بازدید 11131

تغییر نظام آموزش و پرورش

کد خبر: ۸۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۴ 17 February 2010
شورای عالی انقلاب فرهنگی، نظام آموزش و پرورش را به یک دوره شش ساله و دو دوره سه ساله تغییر داد .

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان جلسه دیشب شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: مقاطع تحصیلی در نظام آموزش و پرورش به یک دوره شش ساله و دو دوره سه ساله که در مجموع 12 سال خواهد بود، تعیین شد.

مخبر دزفولی افزود: بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، محتوا و مجموعه‌های گوناگون برنامه 12 ساله آموزش و پرورش باید طراحی و تا سه ماهه آینده برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شود.

مخبر دزفولی به اجماع اعضای شورا درباره حذف دوره پیش دانشگاهی اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های گوناگون، این دوره غیرموفق ارزیابی شده است.
 
وی افزود: بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش، شورای عالی آموزش و پرورش و شورای تخصصی تحول و نوسازی نظام آموزشی مکلف شدند وضع دوره پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها را معلوم کنند و بر اساس ارزیابی‌ها و پیشنهادها، تکلیف آنها مشخص شود.

مخبر دزفولی در پاسخ به این سؤال که مصوبات شورا درباره نظام آموزش و پرورش از چه زمانی اجرایی می‌شود، گفت: پس از تدوین و تصویب محتوا و برنامه این نظام آموزشی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس امکانات مجموعه اجرایی و آموزش و پرورش، درباره اجرای این برنامه تصمیم‌گیری می‌شود.

در جلسه دیشب شورای عالی انقلاب فرهنگی، همچنین دکتر زلفی گل برای تصدی ریاست دانشگاه بوعلی سینای همدان از شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی اعتماد گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
این همون سیستم قدیمی که باباهامون میگفتن نیست ای روزگار
با سلام ودرود فراوان به اساتيد محترم شوراي فرهنگي وضمن ارزوي موفقيت براي آنها عزيزان محترم چرا به جاي يك سال پيش دانشگاهي همين يك سلا را براي تقويت زبان خارجي نگذرانيم وآنرا اجباري بگذاريم بخاطر اينكه زبان در مدارس اكثر كشور ضعيف است واينكه بعد از پيان دوره دبيرستان اكثر محصلين به كشور هاي دنيا براي ورود به دانشگا هاي دنيا مسافرت مي كنند ونياز به اين دارند كه تسلط روي زبان خارجي داشته باشند نكته ي دوم اين است كه دوره ابتدائي به همان شئوه سال هاي قبل برگردد چرااينكه روش قديم خيلي جالب تر وبيشتر مفيد ومؤثر در ياد گيري بچه هاي ايران زمين وبهترين روش براي ياد گيري ودرود به اساتيدي كه اين روش از تدريس را ارائه دادند وسلهاي سال تمام دانش آموزان بهترين روخواني را داشتند كه حتي اول ابتدائي مي توانست روزنامه را بخوبي بخواند اما وقتي اين روش تغيير كرد وضع فارسي بچه ها خيلي بد شد نمي دانم مگر هرچه كشور هاي ديگر به ما القا مي كنند بايد تقليد كور كورانه از آنها بكنيم آيا نبايد فكر بچ هاي كشورمان باشيم بخدا قسم دشمنان ما فهميدند كه ما روش تدوين مطالب درسي جالبي داريم اما سعي دارند اين روش خوبرا از ما بگيرند وبدترين روشهاي خودشان به ما تحميل كننكد تحت اسم تبادل فرهنگي وديگر كتاب تاريخ با اين حجم چه در دوره راهنمائي چه در دوره دبيرستان وهم چنين زبان عربي ويك محصل علوم تجربي چرا بايد عربي غليظ وزياد بخواند چرا يك دبيرستاني كه رشته اش تجربي ويا رياضي فيزيك است بايد درسهاي كه مورد علاقه اش نيست بخواند ترا بخدا يك كم تامل كنيد كتابهارا تغيير دهيد مثلا هرمه بخواهد فقط درسهاي مورد علاقه اش بخواند از راهنمائي تا بالا ويك درخواست ديگر دارم واين است كه مدارس خارج كشور ا تا ساعت دوازده ونيم بيشتر نباشد موفق ومؤيد باشيد
با سلام سیستم آموزش وپرورش باید مثل نظام قدیم شود مثلا چهارم دبیرستان دوباره برقرار شود جایگاه زبان وادبیات مشخص گردد چرا باید یک دانش آموز دبیرستانی از زبان مادری خود اطلاع کمی داشته باشد
این مصوبه بسیار بار مالی دارد و تا اجرا راه بسیار است. باید اسکلت این تصمیم در یک گروه فراگیر کارشناسان بطور همه جانبه بررسی گردد . یادم نمی رود در یکی از کلاسهای اموزش ضمن خدمت برای اشنایی با سیستم جدید ترمی واحدی در 14 سال قبل مدرس مربوطه میگفت این تغیرات هزینه های بسیار زیادی داشته اما امروز پی به ناکارامدی این سیستم می بریم . از کجا معلوم که 10 سال دیگر این تصمصم نیز عوض نشود؟ من فکر میکنم اگر سیستم یک کشور پیشرفته و موفق را که شباهت فرهنگی بیشتری با ما دارد را کپی کنیم هم هزینه کمتری دارد و هم کارایی بیشتر. حدا اقل این که موفقیت آن را در یک کشور دیگر می توان دید .
در سال 1317 نظام آموزشی ایران شامل یک دوره 6 ساله ابتدایی و یک دوره 6 ساله متوسطه بود که این نظام در سال 1322 نظام آموزشی تغییر کرد و به یک دوره 6 ساله ابتدایی و دوره سه ساله متوسطه 1 و دوره سه ساله متوسطه 2 تغییر کرد.
باتوجه به اینکه تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور برای همه از سال آینده فراهم میباشد لذا پیشنهاد میشود تحصیل زبان خارجی را در دانشگاه تقویت کنند و نه در دبیرستان.ضمنا تصمیم جدید شورا در مورد حذف پیشدانشگاهی صحیح است . سطح علمی در مدارس خارج کشور پائین است لذا بیشتر باید کار کنند نه اینکه ساعات انرا کم کنند
اتفا" تنها بخش موفق پش دانشگاهي بود و تنها در اين بخش بچه ها كمي تحرك علمي ونشانه ي حيات داشتند
سلام از اینکه تابناک مقوله ای فرهنگی ذا به عرصه ی بحث کشانده جای تشکر دارد اما همه باید بدانیم مشکلات نظام اموزشی ما ساختاری و محتوایی است نه شکلی وآمورش و پرورشی که محتوایی کسل کننده -بدون توجه به مراحل رشد کودک و نوجوان -دور از هنر-کاردستی-موسیقی-واموزش مهارتهای اجتماعیست و افراد را برای زیستن مفیدمهیا نمیکند با تغییر قالب مشکلی را حل نمیکند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل