بازدید 9259

ارتباط کمر درد با احتمال مرگ زودهنگام

کد خبر: ۸۶۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 27 December 2018

بررسی روی کمردرد و میزان ناتوانی جسمیِ ناشی از آن می‌تواند توجیهی برای ارتباط این عارضه با مرگ و میر زودهنگام باشد.

به گزارش ایسنا، کمردرد مشکلی شایع است که میلیون‌ها نفر از مردم سراسر جهان به آن دچار هستند. همچنین این عارضه عامل اصلی ناتوانی،‌ معلولیت و غیبت‌های کاری است. فاکتورهای خطرزایی از قبیل نوع نشستن، کم تحرکی، افزایش وزن، چاقی و بالا رفتن سن می‌تواند به بروز این مشکل جسمی کمک کند.

مطالعه انجام شده در آمریکا نشان می دهد که شیوع کمردرد مزمن در فاصله زمانی ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۶ میلادی بیش از دو برابر افزایش داشته و موارد ابتلا به آن در زنان بیشتر است. همچنین حدود ۸۰ درصد از بزرگسالان حداقل یک‌بار در طول عمر خود به این عارضه دچار می‌شوند.

کمردرد مزمن برای مدت زمان سه ماه یا بیشتر ادامه پیدا می‌کند. این نوع از کمردرد ممکن است بر اثر بیماری‌های نهفته از قبیل پوکی استخوان یا سرطان باشد.

متخصصان آمریکایی با بیان اینکه در همین زمینه مطالعه‌ای روی ۸۰۰۰ زن مسن در مدت زمان ۱۴ سال انجام گرفت، اظهار داشتند: این تحقیق اولین موردی است که به بررسی کمردرد مزمن و میزان معلولیت ناشی از آن پرداخته و می‌تواند در توضیح رابطه بین درد کمر و میزان مرگ و میر کمک کننده باشد.

متخصصان از این شرکت کنندگان درخواست کردند تا به پرسش‌های مطرح شده در مورد فعالیت‌های روزمره‌شان پاسخ دهند. بسیاری از آنان در انجام فعالیت‌های روزمره خود از قبیل راه رفتن با مشکل روبرو بوده‌اند. همچنین این نوع از فعالیت‌ها توضیح دهنده تقریبا ۵۰ درصد از موارد تاثیر کمردرد مزمن بر مرگ و میر است.

به گفته محققان در مدت زمان انجام این مطالعه بیش از ۵۰ درصد شرکت کنندگان فوت کردند. حدود ۶۵ درصد از زنان فوت شده به کمردرد مزمن مبتلا بودند و این رقم در زنان دیگر که مشکل کمردرد نداشتند ۵۴ درصد بوده‌ است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، یافته‌های بدست آمده حاکی از آن است که بین کمردرد و مرگ و میر ارتباط وجود دارد. هرچند، دلایلی که موجب این ارتباط می‌شود مشخص نیست و محققان بر این باورند که سایر عوامل مرتبط با کمردرد می‌توانند در مرگ زودهنگام نقش داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان