بازدید 2293
۱

زمان اعلام نتیجه نهایی پذیرش پزشکی آزاد

کد خبر: ۸۶۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 31 December 2018

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: نتیجه نهایی درباره پذیرش های پزشکی دانشگاه آزاد تا آخر هفته به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه می شود.

به گزارش مهر، به نقل از خانه ملت، بهرام پارسایی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص رسیدگی به شکایت دانشجویان ازدانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اشتباه در پذیرش رشته‌های پزشکی گفت: در این جلسه نماینده شاکیان، مسئولان و معاونان دانشگاه آزاد، رئیس سازمان سنجش و نماینده وزارت بهداشت حضور داشتند که دستور رسیدگی به موضوع اعلام قبولی تعداد زیادی از دانشجویان در رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد و حتی ثبت نام و اخذ شهریه و صدور کارت دانشجویی برای آنها بود که بعد از آن، مسئولان دانشگاه از حضور دانشجویان در رشته‌های ثبت نامی ممانعت به عمل آورده بودند.

وی افزود: اگرچه بر اساس پیگیری‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ۶۰۰ ظرفیت جدید از سوی دانشگاه آزاد برای حل این موضوع اضافه شد اما تعدادی بلاتکلیف مانده‌اند و برخی دانشجویان به شهرها یا رشته‌های پیشنهادی جایگزین اعتراض دارند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیته‌ای متشکل از کمیسیون آموزش مجلس، سازمان بازرسی و سازمان سنجش تشکیل شده که قرار شد نتیجه نهایی بررسی‌های خود را تا آخر هفته به کمیسیون اصل نود مجلس ارائه کنند، ضمن آنکه وزارت بهداشت برای اجازه افزایش ظرفیت به منظور حل این مشکل ورود کند.

پارسایی تاکید کرد: باید تحقیقاتی در خصوص تخلفاتی که در دانشگاه آزاد صورت گرفته اعم از میزان پذیرش، نحوه انتخاب رشته، اعلام نتایج و ... صورت گیرد و گزارش داده شود.

وی همچنین از طرح موضوع واژگونی اتوبوس دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات در این جلسه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه موضوع در کمیسیون آموزش در حال پیگیری است، اگر شکایتی به کمیسیون اصل نود واصل شود، رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام نظر نهایی کمیسیون پس از اخذ گزارش در این زمینه خواهد بود، ادامه داد: با توجه به موارد متعدد تخلفات موجود در دانشگاه آزاد احتمال دارد کمیسیون اصل نود اقدام به تهیه گزارش و ارائه آن به صحن مجلس داشته باشد.

پارسایی تاکید کرد: آنچه محرز است این است که دانشگاه آزاد روحیه پاسخگویی خوبی نسبت به موارد متعدد ندارد لذا مجلس باید برای پاسخگوتر کردن دانشگاه آزاد و نظارت‌پذیر شدن آن راهکارهای مناسب‌تری در پیش گیرد.

وی با اشاره به مواردی همچون اخذ شهریه در مهر ماه از دانشجویان ورودی بهمن، قبولی دانشجویان با رتبه بهتر در رشته‌محل‌های ضعیف‌تر و عدم پاسخگویی مسئولان دانشگاه آزاد، گفت: نیاز به بررسی تحقیقات جامع‌تری در خصوص مشکلات موجود در دانشگاه آزاد دیده می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کل این ماجرا و تبعاتش فقط وفقط از اشتباه تصمیم گیریها و مدیریت غلط و سراسر ندانم کاری نشئت گرفته از کنار گذاشتن روش اجرایی سالها گذشته یعنی : تکمیل ظرفیت متمرکز و قانونی بوده است و حالا حالاها دردسرش دست از سر آقایان بر نخواهد داشت ... چندین مرتبه تذکر داده شد که برگردند و همان روش قبل را اجرا کنند اما کسی گوش نکرد تا این ماجرای کلاف سر درگم پیش آمد ... از قدیم گفته اند .... : سر چشمه شاید تواند گرفتن به بیل ... چون رها گشت نتوان گرفتن به پیل ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر