جنوبي، اين كشور از امروز برنامه جيره ‌بندي اعلام كرد.

13 دی 1389، علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد: اواخر بهمن برق هسته ‌ای نیروگاه بوشهر به شبکه برق کشور متصل می ‌شود.

13 دی 1390، معاون اول رییس‌ جمهور مصوبه جدیدی از کارگروه مسکن را ابلاغ کرد که به موجب آن، بخشی از قانون فروش خانه ‌های سازمانی - که برخی دستگاه ‌ها با استناد به آن، سرعت واگذاری این خانه‌ ها را کند کرده بودند- مورد اصلاح قرار گرفته است. در قانون به‌ رغم تاکید بر تحویل خانه‌ های سازمانی به کارمندان ساکن، از عبارت «فروش» نیز استفاده شده بود که کارگروه مسکن با حذف این عبارت از متن قانون، همه دستگاه‌ های دولتی را ملزم کرده کارمندان مستقر در خانه‌ های سازمانی را در اولویت واگذاری‌ ها قرار دهند.

13 دی 1394، محمود زیبایی رئیس گروه توسعه و امنیت اداره نظام ‌های پرداخت بانک مرکزی از انتظار برقراری سوئیفت همزمان با لغو تحریم‌ و روز اجرای برجام خبر داد و گفت: بانک‌ های ایرانی برای بازگشت به شبکه سوئیفت باید الزامات سوئیفت را رعایت کنند و دو کمیته ویژه در این باره تشکیل شد.

13 دی 1396، رئیس اتاق مشترک آلمان و ایران با بیان اینکه اقتصاد ایران متنوع‌ترین اقتصاد صنعتی منطقه به شمار می‌رود، گفت: در ۹ ماه ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۷، آلمان 2.3 میلیارد یورو کالا به ایران صادر و ۳۲۸ میلیون دلار کالا نیز وارد کرده است.

 

منابع: موسسه مطالعات پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار