بازدید 6167
۱

نرخ دلار و یورو باز هم کاهش یافت/ سکه امامی ۵۰ هزار تومان ارزان شد

نرخ خرید و فروش دلار آمریکا در بازار آزاد امروز همانند روز گذشته، در محدوده کمتر از ۱۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.  بانک مرکزی نیز امروز نرخ رسمی ۳۹ ارز را اعلام کرد که بر این اساس، نرخ ۱۸ ارز همانند یورو افزایش، نرخ ۱۲ ارز از جمله پوند کاهش و نرخ ۹ ارز که دلار هم در میان آن‌ها وجود دارد، ثابت ماند. همچنین در بازار آزاد سکه نیز شاهد افت قیمت سکه تمام طرح جدید بودیم.  
کد خبر: ۸۶۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 17 December 2018

نرخ دلار و یورو باز هم کاهش یافتند/ سکه امامی ۵۰ هزار تومان ارزان شدنرخ خرید و فروش دلار آمریکا در بازار آزاد امروز همانند روز گذشته، در محدوده کمتر از ۱۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.  بانک مرکزی نیز امروز نرخ رسمی ۳۹ ارز را اعلام کرد که بر این اساس، نرخ ۱۸ ارز همانند یورو افزایش، نرخ ۱۲ ارز از جمله پوند کاهش و نرخ ۹ ارز که دلار هم در میان آن‌ها وجود دارد، ثابت ماند. همچنین در بازار آزاد سکه نیز شاهد افت قیمت سکه تمام طرح جدید بودیم.  

به گزارش تابناک اقتصادی؛ امروز (دوشنبه ۲۶ آذرماه ۹۷) صرافی‌های بانکی به عنوان اهرم اثرگذار از سوی بانک مرکزی در بازار ارز، قیمت خرید هر دلار آمریکا را ۹۹۲۰ تومان و نرخ فروش به مشتری را ۹۹۴۰ تومان تعیین کردند. همچنین در این صرافی ها، قیمت خرید هر یورو ۱۱۸۰۰ تومان و نرخ فروش به مشتری نیز ۱۱۸۴۰ تومان مشخص شد. بر این اساس، قیمت‌های خرید و فروش دلار آمریکا و یورو، با ۱۰ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ارزشگذاری شده اند.

این در حالی است که روز گذشته در سامانه نیما،  میانگین نرخ امروز ارز به ازاء هر یورو حدود ۹۵۰۸ تومان بود.  

همچنین امروز بانک مرکزی نرخ رسمی ۳۹ ارز را اعلام کرد که بر این اساس، نرخ ۱۸ ارز همانند یورو افزایش، نرخ ۱۲ ارز از جمله پوند کاهش و نرخ ۹ ارز که دلار هم در میان آن‌ها وجود دارد، ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه بیست و ششم آذرماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۲۲ ریال کاهش۵۲ هزار و ۸۴۹ ریال و هر یورو نیز با ۱۳ ریال افزایش ۴۷ هزار و ۵۱۱ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۹۳ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۳۹ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۷۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۶۴ ریال، روپیه هند ۵۸۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۹۴۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۲۰۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۱۹ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۷۶ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۶ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۳۹۱ ریال قیمت خورد.

از سویی دیگر، نرخ راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۹۲۳ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۸۲۲ ریال، روبل روسیه ۶۳۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۴ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۱۵۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۱۳۱ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۳۶ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۳۸۱ ریال تعیین شد.

در سویی دیگر، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۶۳ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۱۴۳ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۸۹ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۸ هزار و ۱۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۳۱ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۱۵۵ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۳۴۳ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۷۹۳ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۰ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۷ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

نرخ دلار و یورو باز هم کاهش یافتند/ سکه امامی ۵۰ هزار تومان ارزان شد

سکه امامی ۵۰ هزار تومان ارزان شد

در بازار سکه تهران، امروز هر سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۵۰ هزار تومان نسبت به روز یکشنه، به قیمت ۳,۴۳۰,۰۰۰ تومان فروخته شد. همچنین هر سکه تمام طرح قدیم نیز ۳,۲۵۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی به قیمت ۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به قیمت ۱,۰۴۰,۰۰۰ تومان فروخته شدند. همچنین در بازار امروز، هر سکه یک گرمی ۶۴۰,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شد.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

رویترز گزارش داد؛ از آنجایی که تقاضا برای دلار به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در میان نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی در جهان افزایش یافته است، ارزش این ارز در نزدیکی بالاترین رقم ۱۹ ماه گذشته باقی مانده است و این امر سبب شد تا قیمت طلا کاهش یابد. در عین حال، سرمایه‌گذاران در انتظار سرنخ‌هایی در مورد افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا هستند. فدرال رزرو این هفته نشست دارد. بر این اساس امروز هر اونس طلا با ۸۶ سنت کاهش ۱۲۳۸.۱۶ دلار فروخته شد.  کونال شاه، تحلیلگر بازار طلا در بمبئی در این رابطه گفت: «نوسانات طلا در معاملات امروز کامل تحت تاثیر دلار است.»

«در آستانه نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو، ما تا حدی شاهد نوسانات کاهشی هستیم...، اما واقعیت این است که تقویت قیمت طلا احتمالا ادامه می‌یابد.»

ادوارد میر، تحلیلگر اف سی‌استون در یادداشتی نوشت: «پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا یک موضع ملایم از خود نشان دهد، بازار‌ها با پشتوانه ضعف دلار افزایش خواهند یافت، اما این افزایش با بازگشت نگرانی در مورد رشد اقتصادی جهانی، به سرعت معکوس خواهد شد.»

شاخص دلار که ارزش این ارز را در برابر دیگر ارز‌های مهم می‌سنجد، اندکی با بالاترین رقم ۱۹ ماه گذشته فاصله دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام، ایا کاهش نرخ ارز را باید از دولت پذیرفت ؟ زمانی که دولت هدفمند واشکارا به دنبال جمع اوری دلارهای خانگی برای یکته تازی در بازار اینده ارز وتامین کسری بودجه سال اینده میباشد،واز طرفی تعیین قیمت خودرو را با دلار پانزده هزار تومان وبا احتساب پنج درصد زیر قیمت بازار ازاد ،به جامعه تحمیل میکند، ایا قسم دولت را باور کنیم ویا دم خروس را؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی