بازدید 2356

شهید بهشتی جزو 300 دانشگاه برتر دنیا است

کد خبر: ۸۶۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ 23 December 2018

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این دانشگاه در عرصه پژوهش جزو 300 دانشگاه برتر دنیا بوده و تعداد مقالات علمی آن از مرز 3000 گذشته است.

به گزارش ایرنا، افشین زرقی روز یکشنبه در نوزدهمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی به ارائه گزارشی از عملکرد یکساله این دانشگاه پرداخت و گفت: افزایش تولیدات کمی و کیفی مقالات پژوهشی، معرفی دانشگاه در عرصه بین المللی و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم از جمله دستاوردها و فعالیت های دانشگاه در یک سال گذشته است.
وی اظهار کرد: در حوزه پژوهش، دانشگاه تلاش کرده است تا تولیدات علمی را به سمت کارآفرینی و اشتغال زایی ببرد. در واقع بتواند از مقالات پژوهشی استفاده کاربردی داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه به لحاظ تولیدات علمی با 4195 مقاله منتشره و 847 عنوان کتاب، رتبه دوم کشور را کسب کرده است. همچنین مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان توسعه یافته و دانشگاه دارای 4 مرکز رشد و 57 شرکت دانش بنیان است.

علاوه بر این ، دانشگاه دارای 204 هیات علمی خاموش است که هنوز در فضای پژوهشی حرکت نکرده اند.

زرقی همچنین با اشاره به مقام نخست تحقیقات دانشجویی در 6 سال گذشته ادامه داد: هدف تنها رشد کمی مقالات پژوهشی نیست؛ امروزه 8 درصد تولیدات علمی دانشگاه در سایر کشورها به چاپ می رسد.

به عقیده معاون تحقیقات و فناوری بودجه های دانشگاهی نیز محدود است و این در حالی است که بودجه در کنار تولیدات علمی، زیرساخت های پژوهشی و توسعه ظرفیت انسانی جزء 4 محور اصلی دانشگاه است.

رئیس جشنواره افزود: در عرصه فعالیت های بین المللی نیز ارتباطات بسیار خوبی با کشورهای فرانسه، روسیه و هلند شکل گرفته است. مقالات مشترکی با کشور فرانسه به چاپ رسیده و اتاق فعال ایران- فرانسه دایر شده است.

زرقی به همکاری های مشترک با دانشگاه های امیرکبیر و خواجه نصیر اشاره کرد و گفت: با وجود همه پیشرفت ها، دانشگاه همچنان در ابتدای راه است و جهت رشد و توسعه باید تلاش های بیشتری صورت پذیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیین نامه ها بزرگترین مشکل دانشگاه های دولتی است که باید اصلاح گردد ، همچنین باید آیین نامه های هیات امنایی تدوین شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی