بازدید 77861

عکس امروز و ۲۷ سال پیش بازیگر قصه‌های مجید

کد خبر: ۸۶۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 19 December 2018

مهدی باقربیگی، بازیگر نقش اصلی سریال «قصه‌های مجید»، در جشن منتقدان سینما، تاکید کرد اگر کیومرث پوراحمد در کشور دیگری بود، بیشتر قدرش دانسته می‌شد.

به گزارش خبرآنلاین، دوازدهمین جشن منتقدان سینما، شب گذشته (سه‌شنبه ۲۷ آذر) در تالار ایوان شمس برگزار شد و برگزیدگان خود را شناخت.

در بخش ۴۰ سال سینمای کودک ایرانِ این جشن، جایزه بهترین کارگردانی به کیومرث پوراحمد و جایزه بهترین بازیگر نوجوان به مهدی باقربیگی برای بازی در سریال «قصه‌های مجید» اهدا شد.

کیومرث پوراحمد روی صحنه پس از دریافت جایزه خود در سخنانی گفت: «من از قبل از انقلاب کار کودک می‌ساختم اما همه مرا به «قصه‌های مجید» می‌شناسند. ای کاش فقط یکی در طول این ۲۷ سالی که از ساخت این سریال می‌گذرد، می‌آمدند و می‌گفتند تو که این اثر را ساختی، بیا و یک فیلم دیگر هم بساز.»

این کارگردان با انتقاد از وضعیت امروز تولید فیلم در کشور تاکید کرد: «هربار که پیشنهاد ساخت اثری را می‌دهم، مسوولان بنیاد فارابی به من می‌گویند سرمایه‌گذار بیاور. برای بسیاری از مدیران فارابی، من و یک جوان تازه‌کار تفاوتی با هم نداریم.»

این سخنان پوراحمد باعث شد وقتی نوبت به دریافت جایزه مهدی باقربیگی رسید، او با لحنی احساسی خطاب به کارگردان «قصه‌های مجید» گفت : «ما ۴۰ سال‌مان شد اما قدمان اندازه شما نشد. من سعی کردم در زندگی‌ام راست بگویم اما آقای پوراحمد از شریف‌ترین آدم‌هایی است که در زندگی‌ام دیده‌ام. اگر او در مملکت دیگری بود بیشتر قدرش را می‌دانستند. اما من قدر شما را می‌دانم و امیدوارم روزی همه هنرمندان به جایگاه اصلی خودشان برسند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۹
واقعا داستان های مجید خیلی جالب بود
از ماست که بر ماست. چرا آخه این مجری رو انتخاب کردن برای این مراسم؟
واقعآ قصه های مجید هنوز هم جذاب وماندگار است.
ای جانم
کاش به لهجه کرمانی ساخته بودش چون محل وقوع اصل داستان ها در اونجاست
به نظر بازم اصفهانی ها در این زمینه زرنگی کردند
یادش به خیر عجب عمر زود میگزره
درود بر استاد کرمانی
درود بر استاد پوراحمد
قصه های مجید واقعا عالی بود
دقیقا درست گفته
مهدی باقر بیگی در اصفهان بسیار محبوبه
هر کجا که هستی خدا پشت و پناهتان باشد چقدر لذت میبردیم از فیلم های شما
قصه‌های مجید داستانی مربوط به فضای کرمان در دوره‌ای خاص بود. کیومرث پوراحمد هم این فضا و هم آن دوران را به هم ریخت. چیزی که وی با سوء استفاده از آن سوژه‌های ناب ساخت هیچ شباهتی به اصل ندارد ولی با تکیه بر اعتبار قبلی و نفوذ صدا و سیما آن را بخورد مردم دادند و جامعه را از اصل آن محروم کردند. تخریب این اثر نابخشودنی است.
بله اگر در کشور دیگری بود این کار به این راحتی شدنی نبود. البته نجابت بیش از حد استاد هوشنگ مرادی کرمانی و مردم کرمان هم بی تاثیر نبود. فقط فکر کنید اگر این اتفاق برای اثری مربوط به آذربایجان یا لرستان رخ می‌داد چه آشوبی بپا می‌شد. توجیهاتی هم که پوراحمد برای این اقدام ضد فرهنگی کرده نیز مضحک و باعث تاسف است.
داستانش در کتاب خیلی قشنگ تر است داستان را خراب کرده است.
درود بر استاد عزیز کرمانی ولی لهجه کرمانی برای فیلم بهتر بود
یادش بخیر مجید مخصوصا مادر بزرگش
سلامت باشن هر دو انشاالله
آفرین به شما و شرم بر مسئولین بی کفایت و نالایق
قصه های مجید رو وقتی می دیدم که فقط چهار سالم بود و وقتی تو برنامه حندوانه آقای باقربیگی رو دیدم اشکهام مثل الان ریختن ... از شما و آقای ایرج طهماسب ممنونم که کودکی قشنگی برام ساختید
نویسنده اثر راضی شده که کارگردان فیلمو به لهجه اصفهانی ساخته .خیانت و این حرفا چیه . البته فیلم قصه های مجید نظیر نداره . امروز قسمت اردو را دیدم خاطراتم تازه شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار