بازدید 7542

رییس قضا:بدون جنجال ، کهریزک پیگیری شود

رئيس قوه قضائيه با اشاره به پرونده کهريزک گفت: اين سازمان پرونده کهريزک را بدون حاشيه و جنجال بررسي مي‌کند و در برخورد با فرماندهان ظرافت‌هاي خاص را مدنظر قرار مي‌دهد و با برخورد‌هاي فراقانوني و خارج از ضابطه قاطعانه مقابله مي‌کند.
کد خبر: ۸۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۰ 17 February 2010
رئيس‌قوه قضائيه هدف غايي دستگاه قضائي را اقامه عدل بر اساس شرع مقدس و قانون دانست و تاکيد کرد: نبايد در مسير قضاوت در پيچ و خم‌هاي روزمرگي گرفتار شويم و هدف اصلي خود يعني عمل به معيار حق را فراموش کنيم.

به گزارش ايلنا،آيت‌الله آملي لاريجاني در ديدار از سازمان قضائي نيروهاي مسلح با بيان اين مطلب افزود: قضاوت و شخص قاضي به طور مستمر در مسير لغزش و خطر است و بايد براي اينکه در اين مسير به بيراهه نرود، مدام ذکر حق در وجودش جاري باشد و با ياد هدف اصلي و اجراي دقيق قانون به گمراهي نرود.

رئيس قوه قضائيه کار قضاوت را بسيار حساس و خطير ذکر کرد و گفت: قضات در فرآيند رسيدگي، در معرض خطرها و چالش‌هاي مختلفي هستند و بايد همواره به خطرات و چالش‌هاي پيش رو واقف باشند.

وي با تاکيد بر اينکه هدف اصلي دستگاه قضائي اقامه عدل و فصل خصومات و احقاق حقوق مردم است، گفت: فراموشي هدف، همواره انسان را از مسير درست، منحرف مي‌کند و دستگاه قضائي گاهي در پيچ و خم‌هاي مسير گرفتار مي‌شود و هدف اصلي فراموش مي‌شود و به تبع آن مشکلات زيادي به وجود مي‌آيد.

رئيس قوه قضائيه با اشاره به فتنه‌‌هاي بعد از انتخابات رياست جمهوري گفت: در طول اين مدت عده‌اي دستگاه قضائي را به کندي و يا اهمال در رسيدگي به اتهام آشوبگران و فتنه‌انگيزان متهم مي‌کردند و عده‌اي برخوردهاي قانوني دستگاه دادرسي با متهمان و آشوبگران را تجاوز به حقوق شهروندي پنداشته‌اند.

رئيس قوه قضائيه ادامه داد: واقعيت اين است که دستگاه قضائي اگر بخواهد بر اساس حرف ديگر ان عمل کند دچار چالش‌هاي جدي خواهد شد و ما در اين زمينه، در مسير انصاف و حق، گام برداشته وعمل مي‌کنيم و در مقابل فشارهايي که هست مقاومت کرده و راه صحيح قانوني را طي مي‌کنيم

لاريجاني همچنين داشتن نيروهاي مسلح سالم و قوي و عملگرائي در چهارچوب قانوني را از اهداف نظام جمهوري اسلامي دانست و گفت: در قانون اساسي پيش بيني شده است که بخشي از دستگاه قضائي به جرايم خاص نظامي و انتظامي بپردازد ،در حالي‌که اين برخوردها به لحاظ حساسيت موضوع نيازمند ظرافت خاصي در رسيدگي‌ها است.

رئيس قوه قضائيه با اشاره به پرونده کهريزک گفت: اين سازمان پرونده کهريزک را بدون حاشيه و جنجال بررسي مي‌کند و در برخورد با فرماندهان ظرافت‌هاي خاص را مدنظر قرار مي‌دهد و با برخورد‌هاي فراقانوني و خارج از ضابطه قاطعانه مقابله مي‌کند.

وي در ادامه با تبيين وظيفه و رسالت دستگاه امنيتي، نظامي و انتظامي اضافه کرد: قانون سرفصل جداگانه‌اي براي رسيدگي به جرايم نظامي در نيروهاي مسلح تدوين کرده است که دستگاه قضائي موظف به انجام آن است. اما بايد با توجه به حساسيت و ماموريت ويژه نيروهاي مسلح، رسيدگي قضائي با تامل و دقت نظر باشد که موجب دلسردي نيروهاي خدوم نشود.

لاريجاني خطاب به قضات توصيه کرد: هيچگاه آخرت خود را به دنياي ديگران نفروشند و در مسير حق گام بردارند و براي رعايت حال ظالمي از مسير حق منحرف نشوند و هرچند اين کار ملامت ملامت کنندگان را در پي داشته باشد و تاکيد نمود بايد براي اقتدار نظام و دستگاه قضائي، همواره در مسير قانون وعدالت عمل کنيم.

يادآوري مي‌شود حجت الاسلام محمدکاظم بهرامي رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح در ابتداي مراسم با تشريح عملکرد سازمان متبوع خود گفت: اين سازمان با استفاده از نيروي انساني کارآمد، آموزش‌هاي مستمر کارکنان، هدايت و ارزشيابي ، بازنگري و تنقيح قوانين ، بهره‌برداري از سيستم جامع فن‌‌‌آوري اطلاعات و اجراي مراحل مختلف از سال 76 تا سال گذشته، 24 درصد کاهش جرم در نيروهاي مسلح داشته است.

اين گزارش حاکي است در پايان اين ديدار برنامه پرسش و پاسخ به مدت بيش از يک ساعت با حضور رئيس قوه قضائيه ، معاون اول، رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح و رئيس حوزه رياست قوه‌قضائيه برگزار شد و هر‌يک از مسئولان به سوالات مدعوين در موضوعات مختلف به صورت مبسوط پاسخ دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل