بازدید 3521

کاسترو: آمریکا به «تقابل‌جویی» بازگشته است

رئیس حزب کمونیست کوبا از آمریکا به دلیل بازگشت به سیاست تهاجمی انتقاد کرد و از مردم خواست برای هر سناریویی از جانب واشنگتن آماده باشند.
کد خبر: ۸۶۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 02 January 2019

رئیس حزب کمونیست کوبا از آمریکا به دلیل بازگشت به سیاست تهاجمی انتقاد کرد و از مردم خواست برای هر سناریویی از جانب واشنگتن آماده باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی‌بی‌سی، «رائول کاسترو» رئیس حزب حاکم کمونیست کوبا، آمریکا را به بازگشت به سیاست تقابل‌جویی متهم کرد.

وی که رئیس جمهوری سابق کوبا است این اظهارات را به مناسبت هفتادمین سالگرد پیروزی انقلاب این کشور به رهبری «فیدل کاسترو» برادر مرحوم خود، ایراد کرد.

کاسترو با بیان اینکه انقلاب همچنان جوان است، از مردم کوبا خواست تا در راستای دفاع از استقلال کشور، خود را برای هر نوع سناریوی احتمالی آمریکا آماده کنند.

گفتنی است رابطه هاوانا- واشنگتن در دوره اوباما رو به بهبود رفت و به بازگشایی سفارت ۲ کشور منجر شد. اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا، روند معکوس را در پیش گرفت.

کاسترو در این باره گفت: به نظر می‌آید که بار دیگر دولت آمریکا در مسیر تقابل با کوبا قرار گرفته و به دنبال آن است تا انقلاب صلح‌آمیز ما را تهدیدی برای منطقه جلوه دهد. بار دیگر آنها به دنبال آن هستند تا کوبا را مسئول همه شرارات‌های منطقه نشان دهند.

وی همچنین راستگراهای افراطی ایالت فلوریدا- محل سکونت اغلب کوبایی‌های مهاجر به آمریکا- را مسئول جبهه‌گیری آمریکا علیه کوبا معرفی کرد.

گفتنی است «مارکو روبیو» سناتور جمهوریخواه فلوریدا از مهاجرین کوبایی است.

کوبا در ماه میلادی فوریه، همه پرسی را در راستای اصلاح قانون اساسی برگزار می‌کند حال آنکه مخالفین دولت مدعی هستند که این اقدام در راستای تحکیم قدرت حزب کمونیست انجام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار