بازدید 9049
تأملی بر الزامی شدن نصب الکتروشوک در تمامی ادارات؛

ناهید خداکرمی: در تعجبم که در میان انبوه مشکلات، چگونه چنین چیزی مصوب شده است؟!

البته اگر مسئولان پول و ارز اضافه داشته باشند، می‌توانند چنین طرح‌هایی را اجرا کنند، اما وقتی ضعف مراکز درمانی داریم، در تأمین دارو مشکل داریم، کادر درمانی طلب کارند و بیمه‌ها بدهکار، چگونه می‌شود این همه مطالبات بی پاسخ مانده را ندید گرفت و ناگهان مصوب کرد تا در همه ادارات دستگاه الکتروشوک نصب شود؟!
کد خبر: ۸۶۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 19 December 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
خبری کوتاه از هیأت دولت؛ اما به شدت شوک‌آور. در روز‌هایی که دست روی هر مسأله‌ای بگذاریم، یه سر ماجرا به کمبود منابع ارزی می‌رسد، «هیأت دولت الزام ادارات به نصب دستگاه الکترو شوک قلبی را تصویب کرد.»

به گزارش «تابناک»، این اتفاقی است که طی روز‌های اخیر رسانه‌ای شده، اما چندان مورد توجه قرار نگرفته است، شاید از این روی که بسیاری از مردم با مشکلات بسیار بزرگ تری دست به گریبان هستند و فرصت چندانی برای توجه به مسائل دیگر ندارند؛ مشکلاتی که به باور کارشناسان، بسیاری شان ناشی از مشکلات اقتصادی کشور، به ویژه با از سرگرفته شدن تحریم‌های آمریکاست.

مسأله‌ای که اتفاقا توجه به آن کافی است تا مصوبه اخیر هیأت دولت به شدت عجیب و ابهام آفرین به نظر برسد؛ موضوعی که ناهید کرمی، عضو شورای شهر تهران در خصوص آن می‌گوید: به رغم آنکه این مصوبه در ظاهر، ساده است، تأمل در جزییات آن نشان می‌دهد که مبنای این تصمیم، نامشخص است.

وی با تأکید بر اینکه چنین تصمیماتی بایستی بر اساس مستندات و آمار و ارقام متقن صورت پذیرد، می‌گوید: به عنوان مثال باید عنوان شود که در ۵ سال گذشته در ادارات چند مرگ ناشی از ایست قلبی رخ داده که اگر دستگاه الکتروشوک بود می‌شد از وقوع آن‌ها جلوگیری کرد. نکته دیگر آنکه اولویت این اقدام چگونه استخراج شده است.

خداکرمی می‌افزاید: باید مشخص شود در شرایطی که بیمه‌ها در حال ورشکستگی هستند، نظام سلامت مشکل مالی دارد، منابع مالی کشور محدود است و با وضعیتی که به خاطر تحریم‌ها در تأمین دارو با آن مواجهیم، چگونه و با چه مستنداتی به این نتیجه رسیده‌ایم که دستگاه الکتروشوک، آن هم به تعداد زیاد وارد کنیم تا در هر دستگاه و اداره آن را در دسترس داشته باشیم؟

وی که رئیس انجمن علمی مامایی ایران نیز هست، با تأکید بر این نکته که «هرگونه این مصوبه را تجزیه و تحلیل می‌کنیم، به پاسخ نمی‌رسیم»، می‌گوید: وقتی در تجزیه و تحلیل به پاسخ نمی‌رسیم، بناچار باید نتیجه بگیریم که نکند خدای نکرده مسأله دیگری در میان است. البته امیدواریم که این گونه نباشد، اما از طرفی هم می‌دانیم که این بار نخست نیست که تاجران طوری مسائل را پیش می‌برند که منجر به آیین نامه‌ای می‌شود که بخشی از آن منتفع می‌شوند.

خداکرمی می‌افزاید: باز تأکید می‌کنم که امیدوارم این بار این گونه نباشد و واقعا ضرورتی پشت این ماجرا باشد. ضرورتی که امیدوارم شفاف سازی شود و کسانی که این مصوبه را تدوین کردند و به هیأت دولت بردند تا تصویب شود، شفاف و بر مبنای آمار و اطلاعات در خصوص آن با مردم صحبت کنند تا ابهامات و شائبه‌ها رفع شوند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به نکته مهم تری در این خصوص اشاره کرده و می‌گوید: مسأله مهم‌تر در این خصوص این است که لزوما نصب و تجهیز ادارات به این دستگاه‌ها نخواهد توانست جلوی مرگ ناشی از ایست قلبی را بگیرد، چراکه فردِ کاربر این دستگاه باید از تخصصی بهره‌مند باشند، چون در غیر این صورت ممکن است به این وضع مبتلا شویم که اشتبا‌ها تصور ایست قلبی کرده و از این دستگاه‌ها استفاده کنند که می‌تواند نتیجه زیان‌بارتری به دنبال داشته باشد.

وی می‌افزاید: برای رفع این مشکل، نیازمند آموزش و حتی استقرار فردی آموزش دیده (اگر نگوییم پرستار یا کارشناس زبده) هستیم که آن هم بار مالی عظیمی برای دولت به همراه خواهد داشت. به نظر می‌رسد با توجه به شرایط فعلی کشور اگر ایده آلیست باشیم و بخواهیم بر مبنای استاندارد‌های جهانی عمل کنیم هم، هنوز وقت این دست اقدامات نرسیده و ضرورتی هم ندارد، هرچند در مراکزی مانند ورزشگاه‌های بزرگ یا جا‌هایی که ازدحام جمعیت را داریم، شاید این اقدامات توجیه پذیر باشد.

خداکرمی در پاسخ به این که آیا دایر کردن مراکزی برای رسیدگی به فوریت‌های پزشکی در برخی ادارات توجیه پذیرتر نیست، می‌گوید: خیر، چنین تصمیماتی باید بر مبنای تحقیقات متقن صورت بپذیرد، این در حالی است که می‌دانیم بیشتر مرگ و میر‌های ناشی از ایست قلبی، در زمان خواب و در حال استراحت افراد بوده است. چنین تصمیم هایی زمانی ممکن است که پای بحرانی در این خصوص در میان باشد. بحرانی که می‌شود با تحقیق دریافت آیا وجود دارد یا خیر. تا جایی که بنده بررسی و تحقیق کردم، این موضوع ضرورتی ندارد. البته شما خودتان هم می‌توانید اخبار را مرور کنید تا دریابید چند نمونه ایست قلبی منجر به مرگ در ادارات وجود داشته است.

وی در پایان می‌گوید: البته اگر مسئولان پول و ارز اضافه داشته باشند، می‌توانند چنین طرح‌هایی را اجرا کنند، اما وقتی ضعف مراکز درمانی داریم، در تأمین دارو مشکل داریم، کادر درمانی طلب کارند و بیمه‌ها بدهکار، چگونه می‌شود این همه مطالبات بی پاسخ مانده را رها کرد و همه کمبود‌های تجهیزاتی ریز و درشت دیگر را ندید گرفت و ناگهان تصمیم گرفته شود که در همه ادارات دستگاه الکتروشوک نصب شود؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
الکتروشوک یا بخاری نفتی. سوختن کودکان معصوم که هنوز تا میانه الفبا را آمده بودند. یا ایست قلبی مدیری هفتاد ساله
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
دولت فقط به فکر خود و کارکنان غربال شده اش است و مردم و کودکان را بحساب نمی آورد
این فاصله از مردم دائما بیشتر می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
اتفاقا خیلی خوبه و نشون میده دولت به قکر مردمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
فعلا نیاز نداریم . مشکلات دیگری و در اولویت چیزهای دیگر می باشد. سه سال بعد باشد.
مساله ساده است. عزیزی الکتروشوک وارد کرده و باید به فروش برسد. همین البته احتمال فراوان به صورت انحصاری
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
بله و اگر پیگیری شود ان عزیز احتمالا یک ژن خوب یا وصل به ژن خوب خواهد بود
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
احسنت.زدی تو خال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
دقیقا همینه بالاخره تو این مملکت بزرگ شده ایم و میدونیم که کسی دلش بحال مردم نمی سوزه مسئله فقط قالب کردن دستگاه هاست م
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
دقیقا" همینطوره
خب شاید از دوستان کسی اون دستگاه را وارد کرده بالاخره باید فروخته شود.
حتما یکی از دوستان رفته وارد کرده رو دستش مونده (احتمالا بنجل ترین جنس رو آورده)، اینجوری مشکل بیکاری این دوست رو حل کردند! از این موارد پره!!!
ایشون تا اینجایی که دیدیم ماما هستند فلذا سر رشته ای از میزان و آسیب مشکلات قلبی ندارند.یکی از دوستان من تعریف میکرد که در کشورهای پیشرفته همچین چیزی رو دارند و جان خیلی ها نجات پیدا میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
در کشورهای پیشرفته امکانات ضروری مهمتر از الکتروشوک هم در دسترس مردم وجود دارد که ما نداریم واین دلیل منطقی برای چنین مصوبه ای نمیشود چرا که قطعا باید ابتدا یک بررسی آماری در این زمینه انجام بشه و بعد جوانب مختلف مسئله کارشناسی بشه و در نهایت چنانچه نیاز مربوطه قابل قبول و منطقی بود سپس به این سوال که آیا نیاز مبرم تر وبا اولویت بالاتر وجود دارد یا خیر؟ اما در این موضوع بنظر میاد کتره ای برخورد شده و همین مسئله سبب سوء ظن و شائبه اینکه شاید شخصی از نورچشمی ها تعداد زیادی از این دستگاه
را در اختیار دارد و هدف منتفع شدن ایشان باشد با توجه به سابقه قبلی از این نوع، در ذهن مخاطب
ایجاد میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
ماما هستند و بسیارمسلط به مسایل روز اجتماعی و پزشکی، بنده بعنوان یک متخصص قلب ایشان و شجاعت ایشان را تحسین میی کنم
احتمال زیاد یکی از وابستگان مقامات بلند پایه مقداری ناچیزی ( درحد چند صد ملیون دلار البته دلار جهانگیری یا همون دلار دولتی) واردات دستگاه شوک قلبی داشته که حالا رو دستش مونده و با این مصوبه به راحتی میتونه همشون رو بفروش و ثروتی به جیب بزنه و برای همیشه ایران را به مقصد کانادا یا استرالیا ترک کنه
خب شما یه بار کارت به این ادارات دولتی بیفته واقعا به الکتروشوک نیاز پیدا میکنی
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
عالی بود
نظرات رو مطالعه میکردم.دیدم اکثر به این اشاره کردن که یه مسئولی اینو میخواد وارد کنه و بفروشه و بااین قانن بازار فروش بزرگی برای خودش ایجاد کرده تا ثروتی به جیب بزنه....خوشحالم که مردم به آگاهی رسیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
وا مصیبتا که به راحت تهمت زدن اسمش شده است آگاهی!
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
دوست عزیزی که وامصیبتا سر دادی بنظر میادشما ایران زندگی نمیکنی ، چرا که از بس مردم با مسائل این چنینی روبرو شدن و تجربه کردن که اکثر اوقات نظرات کاملا درستی مطرح میکنند. این بار هم کمی صبر و مقداری کنکاش میتواند شما را به پاسخ این سوال برساند که به احتمال قوی همانی است که ملت پیشاپیش عنوان کردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
مثل تابلو هوشمند که عزیزی وارد کرده بود و مدارس که کولر و بخاری نداشتند را مجبور کرده بودند تابلو هوشمند بخرن ۵ میلیون تومن البته پنج میلیون تومن زمانی که ریال ارزش داشت
الکترو شوک برای بیدارکردن کارمندا از خواب صبحگاهی خوبه !!!!!!!!!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
برادرِ من پزشک عمومی جوانی هست که سالهاست در یک شهر دورافتاده و محروم طبابت میکنه
9 ماهه حقوق ایشون به تعویق افتاده و حتی پول رفت و آمد رو هم بهش نمیدن
از طرفی هردفعه یک صفحه اینترنتی یا فضای مجازی رو باز میکنه با سیل عظیم توهین و تهمت به پزشکان مواجه میشه. طوری که دچار افسردگی و ناامیدی از کار کردن شده!

قابل توجه مردم فهیم و جوگیر ایران! در مملکتی که بیمه ها دستشون تو جیب مردمه و یک سری پزشکان خاص و دولت پولش رو اینجوری با خرید دستگاه شوک دور میریزه، مردمِ فهیم ما (و رسانه های پوپولیست) کل جامعه پزشکی رو باهم زیر سوال می برند!
واقعا انصاف تو مردم ما مُرده!
عزیزان این که مملکت گل وبلبله بحثی جداست اما میدانند از زمان ایست قلبی تا مرگ مغزی فقط ۶ دقیقه زمان هست و هر مرگ مغزی چه هزینه هایی برای خانواده وکشور دارد.به یقین نجات جان انسان ها از ضروری ترین الویت هاست .انتقاد خوب است ولی بایستی آگاهانه باشد.انشالله سالم وآگاه باشیم در پناه حق.
با عرض معذرت، وجود الکتروشوک در ادارات، ساختمان های بزرگ در کشورهای توسعه یافته یک الزام است، جان انسان ها ارزشمند است، البته مدارس هم باید ایمن باشند، کیفیت خدمات سلامت ارتقا یابد و ....، همه اینها حقوق مردم است و باید رعایت شود، مقایسه این با آن، مثل مقایسه آب با غذا است!بگوئیم آب اول باید باشد یا غذا؟ اینها حقوق اولیه مردم است و حاکمیت ملزم به تامین آن برای مردم!
از این موارد واردات اختصاصی و برگزاری مناقصات صوری و... زیاد داریم.حالا نه تنها برای وارد کردن کالاهای بنجل ارز کشور خارج شده که پس فردا چند ین شرکت هم خدمات پس فروش وتعمیرات و نصب را بر عهده خواهند گرفت و احتمالا بعد از یکی دو سال این دستگاه ها به دلیل تحریم ونبود قطعه از رده خارج می شوند.
فقط باید گفت خاک بر سر ما مردم
عامل تمام بدبختی مردم همین ادارات دولتی هستند
خانم خدا کرمی پزشکه ؟ شما تخصص داری که به این موضوع پرداختی؟ میدونی این وسیله مثل کپسول آتش نشانی در همه ایستگاههای مردم و ادارات اروپا نصبه ؟
چرا وقتی نمیدانید حرف میزنید ؟؟
ببین کدوم آقایی و آقازاده ای این دستگاه رو وارد کرده حالا خواسته اینطوری به بپولش تبدیل کنه.از ایران متنفرم
من نمیدونم الکترو شک برای چیست .شاید میترسند از مردمی که خسته شدند از نا عدالتیها.ولی بجای مبارزه با نا عدالتیها.دنبال ابزارهای خشونت میگردند.بجای این ابزارها ی مخرب دنبال ساختار درست و کارآمد اداری باشید.سری بزنید به سازمان بیمه منطقه ا اصفهان با وجود این همه پولی که از مردم میگیرند حتادستگاه فتوکپی اداره که باید در خدمت تشکیل پروندهای مردم باشد، داخل اتاق نگهبانی سازمان بیمه گذاشته اند و برای تشکیل پروندها پول میگیرند .جای تاسف است که با لباس مسلمانی ای چنین کارها رو انجام میدهیم.
چه ساده این مسئولین دولت استاد جنگ روانی ان و از این تصمیم های اینگونه در بحبوحه مشکلات به جهت انحراف توحه مردم از مشکلاتی که با بی تدبیری گرفتن زیاده
یادتون رفته در بحبوحه حقوق های نجومی ( که بعد هم خیلی قشنگ ماستمالیش کردن) یگ مرتبه گفتن واحد پول شد تومن !!!! یادتونه ؟ راستی چی شد
جواب خیلی ساده است! بررسی کنید ببینید چه کسی این دستگاههای شوکر را باید وارد کند!؟؟!! ۵ سال پیش وزیر نفت که باید حامی تولید داخل باشد، گفت بنزین داخلی سرطانزاست، و دستور واردات آنرا داد!! چرا؟ چون یکی از وابستگان میخواست واردات بنزین را بدست بگیرد!! بعدها مشخص شد که بنزین وارداتی این شخص، بدتر و خطرناکتر و بنام بنزین پاتیلی معروف شد!! ضمناً مطمئن باشید اگر بخاری وارداتی بود،‌ اینها تابحال هزاران بخاری وارد کرده‌ بودند! و آن طفلان معصوم زنده بودند! بنده در یکی از ادارت دولتی در قسمت چاپ شاغل بودم که حدود ۱۵ سال قبل، یک بحثی داشتند مبنی بر اینکه ماشین چاپ افست ۲ رنگ از آلمان بخرند!! در حالی که همان زمان می‌گفیتم مقداری حروف سربی و بعضی تهیزات داخلی بخریم،‌ میگفتند بودجه نداریم ولی در کمال تعحب بدون اینکه برای آن ماشین چاپ، متصدی و کاربرد وحود داشته باشد،‌ ماشین چاپ با دلار دولتی از آلمان وارد شد!! و سپس به تکافو افتادند تا متصدی برای آن بیاورند، لذا کسی را که مکانیک بود،‌ بریا ۱ ماه فرستادند مأموریت تا آموزش چاپ ببیند!! و مسلماً کسی با ۱ ماه آموزش، چاپچی نمی‌شود و لذا آن شد که نباید میشد، ماشین چاپ چندین بار خراب شد!!
هموطنان عزیز تعدادی دستگاه الکترو شوک روی دست مان بادکرده می خواهیم ان را بفروشیم وبه هزینه دولت با چند برابر قیمت اصلی ان ابش کنیم.اگر میخواهید به شما قالب کنیم نه دولت.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی