بازدید 3278
۳

حل مسائل کشور بدون گفتمان نخبگانی قابل حل نیست

کد خبر: ۸۶۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 18 December 2018

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: امروز مسائل داخلی و بین‌المللی بدون گفتمان نخبگانی قابل حل نیست.

به گزارش آنا، نصرالله جهانگرد در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه خانواده فناوری شریف و اقتصاد دانش‌بنیان که عصر امروز در سالن جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: امروز دانشگاه محل اصلی حل مسائل کشور است و تاکنون دانشگاهیان خود را پیشگام این امر نشان دادند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: امروز مسائل داخلی و بین‌المللی بدون گفتمان نخبگانی قابل حل نیست. نمایشگاه خانواده شریف پیامی داشت که صنعت در دانشگاه نیازهای خود را اعلام می‌کند و این پیام باارزش است.

وی افزود: ظرفیت دانشگاه در حل مشکلات کشور به مرحله اجرا رسیده است. نباید فراموش کرد که امروز فضای مجازی پلت فرمی در کشور به وجود آورده و موجب تغییر اقتصاد کشور شده است. شخصی که در نقطه شمالی کشور می‌تواند محصول خود را به جنوبی‌ترین نقطه کشور بفروشد و ارسال کند.

جهانگرد اضافه کرد: اگر توییتر آزاد بشود و دیگر فیلتر نباشد فقط یک بحث سیاسی است درحالی‌که می‌توان از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده کرد و این کار به دست دانشگاهیان امکان‌پذیر است لذا باید دانشگاه در چنین مواردی موضع‌گیری کند.

وی تأکید کرد: سکوت دانشگاه تصمیمات اشتباه را درست نمی‌کند. امیدوارم از برکت دانشگاهیان در خصوص معیشت و زندگی و اقتصاد مردم تأثیرات مطلوب را ببینیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مگر کشور را نخبه ها اداره می کنند ؟؟
یکی از مشکلات ما همین "نخبه گرایی" است که بخش های عظیمی از ملت را از شرکت در امور خودشان کنار میگذارد. مانند اقشار کارگری، دهقانی و کارمندی. اولاً تعریف "نخبه" چیست؟ یک کسی که شرایطش را داشته و با حفظ کردن دروس نمره خوب گرفته و مدرک دار شده؟ ثانیاً چرا باید تصور شود که این به اصطلاح نخبگان از تمایل به قوانین و مقرراتی که برای قشر خودشان سودآور است برائت دارند؟
مسائل کشور همین حالا با تدابیر ویژه بخشی از نیروهای نظامی و تعدادی سالخورده سیاستمدار به خوبی در حال اجرا شدن است و نتایج آن برای مردم نمایان است و نیازی به تغییر روال نیست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان