بازدید 5325

جایزه حقوق بشر به «عاصمه جهانگیر» اعطا می‌شود

کد خبر: ۸۶۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳ 18 December 2018

سازمان ملل متحد جایزه حقوق بشر در سال 2018 را به چهار فرد حقیقی و حقوقی اهدا می کند که عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران یکی از آنها است.

به گزارش ایرنا، این جایزه روز سه شنبه در مراسمی با حضور دبیرکل سازمان ملل متحد در مجمع عمومی این سازمان اعطا خواهد شد.

به گفته استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ربکا گیومی از تانزانیا، عاصمه جهانگیر از پاکستان، جونیا واپیچانا از برزیل و سازمان مدافعان خط مقدم از ایرلند تعلق گرفته است.

جهانگیر گزارشگر ویژه پرونده حقوق بشری ایران بود که در 22 بهمن سال 1396 در اثر حمله قلبی درگذشت. قرار است مونیزا جهانگیر دختر وی که گویا خبرنگار و فعال حقوق بشری است، این جایزه را دریافت کند.

گزارش های جهانگیر علیه حقوق بشر در ایران، همواره مورد نقد جدی جمهوری اسلامی ایران بود و آن را به رسمیت نمی‌شناخت چرا که ایران معتقد است رویکردهای سیاسی و گزینشی داشته است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سال گذشته در واکنش به گزارش جهانگیر گفت: جمهوری اسلامی ایران عمیقا اعتقاد دارد گزارشی که توسط این گزارشگرِ ویژه تهیه شده و ماموریت وی را که بر پایه قطعنامه ای مبتنی بر اهداف و اغراضِ کاملا سیاسی و گزینشی برخی کشورهای مشخص و با اهداف معین بر عهده گرفته است، به رسمیت نمی شناسد و آن را کاملا مردود و ناپذیرفتنی می داند.

جایزه حقوق بشر سازمان ملل متحد یک جایزه افتخاری است که هر پنج سال به افراد و سازمان هایی داده می شود که در زمینه حقوق بشر کار برجسته ای انجام داده باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار