بازدید 3274

مرکز فرماندهی فضایی آمریکا راه اندازی می‌شود

کد خبر: ۸۶۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲ 19 December 2018

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه فرمان راه اندازی مرکز فرماندهی فضایی پنتاگون را با بودجه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار به امضا رساند.

به گزارش مهر به نقل از دیلی صباح، «دونالد ترامپ» روز سه شنبه فرمان راه اندازی مرکز فرماندهی فضایی پنتاگون را امضا کرد؛ مرکزی که هدف از تشکیل آن، سازماندهی و پیشبرد بهتر عملیات‌های نظامی گسترده در فضا با بودجه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار ظرف پنج سال آینده است.

ترامپ با امضای یک یادداشتی تک برگی به وزارت دفاع آمریکا اجازه و اختیارات لازم برای تشکیل این مرکز فرماندهی جدید را اعطا کرد.

هدف از راه اندازی این مرکز فرماندهی نظارت و سازماندهی عملیاتهای فضایی، تسریع پیشرفتهای تکنیکی و یافتن شیوه هایی مؤثر برای حفاظت از تجهیزات آمریکا در فضا است. از جمله تجهیزات این کشور در فضا می توان به مجموعه های بزرگ ماهواره ای اشاره کرد که نیروهای آمریکا برای اهداف دریانوردی، ارتباطات و دیده بانی از آنها استفاده می کنند.

این اقدام واشنگتن در میانه نگرانیهای فزاینده مقامات این کشور از اقدامات چین و روسیه برای ایجاد اختلال، از کار انداختن و حتی انهدام ماهواره های آمریکا صورت می گیرد.

شایان ذکر است که راه اندازی یک مرکز فرماندهی فضایی از هدف پیشتر اعلام شده ترامپ مبنی بر تشکیل «نیروی نظامی فضایی» - به عنوان یک شاخه مستقل خدمات مسلح- متمایز است؛ با این حال نخستین گام در آن مسیر تلقی می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان