بازدید 12093

طیفی قصد دارد به هر قیمت شده، از مجلس انتقام بگیرد/ نمایندگان در احقاق حقوق مردم ناتوان بودند/ نماینده باید شأن خود را حفظ کند

در روزهای اخیر، چندین فیلم و ویدئوی کوتاه از برخوردهای نامناسب برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی منتشر شده و موجی از نارضایتی از عملکرد وکلای ملت در خانه ملت به راه افتاده و مردم به‌ تلافی عدم برخورد با نمایندگان هتاک، اقدام به پخش این فیلم‌ها ـ که گاهی برخی از آن‌ها قدیمی است ـ می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 23 December 2018

طیفی قصد دارد به هر قیمت شده، از مجلس انتقام بگیرد/ نمایندگان در احقاق حقوق مردم ناتوان بودند/ نماینده باید شأن خود را حفظ کنددر روز‌های اخیر، چندین فیلم و ویدئوی کوتاه از برخورد‌های نامناسب برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی منتشر شده و موجی از نارضایتی از عملکرد وکلای ملت در خانه ملت به راه افتاده و مردم به تلافی عدم برخورد با نمایندگان هتاک، اقدام به پخش این فیلم‌ها ـ که گاهی برخی از آن‌ها قدیمی است ـ می‌کنند.

به گزارش «تابناک»؛ ماجرا از روزی شروع شد که فیلم فحاشی نماینده سراوان به یکی از مأموران گمرک پخش شد. بعد از آن مجلس در جلسه غیرعلنی، به دفاع از نماینده پرداخت و رئیس مجلس به جای برخورد با نماینده خاطی، به دنبال پخش‌کننده فیلم و محکوم کردن وزیر اقتصاد برآمد و بعد از این ماجرا بود که کاربران فضای مجازی، شروع به انتشار فیلم‌های توهین نمایندگان به مردم یکی پس از دیگری کردند.

اما نمایندگان مجلس، دلایل مختلفی برای این رفتار مردم می‌آورند؛ برخی‌ ادعا می‌کنند که این ‌یک سناریوی از پیش تعیین‌شده برای انتقام‌گیری از مجلس است. برخی دیگر اعتقاد دارند که رقبای سیاسی، زمینه‌های ساخت این ویدئو‌ها را برای تخریب نمایندگان آماده کرده‌اند و در این میان، چند نفری هم می گویند، ناتوانی نمایندگان در مدیریت اقتصادی کشور، باعث نارضایتی‌های عمیق در جامعه شده که اثر خود را این‌ گونه نشان می‌دهد.

محمد محمودی شاه‌نشین در گفت وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: نمایندگان نسبت به موکلین و مردم یک حقوقی دارند و متقابلاً موکلین نیز نسبت به مردم دارای حقوقی هستند، ازیک‌طرف این برای دولت نیز صادق است رعایت این حقوق نیز باید بر اساس حسن اخلاق و رعایت شئونات باشد.

وی در ادامه گفت: متأسفانه در بحث نمایندگی و شورای شهر، چون بحث رقابت مطرح است، به‌درکردن رقیب به هر وسیله‌، جایز شمرده می شود. برخی‌ گمان می‌کنند باید از هر وسیله برای رسیدن به هدف خود استفاده کنند، حال آنکه باید رعایت شئونات و اعتبار و آبروی مردم مهم باشد.

وی گفت: گاهی شرایط را چنان فراهم کرده و جو را آن‌چنان می‌کنند تا به ‌محض اینکه یکی از مسئولان در این شرایط دچار تنش شد، همان چند ثانیه را فیلم بگیرند و از آن سوءاستفاده ‌کنند، اما به ‌هر حال، نمایندگان باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و با مردم و حتی مخالفان با احترام برخورد کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در مراسم خصوصی که بچه‌های ستاد خانم آقاپور هم بودند، کسی چیزی می گوید و ایشان نیز در جواب می گویند، اگر کسی به من رأی ندهد، خفه‌اش می‌کنم. این موضوع دو سال پیش است، ولی الآن آن را بازنشر می‌کنند و می‌گویند آقاپور می‌خواهد مخالفانش را خفه کند.

این نماینده در پاسخ به این که به ‌هر حال نماینده‌ها هم مقصرند و اتفاق افتاده که نماینده‌ای در مراسم رسمی با پایه میکروفن به دیگری حمله کرده و یا نماینده‌ای که به یک نفر در جمع توهین می‌کند و خلاصه همه موارد نمی تواند اتفاقی باشند، گفت: من نمی‌گویم که همه کارشان درست است. نماینده باید شأن خود را نگه دارد.

وی گفت: نماینده‌ها هم نقطه‌ضعف دارند و می‌توانند خطاکار باشند. همه ما انسان هستیم؛ اما مشکلات امروز آن‌ قدر زیاد است که مردم به دنبال بهانه‌ای برای حمله کردن به نمایندگان هستند. البته بخشی از این موضوعات از پیش طراحی شده است و برخی اتفاقات نظیر تصویب CFT، لایحه پول‌شویی و یا رأی اعتماد به برخی وزرا، باعث شده که یک طیف بخواهد به هر قیمت شده از مجلس انتقام بگیرد که چرا این رأی‌ها را داده‌اند.

بخش دیگر نیز به مشکلات اقتصادی مربوط است که در کشور ایجاد شده. مردم انتظار داشتند که مجلس بسیاری از مشکلات را حل کند، ولی ما واقعاً در این بخش ناتوان بودیم. مجلس ما نتوانست برنامه‌ریزی درستی داشته باشد که مردم در این شرایط کمترین آسیب را ببینند. من به ‌عنوان نماینده قبول دارم مجلس از این بابت ناتوان بوده است.
در این مدت به مردم فشار زیادی وارد شده؛ بنابراین، باید تلاش کنیم در این زمان باقی‌مانده و با پیگیری‌هایی که می‌کنیم، بخشی از مشکلات را حل کنیم و فشار به مردم را کاهش دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۶
طیفی قصد دارد به هر قیمتی شده مردم از مجلس ناامید شده و در انتخابات شرکت نکنند تا خودشان رای بیاورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
داداش طیف میف رو ولش کن هر کسی واقعا می خواد به مردم خدمت کند بهش رای بدید فارغ از بازیهای جناحی. اولین معیار هم این باشه که طرف
حاضر باشه مسئولیت رایهاش رو در مجلس بپذیره و
اجازه بده مردم بدونن داخل مجلس چی کار می کنه (موافق طرح شفاف سازی آرا باشه) لیستی رای ندید لطفا. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
اتفاقا تا حالا ما رای به اصلاح طلب و امید رای دادیم ولی دیگر به هیچکس رای نمیدیم وبهنره
مهدی
| Germany |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
کاملا صحیح می فرمایید شرکت کردن و نه کردن نتیجه اش اینه که می بینیم انتخابات باید درست و همه گیر و شفاف باشد..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
مشکل ما با رای ندادن حل نمی شود مشکل ما وقتی حل می شود که مطالبات خود را نسبت به مسئولین افزایش داده و تملق و مجیزگویان را تقبیح کنیم شما اگر بهترین شخص را انتخاب کنید و به جای مطالبات مجیزگویی کنید فرد انتخاب شده گمان می کند کارش را درست انجام می دهد. یک مسئول باید بپذیرد تا هنگامی که مشکلات جامعه حل نشده است باید زیر تیغ انتقاد باشد
نماینده سراوان غیر از اینکه دروغ گفت بلکه در صدد بود بین شیعه و سنی تفرقه بیندازد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
دقیقا...سوء استفاده از قوم و مذهب در جهت منافع شخصی
نماینده مردم متاسفانه فقط به فکر منافع خودشون هستند
طیف کجا بود. نمایندگان انقدر بی عرصه و بیسواد و منفعت طلب شدند که نیاز به طیف ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
من از این که قبلا در انتخابات شرکت کرده ام به شدت ناراحتم
ملت از این مجلس هیچ انتظاری جز تمام شدن سریعتر تاریخش ندارند.
کسی با این نماینده ها کاری نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
یعنی فکر می‌کنی دور بعد افراد لایق تر میآیند. خوشی ها.
به نظر می رسه که نمایندگان معنی نماینده رو نمی دونن و یا نمی دونن نماینده کی هستند. یادشون رفته اونها روی دوش مردم ایستادن.
با این کارها سری بعد رای نمیارن.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
در صورتیکه انتخابت درست انجام شود هیچکدام رای نخواهند آورد.
تو این مملکت همیشه حق با زورمندان بوده.
در اینکه نماینده سراوان حرکت زشتی انجام داده هیچ شکی نیست
اما زشتر تائید عملکرد او از سوی بعضی نمایندگان مجلس است
مردم دل خوشی از مجلس ناتوانی که تنها به فکر خود هستند ندارند
شما برای حوزه انتخابی خود که اکثرشان فقیر و کارگر هستند تا حالا چکار کرده ای همین مشت نمونه خروار است
باور کنید خیلی ناامید کننده است، تو شهرهای کوچیک رفتار نماینده ها نمودش بیشتره، نماینده شهر ما تمام کسایی که دعوتش کردن و اقوام و منسوباتشون رو برده سر کار، یا بهشون ترفیع داده، برعکس کسایی که بهش ری ندادن را با خاک یکسان کرده.
کاش یه قانونی جلوی این بین قانونی ها رو می گرفت
نماینده که حرف زشت می زند بایدبرودصغراکبرا نکنیداین یکی را اخراج کنیدبقیه حساب کارشان را می کنندکی مردم را قبول می کنید
بنده نه مخالف مجلس هستم و نه می خواهم کاندیدا شوم و نه از مسایل اقتصادی ناراحتم،اما از رفتار نمایند ای مثل درازهی
بشدت ناراحتم.
توجیه کردن هم بلد نیستید
همانطور که آقای لاریجانی گفت باید اون شخصی که فیلم توهین نماینده مجلس رو پخش کرده مجازات بشه! رعیت رو چه به سردرآوردن از کار ارباب؟!
هر دو طيف مثل هم هستن هيچ فرقى باهم ندارن، مشكل اينجاست كه بعضيها كه ساده لوح هستن فكر مى كنن اصلاح طلب يا اصول گرا با هم فرق مى كنن. بعضيهام از اين مشكل استفاده مى كنن تا فقط خودشونو خوب جلوه بدن.
طیفی از نمایندگان طلبکاری اشان از مردم تمامی ندارد
پخش این فیلم ها کار دشمن و از پیش تعیین شده نیست. پخش کننده ها هشتاد میلیون هموطنان عزیز هستند. دلیلش هم نارضایتی از تعداد کثیری از نماینده هاست که ساده زیستی را به رانت خواری و حمایت ازمستضعفان را به حمایت از مرفهین دادند از سلفی گرفتن با موگرینی گرفته تا اهانت نماینده ... و لفظ رکیک نماینده سراوان. مطمئن باشید نمایندگان اگر ساده زیستی و پاکدستی و خصلت هایشان اسلامی و علی گونه و علی گونه نشود، (دوبار نوشتم چون منظورم هم حضرت علی (ع) است هم رهبر معظم و عزیزمان) مجلس شدیدا ارزش و اعتبارش را از دست خواهد داد.
نماینده ای که بلد نیست چگونه حرف بزند چگونه میخواهد قانون تنظیم کند
باسلام
وقتی مردم چشم وگوش بسته و براساس هجوم تبلیغات به لیست رای می دهند بدون اینکه کمترین شناختی ازبعضی افرادلیست داشته باشند بیشتراز این نمی شود انتظارداشت.
ریشه خیلی ازمصائب و گرفتاریهای ما این است که :بعضی ازنمایندگان و کارمندان و...یادشان رفته که خدمتگزار مردمند نه ارباب مردم!
این جمله که آقای نماینده افاضه فرمودند بسیار مضحک و توهین به شعور مردم است "طیفی قصد دارد به هر قیمتی شده مردم از مجلس ناامید شده و در انتخابات شرکت نکنند تا خودشان رای بیاورند." اگر نمایندگان رشید هستند با تصویب قوانین جلوی رانت و فساد و گرانی های سرسام آور را بگیرد .
ببینید انتخاب غلط نماینده مجلس نتیجش چی میشه؟
خوب می توانید خلاف های خود را توجیح کنید تا به حال هرچه بلا بوده آن را سر مردم آورده اید و آن را به خارجی ها ، مخالفان داخلی و مفسدان نسبت داده اید .خوب است از خودتان بپرسید کدام عملکرد شما مثبت و به نفع توده مردم بوده است .
رفتاري كه در فضاي مجازي از نماينده سراوان نشان داده شد اگر درست باشد فاتحه مجلس و دولت در جامعه را بايد خواند.
اگرچه ناکارآمدی و ناتوانی برخی از نماینددگان حقیقتی تلخ است اما قطعا مخالفان دولت فیلم نماینده سراوان را برای انتقام گیری و خودشیرین کنی ساخته اند
نماینده سراوان در حق مجلس و قوم بلوچ و برادران سنی اجحاف کرد و با رفتار زشت خود مردم را بدبین نمود. حتما بایستی با او برخورد و دلیل حضورش در گمرک مشخص و اطلاع رسانی شفاف گردد. تا زمانی که نخواهیم شفافیت ایجاد کنیم مردم بدگمان تر می شوند و رفتار مردم طبیعی است و نه در اثر سیاست...
هیچ ریطی یه طیف ندارد و فقط خودشان هستند که خودشان زا گم کرده اند
بله نماینده ها هم نقطه ضعف دارند و خطاکار هستند. خطایشان هم این است که به جای اینکه به فکر محرومان باشند و به جای اینکه کودکان معصوم مدارس سراوان را از بخاری های نفتی خطرناک نجات دهند، وارد کننده ی خودرو را می برند گمرک.
نمایندگان مردم نیستند زورکی و از روی ناچاری رای دادیم بین بد و بدتر.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار