بازدید 5261

درمان بیماری‌ها با دارچین

کد خبر: ۸۶۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 29 December 2018

یکی از ادویه جاتی که بسیاری از ما از آن استفاده می کنیم، دارچین است. این ادویه مشهور طعم و بوی خوبی دارد اما علاوه بر آن در پیشگیری و درمان بعضی از بیماری ها نقش موثری دارد و می تواند برای سلامتی بیشتر این ادویه را به رژیم غذایی تان راه دهید.  

دارچین و کاهش کلسترول خون

تحقیقات مختلف نشان می دهند که مصرف روزانه نصف قاشق چایخوری دارچین به پایین آمدن سطح کلسترول خون کمک می کند. به این ترتیب بیمارانی که از بالابودن کلسترول خون نگران هستند یا دارو مصرف می کنند با مصرف دارچین می توانند به تنظیم کلسترول خون شان کمک کنند. بالا رفتن کلسترول خون خطر بروز حمله قلبی را افزایش می دهد اما با مصرف دارچین و البته پرهیز از مصرف غذاهای پرچرب می توانید به سلامت قلب و عروق بدن تان کمک کنید.  

دارچین و تنظیم قند خون

گروهی از پژوهشگران بر این باورند که دارچین می تواند به تنظیم قند خون کمک کند که این موضوع برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 اهمیت زیادی دارد. البته بهتر است آن دسته از بیماران دیابتی که دارو مصرف می کنند  زیاد دارچین نخورند چون ممکن است قند خون شان بیش از حد پایین بیاید. به هر حال تعادل در مصرف مواد غذایی مختلف نکته مهمی است که متخصصان تغذیه همواره بر روی آن تاکید دارند.  

دارچین و درمان سرطان

خاصیت دیگر دارچین این است که به کاهش تکثیر سلول های سرطانی شده غدد لنفاوی و خون کمک می کند. سرطان بیماری رایجی است که این روزها بسیاری از مردم از شنیدن اسم آن هراس دارند و در تلاش هستند تا با انتخاب سبک زندگی مناسب احتمال بروز سرطان های مختلف را کاهش دهند.  

دارچین و درمان ورم فاصل

در تحقیق دیگری که توسط دانشگاه کپنهاگ دانمارک انجام شد بیماران مورد آزمایش هر روز صبح نصف قاشق چایخوری دارچین و عسل را در وعده غذایی صبحانه می خوردند. پس از مدتی معلوم شد بیماران مبتلا به ورم مفاصل که چنین صبحانه ای داشتند بعد از یک هفته دردشان بطور قابل توجهی تسکین یافت و می توانستند تا یک ماه  بدون درد به خوبی راه بروند. به این ترتیب بیمارانی که به دلیل ورم مفاصل از داشتن حرکات آزادانه و بدون درد محروم هستند می توانند دارچین را به رژیم غذایی شان راه داده و از خواص آن بهره مند شوند.

دارچین در بارداری

بعضی از تحقیقات نشان می دهند که مصرف چای دارچین در دوران بارداری می تواند برای زنان مبتلا به دیابت بارداری مفید باشد. البته در این زمان لازم است که خانم های باردار نسبت به مصرف ادویه جات مختلف و دارچین حساس تر باشند و از این ادویه به مقدار زیاد استفاده نکنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل