بازدید 19185
هزار و پانصد و شانزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

برخی از کسانی که موافق فیلتر تلگرام بودند تلگرام دارند!/ماجرای رشوه توتال به مقامات ایرانی/اپوزیسیونی که درد عدالت ندارد، چگونه می‌تواند ملجأ مردم باشد؟/۹۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان هنوز گاز ندارند

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:واکنش محسن هاشمی به تحریف تاریخ درباره پدرش/واکنش یک نماینده به ثبت‌نام‌های اخیر دو خودروساز /موافقت روحانی با فروش یکی از سفارتخانه‌های ایران و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۶۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ 22 December 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

۹۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان هنوز گاز ندارند

امام جمعه موقت زاهدان: چرا با وجود اینکه می‌گویند گاز به این استان آمده، ۹۰ درصد مردم هنوز بدون گاز هستند و برای زاهدان هنوز هیچ خدمتی در این زمینه نشده است. امیدواریم مسئولین و نمایندگان مسأله گاز رسانی به طور جدی پیگیری کرده و همچنین مشکل مربوط به مدارس غیراستاندارد را نیز برطرف کنند.

هاشم‌زایی: باید درخانه به دنبال نفوذی‌ها بگردیم

عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید نفوذ را در جامعه بهتر تعریف کنیم، چرا که امروز اکثر ما فکر می‌کنیم که نفوذی کسی است که با شمشیر روبه‌روی ما می‌ایستد در حالی که نفوذی با چهره خودی جلو می‌آید. از نظر بنده نیرو‌های امنیتی باید در جست‌وجوی نفوذی‌ها طیف گسترده‌تری را مدنظر قرار دهند و در خانه به دنبال نفوذی‌ها باشد. در بعضی از تصمیمات خلق‌الساعه در زمینه‌ی مسائل مختلف نفوذی‌ها نقش دارند. بعضی از تصمیمات ممکن است از روی ناپختگی باشد، اما بعضی دیگر به دنبال نفوذ جریان‌های نفوذی است.

بانک‌ها در حال صاحب شدن ۲۵۰ کارخانه مازندران

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران از افزایش بدهکاری واحد‌های صنعتی به بانک‌ها خبر داد و گفت: تعداد ۱۶۸ واحد صنعتی استان خصوصا در شهرستان ساری درگذشته به تصرف بانک‌ها در آمده است. متأسفانه حدود ۲۵۰ واحد صنعتی دیگر بر اثر سومدیریت در تسهیل و رفع موانع تولید در حال تصرف شدن توسط بانک‌ها هستند.

چه کسی هزینه میلیاردی مستند «هاشمی زنده است» را پرداخته؟

محمد هاشمی: در این فیلم که عنوانش «هاشمی زنده است» و برگرفته از سخن امام خمینی (ره) بود، ابتدا حضور مرحوم آیت‌الله هاشمی در همه صحنه‌های انقلابی و اعتماد مردم و امام راحل به ایشان را نشان می‌داد، اما در مرحله بعد وارد دوران دولت سازندگی می‌شد و تحلیلی ارائه می‌داد که انحراف انقلاب از همین زمان در کشور شروع شد و بعد در دولت خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی هم همین انحراف ادامه پیدا کرد؛ در پایان این فیلم هم نتیجه می‌گیرد که ریل انحراف از انقلاب را هاشمی رفسنجانی پایه‌گذاری کرد و بنابراین هاشمی زنده است، چون انحراف زنده است. این از آخرین نمونه‌های تخریب شخصیت یار و یاور امام خمینی (ره) است؛ و البته تمسخر کلام امام خمینی (ره) هم هست. من به سازندگان این فیلم که ادعا می‌کردند دو، سه دانشجوی ساده هستند گفتم این فیلم قطعاً بالای چند میلیارد تومان هزینه داشته و باید پرسید که این هزینه از کجا تأمین شده است؟ قطعاً جریانی پشت این قضیه است که به ‌دنبال تخریب اندیشه و تفکر هاشمی است؛ اینان می‌خواهند در سال‌های بعد، بلایی که با نام هاشمی به سرشان آمد و توسط مردم کنار گذاشته شدند، دیگر بر سرشان نیاید و لذا تخریب اندیشه و شخصیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را شدت بخشیده‌اند.

تجمع دانشجویان مقابل مجلس در اعتراض به نماینده سراوان

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران ظهر امروز در اعتراض به رفتار حاشیه‌ساز و نامناسب نماینده سراوان با کارمند گمرک، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران ظهر امروز (‌یکم دی‌ماه 1997) در اعتراض به رفتار حاشیه‌ساز و نامناسب نماینده سراوان با کارمند گمرک، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. دانشجویان تجمع‌کننده با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته هایی خواستار برخورد قانونی با نماینده سراوان شده و از این نماینده هم خواستند تا هرچه سریع‌تر استعفا دهد. تجمع کنندگان همچنین با سردادن شعارهایی حمایت خود را از کارمند گمرک اعلام کردند. لازم به ذکر است، روز گذشته هم جمعی از دانشجویان در برخی شهرهای کشور بعد از نماز جمعه در همین رابطه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

سیف به عادل‌آذر نامه زد

رئیس دیوان محاسبات گفت، ولی الله سیف رئیس سابق بانک مرکزی نامه‌ای به او برای اعاده رسیدگی پرونده اش نوشته و قرار است مدارک و مستندات خود را ارائه دهد تا برای رسیدگی در اختیار حاکم شرع قرار گیرد. عادل آذر روز شنبه در گفت: وگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت حکم، ولی الله سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی اظهار داشت: حکم ایشان به صورت قطعی به ایشان اعلام شده، ولی وی قانونا می‌تواند یک بار تقاضای اعاده رسیدگی کند. وی درباره حکم تجدید نظر سیف گفت: تجدید نظر سیف قبول نشده، چون اگر تجدید نظر وی قبول می‌شد رای در مورد وی قطعی نمی‌شد، ولی هم اکنون رای تجدید نظر وی قطعی شده است. رئیس دیوان محاسبات اظهار داشت: هم اکنون سیف نامه‌ای به بنده به عنوان رئیس دیوان محاسبات نوشته و اعلام کرد که مدارک و مستنداتی دارم که نشان بیگناهی وی است. عادل آذر اضافه کرد: حکم کنونی سیف بابت عدم همکاری با دیوان محاسبات است.

موافقت روحانی با فروش یکی از سفارتخانه‌های ایران

پس از پیشنهاد هفتم فروردین ماه امسال وزارت خارجه به کمیسیون لوایح هیئت دولت برای فروش ساختمانی با ۴ هزار متر مربع عرصه و ۶۸۰ متر مربع اعیانی در منطقه Dnise Pritt شهر نایروبی کشور کنیا که پیش از این به عنوان سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت، حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور طی روز‌های اخیر این پیشنهاد را به استناد ماده ۱۱۵ قانون محاسبات عمومی، مورد تایید قرار داده است.

اپوزیسیونی که درد عدالت ندارد، چگونه می‌تواند ملجأ مردم باشد؟

یک استاد جامعه‌شناسی با اشاره به این‌که «مطالبه مردم عدالت اجتماعی است»، گفت: این مطالبه موجب نمی‌شود مردم به آمریکا و نظام سرمایه‌داری پناه ببرند. اپوزیسیونی هم که داخل نظام سرمایه‌داری نشسته و درد عدالت ندارد، چگونه می‌تواند ملجأ و نقطه اتکای مردم باشد؟

عماد افروغ در پاسخ به این پرسش که چرا جامعه با وجود همه مشکلات اقتصادی، به مسیری که آمریکا می‌خواست یعنی تقابل با حکومت پیش نرفت، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شد که با افزایش تهدید‌ها و تحریم ها، وحدت درونی افزایش خواهد یافت. به عبارت دیگر مادامی که این تهدید‌ها برقرار است، اختلافات و تنش‌ها ولو در کوتاه مدت داخل پرانتز گذاشته می‌شود. وی با اشاره به این‌که «مردم ما آنقدر عاقل و آگاه هستند که از فرط بی‌عدالتی و نارضایتی اقتصادی اجتناب پذیر، به نظام سرمایه‌داری ذاتاً نابرابر پناه نبرند»، اظهار کرد: روشنفکران، نخبگان و خبرنگاران به نمایندگی از جامعه توقعات مردم وتکالیف دولت را گوشزد کرده وشعار هم نوایی و هم دردی با مردم وتعدیل شکاف‌های درآمدی را سر دهند. این تحلیلگر مسائل اجتماعی معتقد است که علل کاهش اعتماد مردم روشن است، اما جامعه هم وظایف اخلاقی دارد و نباید خودخواهانه عمل کرده و به فکر منافع کوتاه مدت خود باشد و از مصالح ملی غافل شود. مردم می‌توانند با رفتار‌های سالم خود، فشار را برحکمرانان بیشتر کنند.

مجلسی‌ها از نماینده سراوان شکایت کردند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌ دنبال شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس، پرونده محمدباسط درازهی، نماینده سراوان به‌هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شد. به گزارش فارس؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرامی خود از پیگیری شکایت از نماینده سراوان خبر داد. وی نوشت: «به‌ دنبال شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس، پرونده محمدباسط درازهی، نماینده سراوان به‌هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شد. رفتار ناشایست نماینده سراوان با کارمند وظیفه‌شناس گمرک، سبب تضعیف جایگاه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی شد. موضوع برخورد ناشایست نماینده سراوان را تا تعیین تکلیف نهایی، پیگیری می‌کنم».

علی‌رضا سلیمی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان هم در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به خبر منتشر شده درباره مختومه شدن پرونده نماینده سروان گفت: اصلا هیات نظارت جلسه‌ای نداشته است که نتیجه آن مختومه شدن پرونده نماینده سراوان باشد. وی افزود: قرار بود در روز سه‌شنبه گذشته هیأت نظارت جلسه‌ای را برگزار کند که این اتفاق رخ نداد همان روز چند بار با دبیر هیات تماس گرفتم و منتظر اعلام زمان برگزاری جلسه بودم تا ۸:۳۰ شب در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم، اما خبری از برگزاری جلسه نبود. در چنین شرایطی چه‌طور می‌گویند پرونده مختومه شده است. این عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: از طرف دیگر نیز برخی از نمایندگان شکایتی از نماینده سروان به هیات داده‌اند که قرار است در مورد آن نیز تشکیل جلسه دهیم. برخی از دوستان می‌خواهند این موضوع هر چه زودتر این موضوع حل شود که ما در آن مشکلی نمی‌بینیم اما حرف‌مان آن است که باید جلسه تشکیل شود و بعد نتیجه آن اعلام شود.

کرباسچی: سر آقازاده‌ها را باید برید!

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، با بیانی طنزآمیز درباره‌ی بکارگیری آقازاده‌ها در پست‌های دولتی گفت: به نظرم سر آقازاده‌ها را باید لب باغچه گذاشت و برید؛ مثل کاری که حضرت ابراهیم می‌خواست بکند! آقای کرباسچی گفت: «من که خودم آقازاده ندارم و سه دختر دارم که در حد شما هم فعال نیستند و خانه‌دارند، ولی نمی‌شود بیش از حد حساسیت‌ها را برانگیخت، هر کسی را آقازاده نامید و از حق برخورداری از روال عادی کار و زندگی محروم کرد. بالاخره اگر بخواهیم مطلق نگاه کنیم هرکسی پدری دارد که او را آقا می‌داند و خودش را آقازاده. البته اگر کسی با رانت سمتی بگیرد، مثلا پسر وزیری باشد که پدرش آن را بر سر فلان پست بگذارد، این خلاف است؛ یا مثلا بخواهد به وزیر یا شهردار باج دهد خلاف است، یا اگر نماینده‌ای در قبال رأی به وزیر یا مطلبی متوقع انتصاب فرزند، همشهری، هم محلی باشد، خلاف است».

وی در پاسخ به این که با توجه به حساسیت‌هایی که از طرف افکار عمومی نسبت به پست‌های مدیریتی آقازاده‌ها ایجاد شده است برخی معتقدند بهتر است که آقازاده‌ها حتی در صورت لیاقت برای چند سالی از این گونه فعالیت‌ها بپرهیزند، گفت: نه! من معتقدم اگر کسی لیاقت دارد و می‌تواند گرهی از کار‌های اجرایی و مدیریتی را بگشاید نباید از جوسازی‌ها نگران بود. اگر کاری واقعا درست و قابل دفاع است باید ایستاد و دفاع کرد. کرباسچی ادامه داد: مثلا فرزندان بزرگوار مطهری و هاشمی را مردم انتخاب کرده‌اند و از انتخاب خود هم دفاع می‌کنند. حتما عملکرد علی مطهری و محسن هاشمی هم برای همه‌ی انتخاب کنندگان افتخاری است؛ روزی اگر امثال فرزندان شهید بهشتی هم برای سمتی مطرح باشند همینطور است.

واکنش بعیدی‌نژاد به قطعنامه شورای امنیت درباره یمن

سفیر ایران در لندن در واکنش به قطعنامه شورای امنیت درباره یمن، آن را شکست ائتلاف آمریکا، عربستان و امارات در طرح اتهام بی‌اساس به ایران مبنی بر انتقال موشک به یمن توصیف کرد. حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در پی تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره یمن در صفحه توئیترش نوشت: «بعد از چند روز مذاکره طولانی بین اعضای شورای امنیت و کشور‌های ذیربط، شورای امنیت پس از سه سال قطعنامه جدیدی را پیرامون یمن به تصویب رسانید که ضمن تایید اقدامات مورد توافق در استکهلم، دبیرکل سازمان ملل را مأمور اتخاذ اقدامات لازم برای نظارت بر آتش بس در بندر الحدیده کرده است. » وی افزود: «دو تحول سیاسی مهم در قطعنامه یکی شکست ائتلاف آمریکا، عربستان و امارات در درج اتهام بی اساس انتقال موشک‌های ایران به یمن بود که با پویایی دیپلماسی ایران در همکاری با اعضای شورا به شکست انجامید و دوم هم اصرار آن‌ها در حذف پیشنهاد انگلیس در مورد شناسایی عوامل فاجعه انسانی در یمن بود.»

درخواست نیم‌میلیارد دلاری سازمان غذا و‌ دارو

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هر چه سریع‌تر ۵۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی در اختیار تولیدکنندگان و شرکت‌های پخش قرار گیرد تا بتواند عقب ماندگی‌های این حوزه را جبران کند. تمامی این مبلغ برای پرداخت مطالبات شرکت‌هایی دارویی و تجهیزات پزشکی صرف خواهد شد و به هیچ بخش دیگری اختصاص داده نخواهد شد. خوشبختانه امروز تعداد کمبودهای دارویی کمتر از تعداد انگشتان دست است./ ایسنا

واکنش یک نماینده به ثبت‌نام‌های اخیر دو خودروساز

منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بهتر است تا سایپا و ایران خودرو اول به تعهدات گذشته خود عمل کنند و پس از آن اقدام به ثبت‌نام‌های جدید کنند. خودرو سازان با اقدامات خود تعهداتی را مانند موسسات مالی و اعتباری به وجود می‌آورند، مشکل این موسسات در نهایت با هزینه از بیت‌المال حل شد؛ همین مسأله نیز ممکن است در خودرو سازی‌ها به وجود بیاید و خودروسازی‌ها نتوانند به تعهداتی که داده‌اند عمل کنند. /تسنیم

دلار اولین روز زمستان ۹۷ را با چه قیمتی آغاز کرد؟

در اولین روز هفته بازار ارز با نرخ ۹۹۹۰ تومان فعالیت خود را آغاز کرد. این قیمت اندکی کمتر از قیمت معامله این ارز در بازار طی روزهای پایانی هفته است. بر این اساس صرافان در حال حاضر بهای خرید هر دلار را ۹۹۵۰ تا ۹۹۷۰ تومان و بهای فروش ان را ۹۹۹۰ تومان اعلام کرده‌اند. همچنین هر یورو برای خرید در صرافی‌های بانکی ۱۱ هزار و ۵۹۰ تومان و برای فروش ۱۱ هزار و ۶۴۰ تومان است. /ایلنا

واکنش محسن هاشمی به تحریف تاریخ درباره پدرش

رئیس شورای شهر تهران درباره طرح برخی ادعاهای تاریخی در خصوص مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: این طور تلقی نشود که ما تغییر کرده ایم و دیگر عملکرد خود در دهه های گذشته را قبول نداریم؛ اما برای اینکه مسئولیت آن را نپذیریم، با طرح ادعاهای غیر مستند، می خواهم آن را به گردن فرد دیگری مانند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بیندازیم. دستکاری در تاریخ و روایت های مجعول و بی پشتوانه، اگرچه ممکن است برای برخی محبوبیت های کوتاه مدت را به همراه داشته باشد اما در کلان به انقلاب و جامعه و قضاوت نسل های آینده آسیب می زند./ ایرنا

ماجرای رشوه توتال به مقامات ایرانی

محمد مشکین‌فام، مدیرعامل نفت و گاز پارس گفت: ماجرای رشوه توتال به مقامات ایرانی مربوط به سال ۱۹۹۷ میلادی است و این موضوع مربوط به حضور توتال در فاز دو و سه پارس جنوبی است. هنوز مستنداتی در این باره وجود ندارد اما کشور فرانسه این موضوع را پیگیری کرده است و هنوز مکتوب چیزی دریافت نکرده‌ایم. /فارس

همه کسانی که موافق فیلتر تلگرام بودند تلگرام دارند

محمد کاظمی عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در اظهاراتی قابل توجه اعلام کرد: کمتر از یک درصد کاربرانی که قبل از فیلترینگ تلگرام در آن حضور داشتند، اکنون دیگر از آن استفاده نمی‌کنند؛ همه کسانی که موافق فیلتر تلگرام بودند از جمله نمایندگان اصولگرا اکنون همه تلگرام دارند و ما با آنها در این فضا در تماس هستیم. همه کسانی که موافق فیلتر تلگرام بودند از جمله نمایندگان اصولگرا همه تلگرام دارند و ما با آنها در این فضا در تماس هستیم.

باید از فیلمبردار و کارمند گمرک تقدیر کرد

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: ماجرای برخورد غیراخلاقی نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی با یک کارمند گمرک، به جای آنکه برای مسئولین کشور اعم از نمایندگان مجلس، مدیران اجرائی و سایر صاحب منصبان نظام جمهوری اسلامی زنگ خطر را به صدا درآورد، متأسفانه به وسیله‌ای برای دامن زدن به مسائل مذهبی و قومی تبدیل شده است. در شرایط خاص و حساس کنونی کشور عمده کردن اختلافات، از هر نوع و جنس که باشد به ویژه اختلافات مذهبی و قومی، خواست دشمن است و سود آن مستقیم به جیب کسانی می‌رود که اگر به قدرت برسند نه به ایران رحم می‌کنند، نه به اسلام و نه به اقوام. راه حل مشکلی که نماینده سراوان ایجاد کرده این است که اولاً همکارانش در مجلس به ویژه رئیس و هیأت رئیسه مجلس اصول قانون اساسی، قانون شهروندی و آیین نامه خود مجلس را برایش بخوانند و توضیح بدهند و به او بگویند به حقوق قانونی که دارد قانع باشد و در رفتار خود با مردم تجدیدنظر کند، ثانیاً کارمندی که زیر بار حرف زور نرفت و فیلمبردار صحنه را که موجب این تنبه شد تشویق کنند و ثالثاً از وزیر اقتصاد در برابر تهدید استیضاح به خاطر این موضوع حمایت نمایند. این ماجرا اگر این چنین به پایان برسد، درسی خواهد شد برای تمام مسئولین و مقامات که حد خود را بشناسند و بر موازین اخلاق حرکت کنند ومردم را ولی نعمت خود بدانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۶
همین الان بیشتر از صد قلم دارو نایاب یا کم یاب هست بنابراین لفظ کمبود دارو کمتر از انگشتان دست اصلا" درست نیست مگر اینکه گوینده منظورش تعداد انگشتان دست مثلا" پنجاه نفر باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
شما ار کجا فهمیدین این تعداد نیست؟

در اقوام ما کسی هست چندین قرص و دوا می خورد ولی کمبودی تا حالا حس نکرده ولی بعضی مواقع سهمیه بندی میکنند در بعضی داروها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
ایشون هزار دست هستند
سبوس برنج شمال
| United States of America |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
دیدار ما با مسئولان در روز قیامت
کارگران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
سلام . آقا این قانون منع بکارگیری بازنشسته ها چرا اجرا نمیشه ؟ چرا همشون مشاور دارن میشن . هم حقوق بازنشستگی چندین میلیونی هم حقوق مشاوری چندین میلیونی و ماشین و راننده و حق الجلسه و حق المسافرت و .......... ؟ این همه جوون تحصیل کرده بیکار داریم
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
بجای سیب و گلابی داریم زهر مار برجام را میخوریم
همه چی فقط برای مردمه اخه....
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
بجای عذرخواهی و استعفا در حال قومیتی کردن ماجراست تا با او‌ برخورد نشود
من خودم اهل تسننم ولی همراه خانواده ام خواستار عزل این نماینده هستم
مصونیت نمایندگان بایت چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
اگر در چارچوب وظایف نمایندگی انجام وظیفه کنند مصونیت دارند ولی نه در خارج از چارچوب امورات نمایندگی
روزنامه آلمانی ادعا کرده که پرواز ماهان به آلمان ممنوع میشه. اگر صحت داشته باشه آیا وقتش نرسیده که اجازه عبور هواپیماهای آلمانی و آمریکایی و اماراتی و ... از آسمان ایران ممنوع بشه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
چه زمانی شما از این کارها دیدین از ایران
اگر یک کشور دیگری که بود با امکانات ما تا الان صد ها کار انجام داده بود
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
انجام بدهید و با ابلاغ مسافرت کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
جناب پرچم آلمان، منظورم طیاره هایی نیست که در فرودگاه ایران می آیند و می روند. منظورم طیاره هایی است که از حریم هوایی ایران برای عبور استفاده میکنند. مثلا از آلمان به امارات، مالزی یا هندوستان... می روند، حق ندارند از آسمان ایران استفاده کنند وقتی حتی به ما سوخت نمیدهند
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
اول که ادعا نیست و قطعی است. دوم اینکه ایران هم تحریم کند چه میشود هیچی. فقط درآمد ارزی دیگری کم میشود. آنها برای عبور پول می‌دهند. سوم اینکه اماراودیگران هم تلافی میکنند. همه این قضیه دو سر باخت است. ر
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
فکر کردی به خاطر چشم و ابروشون می ذاریم از بالای کشور رد شن نخیر پسرم از این راه درآمد ترانزیت عاید مملکت می شود.
بعنوان یک اصلاحطلب مایلم انتقاداتی به برخی از عالیجنابان اصلاحطلب بنمایم زمانی که دانشجویان را پیاده نظام خود قرار میدهند.دانشجو جوان است و احساساتی و بهترین روزهای عمرش را باید به کسب علم و لذت بردن از اوقات زندگی بپردازد و نه بحثهای سیاسی.زود جو گیر میشود و به خیابان میرود ؛چرا که اساسا دانشجو سلاحش قلم است و نه قمه و زنجیر.دانشگاه را رها کنید و اجازه بدهید دانشجوی علاقمند به سیاست خارج از محیط دانشگاه دنبال ان باشد.عالیجنابان اگر دنبال پیاده نظام هستید از بین نیروهای ارزشی و حزب اللهی که استقامت و ایستادگی دارند نیرو بگیرید.مگر اصلاحطلبی تضادی با اموزه های دینی ما دارد؟؟؟در کشورهای اروپایی قوانین اسلام را به شکل قانون مدنی در اورده اند و اجرا میکنند و از ان لذت میبرند.مگر اصلاحطلبی تعارضی با دروغ نگفتن،غیبت نکردن ،تهمت نزدن، ربا نخوردن ایثار و گذشت و انصاف وعدالت و کرامت انسانی دارد؟؟در طیف مقابل شما بعضا کسانی هستند که دینشان را پای مجالس مداحی و روضه اموخته اند و چه بسا اگر مطلبی از نهج البلاغه بدون ذکر منبع برایشان نقل کنید شما را تکفیر کنند!!!!بگویید که اصلاحطلبی تعارضی با مسلمان خوب بودن ندارد و اسلام و ایران دو بالی هستند که به کمک هم باعث پیشرفت و تعالی ما خواهند شد. باید قوانین اسلام را به علم روز ترجمه کنیم و برای حرکت بسمت جلو از ان بهره بگیریم.از رهبری بزرگوار کمک بگیرید.یک پدر خانواده فرزندش را هر زمان به او رو کند از خود نخواهد راند.به جامعه بگویید اصلاحطلب و اصولگرا هر کدام از منظر خود برای پیشرفت و اعتلای ایران و اسلام تلاش میکنند.اما "ابزار "،کافی نیست.امروز جامعه از هر دو گروه بریده حال انکه ابزار هر دو گروه خود جامعه هستند و اگر جامعه شما را از خود و خود را از شما نداند،انگاه روزیست که باید بر پایان تمدن ایرانی اسلامی مرثیه سرود.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
اصولگرا ها که در این زمینه ها فاجعه ترند.
از نفوذی ها که صحبت می کنید ، برخی اقایان یک وقت ناراحت نشوند!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
اصلا نفوذی از این حرف ها نیست . اینجور افراد برای مخالفین اندیشه همه جور اسم دارند .‌یعنی اگر اسمی هم نباشد اسم اختراع میکنند و با معلطه کاری و شلوغ کاری سیاسی میخواهند کارشان را پیش ببرند . اینجور افراد اصلا مخالف سیاسی خودشان را تحمل نمیکنند این افراد اعتقاد دارند که سیاست ما همین مسایلی هست کا اتخاذ میکنیم و این سیاست ها خط قرمز هست
اشتباه این نماینده را رسانه ها پیراهن عثمان کرده اند بس است دیگر هر روز ده بار تیتر می زنید! خیلی از نماینده های دیگر از این هم ضعیفترند اما فعلا بر اسب مراد سوارند و تعریف و تمجید می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
از اشناهاست ؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
مسئله پیراهن عثمان نیست ، ایشان خلاف کرده و مرتکب جرم شده است باید مجازات شود حالا سایر نمایندگان هم در جای خود حساب پس خواهند داد
واقعا متاسفم این نماینده مردم سراوان است که اینچنین توهین می کند
اینقدر عملکرد علی مطهری بر همگان اشکار است که از شدت خوشحالی و مسرور بودن نمی دانیم باید چه کاری انجام دهیم!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
ما کهداز عملکرد ایشان واقعا راضی هستیم.از همه مهم تر فهم و زیرکی ایشان است که درد واقعی را مثل پدر بزرگوارش می فهمد
مردم خوب سراوان باید از نماینده شان بخواهند زورتر استعفا کند
چرا که، او اصول اولیه اخلاق را نمی داند چگونه می تواند نماینده یک شهر باشد
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
کی در این مملکت اصول اخلاق را رعایت می کند!؟
حرف زدن در مورد اخلاق خوب از زمان زردشت هم بوده است ولی عمل بی عمل!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
بازخورد مردمی در یک شهر و رفتار با نماینده نشان از عدم تمایل به نماینده و ناخشنودی آنان است که در شکل راه ندادن و امثال آن خود را نشان می دهد.
با توجه به اینکه شخصا خود رهبری ورود کرده تا برای احداث کارخانه و شرکتها در این منطقه به وجود بیایید و دولت را مجبور به سرمایه گذاری در این اینجا کردند وگرنه نه خود دولت و نه مسوولان شهری کاری نمی کردند
فرقی نمی‌کند اپوزوسیون یا مرفهین بی درد داخلی در قالب های اصول و اصلاح...... هیچکدام ملجأ مردم نیستند... هستند؟ از مردم بپرسید... مردم از همه ی شماها دل بریده اند...
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
نظر شما کاملاً مورد تایید من است
۱ بدیهیست اگر قرار است جایی نفوذ کنند به رنگ و لباس بقیه در میآیند.با کت و شلوار و صورت تراشیده نمیتوان در جایی مثل ریاست بانک یا مناصب تصمیمگیری نفوذ کرد
۲فیلتر تلگرام شکست خورده چون هنوز اکثریت استفاده میکنند و چیزی که اکثریت استفاده میکنند قانون میشود حتی اگر نانوشته باشد
۳ماجرای نماینده سراوان نشان داد مردم بهیچ عنوان تحمل کسانی که از میز خدمتشان برای اِعمال قدرت سو استفاده میکنند ندارند
من یادم خاتمی لولهوگازی به قطر یک و نیم متر از عسلویه به مرز پاکستان حدود ۲۰ سال پیش برده شد . واقعا عجیب هست این چه سیاستی هست که مردم بصره از ایران گاز دترند ولی شهرهای سیستان ندارند .کم‌کم قبلا اگر حرفی زده میشد من هم میگفتم این افراد ضد انقلاب هستند ولی این اسلحه ضد انقلاب گفتن بی فایده هست
رشوه توتال چه فرقی با موضوع بابک زنجانی و سلطان سکه و .... داشت ؟
چرا با برخورد نشد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
همه با هم برابرند
خیلی جالب است کسانی که در ان زمان با توتال قرارداد می بستند در این دولت هم پست دارند
وای به حال مجلس
نترس ما سر آقازاده ها را نمی بریم این آقازاده ها هستند که هم جیب مردم را می زنند هم سرشان را می برند
مردم ایران طرفدار عدالت اجتماعی هستند،صحیح است وبه همین جهت انقلاب کردند.
متاسفانه سرمایه داری بی نظم در این مملکت ثروتمند حاکم شده است ،اگر اپوزسیون هم دنبال مال اندوزی باشد مسلما شانس نخواهد داشت.
در نتیجه این مردم هستند که جامعه را به ریل صحیح انتقال خواهند داد
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
دقیقاً درست می فرمایید ، وجود روحیه اشراف گری در بین برخی از مسئولین باعث تبعیض و مشکلات اقتصادی شده است
من یه پیشنهاد برای سمت اقازاده ها دارم به این شرح
هر اقازاده ای بخواد یه سمت مدیریتی بگیره با توجه به اهمیت ان شغل در رسانه ها عمومی اعلام کنن فلانی می خواد فلان سمت رو بگیره از کسانی که فکر می کنن توانایی صلاحیت و رزومه تصدی این پست رو دارند جهت مناظره تشریف بیارن یه جایی هم پخش بشه اون وقته که معلوم می شه سفارشی شده یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
باشه
کی‌رشوه گرفته از توتال؟!
پاسخ ها
ابوذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
دادگاه فرانسه روز جمعه شرکت توتال را به جرم پرداخت رشوه از قراردادهای گاز با ایران در سال 1997 به پرداخت 500 هزار یورو محکوم کرد. توتال متهم است برای عقد قرارداد دو میلیارد دلاری، 30 میلیون دلار رشوه به طرف ایرانی داده است. در آن زمان، مهدی هاشمی مدیر شرکت‌های پیمانکار شرکت ملی نفت بود. من نمی دانم کسانی که مدعی اند دانستن حق مردم است چرا در این ماجرا سکوت کرده اند ؟ .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
یازده میلیون دلار هم از شرکت نروژی اشتات اویل رشوه گرفته شده بود.
تحلیل سخنان عماد افروغ در باره عدالت و سرمایه داری . اگر منطور ایشان این باشد که با روند سیاست قبلی کشور بسمت سرمایه داری میرود . کدام سرمایه داری منطورت اگر المان و ایتالیا باشد اشکال آن چیست . مگر قرار نیست شرکت ها بزرگ شوند و نرخ بیکاری پایین بیاید و رقابت ایجاد شود . یا نه منطورش این هست که شرکت ها به افراد خودی بدهیم که عدالت را ایجاد کنتد . اینکار را هم کردید و نتیجه نداد . یا نه شرکت ها همچنان دولتز بمانند و با روش قبلی اداره شوند . باز هم افرادی از طریق همین شرکت ها از طریق رانت پولدار میشوند و باز فاصله طبقاتی اینکار نه با زحمت بلکه بدون زحمت حاصل میشود . برادر جان رودخانه وقتی سد هم بزنی سر ریز خواهد شد چون همه کشورها با برنامه علمی بسمت الگوی مجامع پیشرفته سوق پیدا میکنند
تجمع دانشجویان مقابل مجلس دفاع از مردم سالاری هست . دفاع از حق هست چه نماینده و چه مسول کمرک و ارباب رجوع باید در دادگاه جواب بدهند بدون پارتی بازی . بدون سیاسی کاری . با وکیل باشد که کی راست گفت کی دروع میگوید . نماینده گنلهش از کارمند کمرگ بیشتر هست
درقضیه سروان هم مجدداجناحی وسیاسی برخوردمیشود
نرودمیخ آهنین برسنگ
مگه روحانی توی یه سفر گاز رسانی نکرد زاهدان رو؟؟ نشون داد که یه مشعل رو روشن کرده بودن. نکنه اونم پیک نیک بوده؟ یعنی همش شوآف بود؟

بخدا همه کارهای احمدی نژاد رو داره تکرار میکنه و ادعاش هم میشه!
آقای کرباسچی شما دیگه چرا نظریه پردازی کردی . تا بیست سال دیگر تعداد آقا زاد های ایران سر به میلیون نفر خواهد رسید .‌آنموقع دعوا دیگر سر عدالت نیست بلکه دعوای سیاسی بر سر این هست که چگونه میشود آنها را از قدرت و ثروت کنار گذاشت . چون به این راحتی هم سازکاری وجود ندارد که با انتخابات و روند دمکراسی و انتخابات انها را کنار زد چون انها تا اخر عمر از مردم طلبکار میشوند . باید در زمینه اقتصاد و مردم سالاری برگردیم به تجربه دمکراسی . راهی دیگری نیست
آدمی مخفی است در زیر زبان// این زبان پرده‌است بر درگاه جان
پا تهی گشتن به‌است از کفش تنگ// رنج قربت به که اندر خانه جنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
ضمن سپاس از شعر زیبای مولانا و با عرض پوزش "غربت" درست است.
فعلا قیمت مرغ ۳۰۰۰ تومان از دلار جلوتره ؟؟! سرکوب دلار فایده ای نداره ، تا کی میخواهید با بگیر و ببند اوضاع رو کنترل کنید ، بابا ملت در رنج و محنت هستتد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
حضرات ملت را نادان فرض کردند ما الان داریم به دلار چند هزینه می کنیم نه تومان یا ده تومان ولی آنچه مسلم است قیمت دلار و سکه که منابع ارزی کشور آمد پایین ولی قیمت همان بال مانده یعنی ملت هزینه تان به دلار ۱۵ به بالا است واسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
قربان ، فیلسوف
در کشورهای دیگر دلارچند برابر از قیمت مرغ ارزانتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
قیمت مرغ بدلیل دلار نیست. مشکلات تولید است. قیمت واقعی دلار 8 تومان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
ان وقت دلار سرکوب نشده چند است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
خود من چندین بار در گذشته نظر دادم که ان قیمت های پایین سرکوب شدید که می شود درست نیست و باید ارام ارام بالا برود
ولی الان عجب غلطی کردیم که در ذهن مخاطبان جا انداختیم که سرکوب بد است و عده ای مثل ایشون از ان ور اب افتادند در جوی اب که فکر می کنند قیمت ها باید چندین برابر قیمت سال گذشته باشد
امان از دست مردمان ساده این کشور
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
دوست عزیز ایکاش مشکل ملت فقط گرانی مرغ و تخم مرغ بود . متاسفانه هر جا را دست میزنی همه جا سر جاش نیست . یعنی اینقدر ساختار ا داری و سیاسی جابجا شده . همه اش مشکل هست . علت اصلی این هست که بعد از انقلاب گروهی از انقلابیون در شهر ما تمام ساختار را بهم ریختند و خودشان جای افراد با تجربه را گرفتند و هنوز هم با همان رفتار اداره میکنند . در چنین رفتاری به هیچ کس بجز هم مسلک خود اجازه حتی نطر نمیدهند . من تحلیلم این هست که ایران دیگر درست نخواهد شد این سیاه نمایی نیست . این واقعیت جامعه هست . هر جاش چند تا مشکل دارد .
ناشناس
| France |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
قیمت مرغ زمان دلار ۳۸۰۰تومنی حدود ۷ تومن بود.قیمت واقعی مرغ با دلار ازاد میشود حدودا ۲۰تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
می شود بگویید قبل انقلاب چرا تورم های دو رقمی هم وجود داشته با اینکه انقلابیونی هم نبودند؟
مگر حکومت مردمی نیست پس چرا تلگرام را فیلتر می کنید که این امر نتیجه عکس دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
چون تلگرام گوش حرف نمی کند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
متاسفانه با فیلتر نمودن شبکه های اجتماعی باعث کمرنگ شدن حضور مردم شده و ایجاد فرصت به دشمنان می شوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
تلگرام به حرف گوش به حرف مسولان می دهد یا نمی دهد فعلا که اکثریت مردم تلگرامی هستند و مردمسالاری حکم می کند تا مسولین تابع نظر مردم باشد .
چرا یه عده سعی میکنند مسیولینی که در اواخر خدمتشان هستن رو تخریب کنند ، تخریب قوه قضاییه توسط باند احمدی نژاد و فشار برایزتغییر ایشان نهایت بی انصافی احمدی نژادی هست که یک زمانی قوه فضاییه دربست در خدمت او بود ، ای کاش اقای لاریجانی با او برخورد می کرد
من هاشمی زایی را نمیشناسم ولی از حرف های که میزند قضاوت سیاسی میکنم . این حرف ایشان بسیار خطرناک هست یعنی اگر قانون اساسی کشور نبود کنترل کردن چنین افرادی بسیار سخت میبود . آلان خیلی از حرف ها و کارهای که باید لنجام دهند خجالت میکشند کلی انجامش نمیدهند . اینقدر غرق در تفکر حزبی شدند واقعا برای آینده کشور خطر دارند . ایمقدر تعریف از انسان بودن و زندگی کردن را سخت گرفتند که از نطر اینها ملت فقط همان چند درصد هستند
در زمینه تلگرام باید گفت که اگر چه معایب خودش را دارد ولی محاسنی هم دارد . تلگرام در جای رشد کرد که در غرب بوده با فرهنگ خودش . ولی در ایران جواب نداد اما این حسن را داشت که مردم ایران را از خموشی و رکود در سیاست نجات داد اتفاقاتی که در کشور میفتد براحتی در این پیام رسان هست مثل نماینده مجلس سراوان . مطمن باش تا چند ماه دیگر تلگرام نبود قابل دیدن نبود
من پس اشتباه میکردم فکر میکردم که ایشان ادم روشنفکر ی هست یا اصلاح طلب هست . چون اینقدر فاصله فکری این دو طیف نزدیک بهم هست واقعا تسخیص سیاسی بسیار برای مردم سخت شده است . با تفسیر عماد افروع میشود گفت که دیگر خصوصی سازی واقعی را باید دورش خط کشید . چون با سخن ایشان دلیلش این هست که کشور به سرمایه داری و سپس به لیبرالیسم و سکولار ختم میشود . فکر کنم لپ سخن ایشان این باشد که پول و ثروت همچنان دست دولت باشد و دولت در اقتصاد باشد تا به فقرا برسد . در فکر این نیست که با روشی دیگر فقرا ریشه کن شوند و دوم اینکه اگر دولت در اقتصاد باشد حداقل دعدعه بیکاری آقا زاده ها رفع میکند تحلیل دوم درست تر هست
هاشمی در قلب مردم ایران زنده است.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
من که از عملکرد ایشان اصلاً راضی نیستم و اکثر قریب به اتفاق مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور ما بخاطر تصمیمات اشتباه ایشان می باشد ،
ابوذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
دادگاه فرانسه روز جمعه شرکت توتال را به جرم پرداخت رشوه از قراردادهای گاز با ایران در سال 1997 به پرداخت 500 هزار یورو محکوم کرد. توتال متهم است برای عقد قرارداد دو میلیارد دلاری، 30 میلیون دلار رشوه به طرف ایرانی داده است. در آن زمان، مهدی هاشمی مدیر شرکت‌های پیمانکار شرکت ملی نفت بود.
با سلام و احترام به همه ی نظرات.اصلاح طلب چه چیزی را اصلاح کرد ویا می خواهد اصلاح کند که خود را اصلاح طلب نامید و اصولگرا به چه اصولی پایبند ماند که خود را اصولگرا نامید.اینها همه بازی با کلمات است.اصلاح طلبی واصولگرایی بهانه.اپوزسیون نداریم.شب نشینی و دورهمی با چاشنی بشکن و ساز وآواز که اپوزسیون نمی شه.مردم خوب فهمیدن که چاره کار چیست .
آقازاده ها اگر هنری دارند و مدعی هستند بروند بخش خصوصی کار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
آنجا می روند دوباره بار روی ملت با رانت وام میلیاردی می گیرند
نفوذی تعریف دارد ؟ برای کدامین کشور ،و کدامین سیاست ،فعالیت پنهانی بکند ، آنرا نفوذی ،و یا مامور می نامند ؟ اکنون سه نوع نفوذی داریم ؟ یک عده ای که وابسته ،و یا دنباله رو کشور روسیه هستند ،و امیدشان به پوتین است ، دو عده ای که امیدشان به اروپا میباشد ،و سه عده ای که خواستگاه امریکایی دارند ،و حسابهای بانکی در امریکا ،و کانادا ،و استرلیا دارند ،و آروز میکنند بین ایران ،و امریکا جنگی اتفاق افتد ،و اوضاع عوض شود ؟ که در میان بازاری ،و کسبه ،و تجار ‌و دلال هم اینگونه نفوذی وجود دارد ؟ که باعث قطبی شدن ایران به یک ۴٪ مولتی میلیادردر و یک ۹۶٪ درگیر فقر ،و معیشت شده است ؟ بنوعی همین ۴٪ ها تشکیل دهندهٔ باند آن سه گروه نفوذی هستند ؟،،،،
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
هم صادرات و هم وهردات باید با برنامه باشد . در سه دهه به اینطرف رسم براین شد که چرا باید لوازم برقی را سه نفر وارد کنند . بگدارید هر کس هر مقدار ارز خواست بروند واردات داشته باشند . اشکالش این هست که وارد کننده اصلی که در مقابل وهردات اجناس مسولیت هم داشت یعنی برند بود ولی بعدا به دلایل سیاسی واردات را بسمت چین و هند بردند و اجناس بنجل وارد کشور شد و ان وارد کننده اصلی که جنس با کیفیت از اروپا را وارد میکرد ورشکست کردند . هدف از بیان حرفم این بود که وقتی ساختار اداری و مراتب اقتصادی را رعایت نکنید گاهی به شرق و گاهی به عرب و گاهی به کوبا و گاهی ونزویلا خواهد بود . ایکاش واردات ما از اروپا بود حداقل کالای مصرفی کیفیت داشت .
این فیلمی که برای آقای هاشمی ساختند کی پخش میشود . آیا در ان فیلم کارکردهایش را هم نمایش میدهند یا نه مثل این هست که اگر ۸۰ سال پیش پلی ساخته شد . اگر سیاسی باشد که ارزشی ندارد . در دور های یادم هست صندوق رای باز شماری شد و آقای هاشمی در تهران نفر آخر شدند بی زحمت انرا از گوگل سرچ کنید جالب هست . با خواندن ان مطالب میفهمید که سیاست چه کارهای ممکن هست انجام گیرد . هاشمی زنده هست و پاینده هست اگر ایشان در کارش اشکال بود پس همه باید پاسخ بدهند و جواب پس دهند
با سلام برادر عزیز بندرعباس با داشتن بیست حلقه چاه نفت فعال در ده کیلومتری غرب بندرعباس و داشتن یکی از بزرگترین پالایشگاه گاز مدرن ولی به مدت سی سال میباشد که مسقیم گاز خانگی و صنعتی استانهای کرمان و یزد تامین میشود اما دریغ از گاز برای مصرف خانگی و لوله کشی برای مردم مظلوم بندرعباس و هرمزگان چه برسد به سیتان و بلوچستان بدبخت
دومین تولید کننده گاز دنیا محروم ترین استانش هنوز گاز نداره
هرچه فیلتر قویتر ملت بیدارتر
بنده هم کاملا با نظر آقای مهاجری موافقم در خصوص نماینده سراوان.
دوست عزیز برخی از رانت استفاده میکن و وامهای میلیاردی میگیرن و پس نمیدن هزینه ریخت و پاش هاشون هم باید از جیب من و شما تامین بشه
ما در شهرهای بزرگ مشکل ترافیک و آلودگی و تراکم جمعیتی داریم و در روستا ها و شهرهای کوچک کمبود امکانات را به دلیل هزینه بر بودن آن داریم و همچنین مشکلات مربوط به کسب درآمد و اشتغال. راه چاره این است که استفاده از مثلاً نیروگاه های خورشیدی و مشابه آن حتی در حد یک منبع درآمد برای نقاط دور دست روستایی را مد نظر داشته باشیم. دوم اینکه روی تجارت آنلاین و انتقال تولیدات روستایی از طریق فضای اینترنت و عکس آن یعنی خرید های آنلاین با همکاری اداره پست حساب ویژه ای باز شود هم از لحاظ امنیت و کیفیت و هم از لحاظ سرعت و اعتماد سوم اینکه بسیاری از ترافیک شهری مربوط به دور بودن فضای کار و منزل است که در این زمینه در دولت قبل طرح دورکاری در منزل ارائه شد که این طرح می تواند متعادلتر شود و به جای آن دولت الکترونیک تقویت شود یعنی کلیه فعالیت های دولت از طریق شبکه داخلی انجام و مدیریت آن از نقاط مختلف نه متمرکز انجام شود. و کارمندان و حتی بخش خصوصی به جای توجه به حضور فیزیکی حضور مجازی و قابل دسترس بودن آنها و جنبه فعالیت های آنها مطرح باشد. من کارمندهای زیادی را سراغ دارم که بدلیل مدیریت ناصحیح مدیران عدم حضور آنها باعث کاهش هزینه های دولت است که دولت باید توجه جدی به آن کند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
دوست عزیز . مدت ۳۵ سال یا بیشتر اکثر روستاها آب و برق و جاده احداث گردیده . به دلایلی و سیاست غلط که بود روستاییان به شهرها کوچ میکنند و شهری بخاطر آسایش بیشتر زمین های کشاورزی روستاییان را با قیمت کمتر میخرند و آپارتمان و ویلا میسازند ولی خودشان هم تن کشاورزی و تولید نمیدهند . علت این هست که ارزش هر کدام از مواردی مثل زمین و طلا و ارز و سود بانکی و بورس. تولید و وهردات و صادرات بصورت موازی حرکت نمیکنند . یعنی از امروز اگر پول یا سرمایه ای داشته باشید در هر کدام سرمایه گداری کردید سود حاصل باید با زحمت بدست بیاید نه با بالا رفتن ارز یا طلا یا گرانی و تورم . با زحمت بدست آید یا اینطور هست
فرانسه شرکت توتال را به دلیل پرداخت رشوه به مسولین ایرانی 400 میلیون دلار جریمه کرده این خبر برای چند ماه پیش است که سایتهای خبری و خبرکزاریهای داخلی ان را خیلی فوری حذف کردند !!!چرا ؟؟؟ چون ممکن بود که اسامی رشوه گرفتند فاش شود !!!!!حضرت علی (ع) فرموده است که زمانی میرسد که از اسلام جز اسمش چیزی از ان باقی نمیماند و اسلام مانند مو باریک میشود
کسی این آقا را که از عدالت حرف می زند از خواب بیدار کند .
از اینگونه طنز ها زیاد داریم تیتر فیلتر است ولی مقامات در آن حضور دارند بسیاری از اصولگرایان در همه شبکه های اجتماعی حضور دارند سر به یو تیوب بزنید برخی با افراد معلوم الحال به اسم تبلیغ دین و هدایت این افراد وارد بحث می شوند که شرم آور است وکاملا مشخص است که نیت خیری درآن نیست طنز دیگر هم دادن شعار مرگ بر آمریکا و زندگی فرزندانشان در آن کشور است طنز دیگر هم نمایش صحنه اعتراضات مردم فرانسه سکوت مطلق دررابطه با مسایل خوزستان و........
سلام.
هاشمی زنده است
آری هاشمی زنده است چون بعد ازقریب ۲۰ سال پرونده توتال اونهم در کشور فرانسه باز شد. وزیر نفت چه کسی بود. ماحرای کرسنت کار کی ها بود؟! آری هاسمی زنده است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
اگر حقیقت چیزی را نمی دانی به آن استناد نکن
2
- آقای هاشم نفوذی ها را تعریف نکردند که چه کسانی هستند و چرا باید در خانه ها دنبال نفوذی ها بود؟ ایشان تبعات بعد از این اقدام را نمی دانند.
- علت صاحب شدن صنایع توسط بانک ها، سود بسیار زیاد وام و عدم توان پرداخت سود توسط صنایع است.
- ثروت چه دست دولت باشد چه شرکت های خصوصی به هر حال آقا زاده ها مشکل کار ندارند. کمی با زاویه ی دید بازتر باید نگاه کرد ثروتمندان چه کسانی هستند؟ کارتل ها چه وقت شکل گرفتند و دستهای پشت پرده ی اقتصاد چه کسانی هستند؟
خصوصی سازی در بسیاری از کشورها جواب داده است ولی در ایران باعث شکاف طبقاتی شده است.
راستي جريان آقازادهايي که قراربودازآمريکا پرت بشن چي شد
۹۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان هنوز گاز ندارند
این هم مثل صدها وعده بی محل روحانی
علی برکت الله
حهت اطلاع هموطنان عزیز و اصلاح تیتر:کل استان سیستان و بلوچستان گاز ندارد و شهر زاهدان که مرکز استان است در خوشبینانه ترین حالت فقط ده درصد گاز دارد و قسمتی از شهرستان ایرانشهر(آن هم در سال های اخیر و به لطف و میمنت لوله گازی که از آنجا گذشته و به پاکستان رفته است)----جالب اینجاست که وقتی چهار طفل معصوم دانش آموز در آتش سوختند می گویند استفاده از بخاری نفتی ممنوع است...پس بیچاره ها چکار کنند؟فقط یک راه می ماند فعلا در سرما بلرزند تا به کارها و ماموریت های مهم تر دست اندر کاران مملکت لطمه ای وارد نشود.
بنده سال قبل گفتم اگه قرار بر صادرات گاز به باکستان نبود همین خط لوله تا ایرانشهر هم نمی اومد حالا هم نمایشی اومده وهیج کارایی نداره نماینده های ماهم که عین خیالشون نیست استانهای دیگه کوره دهات ها هم گاز داره ولی یک استان با این بزرگی دریغ !! مردم استان اختلافها رو کنار بزارین وحقتون رو با صدای بلند بخواین ! توی قرن 21 هنوز سیلندر بدست دنبال گاز هستین وصداتون در نمی آد.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر