بازدید 2860

دانشجویان نخبه عشایری را دریابید

کد خبر: ۸۶۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹ 02 January 2019

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: اقتصاد مقاومتی تنها این موضوع نیست که برای نیازهای کشور فقط بر مقوله افزایش تولید داخلی متمرکز شویم، باید از پتانسیل جوانان نخبه سراسر ایران در پیوند اقتصاد دانش بنیان با اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

به گزارش فارس، نصرت‌الله سیف رئیس سازمان بسیج عشایری کشور از وجود دو هزار عشایر عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: جمعیت عشایری کشور بیش از ۲ هزار عضو هیئت علمی دارد که این خود به تنهایی نشان می‌دهد که عشایر تاکنون در تولید علم موفق بوده و نقش محوری دارند.

سیف با اشاره به توان و ظرفیت بالای قشر جوان عشایر افزود: ما در بین قشر عشایر کشور دارای نخبگان بسیاری هستیم که در زمینه‌های مختلف صنعت می‌توانند به عنوان بازوان و محرک‌های اساسی پیشرفت کشور تاثیر بگذارند، این موضوع در حالی است که عشایر در موقعیت‌های صعب العبور و مرزی حضور دارند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور اضافه کرد: ما در بسیج عشایر تا جایی که بتوانیم از تخصص، توانمندی و مشارکت آنها در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و اجرایی بر قالب سیاست‌های بسیج بهره می بریم، البته باید به این نکته اشاره کرد که عشایر کشور دارای کارکردهای اقتصادی و دفاعی هستند.

وی خاطر نشان کرد: عشایر نزدیک به ۲ درصد جمعیت کل کشور را به خود اختصاص داده‌اند و همچنان با توجه به همه دشواری‌هایی که در ساختار نوع زندگی این قشر از جامعه وجود دارد همه ساله شاهد رشد علمی عشایر هستیم که در این رابطه از دستگاه‌های مختلف اجرایی و مراکز علمی می‌خواهم از پتانسیل عشایر استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار