بازدید 5592
۱

صرفه‌جویی در مصرف آب با افزایش دفعات خرید میوه

کد خبر: ۸۶۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۵ 02 January 2019

ایلنا نوشت: رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: افزایش دفعات خرید میوه و سیفی جات تا سه بار در هفته، سه تا چهار درصد میزان ضایعات کشاورزی را کاهش می‌دهد و این یعنی یک‌میلیارد مترمکعب آب که معادل پنج برابر آب سد کرج است.

عیسی کلانتری در مراسم رونمایی از فاز جدید ناوگان موتورسیکلت‌های مجهز به سیستم انژکتوری فروشگاه مجازی شهروند با بیان اینکه باید از بخش خصوصی قدردانی کرد که ریسک و سرمایه‌گذاری را پذیرفته است، گفت: این قدم‌های کوچک کمک می‌کند هوای آلوده تهران هرچه زودتر تمیز شود. ما همین الان نسبت به سال گذشته حدود ۲۸ روز هوای سالم‌تری داشته‌ایم.
وی ادامه داد: سال‌جاری تا این لحظه هیچ‌گونه تعطیلی نداشته‌ایم. درحالی‌که سال گذشته تا این زمان مدارس و دانشگاه‌های تهران بیش از ۱۰ روز تعطیل شدند.
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه کلانشهرهای کشور کلا با مشکل مواجه هستند؛ هم مشکل سوخت و هم مشکل قوه‌ محرکه، اظهار داشت: من خوشحال هستم شهرداری در این زمینه شروع به انجام اقدامات عملی کرده است. این کارها از لحاظ کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک زیادی می‌کند.
کلانتری با بیان اینکه یک کیلو سیب‌زمینی حداقل یک و نیم بشکه آب شیرین مصرف می‌کند، تصریح کرد: آن هم آب شیرینی که امروز در کشور به تدریج نایاب می‌شود‌. اگر فروشگاه‌های مجازی شهروند توسعه یابند و مردم خریدهای خود را به جای هفته‌ای یک‌بار، هفته‌ای سه بار انجام دهند، ضایعات کشاورزی حدود سه تا چهار درصد کاهش می‌یابد و این یعنی یک‌ میلیارد مترمکعب آب که معادل پنج سد کرج است.
وی افزود: شبکه مجازی هم برای ایجاد هوای پاک، هم برای صرفه‌جویی در مصرف آب و هم برای افزایش تولید مفید است چراکه هرچه ضایعات کشاورزی را کاهش دهیم بر تولید خود می‌افزاییم. امسال در کشور اوزون سطح پایین داشتیم که این از اهمیت زیادی برخوردار است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: فروشگاه‌های مجازی باید هرچه بیشتر گسترش یابند و مردم راحت‌تر خرید کنند.
کلانتری با بیان اینکه آقای شهردار دوچرخه‌سواری را شروع کرده‌اند اما امروز دیر به جلسه رسیدند، خاطرنشان کرد: هنوز کامیون‌ها شب‌ها در سطح تهران حرکت می‌کنند. آلودگی هوای تهران به دلیل ۶۰ هزار خودروی دیزلی است که عمر آنها تمام شده است. یک موتور کاربراتوری به اندازه ۱۲ خودرو هوا را آلوده می‌کند. موتورهای انژکتوری نصف آلایندگی هوای موتورهای کاربراتوری را دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صرفه جویی در جایی است که نوددرصد اب هد رمی رود یعنی کشاورزی سنتی .بازاسازی لولهکشی شهرها که سی درصد اب تصفیه شده را هد رمی دهد مهم تر است یا صرفه جویی موقع مسواک زدن؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر