بازدید 4218
اختلال تردد در مناطق کوهستانی

برف و کولاک از امشب در آذربایجان غربی

کد خبر: ۸۶۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸ 18 December 2018

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور از اواخر امشب برف و کولاک شهرهای مختلف آذربایجان غربی را در بر می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، بنا به اعلام سازمان هواشناسی کشور از امشب تا اوایل وقت روز چهارشنبه به سبب بارش برف و کولاک در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی کردستان و استان‌های واقع در غرب کشور، اختلال در تردد مناطق کوهستانی و سردسیر حتمی است.

اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور افزوده است: قطع بارش‌ها از بعدازظهر امروز به منزله‌ی رفع خطر نیست و شرایط پیش رو آگاهی و آمادگی تمامی ارگان‌های خدماتی و امدادی را می‌طلبد.

در همین ارتباط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: به علت مرطوب بودن سطح جاده‌ها در نواحی جنوبی استان و برودت هوا در صورت صاف شدن هوا به‌صورت ناگهانی احتمال یخبندان شدید در این محورها و همچنین به سبب وزش باد در مناطق مرتفع و کوهستانی احتمال کولاک شدید برف در این نقاط دور از انتظار نیست.

این سازمان توصیه کرده است: شهروندان از سفرهای بی مورد و غیر ضروری در این محورها اجتناب کرده و از ماجرا جویی‌های بی مورد و بی جا از قبیل برف نوردی کوه‌نوردی و رانندگی در این نواحی جدا پرهیز کنند.

اطلاعیه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی افزوده است: در صورت وجوب امر و سفر قبل از حرکت برای اطلاع از وضع جاده و شرایط جوی حاکم، شهروندان می‌توانند با شماره 141 مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی تماس حاصل کرده و از آخرین اخبار مرتبط با مسیر مورد نظر اطلاع حاصل نمایند.

بر اساس این اطلاعیه شهروندان قبل از سفر تجهیزات زمستانی ضروری از قبیل زنجیر چرخ، چراغ‌دستی، سوخت کافی، پتو و جیره غذایی به همراه داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار