بازدید 5524
۹

رابطه «کتاب‌های کمک آموزشی» با «مشق شب»!

کد خبر: ۸۶۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 16 December 2018

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: یکی از بسترهای اصلی استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی مشق شب بود به این شکل که به بچه‌ها می‌گفتند هرشب چند صفحه از این کتاب‌ها را حل کنند.

به گزارش تسنیم، رضوان حکیم زاده درباره دیدار برخی ناشران کتاب‌های کمک آموزشی با علما، اظهار کرد: در دوره ابتدایی استفاده از کتابهای کمک آموزشی و برگزاری آزمون‌های موسسات خصوصی را به طور کامل ممنوع کرده‌ایم و تیم‌های میدانی در حال نظارت بر مدارس برای عمل به این قانون هستند.

وی افزود: از پایه اول تا ششم دبستان به هیچ عنوان حق استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی وجود ندارد و یکی دیگر از مواردی که سعی کردیم ورود موسسات خصوصی را ممنوع و مانع آن شویم تغییر ماهیت تکالیف درسی بود چون مشق شب مدارس بستری شده بود دانش‌آموزان هر شب مجبور باشند چند صفحه از کتاب‌های کار موسسات خصوصی را حل کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با تغییر ماهیت مشق شب به تکالیف مهارت محور یکی دیگر از بسترهایی که باعث رونق کار موسسات خصوصی در مدارس بود محدود شد بنابراین با اقدامات عملی که در دوره ابتدایی انجام شد مانع آن شدیم که موسسات خصوصی بتوانند با کتاب‌های کمک آموزشی که مخل جریان تعلیم و تربیت است و برگزاری آزمون‌ها که به دانش آموزان آسیب می‌زند در مدارس حضور داشته باشند و و نظارت‌های آموزش و پرورش نیز بسیار جدی است.

بیشتر بخوانید

بررسی زوایای حذف مشق شب/ چرا طرح‌های تحولی آموزش‌وپرورش روی کاغذ می‌ماند؟

مشق شب حذف نشد؛ تغییر رویکرد داد/رونویسی در کلاس درس

اشتباه در ماجرای حذف مشق/تکالیف مهارت محور داریم

حکیم زاده ادامه داد: از تمام مناطق شهر تهران بازدید کرده‌ایم و گزارش آن نیز به وزیر آموزش و پرورش ارائه شده و باز هم پیگیر هستیم که این نظارت ادامه داشته باشد و در استان‌ها از معاونان آموزش ابتدایی خواسته‌ایم به مدارس نظارت داشته باشند که امکان ورود موسسات خصوصی وجود نداشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا موسسات خصوصی از مشق شب دانش‌آموزان نیز درآمدی داشتند که هم اکنون با حذف مشق شب احساس زیان اقتصادی می‌کنند‌، بیان کرد: بله، یکی از مواردی که باعث می‌شد این کتابها در دوره ابتدایی مورد استفاده قرار بگیرد مشق شب بود چون در دوره ابتدایی دانش‌آموزان درگیر کنکور نیستند اما یکی از بسترهای اصلی استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی مشق شب بود به این شکل که به بچه‌ها می‌گفتند هرشب چند صفحه از این کتاب‌ها را حل کنند و خانواده‌ها ملزم به تهیه کتاب‌های خاص بودند. هم اکنون با تغییر رویکرد در مشق شب و تأکید بر خلاقیت و مهارت آموزی دانش‌آموزان این بستر از بین رفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹
من پدر دو دانش آموز ابتدایی هستم و با حذف تکلیف سنتی کاملا موافقم. دانش آموز انبوهی از تکالیف رو می بایست انجام می داد که خیلی از آنها برای ارتقای تحصیلی فرزندان بی فایده است. متاسفانه چالشی که مدارس با آنها روبرو هستند اصرار برخی والدین است تا مدرسه از کتاب های کمک آموزشی استفاده کنند. با آزاد شدن وقت دانش آموز هم مدرسه می تواند برنامه های مهارت محور خود را اجرا کند و هم خانواده ها وقت خالی برای مسائل پرورشی فرزند خود پیدا می کنند.
از وزارت آموزش و پرورش تقاضا دارم حذف کتابهای کمک آموزشی را در دوره ی راهنمایی هم پیگیری کند.
مشق شب نوشتنیه نه حل کردنی
بچه های ما اونقدر با نوشتن بیگانه شده اند که حتی کم کم نوشتن فارسی هم دارد از خاطرشان میرود و بیشتر خاندن را بلدند
بد خطی ها
املاهای بسیار ضعیف
انشاهای غلط
و به طبع آن در آینده کارمندان و مدیرانی که با دستورهای غلط در املا و نگارش بلاهای مختلفی را بر سر مردم خواهند آورد آینده سیستم اموزشی ما خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
!!!!!بيشتر خاندن را بلدند
خاندن يا خواندن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جهانبخش
| Germany |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
سلام
خواندن نه خاندن ! شما خودت 2خط متن نوشتی 2تا غلط املایی داشتی
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
خواندن - به تبع آن
نمره شما 18
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
نکته مهمی است که خود شما هم باید رعایت کنید. خواندن نه خاندن و تبع نه طبع! جمله آخر هم که از نظر انشایی وحشتناک است.
راه حلش حذف مشق شب نیست. اونی که به بچه ها زور میکنه که این کتاب و اون کتاب رو بخرید خودش ذینفع توی این کار هستش، یعنی نمی تونید جلوی این کار رو بگیرین؟! اینکه مشق شب کلن خوبه یا بد رو کاری ندارم ولی این روش حل مسئله اشتباهه.
خیلی دنبال جلوگیری از منفعت بردن اون موسسات هستین، برید کنکور رو بردارین که عمر و سرمایه خیلیا رو با مدارس غیر انتفاعی و موسسات کنکور و کتاب های کنکور هدر داده.
هنوزهیچ اقدامی دربرخوردبااین موسسات نشده.ورادیووتلویزیون هم همچنان برطبل تبلیغات میکوبد.
به نظر من حذف مشق شب برای بچه های دبستانی خیلی هم بجاست پسر من در دوره ابتدایی فشار زیادی روش بود چون مرتب آزمون های موسسه ها رو داشت و گاهی حدود چند ساعت انجام تکالیفش طول می کشید آن قدر که خوایش می برد. هر چند حذف کامل درست نیست ولی تعدیل آن و حذف کتب موسسات بار بچه ها را کم خواهد کرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار