بازدید 32483

تکلیف ۱۳ هزار دستگاه خودرو خارجی دپو شده در گمرک چه خواهد شد؟/ ترخیص خودرو‌های با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی همچنان امکان پذیر نیست.

سال گذشته، وزیر صنعت وقت، (محمدرضا نعمت‌زاده) در ۲۴ تیرماه ۹۶، به صورت دستی در بخشنامه‌ای به خسرو تاج، توقف ثبت سفارش انواع خودروی سواری را اعلام کرد؛ هرچند محمد شریعتمداری، وزیر صنعت دوم مرداد ۹۷ اعلام کرد، این نحوه توقف ثبت سفارش، غیرقانونی بوده است. وی در آن تاریخ اظهار داشت به جمع بندی درباره ۶۴۸۱ خودرو مورد نظر رسیدیم که در ثبت سفارش آن، دستکاری و تخلف شده است.
کد خبر: ۸۶۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 15 December 2018

تکلیف ۱۳ هزار دستگاه خودرو خارجی دپو شده در گمرک چه خواهد شد؟/ ترخیص خودرو‌های با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی امکان پذیر نمی‌باشد

روزهای پایانی خردادماه امسال بود که برخی خبرها، حکایت از آن داشت که دولت قصد دارد تخصیص ارز را برای چهار گروه دسته بندی کند. این چهار گروه شامل کالاهای اساسی، واسطه‌ای و کالاهای مصرفی و همچنین برخی کالاها در لیست سیاه واردات بودند.

شنیده ها حکایت از آن داشت که خودرو به دلیل لوکس و غیرضرور بودن، در گروه چهارم قرار خواهد گرفت. در نهایت در روزهای آغازین فصل تابستان، مشخص شد که واردات خودرو رسما ممنوع شده است، زیرا خودرو در گروه چهارم قرار دارد؛ هرچند در آن زمان، ۱۳۳۹ ردیف تعرفه هشت رقمی در آن گروه قرار گرفتن از جمله خودرو.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ به این ترتیب پرونده واردات خودرو برای مدتی نامعلوم بسته شد و آنچه مشخص بود، بسیاری از شرکت های نمایندگی و غیرنمایندگی که اقدام به واردات خودرو و ثبت سفارش کرده بودند، حالا در قبال تحویل خودرو دچار مشکل شده و امیدوار بودند در هفته ها و ماه های پیش روی، شاید درهای گمرک به روی ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک باز شود. در این میان نیز برخی شرکت ها با امید به اینکه واردات و ثبت سفارش به زودی باز خواهد شد، اقدام به پیش فروش خودرو و دریافت پول از مردم کرده بودند و گواه این ادعا نیز اعتراضات و شکایت هایی است که این روزها از سوی متقاضیان برخی از شرکت ها به گوش می رسد.

اما این تمام ماجرای خودروهای دپو شده در گمرکات نبود، بلکه بخش قابل توجهی از خودروهای مانده در گمرک به تخلفات ثبت سفارش در سال قبل بازمی گردد. در سال 96 وزیر صنعت وقت یعنی محمدرضا نعمت‌زاده در 24 تیرماه 96، به صورت دستی در بخشنامه ای به خسرو تاج، توقف ثبت سفارش انواع خودروی سواری را اعلام کرد؛ هرچند محمد شریعتمداری وزیر صنعت دوم مرداد 97 اعلام کرد، این نحوه توقف ثبت سفارش، غیر قانونی بوده است. وی در آن تاریخ همچنین اظهار داشت در تاریخ 25/10/96 به جمع بندی درباره 6481 خودرو مورد نظر رسیدیم که در ثبت سفارش آن، دستکاری و تخلف صورت گرفته است. شریعتمداری معتقد بود 4547 خودرو به نقل از جوابیه گمرک، نه اظهار شده و نه وارد، ولی 1934 خودرو بنا به اظهار گمرک آمده و بیش از 300 خودرو بنا به اعلام سیستم شماره گذاری پلاک هم نشده است.

تذکر جهانگیری به دو وزیر درباره خودرو‌های وارداتی معطل مانده در گمرک/ تکلیف ۱۳ هزار دستگاه خودرو خارجی دپو شده در گمرک چه خواهد شد؟

اما دولت در دهم دی ماه 96 از باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو خبر داد. با باز شدن دوباره سایت ثبت سفارش و همچنین تخصیص ارز دولتی و نیمایی در سال 97، خودروهای زیادی به گمرکات کشور رسید ولی با ممنوعیت واردات خودرو، تکلیف خودروهای مانده در انبارهای گمرک نامشخص ماند تا اینکه خبرهای رسیده حکایت از جمع بندی مسئولین برای ترخیص این خودروها و ورود به بازار داخلی را دارد.

بر اساس این گزارش، کاظم پالیزدار رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نامه ای در خصوص «تعیین تکلیف موضوع استمرار خسارت ناشی از دپوی خودروهای مربوط به برندهای مختلف در گمرکات کشور» به دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، به تشریح علل ترخیص خودروها و نظر مراجع ذی صلاح پرداخته است.

در این نامه عنوان شده است: با توجه به نامه شماره ۱۱۱۴۹۸ مورخ ۱۳۹۷/۸/۲۴ دفتر حضرتعالی در ارتباط با پیگیری دستور آن مقام بر هامش نامه شماره ۶۰/۱۷۶۶۷۸ مورخ ۱۳۹۷/۷/۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص «تعیین تکلیف موضوع استمرار خسارت ناشی از دپوی خودروهای مربوط به برندهای مختلف در گمرکات کشور» مراتب ذیل را جهت استحضار و دستور حضرتعالی ایفاد می‌نماید:

۱) بنا بر پیشنهاد وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت مراتب طی دو جلسه (مورخ ۱۳۹۷/۸/۱۳ و ۱۳۹۷/۸/۱۹) با حضور آقایان خسروتاج رئیس وقت سازمان توسعه تجارت ایران و مدیران مرتبط، فرود عسگری رئیس کل گمرک ج.ا.ا انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، نجفی معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران و منایی معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در محل این دبیرخانه مورد بحث و تبادل‌نظر میان اعضاء قرار گرفت و پیشنهادات ارائه شده از سوی دستگاه‌های مذکور با در نظر داشتن دوره‌های زمانی مربوط به ضوابط حاکم بر ثبت سفارش‌های خودرو، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

۲) بر اساس گزارشات آماری ارائه شده از سوی گمرک ج.ا.ا تعداد خودروهای موجود در بنادر و اماکن گمرکی ۹۹۰۹ دستگاه است که از این تعداد (علاوه بر خودروهای ترانزیتی) شامل خودروهای مربوط به بنادر مهم کشور (به جز خودروهای موجود در گمرکات اصفهان، تهران و سلفچگان) می‌باشد. که در صورت اجرای تصمیمات این جلسه، تعداد نهایی خودروهای فوق‌ قابل احصا بوده و تعیین تکلیف خواهد شد.

در صورت اجرای تصمیمات مزبور، با احصای تعداد نهایی خودروهای فوق نهایتاً ۱۰ الی ۱۳ هزار دستگاه خودرو در نهایت تعیین تکلیف شوند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی گمرک ج.ا.ا از مجموع این خودروها، فقط تعداد ۶۸۱۲ دستگاه خودروهایی هستند که علیرغم اظهار و طی مراحل قانونی، تاکنون ترخیص نشده‌اند.

۳) حسب گزارش سازمان توسعه تجارت مجموع ارز دریافت شده از سیستم بانکی (ارز ۴۲۰۰ تومانی) توسط تنها پنج شرکت واردکننده در حدود ۲۲.۸ میلیون یورو می‌باشد. همچنین بر اساس همین گزارش، صرفاً از سوی ۲۷ شرکت واردکننده خودرو مبلغی حدود ۹۸ میلیون یورو از سامانه نیما ارز دریافت شده است. بدیهی است تعیین تکلیف موضوع بر اساس مصوبه پیشنهادی، وضعیت نامشخص فعلی منابع ارزی تخصیصی به این خودروها را مشخص خواهد نمود.

۴) با توجه به موارد مذکور و با در نظر داشتن رویکرد حل و فصل موضوع برای رفع مشکلات فعلی و آتی، در نهایت تصمیماتی به شرح پیوست اتخاذ و مورد امضا و توافق مسئولین حاضر در جلسه قرار گرفت. به هر حال با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و در راستای جلوگیری از شائبه شکل‌گیری رانت و نیز جلوگیری از اتخاذ تصمیمات موازی در خصوص موضوع مورد اشاره، همچنین ایجاد سازوکار مشخص برای ضمانت اجرایی مناسب جهت اقدام از سوی دستگاه‌های اجرایی و قضایی متولی امر.

با توجه به اتفاق‌نظر همه اعضای حاضر در جلسه و بنا بر حساسیت‌های پیش‌گفته، پیشنهاد می‌گردد نسبت به طرح پیشنهادات ارائه شده (به شرح پیوست) در جلسه شورای عالی هماهنگی سران سه قوه اقدام گردد.

تذکر جهانگیری به دو وزیر درباره خودرو‌های وارداتی معطل مانده در گمرک/ تکلیف ۱۳ هزار دستگاه خودرو خارجی دپو شده در گمرک چه خواهد شد؟

بر این اساس؛ شورای عالی هماهنگی سران سه قوه در جلسه مورخ – به پیشنهاد مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان توسعه تجارت ایران)، وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک ج‌اا)، وزارت دادگستری (سازمان تعزیرات حکومتی)، دادستان عمومی و انقلاب تهران و دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصویب نمود:

  • ثبت سفارش برای واردات خودروهای سواری (بر اساس ضوابط ورود در تاریخ صدور قبض انبار) که تا تاریخ این تصویب نامه دارای قبض انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری و صنعتی و یا مناطق ویژه اقتصادی می باشند، به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی بلامانع می باشد. همچنین کلیه ثبت سفارش های قبلی ملغی می گردد.

تبصره: خودروهایی که تا تاریخ این مصوبه دارای قبض انبار بوده و با رویه بانکی تامین ارز گردیده اند، با پرداخت مابه التفاوت به مبلغ 28000 (بیست و هشت هزار ریال) با ثبت سفارش بانکی قابل ترخیص می باشند.

 

  • خودروهای با ارزش بیش از چهل هزار دلار با محاسبه و پرداخت چهل واحد درصد سود بازرگانی مازاد بر ماخذ حقوق ورودی مندرج در کتاب مقررات صادرات و واردات بر اساس شرایط بند (1) این مصوبه قابل ثبت سفارش و واردات می باشد.

 

  • مهلت ترخیص خودروهای بندهای (1) و (2)، سه ماه از تاریخ این تصویب نامه تعیین می گردد. در ضمن اجرای این مصوبه مانع رسیدگی به تخلفات و جرایم نخواهد بود.

 

  • در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان قبل از ترخیص خودروهای موضوع تبصره بند (1) این مصوبه (ثبت سفارشات بانکی) گمرک پس از اخذ تاییدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به ترخیص با رعایت مقررات اقدام خواهد نمود.

 

  • ترخیص خودروهای با حجم موتور بالاتر از 2500 سی سی کماکان امکان پذیر نمی باشد.

پس از این نامه مشاور معاون اول، اسحاق جهانگیری در 30 آبان 97، در پارافی به تسهیل موانع فعالان اقتصادی تأکید کرده و متذکر شده است نباید برای کسانی که در چارچوب قوانین و مقررات عمل کرده‌اند مشکل ایجاد شود. 

تذکر جهانگیری به دو وزیر درباره خودرو‌های وارداتی معطل مانده در گمرک/ تکلیف ۱۳ هزار دستگاه خودرو خارجی دپو شده در گمرک چه خواهد شد؟

بر این اساس کاظم چهره‌گشا رئیس دفتر معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت آورده است: نامه شماره 112760 مورخ 27آبان 97 مشاور محترم معاون اول رئیس جمهور و ضمیمه آن همراه با سابقه مربوطه (تصاویر پیوست) درخصوص «تعیین تکلیف موضوع استمرار خسارت ناشی از دپوی خودروهای مربوط به برندهای مختلف در گمرکات کشور» به استحضار جناب آقای جهانگیری معاون اول محترم رئیس‌جمهور رسید، پی‌نوشت فرمودند: 

جنابان آقایان دژپسند و رحمانی 

نباید تحت تاثیر فضاسازی، موانع فعالان اقتصادی را برطرف نکنیم. اگر کسی تخلف کرده دستگاه قضایی برخورد می‌کند و نباید برای کسانی که در چهارچوب قوانین و مقررات عمل کرده‌اند مشکل ایجاد شود. 

در پایان باید یادآور شد که بازار خودرو پس از بسته شدن واردات خودرو و همچنین عرضه قطره چکانی از سوی خودروسازان داخلی، شاهد جهش های نجومی در قیمت بسیاری از خودروهای خارجی و داخلی بود. حال می توان این امیدواری را داشت که با تعیین تکلیف ۱۳ هزار دستگاه خودرو دپو شده در گمرک و تزریق آن به بازار، قدری کاهش قیمت و تعدیل نرخ ها را شاهد باشیم؛ هرچند همچنان با ممنوعیت ثبت سفارش و ممنوعیت واردات، به نظر می رسد این اقدام بیشتر جنبه مُسکن دارد تا درمان وضعیت وخیم بازار خودرو. به عنوان نمونه در تاریخی که واردات خودرو کامل متوقف شد (هفته نخست تابستان 97) قیمت برخی خودروهای وارداتی در مقایسه با نرخ های امروز بازار خودرو در جدول زیر قابل مشاهده است. هرچند این قیمت ها در هفته های اخیر با توجه به سیگنال کاهشی نرخ ارز، تا حدود زیادی با عقب نشینی همراه بوده اند.

خودرو قیمت: دوم تیرماه 97  قیمت: 24 آذر 97
سوناتا هیبرید 390,000,000 570,000,000
توسان 354,000,000 490,000,000
النترا 210,000,000 365,000,000
سورنتو 500,000,000 595,000,000
اپتیما 405,000,000 545,000,000
تویوتا RAV4 فول 450,000,000 690,000,000
سانتافه 440,000,000 545,000,000
کمری هیبرید 450,000,000 545,000,000
نیسان جوک 250,000,000 345,000,000

(قیمت ها به تومان می باشد)

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
لطفا به جای دپو از کلمه فارسی انبار استفاده نمایید.

تکلیف 13 هزار دستگاه خودرو انبار شده.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
دلار ۸۵۰۰شد دلار ۴۲۰۰ جهانگیری را گرفتند و بجای دارو ماشین دلار واردکردند ‌پس باید مابه التفاوت را بپردازند و ماشینها را ارخیص کنند
آّب دریا را اگز نتوان کشید ---- هم به قدر تشنگی بتوان چشید

یه دونشه بدن به ما شاکریم با همش کار نداریم.
سیاسی کاری همیشه وهمه جا وقتی مبارزه با فساد هم درگیر سیاسی کاری میشود فضای رعب اوریست دیگر هیچ چیز را نمی شود باور کرد آدم را به یاد فضای بوف کور میاندازد هدایت می‌گوید انگار همه چیز برای فریب من است.
تلاش کنیم برسه به ۱ میلیارد بعد ترخیص بشه...سود باید ۵۰۰ درصدی باشه نه ۱۰۰ درصدی
ما دراین سالها درتولید ژنهای خوب ورانتخوار دردنیا مقام اول را داریم این 13000 خودرو به راحتی آب خوردن دراختیار ژنهای خوب ومفتخورزاده ها قرار میگیرد راستی چرا دنیا این شکلی است آدمهای پر رو دروغ میگویند ومردم را میفریبند وبه ریاست میرسند در آنجا میخورند ومیخورانند ومیبورسیند راستی که سه بند انگشت رو ازیک مغازه سه دهنه توچارراه سیدعلی بهتراست صاحب هاله میگوید میشودبه هرنفر 900000 تومان یارانه داد جل الخالق
قیمتها با دلار چندی است؟
چه کسانی میدانستند امروز و این زمان شرایط کشور چگونه ای است که این مقدار خودرو وارد کردند؟؟؟؟؟
شما که اجازه میدید دیگه اینقد ادامه ندید . مردم هم غلط می کنن غلطی بکنن
قیمت ارز که پایین امده باید خودروها به قیمت شب عید عرضه شود.
قیمت ارز این قدر امده پایین احتمالا تورهای ترکیه و تایلند مجددا برقرا میشود.
خلایق هر چه لایق؟و...
اصلآ نگران نباشید به اندازه کافی اقازاده هنوز در داخل کشور برای تصاحب اتوموبیل های وارداتی و لاکچری وجود دارد هر چیز و هر کار خوب مال از ما بهتران است
پول عزیزان هموطن مایه دارو براشون تو قلک نگه داشتن ، در 6 ماه تقریبا دو برابر شده
چه میشود ......پرسیدن ندارد اقایان کنار هم مینشینند و از این همه نعمت استفاده میکنند
همین ها باعث میشن دلار گرون شه نامردا به جای اینکه پول بدید اهن قراضه بخرید یا سگ نگهداری کنید برید روستاها به بیچاره ها برسید
همهٔ آنها را به کشورهای همسایه بفروشید ،و ارز حاصل از آنرا به بازنشستگان ، لشکری ،و کشوری ،و تامین اجتماعی بدهید ؟ برای جبران اندکی از گرانیها ،و تبعیض سلیقه ای اجرای قانون مصوب سال ۱۸/۶/۱۳۸۶ که برای بازنشستگان قبل از سال ۱۸/۷/۱۳۸۸ که بازنشسته شده اند ؟
پاسخ ها
سوباسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
اسمت و شماره کد ملی تم مینوشتی مستقیم بریزن به حسابت اقای خودخواه
همش بخاطر اینه که این مملکت قانون درست حسابی نداره و همه چی به شخص برمیگرده. یه وزیر نامه مینویسه ممنوع است، وزیر بعدی میگه آزاد است، معادون اول میگه احتیاط شود، گمرک میگه آزاد نمیکنم. ما هیچ ما نگاه
از رئیس جمهور فیلیپین یاد بگیرید که خودروهای وارداتی غیر قانونی از جمله بنز و پورشه را با بلدوزر له کرد.
بریزید در بازار همه را حراج کنید .اییییییییییییییییی مردم چه کیفی میکنند .در ضمن خودرو سازان هم حساب کا رخودشان را میکننند .قیمتها را برمیگردانند پراید 7 تومان
خوب اون خودروهايي كه در زمان وزير صنعت بودن اون بابا و با رانت خودش به دست رفقا وارد شد و گفتن الكي هك شده فروش بره اونا حسابي سودشون رو ببرن بعد .چرا نميفهميد جناب وزير و معاون و ...... از اول واردات رو ممنوع كردن براي نورچشمي هاشون
مگر نه اینکه سرمایه مملت خارج شده است خوب چرا به بازار نیاید و کمی قیمتها را کاهش دهد،نه فقط ماشین بسیاری از تجهیزات و مصالح و دستگاههایی که به گمرک اومده فقط و فقط و فقط با سنگ اندازی دولت در گمرک مانده و نه استفاده می شود نه برای مدیریت بازار بکار می رود و فقط اتلاف سرمایه است
معلومه تفاوت ارز جهانگیری و ارز ازاد را دولت از وارد کننده میگیره میزاره جیبش و یه ابم روش.
مثل گرانفروشانی که جریمه میکند.

گرانفروشی و کالای قاچاق و وارداتی غیر مجاز شده محل کاسبی دولت.
جریمه میکند ، توقفی میکند و میگذارد در جیب مبارکش و هی نوبخت میگوید دولت قبل بدهکاری گذاشته و کسری داریم .......
نگران آنهانباشيدپس ازفراموشي مردم دربين افرادخاص تقسيم ميشوند
هيچي ميذارن اب كه از أسياب افتاد و ملت يادشون رفت بر ميدارن برا خودشون
فکر کردم قیمت ها به ریال است
اخه اینکه نمیشود اول ارز را خارج میکنید در زمانی که مشخص است قرار تحریم باشیم ودلار گران شود بعد جلوی ورود ان را میگیریم وبعد که قیمت ها چند برابر شد و خود رو داخلی را هم چند ین برابر کردید میفرمایید ده هزار ماشین در گمرک را بررسی کنید که چه بشود چه تاثیری خواهد داشت این مافیا را از سر مصرف کننده بردارید انحصارش بدید به یکی از خودتون ولی اینقدر با مردم بازی نکنید
"در این میان نیز برخی شرکت ها با امید به اینکه واردات و ثبت سفارش به زودی باز خواهد شد، اقدام به پیش فروش خودرو و دریافت پول از مردم کرده بودند"

با سلام
باید عرض کنم
شرکت ها واردات خودرو سال 96 از مردم پول گرفتند
ولی یا خودرو های ایشان ر ا حتی تا حالا ندادند و یا با قیمت نجومی تحویل دادند
سلام
اکثر این خودو ها سال 96 که ما پیش خرید کردیم ولی به ما نداند
قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان داشتند و چند مدل هم قیمت هایشان در حدود 250 میلیون تومان بودند
اقا توجه کنید
این خودرو ها پاسال با پول مشتری ها و با ارز 3800 تومانی اکثرا خریداری شده بودند
و با تغییرات در قوانین یا به مشتری تحویل داده نشد و یا با قیمت نجومی تحویل دادند
البته اندک شرکت هایی بودند که حق مشتری را ضایع نکردند
شرکت ها زرنگ هستند وفتی سال 97 شد رفتند دلار 4200 گرفتند و خودرو های قبلی خود را به این دلار جدید مربوط کردند
در نهایت جمع فشار قیمت ها به چشم مشتریان می رود
چه افزایش چند برابری عوارض گمرگی و چه مابه التفاوت ارز 4200 تومانی و ......
همه و همه را شرکت ها از مشتری ها می گیرد
و اما من علت وجود سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان را درک نمی کنم
چر که موقع داوری بین مصرف کننده و تولید کننده اگر حتی گران فروشی باشد این سازمان طرف تولید کننده است با مدرک محفوظ
موقع داوری بین دولت و تولید کننده طرف دولت است
بهتر است نام این سازمان حمایت از دولت و فروشنده گان باشد و یا اصلا نباشد
با تشکر
چون وزیر صنعت سابق و فعلی و آقای جهانگیری و کلا دولت کارگزارانی قصد دارند به سرمایه داران حال بدهند کاری نمیشود کرد. اشکالی ندارد این آقایان اگر میخواهند جیب سرمایه داران را پرکنند بکنند اما نه با پول ملت و پول نفت. از جیب خودشان ارادتشان را به سرمایه داران اثبات کنند نه با مال مردم محروم.این رسم مسلمانی نیست که گانگسترهای حاکم بر اقتصاد کشور را راضی کنید.در واقع هماهنگی و همراهی با این زالوها عملی ضد انقلابیست. امت حزب الله از خدای متعال فرود آمدن شمشیر عدالت علی ع را بر فرق گانگسترهای اقتصادی را مسئلت می نمایند. باید مابه التفاوت ارز بازار سیاه و ارز دولتی که به وارد کنندگان توسط دولت کارگزاران تقدیمشان شده اخذ و یا ماشینها مرجوع شوند.توجیهات شریعتمداری و جهانگیری و امثالهم کلاه گذاشتن سر ملت و محرومان است.
سلام
دوستان توخه داشته باشین برخی ازاین خودروها ورودی سال 95 هستندو درشهریور96 مهرخروج بلامانع است زده شده ولی هنگام خروج بخشنامه خروج خودروممنوع رسیده ودرگمرک خاک می خوردکه نه ربطی به ثبت سفارش داردونه افزایش قیمت ارز درواقع اینها هم چوب واردات درست یا نادرست بعدی ها را می خورند
با تحربه خرید از ایرتویا من به این نتیجه رسیدم که دولت و واردکنندگان با لابی اطلاعاتی مشتریان را سر کیسه کردنندبرای یک ماشین رافور ۱۰۰ هزار دلار دادم و الان بیش از ده ماه است بدون ماشینم و شرکت در کمال وقاحت می گوید بیا پولت را بگیر . دزدی بهرچی میگن
تا کی بدبختی......
تا کی بدبختی
تا کی باید خودرو اشغال ایرانی سوار بشیم
واقعا چرا بااعصاب وروان مردم اینا بازی میکنن این قدر فشار بست نیس.این قدر زور گویی بس نیس.تاکی به اون خداییی که همه اعتقاد داریم این رسم مردانگی ومسلمونی نیس.ما همه تو یک متر جا باید بریم.
توجه این خودروها زمانی پیش خرید شده که مشکل واردات دارو نداشتیم اول اسفند ۹۶ با افزایش تعرفه از طرف دولت افزایش قیمت پیدا کرد دوم اینکه گرانترین خودرو در ا ن موقع ۲۳۰ ملیون بود بعد از افزایش تعرفه خودروی ۱۹۰ میلیونی به ۲۷۰ ملیون رسید الان می بینید خیلی از خودروهای مونتاژ داخلی چینی ۲۵۰ ملیون هستند پس موضوع به خریدار ربط ندارد اینها با دلار ۳۸۰۰ تومان وارد شده حالا دولت دبه کرده می خواهد به نرخ سنایی ما به تفاوت بگیرد خوب این مجدد افزایش قیمت ایجاد می کند به نظر من انهایی دوسال پیش ۱۷۰ ملیون پول دادند اگر پراید می خریدند یا با این پول سکه می خریدند یا زمین می خریدند یا برنج می خریدند الان وضع بهتری داشتند پس به خریداران خودرو ظلم نکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل