بازدید 21209
۲

مجری تازه هفت با حمله به افخمی کارش را شروع کرد؛ او دوام می آورد؟

لطیفی پیش از این، اجرای برنامه «سینما ـ اکران» را در شبکه پنج سیما تجربه که البته این برنامه نگرفت و به همین دلیل، مشخص نیست او در مقام اجرای برنامه «هفت» عملکردی موفق‌تر از گبرلو داشته باشد! تا زمانی که او روی صندلی برنامه هفت ننشیند و برنامه پخش نشود، نمی‌توان پذیرفت او مجری برنامه باشد! این وضعیت ویژه‌ای است که برنامه «هفت» با آن دست به گریبان است.
کد خبر: ۸۶۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 19 December 2018

مجری تازه هفت با حمله به افخمی کارش را شروع کرد؛ او دوام می آورد؟در فاصله اندک تا جشنواره فیلم فجر، تهیه کننده و مجری این برنامه مشخص شدند و در این میان، نخستین موضع‌گیری مجری و گرداننده تازه این برنامه طعنه جدی به شیوه اداره این برنامه در دوره بهروز افخمی دارد؛ شیوه‌ای که مورد حمایت آنهایی بود که افخمی را به این برنامه آورده بودند و تا زمانی که ماجرا بالا نگرفت، حاضر به کنار گذاشتنِ او نشدند اما با مشی متفاوت، مجری تازه «هفت» روی صندلی داغ این برنامه دوام می‌آورد؟

به گزارش «تابناک»؛ برنامه «هفت» به چالشی برای مدیران صداوسیما تبدیل شده است. مدعیان فراوان این برنامه که به دنبال اعمال نظرشان در رویه آن هستند، باعث شده این برنامه با چالش‌های جدی مواجه شود. در حالی که علی فروغی مدیر شبکه سه سیما در گفت‌وگو با رضا رشیدپور در برنامه «حالا خورشید» اعلام کرد که برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی به جدول پخش شبکه سه سیما بازمی‌گردد، افخمی گزینه قطعی نشد و خودش ادعا کرد از اجرای این برنامه انصراف داده است!

افخمی با اشاره به اجرای رشیدپور که آخرین مجری این برنامه در جریان سی و ششمین جشنواره فجر بود که با اعتراض حاتمی کیا به جنجال کشیده شد، گفت: «بخشی تقصیر من است که کارهایی کردم که هیچ کس جرأت نمی‌کند روی آن صندلی بنشیند! بخشی هم تقصیر مدیریت تلویزیون است که مثلا آن بلا را سر رشیدپور بیچاره آورد، من اگر جای او بودم دیگر پشت سرم را نگاه نمی‌کردم و در هیچ برنامه تلویزیونی حضور پیدا نمی‌کردم. اصلا یعنی چه که ریاست یک سازمان راجع به یک برنامه اظهارنظر کند و بگوید حق با حاتمی‌کیاست. من موافق نظر رشیدپور نیستم ولی مجری برنامه وقتی یک چیزی می‌گوید، ریاست سازمان که نمی‌زند تو پَرش! این کار باعث شده که هیچ کس دلش را ندارد روی آن صندلی بنشیند.»

مجری تازه هفت با حمله به افخمی کارش را شروع کرد؛ او دوام می آورد؟

با این حال زمان چندانی از اظهارنظر افخمی نگذشت که مشخص شد مجتبی امینی، تهیه کننده سریال «گاندو» و برنامه «چلچراغ» به عنوان تهیه کننده این برنامه انتخاب و ساعتی پیش نیز مشخص شد که محمدحسین لطیفی به عنوان مجری و گرداننده هفت، تعیین شده است. این اتفاق نشان داد، بر خلاف ادعای افخمی، بحرانی که او در هفت به وجود آورد، مانع آن نشده که بسیاری از چهره‌ها علاقه مند به حضور در این برنامه و نشستن بر کرسی آن نباشند. از قضا لطیفی مسیر کاملاً برعکس افخمی را در پیش دارد و در نخستین موضع‌گیری‌اش با لحن طعنه آمیز درباره رویه افخمی در هفت سخن به میان آورده است.

لطیفی گفته است: «...قطعا رویکرد متفاوتی خواهم داشت. من جزو کسانی بودم که هیچ‌گاه رویکرد قبلی «هفت» را قبول نداشتم و قطعا رویکرد من در چالش با مهمانان شیوه متفاوتی خواهد داشت. اینکه مردم را به عیان به تماشای مشکلات سینما بنشانیم و مردم به ما بخندند رویکرد درستی نیست. من رویکرد قبلی را هیچ وقت قبول نداشتم و شاید نیم ساعت از برنامه را می‌دیدم. من علاقه‌ای به تنش‌ها ندارم رویکرد ما باید مهر و محبت و دوستی باشد. اساسا برنامه «هفت» چالشی است اما این چالش می‌تواند پدرانه باشد یا نوعی موضع‌گیری باشد در نهایت من موضع‌گیری نمی‌کنم.»

لطیفی پیش از این، اجرای برنامه «سینما ـ اکران» را در شبکه پنج سیما تجربه که البته این برنامه نگرفت و به همین دلیل، مشخص نیست او در مقام اجرای برنامه «هفت» عملکردی موفق‌تر از گبرلو داشته باشد! تا زمانی که او روی صندلی برنامه هفت ننشیند و برنامه پخش نشود، نمی‌توان پذیرفت او مجری برنامه باشد! این وضعیت ویژه‌ای است که برنامه «هفت» با آن دست به گریبان است.

«هفت» با مدیریت و اجرای فریدون جیرانی به سرعت به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تلویزیون تبدیل شد و همین اهمیت، افزایش فشارها به جیرانی و تیمش را در پی داشت و در نهایت آنها کنار رفتند. در ادامه محمود گبرلو به عنوان مجری و اداره کننده برنامه هفت انتخاب شد که به باور بسیاری از ناظران دوران افت برنامه هفت را با اجرای او شاهد بودیم. همراهی گبرلو و دعوت از برخی گروه‌ها منتهی به ماندگاری‌اش نشد و در نهایت عذر او نیز خواسته شد.

سپس نوبت به بهروز افخمی رسید تا در مقام گرداننده و مجری برنامه «هفت» بکوشد، جنجالی‌ترین سری این برنامه را بسازد. افخمی به سمت یک جریان خاص انعطاف نشان داد و تصور کرد، این جریان می‌تواند او را روی آنتن نگه دارد؛ اما به محض پایان قرارداد کاری‌اش، عذرش را خواستند و پس از افخمی این برنامه دیگر روی آنتن نرفت. در یک دوره طولانی، گزینه‌های متعددی برای اجرای هفت مطرح و در نهایت با مهدی کرم پور به عنوان گزینه توافق شد. قرار بود او پس از بازگشت از جشنواره ونیز، تولید این برنامه را پی بگیرد.

در شرایطی که کنداکتور تلویزیون در انتظار بازگشت هفت بود، یک‌باره مهدی کرم‌پور از این برنامه کنار گذاشته و مدتی بعد نام مهران مدیری به عنوان مجری هفت مطرح شد. زمان چندانی تا آغاز اجرای برنامه «هفت» برای جشنواره فیلم فجر نمانده بود که منابع خبری نزدیک به مهران مدیری حضور او را در قامت مجری این برنامه رد کردند و در نهایت مدیری این برنامه را اجرا نکرد. انتخاب مدیری تا زمان عدم حضورش در این برنامه با حواشی فراوانی همراه بود و نقدهای متعددی درباره انتخابش مطرح شد اما تصور می‌شد کار تمام شده است.

کناره گیری مهران مدیری از این برنامه حکایت از پشت پرده خاص هفت داشت و احتمالاً او دریافته بود که حضورش در این برنامه می‌تواند چه تبعاتی گسترده‌ای داشته باشد و چه ترکش‌هایی نصیبش شود و چه بسا شماری از سینماگران دشمنش شوند. رضا رشیدپور بدون در نظر گرفتن این ملاحظات، اجرای برنامه «هفت» را برعهده گرفت و با توجه به آنکه شناختش از سینما از مهران مدیری نیز کمتر بود، پیکان نقدها به سمتش روانه شد و در نهایت تیر اصلی از چله ابراهیم حاتمی کیا، این مجری را نشانه رفت.

این نقدها با همراهی رئیس صداوسیما و برخی مدیران زیرمجموعه‌اش گره خورد و بدین ترتیب، عمر این دوره برنامه «هفت» به کوتاهی جشنواره فیلم فجر بود و این برنامه مجدداً به کما رفت تا پس از بازنگری دوباره روی آنتن شبکه سوم سیما برود. اکنون مشخص نیست این بازنگری‌ها رخ داده یا مسئولان شبکه سوم سیما قصد دارند این برنامه را به هر قیمت همزمان با جشنواره فجر، احیا کنند و چالش به وجود آمده بر سر عدم راه اندازی «هفت» را رفع نمایند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
می گه میخوایم اساسمون مهر و دوستی باشه.


تفاوت هفت افخمی با هفت لطیفی
مثل نود فردوسی پور با برنامه ی مرحوم بهرام شفیعه

معلومه این هفت مخالف نداره ولی جذاب و کارا هم نیست.
کسی این برنامه ها رو نگاه میکنه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر