بازدید 2476

بارش برف و‌ اختلال ترافیکی در جاده‌ها

سامانه بارشی جدیدی روز آینده از سمت غرب وارد کشور شده و در غرب خزر، استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نظیر استان‌های البرز، قزوین و تهران، سبب بارش برف و باران و وزش باد خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 19 December 2018

به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، امروز در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی شاهد بارش پراکنده باران هستیم. 

روز آینده سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور شده و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، استان‌های تهران، البرز، قزوین و غرب سواحل خزر سبب بارش برف و باران و وزش باد خواهد شد.

فردا شدت بارش‌ها در جنوب شرق، جنوب لرستان، غرب کردستان و غرب کرمانشاه خواهد بود.

روز جمعه این سامانه در اغلب مناطق کشور تضعیف شده و فقط بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد، ولی در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی با تقویت جریانات سرد شمالی بر میزان بارش‌ها افزوده می‌شود.

از اواخر پنج شنبه تا اوایل صبح شنبه در مسیرهای کوهستانی استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز، ارتفاعات شمال شرق کشور بارش برف و مه رخ خواهد داد، بر این اساس اختلال در ترافیک جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

روزهای پنج‌شنبه و جمعه دریای خزر مواج است.

روز آینده آسمان تهران صاف، گاهی با وزش باد، بعدازظهر ابری و اوایل شب بارش باران پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۱ و ۶ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و کرمان و زنجان با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا روز ۲۴ آذرماه‌‌ ۸۰.۶ میلی‌متر ثبت شد، میزبان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۶.۲میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۰۷.۳درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۵۳.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۵۰.۷درصد بیشتر از سال بلندمدت است. 

بیشترین میزان بارش در هفته دوازدهم سال زراعی متعلق به منطقه مریوان در استان کردستان به میزان ۴۶.۵ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه میناب در استان هرمزگان به میزان ۲۹درجه سلسیوس و سردترین منطقه شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری به میزان منفی ۷.۷درجه سلسیوس بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی