بازدید 2847

پورابراهیمی از احتمال استانی شدن پرداخت یارانه نقدی در بودجه ۹۸ خبر داد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پیگیری ساماندهی یارانه‌ها در مجلس و بودجه ۹۸ گفت: در لایحه بودجه ۹۸ ظاهرا دولت این مسئله را مد نظر قرار داده که پرداخت یارانه نقدی را استانی کند و به عنوان مثال۱۷۰۰ میلیارد در اختیار استان کرمان باشد تا خود استان مدیریت کرده و پردرآمدها را حذف و کم درآمدها را متفاوت ببیند.
کد خبر: ۸۶۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 20 December 2018

محمدرضا پورابراهیمی امروز ۲۹ آذرماه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۹۸ هفته آینده به مجلس می‌آید، اظهار کرد: به نظر می‌رسد دولت در بودجه سال آینده فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت با قیمت هر بشکه ۵۰ تا ۵۵ دلار را پیش بینی کرده و درآمد ارزی دولت نسبت به سال جاری در حوزه نفت کمتر خواهد بود.

وی افزود: در هفت ماهه امسال ۳۲ میلیارد دلار نفت فروختیم که از عدد نفت در بودجه ۹۷ جلوتر هستیم و عملکرد ما در هفت ماهه نسبت به بودجه در حوزه نفت ۲۵ درصد مازاد است و از سوی دیگر روش‌های فروش نفت و تمهیدات لازم توسط دولت و مجلس برای سال ۹۸ اتخاذ شده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: بورس انرژی و نفت در این زمینه فعال شده و به دولت اجازه داده شد از طریق بورس نفت فروش ریالی نفت از طریق بورس ۱۰۰ درصد انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: شرایط سال آینده در ارتباط با بودجه شرایط خاصی است و طبیعتا نیازمند این هستیم شورای برنامه ریزی استان آنچه که به عنوان موضوعات مربوط به تمهیدات بودجه ۹۸ است را برنامه ریزی و مقدمات لازم را انجام بدهد.

وی در ادامه درباره بحث استانی شدن پرداخت یارانه نقدی عنوان کرد: یکی از محورهای مهم در مجلس ساماندهی یارانه ها در کشور است و یکی از ملاحظات در بودجه ۹۸ ساماندهی این حوزه است که شامل یارانه‌های پنهان و غیرپنهان است.

وی افزود: مجموع یارانه ها ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مربوط به یارانه‌های پنهان و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان غیرپنهان است و یکی از محورها بازنگری در یارانه نقدی است که به شکلی متفاوت از قبل پرداخت شود.

رییس کمیسیون اقتصادی ادامه داد: در لایحه بودجه ۹۸ ظاهرا دولت این مسئله را مد نظر قرار داده که پرداخت یارانه نقدی را استانی کند و به عنوان مثال ۱۷۰۰ میلیارد در اختیار استان کرمان باشد تا خود استان مدیریت کرده و پردرآمدها را حذف و کم درآمدها را متفاوت ببیند.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد این اتفاق بیفتد حتما شورای برنامه ریزی باید مدیریت را انجام داده و یک پیشنهاد این است مردم یارانه را در حساب سرمایه گذاری در منطقه خود بگذارند و به همان میزان ما منابع بگذاریم که برای اشتغال جوانان کار کنیم و درخواست این است شورای برنامه ریزی تمهیدات لازم را در این زمینه بیندیشد.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که از طریق بانک مرکزی و وزارت اقتصاد داشتیم، از محل بند (و) بحث تهاتر ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به دولت و طلب دولت از این دانشگاه در حال نهایی شدن است.

وی بیان کرد: همچنین تهاتر۱۰۰ میلیارد تومان بدهی شرکت زغالسنگ نیز از طریق شرکت فولاد در دست پیگیری است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر