بازدید 21768
تأملی بر چرایی استعفای قاضی زاده هاشمی؛

دفاع تمام قد یک نماینده از برادر دولتی‌اش، با چاشنی حمله به وزیر!

اصرار یک نماینده‌ای که برادر یکی از دولت مردان صاحب نام است بر برادری اش، زمینه ساز اتفاقی بی سابقه شده است. اتفاقی از جنس حمایت بی حد و حصر فردی از برادرش در یک زد و خورد خیابانی؛ همان رفتاری که در کوچه و خیابان «بالاخواه کسی در آمدن» نامیده می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳ 30 December 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد

اصرار یک نماینده‌ای که برادر یکی از دولتمردان صاحب نام است بر برادری اش، زمینه ساز اتفاقی بی سابقه شده است. اتفاقی از جنس حمایت بی حد و حصر فردی از برادرش در یک زد و خورد خیابانی؛ همان رفتاری که در کوچه و خیابان «بالاخواه کسی در آمدن» نامیده می‌شود.

به گزارش «تابناک»، یکی دو روز پیش، زمانی که خبر رسید قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفرش به استان کهگیلویه و بویراحمد برای افتتاح چند پروژه عمرانی، از برخی موارد از جمله بی توجهی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به مطالبات بازنشستگان انتقاد کرده، انتظار هر واکنشی را می‌شد داشت، الا ورود یک نماینده مجلس به ماجرا؛ ماجرایی که نقد یک مقام دولتی از عملکرد یک نهاد دولتی دیگر بود.

اما ماجرا از چه قرار است و وزیر چه گفته که نیازمند پاسخ دادن به نظر رسیده است؟ بیایید برش‌هایی از سخنان قاضی زاده هاشمی را که بعد از افتتاح بیمارستان شهید جلیل یاسوج، ظهر جمعه در شورای اداری استان حضور پیدا کرد و با ایشان سخن گفت، مرور کنیم.

وزیر بهداشت در آن نشست از مدیران استان خواست تا محدودیت‌های سازمان‌ها و دولت را صادقانه با مردم در میان بگذارند و افزود: در چهل سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد، کار‌های زیادی انجام شده، با این حال مردم این استان مثل همه کشور در حوزه رفاه اجتماعی مشکلاتی دارند که باید مسئولان پاسخگوی آن‌ها باشد.

وی در ادامه در راستای عمل به توصیه خود، گفت: برخی بازنشستگان نسبت به عدم پرداخت مطالبات خود گلایه دارند که بحث پرداخت این مطالبات وظیفه سازمان مدیریت و برنامه ریزی است. پرداخت این مطالبات حق بازنشستگان و بر عهده دولت است، اما مسئولان باید به کسانی که نتوانسته‌اند مطالبات خود را دریافت کنند صادقانه بگویند «نداریم». امیدوارم بتوانیم به نحوی عمل کنیم که رضایتمندی مردم را از دست ندهیم.

قاضی‌زاده در ادامه با اشاره به برخی مشکلات حوزه سلامت، به تقاضای کار از طرف برخی جوانان جویای کار در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان اشاره کرد و گفت: در چهل سال گذشته اگر پدران ما نه گفتن را آموخته بودند، بسیاری از مشکلات حل می‌شد. وعده‌ها و تبلیغات انتخاباتی و خطبه‌های نماز جمعه‌ها در افزایش تقاضا‌ها بی تأثیر نبوده است. اگر تقاضا را افزایش دهیم و نتوانیم از عهده انجام آن برآییم و پاسخ بدهیم همه نظام متهم به ناکارآمدی می‌شود. می‌توانیم صادقانه مشکلات را با مردم در میان بگذاریم و بگوییم نمی‌توانیم.

بیان این دست انتقادات و اظهارات، اما با واکنش عجیبی مواجه شد. واکنشی از جنس مصاحبه یکی از نمایندگان مجلس که عضو کمیسیون بهداشت و درمان است و مدعی‌ است آن بخش از سخنان وزیر که در خصوص مشکلات بازنشستگان مطرح شده، از جنس تحریک بازنشستگان است و وزارت بهداشت و درمان نمی‌تواند ایرادات را بر گردن سازمان برنامه و بودجه بیندازد!

دفاع تمام قد یک نماینده از برادر دولتی‌اش، با چاشنی حمله به وزیر!

سخنانی از جنس حمله به وزیر، با اتکا به یک بخش کوچک از سخنان وی و در عین حال، دفاع از سازمان برنامه و بودجه در این خصوص. سخنانی که اگر بدانیم گوینده آن «علی نوبخت»، برادر «محمدباقر نوبخت»، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است، جالب‌تر به نظر می‌رسد، چون حکایت از دفاع تمام قد یک نماینده از برادر دولتمردش دارد که قاضی زاده، عملکرد نهاد تحت امر وی را نقد کرده است!

اگر ماجرا برایتان جالب شده، شاید بد نباشد، بخشی از سخنان این نماینده در نقد وزیر را مرور کنید: «هفته گذشته طی جلسه‌ای در این کمیسیون [کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی]درباره مسائل بودجه‌ای وزارت بهداشت، بنده به عنوان یک کارشناس به مسئولان مربوطه اعلام کردم پول اختصاصی دولت به بخش سلامت کافی بوده و حتی زیادی هم هست. وزارت بهداشت و درمان طی این مدت به دلیل عدم مدیریت منابع و رعایت نکردن قانون به ظاهر پول کم آورده است، در صورتی که دولت ۱۰ درصد از منابع عمومی خود را صرف بخش سلامت کرده که این رقم در بسیاری از کشور‌ها بسیار پایین‌تر از این حد است.»

علی نوبخت که تمام تلاشش را برای نقد وزیر و وزارت بهداشت به کار بسته و تلویحا تأکید دارد که در بودجه، بیش از میزان مورد نیاز به وزارت بهداشت اختصاص داده شده، در ادامه می‌گوید: «در لایحه بودجه سال ۹۸ یک ردیف بودجه هم برای طرح تحول سلامت قرار داده شده که از دیدگاه بنده اضافه کاری است... وزیر بهداشت و درمان نباید با این گونه سخنان بازنشسته‌ها را تحریک کند؛ با وجود آنکه وی عضو دولت است، علیه دولت صحبت می‌کند که به لحاظ اخلاقی درست نیست.»

بدین ترتیب اتفاقی کم سابقه (اگر نگوییم بی سابقه) رقم می‌خورد که در آن، یک نماینده از اینکه دولتمردی دولت را نقد کرده، داد سخن در داده و این رفتار را غیراخلاقی خوانده است؛ اظهار نظری که له آن بخشی از دولت است که برادر این نماینده عهده دار امور آن است و علیه فردی بیان شده که برادر این نماینده را در یک مسأله خاص، به نوعی مقصر جلوه داده است؛ مسأله‌ای پیرامون پرداخت نشدن مطالبات بازنشستگان که از سال ۱۳۹۴ معوق مانده و رها شده است.

 
 تبریک صمیمانه آقای نماینده به برادرش که در متن تاکید شده از سر حب برادری نیست!
تبریک صمیمانه آقای نماینده به برادرش که در متن تاکید شده از سر حب برادری نیست!

اکنون کافی است در خصوص مسأله مورد مناقشه ـ که مطالبات بازنشستگان، یعنی قشری از قشرهای حداقلی بگیر است ـ و بحران اقتصادی حاکم بر کشور مداقه کنیم تا با این پرسش روبه رو شویم که چگونه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اشاره یک مقام به این مسأله و تأکید بر ضرورت حل آن را «تحریک بازنشستگان» خوانده است، به جای آنکه برای رفع این مشکل تدبیری بیندیشد یا پیشنهادی ارائه دهد؟

همه این‌ها در حالی است که با توجه به مشکلات معیشتی تحمیل شده به مردم در ماه‌های اخیر و یادآوری وعده و وعید‌هایی که سال گذشته و در پی شکل گیری اعتراضاتی پرشمار و پردامنه، اما پراکنده در کشور، به مردم داده شد، رسیدگی به امور معطل مانده‌ای مانند پرداخت معوقات، در دستور کار همه نهاد‌ها و مسئولان قرار گرفته بود و بنابراین، باید نمایندگان مجلس پیگیر چرایی پرداخت نشدن مطالبات مورد اشاره وزیر از امثال سازمان مدیریت و برنامه ریزی باشند.

سازمانی که بسیاری از کارشناسان بر این باورند در اصلاح ساختاری دولت، بیش و پیش از دیگر نهاد‌ها ضرورت تغییر آن احساس می‌شد، اما این گونه نشد تا شاهد تغییر و تحولات در وزارت خانه مختلف باشیم و اشکالات بودجه‌ای برجای بماند و همچنان آثار سوء آن خودنمایی کند؛ آثار سوئی که با ارائه لایحه بودجه سال آتی، بیش از پیش نمایان شده و گاه تنش زایی می‌کند.

نشانه‌هایی شوم که از جمله آنها، خبری است که امروز مخابره شد و حکایت از استعفای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشت. خبر جدا شدن یکی از موفق‌ترین وزرای کابینه از دولت که حتی برخی نقد همکارانش در دولت را تاب نمی‌آورند و بر وی می‌تازند. وزیری که ظاهرا برادران نوبخت در هدایتش به در خروج اصرار دارند؛ یکی با عدم تصویب بودجه مورد تقاضای وی و دیگری با زیر سؤال بردن همه دستاورد‌های وی برای دفاع از برادرش!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۲
جناب وزیر خودت بمال همچین وزیر موفقی هم نبود با طرح تحول سلامتش میلیاردها تومن از پول بیت المال را حیف و میل کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
مردم عادی نمیدونن که وقتی میرن ماست و پنیر وشارژ موبایل میخرن یک درصد از پول خرید (به عنوان مالیات بر ارزش افزوده) به وزارت پزشکان و طرح تحول جیب پزشکان میره اینها .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
وزیری که تعداد مقالاتش ده برابر برنده جایزه نوبل پزشکیه. خخخخخ
تازه رسیده
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
ما فقط میدونیم
که از این طرحهای تهوع زیاد داشتیم
در اقتصاد داشتیم
در بهداشت داشتیم
در بحث فرهنگ و اجتماعی و و همه چیز
از این طرحهای تهوع زیاد داشتیم
اما همه اینها
بی اثر و فقط برای پول گرفتن
وگرنه
مردم توی این چند دهه اصلا هیچی ندیدن
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
به وزیر بهداشت من هم بایت دریافتی پزشکان اعتراض دارم . ولی مسئله مهم اینست که هرکسی به خود اجازه می دهد فامیل و نزدیکان خود را در مدیریت وارد کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
قلم به مزد کجا هاشمی وزیر موفقی بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
طرح تحول سلامت کاملا شکست خورده است ولی ظاهرا افرادی مثل نویسنده این مقاله که اطلاعی از اوضاع درمانی و اموزش پزشکی کشور ندارند فقط با دید سیاسی به مساله نگاه میکنند و از وزیر دفاع میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
به جایی توهین به وزیز و سیاه نمایی بهتر یکم فکر کنیم که چرا ما باید نماینده های داشته باشیم
کل مملکت ما خانوادگی اداره می شود این که غصه ندارد.اما وزیر بهداشت دمش گرم.واقعا لیاقت ریسجمهور شدن دارد.هر طور که حساب کنیم یک سروگردن بالاتر از امثال نوبخت و ... در دل ملت جا دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
جهت کارایی بهتر و هماهنگی بیشتر امور ، اعضای خانواده سیاسیون باید همگی در یک قوه کار کنند خودش تو مجریه اس داداشش تو مقننه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
نوبخت که کلا باید بره ولی وزیر پزشکان با زرنگی های خودش و طرح تحول جیب پزشکانش کلا ضربه بزرگی به اشتغال و ازدواج و صنعت و رشد اقتصادی زد چون بودجه عظیمی رو از دولت گرفت و در عمل هیچ تحویل داد. البته برای پزشکانش خوب بود.
اي مردم عده اي قليل به طور خانوادگي قدرت و مناصب دولتي و رانت و انحصار را در اختيار دارند پس لااقل در جلوه نافرماني مدني به اين اشخاص راي ندهيد تا وجدانتان آسوده باشد عده اي با نفوذ در قدرت و پست و مقام هر چي دلشان مي خواهد انجام ميدهند و کسي پاسخگو نيست يعني ميشه فهميد همه شان با همند.
خدا اخر و عقبت این مملکت را ختم به خیر کند با این جماعت
وزیر بهداشت باید به علت حیف و میل کردن بودجه کشور محاکمه گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
کاملا موافقم. چرا یک مسافرخانه چی ملزم به دریافت وجه فقط و فقط از طریق کارت بانکی است ولی پزشکان آزادانه فقط پول نقد میگیرند؟
ندارید و نمیتوانید قبول کنید
انصافا ۸۰ درصد از عملیات احداث قطار قزوین رشت مربوط به دولت احمدی نژاد بوده .
آخه كجاي كار اين وزير خوب بوده برادر من يه نگاهي به وضع مراكز درماني بنداز بعد مقاله بنويس...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
اگر بودجه عظیم طرح تحول این آقا رو در نظر بگیریم در واقع به نسبت توسعه شاخص های سلامت هیچ اتفاق خاصی نیافتاده. باید دادگاهیش کرد.
حجت ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
در قانون هیچ صنفی ملزم به استفاده از کار نخوان نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
از امروز دفترچه بیمه تامین رو هیچ مرکز درمانی حسابش نمیکنه و قبول نمیکنه و میگه بدهکاره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
خیلی بی انصافی نکنی
دست به عصا رفتن رئيس جمهور ، نتيجه اى جز همين بلبشو بازى نخواهد بود ، شلوغ كردن اقاى نوبخت در مجلس ، خود مويد حق گوئى وزير بهداشت است ، وزير بهداشت گفته وقتى نمى توانيد كارى را انجام دهيد و يا اعتبارى را تامين كنيد مرد باشيد و مشگل را بصراحت باذكر علت و علت العلل ان با مردم در ميان بگذاريد و من مى گويم اگر از توان شما خارج است از جاه و مقام دست برداريد و استعفا دهيد بلكه فرجى براى مردم پيدا شود
سلام
بالاخره یکبار هم که شده تابناک از وزیر بهداشت طرفداری کرد. احسنت و چه عجب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
تو خودت بمال! شاید خوب شد
خستمه
یکی از موفق‌ترین وزیر‌های کابینه؟!!! بله خب ! موفق در پر کردن جیب طبقه خاصی از پزشکان و واردکنندگان دارو از جیب مردم مستضعف
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
پزشکا از خداشونه این طرح تموم بشه
با ویزیت ۵ تومنی میاید پیش فوق تخصص.باید مثل اروپا بشه که یه سال تو نوبت متخصص باشین اخر سر هم ۵۰۰ یورو پیاده شین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
آقای پرچم آلمان!!! درآمد پزشکای ایرانی از امریکا هم بالاتره اینو آمار و ارقام میده!!! پزشکا مگه کاری جز مافیا و ... هم دارند؟؟؟
آخ آخ حالا بیاییم باور کنیم دل تابناک بحال وزیر بهداشت سوخت با تیترهایی مثل (‍
چه کسی مسئول بررسی ادعا‌ها درباره ماشین مقاله نویسی آقای وزیر است؟!) یا (‍
تلاش آقای وزیر برای افزایش تبعیض در ساختار بهداشت و درمان کشور) یا (‍
چرا وزارت پزشکان بر وزارت‌خانه بهداشت غلط است؟) و ..... شما که در هر شرایطی به ایشان تاخته اید چی شده تغییر رنگ دادید
دروغ نگفته به این پزشک ها کل کشور رو دادن بازم میگن کمه
بی جهت از وزیر بهداشت حمایت نکنید. بنده که خودم در مجموعه بهداشت و درمان هستم کاملا میفهمم که برادر آقای نوبخت چه گفته است. آقای وزیر بهداشت با طرح تحول سلامت کشور را به ورشکستگی رسانده اند. بیمه ها همگی بدهکارند و یک زنجیره وسیع بدهکاری به بیمارستان ها، پزشک ها و ... در کشور راه افتاده که عواقب وحشتناک آن را در سال های آینده بهتر لمس خواهید کرد.
نوبخت ته سوادی از بودجه داره نه تامین مالی نه اصلاً معنی ردیفهای متفرقه تخصیص ، کنترل تخصیص و.... را بلد است باندهای اینچنینی فعالیت و ریاست میکنن انسانها را به راحتی له میکنن
تابناک چرا موضوع را احساسی میکنی ؟! خوب راست میگه چه خبره این وزارتخانه این همه پول مصرف میکنه .
در این یک فقره استثناً حق با نوبخته. دیگه واقعا ریختن پول تو دامن پزشکان کافیه. کل بودجه کشور در بست تقدیم پزشکان شده.
خب مگه بد گفته
چقدر بودجه چقدر حقوق دکترها و چقدر بی تدبیری؟
خودتون یه بار خوندید که چه بهم بافتی؟!!!!
از وریر پرشکان طرفداری میکنی تابناک
همه ی پول کشور را ریخت تو جیب پزشکان
این نیز بگذرد!
به نظر من حرفهای وزیر سیاسی بوده. وزیر حق ندارد در این شرایط کشور از سازمان برنامه و بودجه، بودجه بیشتری طلب کند و اگر با مخالفت مواجه شد شانتاژ کند. ایشان مثل همه ارگانها که مشکل مالی دارند باید سعی کند در مصارف عالی و به خصوص پرداختی ها به جامعه محترم پزشکی صرفه جویی نمایند. لطفا منتشر کنید.
وزیر بهداشت را به لحاظ مدیریتی قبول دارم ولی ایشان باید در مصارف وزارت خانه اش به خصوص پرداختی ها به پزشکان تجدید نظر نماید.
داداشی دارم شاه نداره
باقری دارم ماه نداره
به کس کسونش نمیدم
به وزیر بهداشت نمیدم
...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
چقدر با مزه ای
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
داداش نمکها رو پخش وپلا نکن حیفه
دفاع تمام قد نويسنده تابناك از وزير مورد عجيبي است! با چه معياري ايشان را موفق ترين مي دانيد؟
همون بهتر که این وزیر بره. مدیریتش افتضاح بود...جیب پزشکان را پر کرد و رفت ....منابع مملکت را حیف و میل کرد واقعا
با این افزایش تعرفه های به ناحق برای پزشکان
در کشورهای پیشرفته اصلا پزشکی جزو مشاغل بردرآمد نیست اما ایران چی
همه جای دنیا مهندسان در صدر عمران و آبادی کشور هستند اما در ایران بیشترین هزینه ها در زمینه پزشکی شده و کشور از همه لحاظ عقب مونده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
یه سرچ بزنی میبینی که مهندسا تو هیچ کشوری نصف پزشک عمومی هم درامد ندارن.
ناشناس
| United Kingdom |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
شما هم یه سرچ بزنی میفهمی که هیچ جای دنیا پزشک عمومی که سهله حتی متخصص هم دو برابر پرستارش نمیگیره چه برسه به 100 برابر که توی ایران میگیرید!
حجت ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
آقای مهندس نتیجه کارهای مهندسین عمران رادر همه جادهها و خصوصا ساختمانهای استان کرمانشاه و مسکن مهر دیدیم
oooo
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
دوکی چان سرچ کن خودت رو با مهندس نرم افزار مقایسه کن یه کتاب خوندی دنیا رو پوکوندی ریاضی مهندسی می خوندی چیکا می کردی دوکی جان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
پزشک متخصص در کرج 40 هزار تومن می گیره در تهران 60 هزار تومن ؟؟؟ چرا؟؟؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
در پاسخ به ناشناس اول :
در آلمان ,آمریکا ,چین پزشکان به نظرتون درآمد بیشتری دارن یا مهندسان ؟
در پاسخ به حجت ایرانی :
این الان جواب بود ؟خیلی خب از این به بعد در چادر زندگی کنید و فوقش مریض شدید همه پول را به پزشکان بهدهید تا شما را معالجه کنید
با این تفکر چه نیازی به مهندسان هستند
به نظرتون امار مهاجرت پرشکان بیشتره یا مهندسان ؟
کشورهای اروپایی و آمریکا مهندسان ما رو استخدام میکنند و همون ها رو علیه ما استفاده میکنند
پول هایی که به جای آبادانی ایران در عراق و سوریه و لبنان و یمن و غیره خرج می شود چرا ؟
پاسخ ها
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
این پولهایی هست که امنیت امثال تو رو تضمین میکنه . بفهم یه کم .
فقط می توانم بگویم ۹۰ درصد پزشکها از تصمیم قاضی زاده برای استعفا خوشحال شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
عمرا!!! اگه خوشحال شده باشند! پول مفت ریخت به جیبشون الان خوشحالن؟؟؟
واقعیت به ثمر نشستن راه آهن قزوین رشت این بود که جمهوری آذربایجان هزینه ساخت راه آهن رشت آستارا رو قبول کرده به شرط اینکه قبل از آن ایران قزوین رشت رو تمام کنه نه تلاشهای این آن
انتصابات خانوادگی پدر این مردم ومملکت را در اورده اند..........
با سلام .یه وزیرم که کار میکنه این اقا برنامه ریز که فکر نکنم دخل و خرج خونه خودش را بلده و حالا سکاندار برنامه بودجه شده به لطف... از وزیط بودن پشیمونش میکنه. ا
خسته ام، خسته. از این کشور و دولتمردان از این همه دزدی و اختلاس. از این همه ناامیدی و تردید.. از این همه چپاول و غارت. از این همه خبر بد که باید در روز بشنویم و در شب با خود به رختخواب ببریم و تا صبح در خواب و بیداری با آن ها کلنجار برویم و از خودم. چرا از خودم؟ به دلیل متولد شدن در این سرزمین
توی این مملکت پزشک داره حقوق به دلار و یورو میگیره. طلبکارم هستند . ماشالله کیفیتشونم که داغون
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
توهم برو پزشک بشوحالشوببر اینهمه حسادت وغصه
نداره حیف جوونیت نمی ایددق مرگ میشی
پول مفت داره میریزن به جیب پزشکا!!!

کاش همچین وزیری هم در وزارت صنعت داشتیم تا هوای مهندسا رو داشته باشه
اینجانب و اکثر همکارانم به عنوان کارمندان دانشگاه علوم پزشکی ، حقیقتا برای رفتن این وزیر عوام فریب و نالایق روز شماری میکنیم ، فقط بعد از اینکه ایشون تشریف ببرند و مدیران جرات بیان حقایق رو پیدا کنند ، مردم خواهند فهمید که با پول اونها توی وزارت بهداشت چه میکرده اند...صبر داشته باشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
شما از طرف کی صحبت می فرمایید.
یه زمانی میگفتندخانواده هزارفامیل,ماشالله الان هروزیرووکیلی به تنهایی هزارفامیلند
جالبه که خانم بنده رویک شرکت دولتی بدلیل اینکه همزمان بابرادرش تواون شرکت کارمیکردنداخراج کردند,این شهصیتها واقعا شرم نمیکنند ازاین مقدارانتسابهالی فامیلی
تا بود چنین بود





برادر با برادر


دایی با خواهر زاده


خاله با با .............
مسولین مملکت بی کفایت هستند ،و رابطه سالاری بر کشور حاکم است ، پوپولیست گرایی
بخشی از پزشکتن یک سر فساد مالی در ایران هستن
کی گفته موفق بوده. شک ندارم نگارنده یک پزشک هست که از این وزیر ناکارامد حگایت می کنه
دولت بده و بستان .....مردم مظلوم و تنها و بی کس ...گرسنه .......
شما را به خدا بیایید از اینهمه سیایسی کاری و نوشتن مطالب بی فکر و دلیل و مستند پرهیز کنیم . مزایا و اهمیت طرح تحول سلامت را در آرامش روحی و دریافت خدمات ارزان درمانی کسی متوجه می شه که در دوران قبل از تحول سلامت و بعد از آن گذزش به بیمارستان افتاده . بایید افرادی مثل قاضی زاده را که واقع بینانه و درست برای مردم کار میکند تخطئه و دلسرد نکنیم . اگر چه من هم موافقم که وزارت بهداشت و درمان غیر از بخش بهداشت و درمان در بقیه قسمتها از جمله بخش پژوهش و آموزش بسیار ناموفق بوده و عقب گرد داشته که احتمالا به علت رها کردن این بخشها به حال خود از طرف وزیر و انتساب معاونین ناکارامد می باشد
بزرگوار دولت امید جزء تحریک مردم کاری دیگری بلد نیست !!! چون کارامدی مدیریت صحیح به منابع را ندارد جهت برون رفت از وضعیت دراماتیک دولت امید بهترین روش تحریک است !!! اینها چکارها که جهت گران کردن تمام خدمات نکردند!!! ماشین گران نکردند که با قلدری خودرو سازان (سایپا و ایران خودرو و..)کردند ، خدمات شهری را زیاد نکردند که کردند ، بیمه تامین اجتماعی سرگردنه گیر نشده که آنهم شده و........ دیگه چیزی نمانده فقط مانده بنزین که آنهم بزودی با تلاش وزیر آن !!اصلاح خواهد شد!!!! در بهداشت که وضعیت در بیمارستانها دراماتیک است آنهم با سیاسیتهای غلط همین وزیر!!! حالا ایشان هم میخواهد از غافله عقب نماند ،داره بازنشتگان را تحریک میکند!!!! خداوند به همه ما رحم کند و کمک کند که با این همه بی سیاستی دولت ناامیدی !!!از گردنه مشکلاتی که خود ایجاد کرده ایم به سلامت عبور کنیم و در مقابل خون شهدا شرمنده نباشیم.انشاالله.
هرکه دارد هوس کرب وبلا بسم الله!
اینها پزشک نیستند یک مشت پول پرستند.
بابا این وزیر جیب پزشکها رو فقط پر کرد. آخه چه داستانیه یه پزشک صبح میره دانشگاه حقوق هیئت علمی میگیره. تو حقوقش تمام وقتی هم میگیره. ظهر میره مطبش(مگه هیئت علمی تمام وقت نیست؟). شبم میره بیمارستان. چجوریاست ما که سر در نیاوردیم!
نگران نباشید پست ها در این دولت در میان خواص دست به دست می شود.... یک پست بالاتر می گیرند احتمالا....
ای کسانی که انقلاب را دوست دارید و دلتان برای کشور می سوزد و به خون شهدا احترام از نوع واقعیش می گذارید
اگر به سرعت جلوی فسا نهادینه شده را مهار نکیند و همه آنهایی که امروز از هیچ به همه چیز رسیدند که در عرض 24 ساعات قابل شناسایی هستند پای میز محاکمه نیاویرید انقلاب از دست خواهد رفت .
فقط کافی است 10000 فرم اطلاعات از کجا آورده ای را برای آنها ارسال کنید . تاکید میکنم شناسایی آنها از روز روشن تر است.
مملکت اگر ساختار حساب کشی داشت این وزیر را به سبب خسارت محض به با اورده برای مملکت که جبران تبعات مادی و غیر مادی ان تا قرنها ادامه خواهد یافت به اشد مجازات ممکن محکوم میکرد.
موضوع پر کردن جیب پزشکان و ورشکستگی بیمه های درمانی و افزایش سرانه درمان هر فرد و رشد مصرف دارم و ازمایشات و... و نهایتا خالی کردن شهرهای کوچک و روستاها و.. از پزشک و در انتها در صورت کوچکترین توقفی در این روند مهاجرت پر حجم پزشکان متخصص و یا خروج از حرفه .و....
خیلی جوش نزنید.

همه سازمان ها و موسسات در این کشور خانوادگی شده است. و این یعنی روابط بر ضوابط حاکم است.
حتی در ادارات فکسنی هم بعضی خانواده ها که البته افراد ارزشی هستند!!!! ردای خدمت خالصانه خانوادگی ببه تعداد 5 تا 20 نفره رداشته اند و همواره در جذب ایل و تبار خود تلاش از خود نشان می دهند، اما اشتباه نکنید چون این افراد ارزشی و قابل اعتماد هستند جذب می شوند و سایر ایرانیان باید تابع بوده و در حریم خانواده های بزرگوار وارد نشوند.
البته فراموش نکنید که برادر وزیر محترم هم تا آنجا که من به یاد دارم نماینده مردم هستند.
کاملا درست گفته آقای نوبخت. وزیر بهداشت فقط حیف و میل کرده منابع رو. شما هم کمتر سنگشو به سینه بزن تابی
باسلام صله رحم میفرمایند .ملت و...وفدای جمال ایشان وبرادرش
خسته ونالان -جوانان در کشور بیکار ومسولان 37شغل دارنن ؟
با سلام،استعفای وزیر بهداشت نماینگر این است که در هیات دولت وزرا ،خودشان به خودشان نیز رحم نکرده و بر سر منافع یکدیگر با هم مشکل دارند پس جای بسی خوش خیالی برای مردم است که منتظر اقدامی موثمر از جهت رفع موانع باشد
این آقای نو بخت با‌آن تهیه بوجه که قسم میخورد که واقعا بدرد این شغل نمیخورد و اصلا ارزشی برای ان قایل نیست حالا اخوی ایشان از او ذفاع می کند داداش اگر کارامدی از منافع ملت دفاع کن
همه قاطي كرديم .اگرازسواد وظرفيت كافي نداريم واردبحثها نشويم چرابايدهميشه نام ايرانيها درخبر كشي همراه باشدارزش دانشمندان وبزرگان خودرابايددانست
بیعدالتی و تبعیضی که وزیر بهداشت در ارزشگذاری جدا بافته از حدمات همکارانش بوجود آورد خود موجب توسعه ناکارامدی دولتی شده است. آیا رییس دولت نابودی اخلاق در بخشهای دیگر را نمی بیند. هرکارمند صاحب تخصص دیگری ناخودآگاه درآمد خودرا با پزشکان مقایسه میکند.
چرا ندارند ؟؟؟
خیلی هم خوب مملکت بودجه دارد، به ارگانهای فرهنگی و... ندهند، خودش می شود بودجه کلانی که مملکتی رو میشه باهاش اداره کرد.
اگر رانت های ماشین سرهم کنها رو قطع کنند ، مالیات نده ها رو ازشون مالیات بگیرند، حقوق نمایندگان و مدیران و هییت مدیران هم معقول بشه، اطلاع رسانی، مخارج و درآمدها شفاف بشه ، اونوقت کشورمون نه تنها پول کم نمیاره که برای نسلهای آتی هم میتونه کلی پس انداز کنه.

اشکالات قانونی و اجرایی رو رفع کنید همه چیز خودبخود حل میشه.
به نظر من طرح تحول سلامت خوب عمل کرده
گویا دوستانی که انتقاد می کنند هرگز بیمارستان نرفتند
چند سال پیش برای یک عمل جراحی باید کلی زیر میزی به صورت بدون نظارت به پزشک میدادی ولی الان حداقل مورد بر طرف شدهو در آینده امام وضع مالیات بر این درآمد فرهنگ میشه
معلوم نیست این مردمی که به این طرح انتقاد میکنند دوست دارم پول کجا خرج بشه....
خب خارج مردم مریض کنیم
اقای نماینده در خصوص دخترشون که تابعیت امریکا را گرفته اظهار نظر نفرموده اند
مشکل مطروحه نظر غالب بازنشستگان است و علاوه بر آن تاکنون هیچ اقدامی برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان(با حقوقهای پائین)نشده است!بدیهی است تأمین اعتبار لازم واقدام در این رابطه در وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی است. دفاع علی نوبخت از برادرش، نشان از آثار سوء روابط فامیلی در سیستم اجرایی کشور است!... اقدامات انجام شده هم با فرمول غلطی است که تکرار آن یا ناشیانه! و یا با نادرستی انجام میشود.ارجاع موضوع به سایرنهادها حتی مجلس، توجیه ناروا از ضعف در پیگیری برای تصویب قوانین مناسب است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست