بازدید 10835
پیمانه اقتصادی؛

سه سناریوی مرکز پژوهش‌ها درباره نحوه افزایش قیمت بنزین/ رئیس کل بانک مرکزی: مردم در دام سفته بازی دلالان ارز قرار نگیرند/ نماینده مجلس: پیشنهاد افزایش سه برابری یارانه نقدی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تصویب حذف سود مرکب در عملیات بانکی، غول بزرگ نفتی روسیه از ادامه سرمایه‌گذاری در ایران منصرف شد، پوند در مقابل دلار یک درصد جهش زد، احتمال کاهش صادرات نفت عربستان به کمترین در سی سال گذشته، متوسط قیمت یک متر آپارتمان پایتخت ۹ میلیون تومان، رشد سهام آسیایی با چشم‌انداز توافق تجاری آمریکا و چین، نفت سنگین ایران ۱۴ دلار ارزان شد و خروح بیش از ۴.۷ میلیون دلار از کشور برای واردات تنه دوچرخه را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 14 December 2018
سه سناریوی مرکز پژوهش‌ها درباره نحوه افزایش قیمت بنزین/ رئیس کل بانک مرکزی: مردم در دام سفته بازی دلالان ارز قرار نگیرند/ نماینده مجلس: پیشنهاد افزایش 3 برابری یارانه نقدیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تصویب حذف سود مرکب در عملیات بانکی، غول بزرگ نفتی روسیه از ادامه سرمایه‌گذاری در ایران منصرف شد، پوند در مقابل دلار یک درصد جهش زد، احتمال کاهش صادرات نفت عربستان به کمترین در سی سال گذشته، متوسط قیمت یک متر آپارتمان پایتخت ۹ میلیون تومان، رشد سهام آسیایی با چشم‌انداز توافق تجاری آمریکا و چین، نفت سنگین ایران ۱۴ دلار ارزان شد و خروح بیش از ۴.۷ میلیون دلار از کشور برای واردات تنه دوچرخه را در بر دارد.
 
تصویب حذف سود مرکب در عملیات بانکی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تصویب قانون جدید بانک مرکزی شنبه یا یکشنبه هفته آینده به صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد رفت که شاه بیت این قانون استقلال بانک مرکزی از دولت است. وی اظهار داشت: تصویب نهایی این قانون در مجلس و ابلاغ آن، آثار مثبتی برای اقتصاد ایران به دنبال خواهد داشت. وی تصویب حذف سود مرکب در عملیات بانکی را از دیگر مصوبات اخیر مجلس دانست و گفت: این مصوبه در حال بررسی در شورای نگهبان است. پورابراهیمی افزود: پیش از این براساس سود مرکب اگر کسی هزار واحد وام می‌گرفت، بعد از پنج سال باید چهار هزار واحد را به بانک برمی گرداند، اما براساس قانون حذف سود مرکب از عملیات بانکی، این مهم این گونه اصلاح شد که قرارداد اول برای بانک مبنا و در سال پنجم یا دهم بازپرداخت وام، بخشی از قرارداد اول به حساب آمده و جریمه‌های دیرکرد حذف و عدد سود سالانه بانک هم اصلاح می‌شود و با این روال در مجموع چهار برابر تعهد وام گیرنده به بانک به یک دوم آن کاهش پیدا می‌کند. وی اظهار داشت: ابلاغ این قانون به نظام بانکی کشور به رفع بلوکه شدن مطالبات بانکی و عدم مواجه شدن فعالان اقتصادی با تعهدات سخت در قبال بانک کمک می‌کند. وی گفت: در سال جاری سقف عدد در این نوع محاسبه برای حذف سود مرکب تا چهار میلیارد تومان است و به ارقام بالاتر ضریب جریمه تعلق می‌گیرد. /ایرنا

غول بزرگ نفتی روسیه از ادامه سرمایه‌گذاری در ایران منصرف شد

رسانه‌های خبری نزدیک به شرکت روسنفت اعلام کردند که این غول نفتی روسیه  سیاست خود را در رابطه با  ادامه انجام پروژه‌ها در ایران تغییر داده است و با توجه به تحریم‌های آمریکا روابط تجاری خود را با ایران قطع و از ادامه انجام پروژه‌ها در ایران منصرف شده است و قصد ادامه فعالیت و گسترش فعالیت خود در بازار روسیه را دارد. یکی دیگر از منابع آگاه گفت که روس‌نفت هیچ تعهدی نسبت به ایران نداشته است، این شرکت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشترک نداشته است، بنابراین ضرری متحمل نخواهد شد. رویترز نوشت که در این خصوص نتوانسته است از منابع آگاه در ایران و یا شرکت روس‌نفت کسب اطلاع کند. در نوامبر ۲۰۱۷، روس‌نفت و شرکت ملی نفت ایران  قرارداد اجرای پروژه‌های تولید نفت و گاز مشترک را امضا کردند. ایگور سچین مدیر عامل این شرکت گفته بود که این دو شرکت برای انجام پروژه‌های مشترک به ارزش ۳۰ میلیارد دلار قرارداد بستند که بر اساس آن می‌توانستند به میزان ۵۵ میلیون تن در سال نفت تولید کنند. /ایلنا 

سه سناریوی مرکز پژوهش‌ها درباره نحوه افزایش قیمت بنزین

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان " مسأله بنزین، رویکرد‌ها و مخاطرات" سه سناریو را برای قیمت‌گذاری و شیوه توزیع بنزین پیشنهاد داده است. به گزارش ایسنا، این سناریو‌ها به ترتیب، افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بنزین بدون اختصاص سهمیه، افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بنزین با فرض اختصاص سهمیه ۶۰ لیتری بنزین به هر خودرو، آثار تورمی افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی بنزین با فرض اختصاص سهمیه ۲۰ لیتری در ماه برای هر فرد است.  طبق سناریوی اول گزارش مرکز پژوهش‌ها افزایش قیمت بنزین به دو هزار تومان اثرات مستقیم و غیر مستقیم در نرخ تورم می‌گذارد.  طبق سناریوی دوم با افزایش قیمت بنزین به ۲۰۰۰ تومان و تخصیص سهمیه ۶۰ لیتری بنزین برای هر خودرو تورم ۱.۶ درصدی را به دنبال خواهد داشت. بر اساس سنایوری سوم نیز سهمیه ۲۰ لیتری برای هر فرد با در نظر گرفتن قیمت بنزین ۲۰۰۰ تومان نرخ تورم را به میزان ۱.۳ درصد افزایش می‌دهد. در پایان این گزارش به پیش نیاز‌های اجرای موفق طرح افزایش قیمت بنزین اشاره و در نهایت تأکید شده است که افزایش چند برابری قیمت بنزین باعث رشد تورم و به دنبال افزایش نرخ ارز، خواهد شد که به این دلیل  مجددا نیاز به افزایش بیشتر قیمت بنزین وجود دارد.

آنگلا مرکل خواهان تمدید تحریم‌های اقتصادی اروپا علیه روسیه شد

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در پارلمان این کشور اعلام کرد که آلمان در اجلاس اتحادیه اروپا در جهت تمدید تحریم‌ها علیه روسیه صحبت خواهد کرد. وی گفت: رک حرف خواهیم زد. خواهان تمدید تحریم‌ها هستیم. نگرانی‌ها در مورد اقدامات روسیه وجود دارد و ادعا‌های روسیه را در مورد «دریای آزوف» نمی‌پذیریم. در سال ۲۰۱۴ میلادی اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه روسیه به دلیل اشغال ایالت کریمه اوکراین وضع کرد. همچنین بروکسل مذاکرات بر سر مسافرات بدون ویزا و چارچوب توافق همکاری را با روسیه به تعلیق درآورد. ضمن اینکه اتحادیه اروپا، ورود شماری از مقامات روسی را به اتحادیه اروپا ممنوع و دارایی آن‌ها را مسدود کرد. علاوه بر این، تحریم‌های مالی و نظامی هم علیه روسیه اعلام شد. تحریم‌ها علیه مسکو بیش از یک بار تمدید و توسعه پیدا کرده اند. بر پایه این گزارش، بسته فعلی تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه در سی و یکم ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی منقضی خواهد شد. /تاس نیوز

پوند در مقابل دلار یک درصد جهش زد

اسپوتنیک نوشت: ارزش پوند انگلیس در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل حمایت ۱۵۰ نماینده حذب محافظ کار بریتانیا از نخست وزیر تراز می‌و نیز اعلام آن‌ها در مورد حمایت از او در رأی گیری پیش رو در مورد برگزیت، تقویت شد.  همچنین بورس فوتسی ۱۰۰ لندن هم یک درصد جهش زد. در همین حال پوند انگلیس با تقریبا یک درصد افزایش در برابر دلار آمریکا به ۱.۲۶۱۳ رسید و از کمترین سطح خود در ۲۰ ماه اخیر کمی فاصله گرفت که به دلیل کشمش داخلی در حزب «توری» و از هم پاشیدگی برگزیت ایجاد شده بود. در حال حاضر تراز می‌ به دنبال نجات سرنوشت برگزیت است. بر پایه این گزارش اگر حزب کارگر و حزب ملی گرا اسکاتلندی، چالش رهبری را افزایش دهند، تراز می‌ به دردسر خواهد افتاد و احتمالا انتخابات عمومی را با دردسر‌هایی روبه رو می‌کند. /ایبِنا 

رئیس کل بانک مرکزی: مردم در دام سفته بازی دلالان ارز قرار نگیرند

رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه آنچه امروز در بازار ارز شاهد آن هستیم روند طبیعی تعدیل تدریجی قیمت ارز در مسیر واقعی شدن آن است، افزود: بانک مرکزی به دور از هیجانات غیر ضرور و با تدبیر لازم بازار را مدیریت و هدایت می‌کند.  وی در ادامه با اشاره به عوامل ایجاد تعادل در بازار ارز اشاره کرده و گفت: اقدامات بانک مرکزی در تامین و تسهیل عرضه اسکناس و حواله توسط فعالین بازار و نیز گشایش تدریجی کانال‌های مالی با کشور‌های هشتگانه و اتحادیه اروپا ثبات لازم در بازار ارز در مسیر هدف تعیین شده را به وجود خواهد آورد. همتی در ادامه با تأکید بر اینکه بازار ارز در کنترل بانک مرکزی است و نحوه دخالت در بازار ارز بخشی از برنامه مدیریت بازار است به مردم هشدار داده است که با توجه به ریسک بازار مراقبت لازم را داشته باشند و در دام نوسان گیری و سفته بازی دلالان ارز قرار نگیرند.

احتمال کاهش صادرات نفت عربستان به کم‌ترین در سی سال گذشته

خبرگزاری «بلومبرگ» روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت عربستان سعودی طی ماه آینده میلادی به شدت کاهش خواهد یافت. نفت صادراتی عربستان سعودی به آمریکا در ماه آینده میلادی (ژانویه) ممکن است که به کم‌ترین میزان طی سی سال گذشته برسد. این در حالی است اواخر سال ۲۰۱۷ صادرات روزانه نفت عربستان به آمریکا به ۵۸۲ هزار بشکه رسیده بود. این گزارش می‌افزاید، صادرات کلی نفت عربستان سعودی نیز در ماه ژانویه به روزانه هفت میلیون بشکه خواهد رسید که حاکی کاهش از یک میلیون بشکه‌ای نسبت به ماه نوامبر و دسامبر است. براساس این گزارش، صادرات نفت عربستان سعودی در ماه گذشته (نوامبر) و ماه جاری (دسامبر) به روزانه هشت میلیون بشکه رسیده بود.

متوسط قیمت یک متر آپارتمان پایتخت ۹ میلیون تومان

دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی آپارتمانی در آبان ماه سال جاری ۹۱.۹ میلیون ریال بوده است که نسبت به ماه قبل ۶.۴ و نسبت به آبان ماه سال قبل ۹۱ درصد رشد داشته است. بر طبق آمار‌های ارائه‌ شده مذکور در این ماه از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه یک با ۱۹۶.۸ میلیون ریال بیشترین و منطقه ۹ با ۴۰.۶ میلیون ریال کمترین متوسط قیمت را داشته است.

روند صعودی قیمت جهانی طلا متوقف شد

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ثابت ماندن ارزش دلار آمریکا و صعود بازار‌های سهام، اندکی کاهش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز پنجشنبه بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۳.۹۱ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۹.۳ دلار رسید.  شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ، پس از این که از بالاترین رکورد یک ماه اخیر عقب نشینی کرد، در معاملات روز پنجشنبه در ۹۷.۰۶۹ واحد ایستاد.

رشد سهام آسیایی با چشم‌انداز توافق تجاری آمریکا و چین

روز پنجشنبه، با نشانه‌هایی از افت تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین و پیش‌بینی این که چین به زودی از اقتصاد در حال کند شدن خود، حمایت کند، سهام آسیایی جهش کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، پس از یک شروع آرام توانست در میانه روز بیش از یک درصد جهش کند. بیشترین تمرکز سود سهام در بازار‌های چین قرار داشت و شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی۳۰۰، با جهشی ۱.۹ درصدی روبه رو شد. شاخص سهام هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۴ درصد جهش کرد. همچنین نیکی ژاپن یک درصد سود کرد و شاخص سهام استرالیا هم ۰.۴ درصد بالا آمد. سهام آمریکا در بازار‌های آسیایی ۰.۵ درصد رشد کرد تا نویدبخش آغاز به کار قدرتمندتر بازار‌های وال‌استریت باشد.  

افزایش بهای نفت به دنبال کاهش ذخایر آمریکا

قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش ذخایر آمریکا و نشانه‌های پیشرفت مذاکرات تجاری واشنگتن و پکن، افزایش پیدا کرد.  بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۲ سنت یا معادل ۰.۵ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز سه شنبه، به ۶۰.۴۷ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۰ سنت یا ۰.۴ درصد نسبت به قیمت نهایی روز چهارشنبه افزایش یافت و به ۵۲.۳۵ دلار در هر بشکه رسید.  به گفته تحلیلگران، کاهش ذخایر نفت آمریکا نیز به افزایش قیمت نفت منجر شد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به هفتم دسامبر، ۱.۲ میلیون بشکه کاهش یافته است. با این حال، تحلیلگران کاهش ذخایر به میزان ۳ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

نفت سنگین ایران ۱۴ دلار ارزان شد

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک تولید نفت ایران در نوامبر سال میلادی جاری به ۲.۹۵۴ میلیون بشکه در روز رسید و همزمان قیمت نفت سنگین ایران بیش از ۱۴ دلار در هر بشکه ارزان شد.  گزارش اوپک بر مبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۲.۹۵۴ میلیون بشکه در روز رسید که ۳۸۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید ۳.۳۳۳ میلیون بشکه در روز در اکتبر، کاهش داشت. میانگین تولید نفت خام ایران در سه ماهه سوم سال میلادی جاری ۳.۶۰۳ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با ۳.۸۱۸ میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم، کاهش داشت.

نماینده مجلس: پیشنهاد افزایش ۳ برابری یارانه نقدی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی باعث شده تا مردم تحت فشار اقتصادی قرار گیرند، گفت: به همین دلیل باید از طریق افزایش یارانه‌ها از اقشار آسیب پذیر حمایت شود تا کمتر آسیب ببینند.  حجت‌الاسلام ناصر موصوی لارگانی با بیان اینکه میزان یارانه نقدی از سال ۸۹ تا کنون ۴۵ هزار تومان ثابت مانده است، افزود:، اما از آن سال تا کنون هزینه‌ها مردم نسبت به قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بیش از ۱۲ برابر افزایش پیدا کرده است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: برای مثال قیمت بنزین از زمان هدفمندی یارانه‌ها تا کنون ۱۰ برابر افزایش یافته و قیمت نرخ بهای گاز، برق و آب و برخی دیگر از خدمات تقریبا ۱۲ برابر افزایش یافته است. وی با بیان اینکه قدرت پول ملی ما نیز نسبت به سال گذشته به یک چهارم کاهش یافته است، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی میزان یارانه‌ها حداقل باید سه برابر شود تا بتواند جبران کننده یارانه ۴۵ هزار تومانی سال ۸۹ باشد. نماینده مردم در مجلس در گفت وگو با تسنیم تأکید کرد: ارزش ۴۵ هزار تومان یارانه سال ۸۹ به ۱۲ هزار تومان کاهش یافته است بنابراین اگر میزان یارانه به سه برابر افزایش نیابد باعث می‌شود تا سفره مردم کوچک تر شود.

خروح بیش از ۴.۷ میلیون دلار از کشور برای واردات تنه دوچرخه

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۲ هزار و ۱۹۱ تن تنه و دوشاخه برای دوچرخه از ۳ کشور وارد ایران شده است. بر اساس آمار واردات این میزان تنه و دوشاخه برای دوچرخه موجب خروج ۴ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۷۳۰ دلار یا به عبارتی ۱۹ میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۵۲۳ تومان شده است. گفتنی است این میزان واردات تنه و دوشاخه برای دوچرخه از کشور‌های امارات متحده عربی، تایوان و چین صورت می‌گیرد. بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات از کشور چین و به حجم بیش از ۲ هزار و ۷۳ تن به ارزش ۴ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۵۷۹ دلار به ثبت رسیده است.
 
سه سناریوی مرکز پژوهش‌ها درباره نحوه افزایش قیمت بنزین/ رئیس کل بانک مرکزی: مردم در دام سفته بازی دلالان ارز قرار نگیرند/ نماینده مجلس: پیشنهاد افزایش 3 برابری یارانه نقدی
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
افزایش قیمت بنزین خط قرمز ملت است وچنین اجازه ای هیچوقت از طرف ملت به دولت داد نخواهد شد.از فرانسه عبرت بگیرید
پاسخ ها
رفتار فاشیستی سازمان هدفمندی یارانه
| - |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
یارانه ام قطع شده !!
دو سال است یارانه من کارمند و خانواده من هم بی جهت قطع شده است . چرا با زندگی مردم بازی میکنید ؟ برای مخارج سنگین واقعا مانده ام چه کنم ؟ هر چقدر هم به سایت مربوطه میروم نوشته به علت محل سکونت و درآمد خانوار . مگر حداکثر حقوق یک کارمند چقدر است ؟ ! در محل ما خانه ی کناری قیمتش ده برابر آپارتمان من است . آیا بر اساس خیابان و محل زندگی میتوان قضاوت کرد ؟ اینگونه سطحی و بچگانه قضاوت نکنید . .

.................
رفتار فاشیستی سازمان هدفمندی یارانه در پاسخ یارانه ام قطع شده !!يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
جالب است در سایت هدفمندی یارانه حتی یک خط هم برای توضیحات کسی که یارانه اش قطع شده در نظر گرفته نشده است و این اوج رفتار فاشیستی و انحصاگرایانه است که با روح اسلام که هیچ با انسانیت هم سازگاری ندارد .
..................
رفتار فاشیستی سازمان هدفمندی یارانه !!!
...............................
قیمتها را بحالت قبل برگردانید یارانه نخواستیم.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
شما لطف از طرف خودت صحبت کن سه میلیون از برادران معتاد لحظه ای به این پول نیاز دارند
پس اینهمه ارز ناشی از صادرات منابع نفتی و غیر نفتی که وارد کشور میشه چه بلایی سرش میاد که حسرت کاهش قیمت یک کالا به دلمون مونده؟ چهل ساله فقط از گرونی حرف زده میشه،دولت خودش شایعه میسازه بعد الکی چند نفر نظر موافق و مخالف میدن و در آخر دقیقا همون چیزی میشه که دولت میخواد. راستی! مابه التفاوت افزایش قیمت نفت صادراتی چه سرنوشتی پیدا میکنه همیشه درآمد ناشی از صادرات نفت، بیشتر از چیزیه که در بودجه سالانه در نظر میگیرند، تابناک عزیز:خواهشا گزارشی در این مورد تهیه کنید ممنون
افزایش ندید. پدر مردم دراومد ...
چرا هیچ سناریویی برای اسایش مردم ندارند؟فقط دست درازی تو جیب مردم؟
پاسخ ها
اگر عرضه دارید....
| - |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
اگر عرضه دارید جلوی سوء استفاده ها ، حقوقهای نجومی و فرارهای مالیاتی را بگیرید .
یک بار یارانه نقدی دادید اقتصاد و مردم را به بیراهه کشاندید به جای پرداخت به مردم، لطفا به امور زیربنایی توجه کنید. گدا پروری و دست دراز مردم، برای کشور و اقتصاد خوب نیست
گفتم که وقتی دولت میگه قیمت بنزین بالا نمیره قطعا بالا میره، دقیقا هرچی گفتن شما برعکسش کن....
" ... باعث می شود که سفره مردم کوچکتر شود ..."

یعنی ایشان ، هم بعنوان یک روحانی و هم بعنوان یک نماینده ی مجلس ، هنوز قبول ندارند که سفره مردم کوچکتر شده است .. حالا بماند که در حقیقت از نظر خود مردم ، دیگر سفره ای برای مردم نمانده است که کوچک و بزرگی اش برای حضرات شکم سیر و سواره ، اهمیتی داشته باشد
جناب رییس‌, نقدینگی تو جامعه رفته بالا چکار کنیم؟
- دلالهامون رو با کلی دلار بریزید تو بازار و قیمت دلار رو ببرید بالا تا مردم فکر کنن دلار همینجوری بالاتر میره و همینجوری دلار بخرن و نقدینگی برگرده به دولت
- خوب اینجوری ذخایر ارزیمون تموم میشه که!
- نه! بعد که مردم حسابی دلار خریدن یه دفعه قیمت دلار رو بیارید پایین تا مردم دلارهاشون رو بیارن بفروشن، با قیمت بالا فروختیم حالا با قیمت پایین میخریم! اینجوری هم یه قسمتی از نقدینگی رو جمع کردیم هم دلارهامون برگشته!!! هم دلار رو بردیم بالا که ثروت اصلی دولته.
- خوب دیگه چکار کنیم؟
- قیمت اجناس رو ببرید بالا به بهانه دلار تا نقدینگی بیشتر جمع بشه، قیمت بنزین رو هم بالا میبریم و حاملهای انرژی و....... منتها اول شایعه کنید، بعد تکذیب، بعدم که افکار عمومی شایعات رو پذیرفت اجرا کنید!
- عالیه، عجب فکر بکری، دیگه چکار کنیم؟
- طلا یادتون نره، اونم مثل دلار عمل کنید
- جناب رییس شما نابغه هستید
- چاکرتیم، تازه وقتی مردم نسبت به ارز و طلا برای سرمایه‌گذاری نامطمئن بشن میرن سمت چیزای دیگه مثل مسکن و ماشین
- خوب تورم اون قسمت رو چکار کنیم؟
هیچی، مسکن که بره بالاتر بهتره، بهرحال مسکنهای مهر رو با قیمت بالاتر میدیم دست مردم، املاک دولت هم باارزشتر میشه و همه رو میفروشیم، اون املاک که استفاده ای نداره بذار ردشون کنیم بره، خودرو هم که بهرحال از خودمونه، کمک میکنه نقدینگی جمع بشه.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
حرف حساب جواب نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
خوده خوده شه
اخه بابا این چه صنعتی که ما داریم که تنه دو چرخه هم از خارج باید بیاد ما که این همه ادعای علم صنعت و..... داریم همه چی ما خالی بندی است
جناب همتی چرا با اعتماد بنفس بالا به مردم میگویید که دلار پایین می اید ؟
چرا سرمایه مردم را که دسترنج پس اندازشان است را نابود می کنید ؟
کجا اروپا میتواند ارز فروش نفت را برگرداند؟
فروش نفت و امارهاش جان مردم فقیر ایران رو اب میکنه
اصولا از کارگزاران دولت نمیشه حرف راست توقع داشت. بانک مرکزی در راستای همین سیاست، ارزی را که بعضا تا قیمت 19000 تومان به مردم پریشان و نگران فروخته بود این روزها با نرخ 10000تومن شایدهم ارزانتر در روزهای آینده، از دست همان مردم جمع آوری میکند. هیچ متهمی را نمیشود به اینصورت رای به ضبط اموالش داد. مردم هم اکثرا دست دولت را خوانده اند و منتظرند تا دولت پس از تصویب لایحه بودجه نرخ ارز را یحتمل در سال جدید مجددا تا 20هزار یا بیشتر بالا ببرد.
مرکز پژوهشها چرا برای کاهش تورم، افزایش ارزش پول ملیو افزایش قدرت خرید مردم کاری نمی کند؟ همه دنبال گران کردن بنزین هستند یه فکری به حال گوشت ومرغ و لبنیات بکنید
همین چند روز پیش درهمین صدا سیمای میلی خودمون خبری پخش شد که مکرون رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که قصد دارد ماهانه صد یورو یارانه بده که با اعتراض فرانسوی ها روبرو شد که مگر ما فقیرم که میخاد فقط صد به یورو صدقه بده با یه حساب سرانگشتی اگر هر یورو 14000در نظر بگیریم میشود یک میلیون چهارصدهزار تومان
اون موقع تو ایران دارن چهل وپنج هزاررررررررررررر تومان یارانه میدن هنوز یه منتی هم دارن
سکوت هر مسلمان به گرانی بنزین وتورم وپایین بودن دستمزد خیانت است به قران ومملکت؟//.......
مردم گول افزایش یارنه رو نخورید. چند سال پیش رو یادتونه . گوشت سه هزار تومانی بعد از یارانه شد چقدر ؟. آب و برق و گاز شدچقدر؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر