بازدید 11138
هفته پایانی نیم فصل فوتبال باشگاهی ایران/تساوی آبی ها با مشهدی ها به سود سپاهان و پرسپولیس

استقلال 0 - پدیده 0 / شفر در زمین‌ِسفت یحیی دوامتیاز جاگذاشت، اخراج ستاره‌جوان‌شفر بعدازگل درست آبی‌ها که با آفساید مردود شد

جدال پر برخورد دو تیم بالانشین لیگ گلی نداشت. استقلال بعد از سه پیروزی پیاپی برابر حریفان جنوبی و شمالی، در آخرین ایستگاه از نیم فصل به مصاف پدیده لیگ برتر فصل جاری از مشهد رفت که برد در این مسابقه حساس خانگی می توانست عیار واقعی آبی ها را مشخص کند اما تیم شفر سه چهار موقعیت مقابل تیم خوب پدیده را از دست داد و بهترین فرصت برای کاهش فاصله با صدر جدول از بین رفت
کد خبر: ۸۶۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ 13 December 2018

دیدار تیم‌های استقلال و پدیده مشهد از ساعت 16:15 امروز (پنجشنبه) در دیداری معوقه از هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال، در ورزشگاه آزادی به تساوی بدون گل انجامید تا رحمتی یک کلین شیت دیگر برای خودش به ثبت رساند.

به گزارش تابناک ورزشی، بعد از سه پیروزی پیاپی برابر حریفان جنوبی و شمالی، استقلال در آخرین ایستگاه از نیم فصل مقابل پدیده لیگ برتر فصل جاری از مشهد نتوانست گلی بزند تا روند عالی خط حمله این تیم و گلهای زیادی که در هر بازی می زندند، قطع شد. این تساوی در حالی امتیازات را بین استقلال و پدیده تقسیم کرد که به سود رقبایی چون سپاهان، پرسپولیس و تراکتورسازی بود که در بالای جدول رقیب شاگردان وینفرد شفر و یحیی گل‌محمدی محسوب می‌شوند.

ترکیب استقلال:سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، روزبه چشمی، علی کریمی، فرشید باقری (مارکوس نیومایر - 39)، طارق همام، فرشید اسماعیلی (مرتضی تبریزی - 81)، وریا غفوری و روح‌الله باقری (اللهیار صیادمنش - 59).

ترکیب پدیده:یوسف بهزادی، علی نعمتی، محمدحسین مرادمند، مسعود ریگی، محمدرضا ناصحی، اکبر صادقی، امین قاسمی‌نژاد، محمدرضا خلعتبری (سعید صادقی - 70)، حسین مهربان (مهدی مهدیخانی - 43)، محمد قاسمی‌نژاد (یونس شاکری - 90) و مرتضی منصوری.

با ورود پژمان منتظری به عنوان مدافع راست، وریا غفوری دیگر ملی پوش استقلال باید برخلاف میل باطنی دوباره در نقش وینگر راست به میدان می رفت. تغییر پستی که چندان باب میل ملی پوش کردستانی نبود و شعاع حرکتی او را محدود کرد. در این بازی رحمتی در حالی در ترکیب اصلی آبی‌پوشان جای داشت که در بازی مقابل سپیدورد، سیدحسین حسینی در دروازه استقلال قرار داشت. به نظر می‌رسد شفر به دو دروازه‌بان تیمش، به روش چرخشی بازی می‌دهد.

استقلال با هدف گرفتن هر سه امتیاز این بازی حساس به میدان رفته بود چرا که ضمن کاهش فاصله با یکی از اصلی ترین رقبایش در کورس قهرمانی، به اعتماد به نفس لازم برای رقابت بین مدعیان می رسید؛ از سوی دیگر پدیده مشهد نیز باید برای اثبات ادعای خود و برتری تاکتیکی اش در این مسابقه برنده می شد تا جایگاه خود را از دست ندهد و نیم فصل رویایی را با بهترین نتیجه ممکن تمام کند. تیم گل محمدی طبق روند هفته های اخیر باز هم نبرد .

نیمه نخست

دو تیم در دقایق نخست نیمه اول سعی در محک زدن یکدیگر داشتند و موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای در این بین روی دروازه‌ها ایجاد شد اما اولین موقعیت جدی مسابقه به ضربه ایستگاهی پدیده مربوط می‌شود. محمدرضا خلعتبری در دقیقه ۱۳ این موقعیت را ایجاد کرد و توپ با فاصله‌ای اندک و به شکلی خطرناک از کنار دوازه مهدی رحمتی به بیرون رفت. شاگردان شفر بعد از تهدید دروازه‌شان روی‌به حمله آوردند و غفوری روی ضد حمله، توپ را به روی دروازه پدیده ارسال کرد اما قبل از رسیدن آن به مهاجم آبی‌ها، توپ را دفع کرد.

بازی در ادامه سرد و کسل کننده دنبال شد و هر دو تیم با بستن راه‌های نفوذ، مانع از خلق موقعیت شدند. یکی از تک موقعیت‌های ایجاد شده در دقیقه ۳۶ متعلق به پدیده بود و مهربان روی سانتر ناصحی اثر گذاشت اما توپ را فاصله نسبتا زیاد به بیرون رفت. طارق همام در پنج دقیقه پایانی نیمه دو موقعیت پی‌در پی را از دست داد و شوت‌های او را را یوسف بهزادی دفع کرد.

نیمه دوم

این نیمه برخلاف نیمه نخست جذاب‌تر دنبال شد و استقلالی‌ها برای کسب امتیاز در خانه، بیشتر از حریف خود دست به حمله زدند. اولین موقعیت بازی توسط بازیکن خارجی استقلال از دست رفت و نویمایر که در نیمه اول به جای فرشید باقری به زمین آمده بود در دقیقه ۴۸ با پاس داخل عمق روح‌الله باقری با دروازه پدیده تک به تک شد اما ضربه‌اش را درست به جایی زد که یوسف بهزادی جایگیری کرده بود. حملات شاگردان شفر در ادامه برای باز کردن قفل دروازه پدیده بیشتر شد و در دقیقه ۶۵ دو موقعیت پی‌درپی ابتدا توسط طارق همام از دست رفت و شوت او با برخورد به بازیکن خودی برگشت داده شد. سپس علی کریمی با ضربه‌ای فنی قصد باز کردن دروازه پدیده را داشت اما توپ با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

لحظات کلیدی

دقیقه 88: الهیار صیادمنش که یک کارت زرد داشت، بعد از ضربه بعد از سوت داور به توپ ، کارت دوم را گرفت و اخراج شد.

دقیقه 79: الهیار صیادمنش در بدو ورود ، پاس دیدنی نویمایر را وارد دروازه پدیده کرد اما داور این صحنه را آفساید اعلام کرد.

دقیقه 75: نویمایر توپ ارسالی دقیق فرشید اسماعیلی را در شرایط ایده آل به صورت چکشی به زمین کوبید و توپ از بالای تیر افقی راهی اوت شد.

دقیقه 65: طارق سانتر دیدنی وریا را در موقعیت ایده آل سرضرب بجای زدن به چارچوب، به بدن بازیکن خودی کوبید! این موقعیت عالی در بازگشت توپ هم با شوت علی کریمی از بالای دروازه به بیرون رفت

دقیقه 49: پاس عمقی کوتاه غفوری، درون محوطه در موقعیت تک به تک به نویمایر رسید اما ضربه آرام نهایی او از دو قدمی دروازه در آغوش شهرام مهربان آرام گرفت.

دقیقه 44: باز هم طارق همام این بار در موقعیت تک به تک با بهزادی توپ را به دستان او کوبید و نتوانست این فرصت عالی را به ثمر برساند.

دقیقه 43: سانتر خوب منتظری با ضربه سر ضرب طارق می توانست به گل اول استقلال بدل شود اما بهزادی به راحتی توپ را در آغوش کشید.

دقیقه 40: فرشید باقری ستاره استقلال و مهربان بازیکن خطرناک پدیده نتوانستند به بازی ادامه دهند و تعویض شدند تا هر دو تیم یک تعویض اجباری داشته باشند.

دقیقه 37: سانتر عالی ناصحی از سمت چپ را حسین مهربان می توانست با یک بغل پا به گل میهمان تبدیل کند اما ضربه او با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 33: این بار اشتباه روزبه چشمی در دفع توپ زمینی می توانست گل بخودی شود، اما شانس آورد که توپ سرعت نگرفت و نصیب مهدی رحمتی شد.

دقیقه 29: سانتر مورب خلعتبری از سمت چپ با تکل اشتباه علی کریمی راه دروازه استقلال را در پیش گرفت اما مهدی رحمتی با واکنش به موقع توپ را مهار کرد.

دقیقه 22: یوسف بهزادی ارسال بلند و دقیق وریا غفوری را پیش از رسیدن به فرسید اسماعیلی و دروازه خالی پیش روی او، مهار کرد. 

دقیقه 17: فرشید اسماعیلی در گوشه محوطه جریمه و در حالی که تلاش می کرد یار مستقیم را دریبل بزمد، خودش را نقش بر زمین کرد که داور خطای پنالتی تشخیص نداد.

دقیقه 13: دانشگر مهاجم تند و تیز پدیده را درست پشت محوطه جریمه با تکل از پشت سرنگون کرد که داور تنها یک کارت زرد داد. ضربه ایستگاهی را هم محمدرضا خلعتبری با اختلاف بسیار کم و به شکل خطرناک به تور کناره دروازه زد.

پایان نیمه نخست/ استقلال 0 - پدیده مشهد 0 / تست پسران احیاشده شفر مقابل پدیده و مدعی لیگ هجدهم

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۳۰
با انهمه ستاره ازپس تیم گمنام پدیده برنیامدند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
پرسپولیسی ها هم درمقابل اوردن پرچم ژاپن بایدفرداپرچم قطر رابه ورزشگاه ازادی ببرند
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
خوب وقتی داور با تیم های پرسپولیس و سپاهان است از دست ستاره ها کاری بر نمی اد. استقلال پول نداره که داور رو بخره و علیپوری که دقیقه ۴ تو بازی باهمین پدیده باید اخراج میشد رو بهش دسته گل بده بجاش گل سالمش رو برای خوش آمد تیم هاآفساید اعلام می کنه
پرسپولیس سرور استق لاله (:
هرچه از لیگ می گذرد قضاوت ها مشکوک تر می شوند.چطور داور و کمک های او گل به این زیبایی را افساید اعلام کردند؟فدراسیون فوتبال واقعا چه پاسخی دارد۲امتیاز دیگر را از استقلال گذفتند
استقلال درحضورانهمه تماشاگرنتونست ازپس پدیده بربیاد
خوب داوره دیگه !!!
هر جور شده باید پسپولیس را قهرمان کنند از داوری و فدراسیون متشکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
دوست عزیز اینکه گل استقلال رو آفساید میگیرن چه ربطی به پرسپولیس قهرمان داره. شما ها هم به جای این حرف ها بهتره به فکر تیم خودتون باشید. خیلی خنده داره به خدا، همه زورشون میاد که پرسپولیس برای بار سوم(پشت سر هم) قهرمان بشه. اتفاقا به کوری چشم دشمنان پرسپولیس، امسال هم قهرمان میشیم. حالا هی برین زور بزنین که زمین به نفع پرسپولیس کجه، هوا به نفع پرسپولیس سرد شده، روز بازی پرسپولیس هوا خوب میشه، داور ها، فدراسیون، فیفا، کنفدراسیون اسیا، تیم ملی، کمیته داوران و کل مردم جهان طرفدار پرسپولیس هستن و می خواهند اونا قهرمان بشن. خیلی خیلی مضحکه به خدا. دوستان عزیز هیچ کسی نمی تونه مانع قهرمانی سالم پرسپولیس بشه
دولت چندسال است برای اینکه محبوبیت کسب کند سر بقیه تیمها را میبرد تا پرسپولیس قهرمان شود
این انصاف نیست و با اخلاق ورزشی و حتی سیاسی منافات دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
خدایی خنده دار تر از این حرف تا حالا نشنیدم. اولا خوشحالم که شمای استقلالی اعتراف می کنی که طرفدارهای پرسپولیس در کل ایران از شما بیشتر هستن. اما نکته خنده دار اینه که دولت به خاطر اینکه محبوب بشه از سرور شما حمایت می کنه ...خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
محبوبیت کدومه قضیه مافیای وگرنه الان در کل کشور منفورترین
تیم پسپولیس ه
برای جلوگیری از هزینه و سرکاری مردم ، وزارت ورزش لیگ را همین الان تعطیل کند و پرسپولیس را قهرمان اعلام کند بهتر است ظاهرا!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
دوست گرامی شک نکن امسال هم پرسپولیس قهرمان به کوری چشم همه دشمنانش باز هم قهرمان میشه. شما بهتره برای کسب سهمیه زور بزنین
استقلال! فقط بلده به پائین جدول گل بزنه!!!
استقلال + 50 هزار هوادار ( صفر ) / / / پدیده + 3 نفر مردم آزار ( صفر )
چرا بی خودی تیم ها بازی می کنند ؟ اول بازی ازداوربپرسند چه نتیجه ای دوست داره همون رو اعلام کنه و بازیکنان و تماشاچیها و مردم رو سرکار نذارن ...
با توجه به اشتباهات مهم و پیاپی داوری در دیدارهای حساس لیگ و گرفتن ۲امتیاز از سپاهان در برابر پرسپولیس در دقیقه۹۰مردود گردن گل سالم استقلال برابر پدیده در دقیقه۸۰نگرفتن پنالتی استقلال در دیدار برابر پدیده مرود کردن گل سالم تراکتور برابر پرسپولیس نگرفتن پنالنی ماشین سازی برابر پرسپولیس و...باید از فناوری وی ای آر در مسابقات استفاده کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
دوست عزیز در اینکه داورهای فوتبال ما بخصوص در فصل اخیر اشتباهات زیادی داشتن شکی نیست و خیلی خیلی عالی میشه اگه از فناوری وی ای آر استفاده بشه. اما لطفا منصف باشید. همین پرسپولیس هم در خیلی از بازی ها با داوری مشکل داشته. برای نمونه همین بازی سپاهان که این همه حرف و حدیث پیش اومد، به گفته همون کارشناسانی که شما به آنها رجوع کردین، قبل از تمام اون اتفاق ها باید یه پنالتی برای پرسپولیس گرفته میشد. در بازی با ماشیتن سازی گل سالم پرسپولیس رو افساید گرفتن. همین بازی استقلال با پدیده، به گفته همون کارسناسان شما، داور باید بازیکن استقلال رو اخراج می کرد(به خاطر تک به تک شدن با گلر) اما داور فقط یه کارت زرد داد. همون سپاهان که این همه دادو فریاد می کنن تا حالا چقدر از اشتباهات داور سود برده. پس الکی نگین که همه در خدمت پرسپولیس هستن
داور گل سالم ما را آفساید اعلام کرد،ضمنا پرسپولیس رقیب استقلال نیست ما رقبامون قهرمانهای آسیا هستن نه پرسپولیس فعلا باید با ذوب آهن وسپاهان کری بخونند اگه خدای نکرده یه قهرمانی تو آسیا بگیرن اونوقت تازه میرسن به پاس همدان،تو قرون آینده اگه یه بار دیگه یه قهرمانی بگیرن اونوقت از پاس میزنن جلو،بعدا اگه یه بار دیگه قهرمان آسیا بشن تازه میرسن به اس اس...تابی پرسپولیسی متوجه ای یانه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
بیدار شو از خواب
بنز ۵۰ سال پیش هم الان فقط ارزش کلاسیک شدن و تو دکور رفتن داره
دیگه چیزیش به امکانات ماشین امروزی نمی‌رسه
حالا عهد دقیانوس یه قهرمانی گرفتید
راست میگید یک بار از پس گروه خودتون یربیایید
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
شما هم فعلا به اون دو ستاره دل خوش باش. رقیبای شما تو اسیا رو دیدیم که شش تا شش تا از شون می خورین. خدا به دادتون برسه امسال
اخراج دانشگر کلا شرایط بازی عوض میکرد پس استقلال از داوری سود برد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
روزبه تو منطقه جریمه بود .......
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
دقیقا. متاسفانه اینا خودشون رو به ندیدن می زنن. اگه دانشگر به درستی اخراج می شد چه بسا استقلال بازی رو می باخت. ضمنا در روز بازی با پرسپولیس و سپاهان هم اگه داور پنالتی سالم( به گواه همون کارشناسانی که این عزیزان به آنها مراجعه می کنند) پرسپولیس رو می گرفت، کلا روند بازی تغییر می کرد و صد در صد پرسپولیس بازی رو می برد.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
اگر گل صحیح استقلال رو آفساید نگرفته بودن الان ناکارشناسان پرسپولیسی کمیته ناداوری فوتبال می اومدن و از تصمیم صحیح داور در دادن کارت زرد صحبت می کردن
تابناک جان رسالت سایت شما درج خبر است نه کارشناس داوری .
داور پنالتی استقلال در نیمه اول را خورد
متاسفانه این روزها جو بدی بر علیه پرسپولیس راه افتاده تا جلوی قهرمانی مجدد پرسپولیس رو به هر شکلی که شده بگیرن. با این حرف ها قصد دارن، ذهن داورها رو مسموم کنن تا همه بر علیه پرسپولیس رای بدهند. اما ذهی خیال باطل. هیچ نیروی نمی تونه جلوی قهرمانی مجدد ارتش سرخ رو بگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
ظاهرا از نافیای پشت پرده سرخها در وزارت ورزش و فدراسیون کاملا خبر داری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان