بازدید 3328
مدیر عامل شرکت چادر ملو خبر داد

بهره برداری از واحد آهن اسفنجی تا دی ماه / افزایش ظرفیت تولید خطوط کنسنانتره به دلیل بومی سازی 

کد خبر: ۸۶۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 12 December 2018

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اعلام بهره برداری از کارخانه آهن اسفنجی تا دی ماه 97 و با بیان این مطلب که همه پروژه های شرکت تا به تولید با ثبات نرسد، افتتاح نمی شود و در مورد این پروژه نیز روال همین بوده، گفت: درای اوت را شروع کرده ایم و سه هفته این مرحله طول می کشد و چنانچه اتفاق خاصی نیفتد تولید شروع خواهد شد و امیدواریم که تا آخر دی ماه تولید ثبات پیدا کرده و تا دهه فجر به افتتاح برسد. 

به گزارش سرویس بورس تابناک اقتصادی، محمود نوریان در خصوص افزایش هزینه ها به دلیل تغییرات نرخ ارز در پروژه انتقال آب خلیج فارس نیز با اشاره به عدم اجرای تعهد بانک ها برای پرداخت 1800 میلیارد تومان وام گفت: سهامداران به تعهدات خود عمل کرده اند و پروژه تا به امروزپیش رفته، طبیعی است با افزایش ناگهانی هزینه ها همه هم دچار مشکل شده ایم. علی رغم تمام این مسائل، سه سهام دار این طرح، از جمله چادرملو تا کنون 1500 میلیارد تومان هزینه کرده اند.

نوریان ادامه داد: تا به امروز تمامی سهم خود را پرداخت کرده ایم ولی با توجه به عدم انجام تعهدات از طرف بانک ها و عدم تامین نقدینگی فراوان مورد نیاز برای این پروژه به مشکل برخورده ایم.

وی در خصوص اقدامات این شرکت بورسی برای بومی سازی با اشاره به تلاش این واحد معدنی طی سال های متمادی در این زمینه، گفت:  تا پایان سال گذشته بالغ بر 10 هزار 745 قطعه از تجهیزات و لوازم مورد نیاز خود را با کمک صنعت گران و متخصصان داخلی  بومی سازی کرده ایم  و با حمایت هایی که از صنعت بومی انجام داده ایم، شرکت های داخلی توانمندی برای تولید این قطعات ایجاد شده اند که درحال تولید قطعات بسیار با کیفیتی هستند.

افزایش ظرفیت تولید خطوط کنسنانتره به دلیل بومی سازی 

نوریان ادامه داد: یکی از دلایلی که  چادرملو توانست ظرفیت تولید خطوط کنسانتره خود را در مجتمع معدنی افزایش دهد، استفاده از قطعات و تجهیزات با کیفیت داخلی بوده که توان تولید سالانه هر خط تولید کنسانتره آهن را از  1 میلیون و 400 هزار تن در سال به 2 میلیون و 100 هزار تن افزایش داد. 

وی در خصوص شایعاتی در مورد تغییرات مدیریتی در شرکت های موفق معدنی و فولادی نیز گفت: بهر حال تغییرات همیشه بوده اما در مورد شرکت هایی سهامی، قائدتاً تغییرات مدیریتی با نظر سهامداران انجام می شود و این سهامداران هستند که باید تصمیم بگیرند آیا مدیری تغییر کند یا ابقا شود.

نوریان در خصوص آخرین وضعیت D19 گفت: با مجوز صادر شده برای مطالعات اکتشافی D19 الحمدلله اقدامات اکتشافی در حال پیشرفت بوده و محیط زیست نیز نهایت همکاری را با ما می کند. البته وزارتخانه تعهداتی به محیط زیست داده که در حال انجام بوده و کارهای نقشه برداری انجام شده و اقدامات اکتشافی باقی مانده به زودی با صدور پروانه اکتشاف توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام خواهد شد.

وی افزود: آنومالی D19 به طور مشترک به چادرملو و سنگ آهن مرکزی واگذار شده و دراین دو شرکت هیچ مدیری منافع شخصی ندارند. اینها منابع ملی بوده و وظیفه ما حفظ و ایجاد ارزش افزوده در آنهاست و منافع آن متعلق به عامه مردم به عنوان سهامدار بوده و تلاشی که مدیران این شرکت ها برای توسعه بخشی به این منابع ملی می کنند ، منافع  شخصی نیست.

نوریان با تاکید بر اینکه شرکت هایی مانند گل گهر، چادرملو و سنگ آهن مرکزی باعث توسعه فولاد کشور شدند، گفت: بدون این سه معدن هیچگونه توسعه ای در زمینه تولید فولاد در کشور رخ نمی داد، مگر با واردات سنگ آهن که کشوررا بیش از پیش وابسته می کرد. بنا براین اگر ذخایر این معادن تمام شود صنعت فولاد دچار مشکل می شود لذا باید بهره برداری از معادن جدید شناسایی شده، در اسرع وقت انجام شود  هر چند که این امر نیاز به سرمایه بسیاری دارد.

سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومانی کچاد برای بهره برداری از معدن 

وی در ادامه افزود: شرکت چادرملو بیش از ده هزار میلیارد تومان تنها برای بهره برداری از معدن خود سرمایه گذاری کرده وعقل و منطق حکم می کند برای حفظ این سرمایه عظیم، دسترسی به منابع جدید سنگ آهن را تسهیل کنیم. کسانی که اندکی از فرایند سرمایه گذاری مطلع هستند به خوبی می دانند که  بیشتر سرمایه گذاران در شرایط فعلی اقتصادی کشور در پی درآمد زایی سریع و سرمایه گذاری های زود بازده هستند و کسی به دنبال سرمایه گذاری در معادن بزرگ که حداقل 5 سال زمان برای دسترسی به ذخایر قابل برداشت صرف شود، نمی رود.

نوریان تاکید کرد: باید بررسی شود عده ای که به دنبال به تعطیلی کشاندن این فعالیت های مولد و اشتغالزا در کشور هستند چه منافعی دارند. متاسفانه برخی همواره بدنبال بحران آفرینی بوده و گروهی هم به آن دامن می زنند غافل از اینکه دانسته و یا ندانسته در دام منافع شخصی آنها گرفتار شده اند و منافع عامه را فدای منافع شخصی می کنند. 

وی با بیان این مطلب که برخی رسانه ها نیز به این عده کمک می کنند، افزود: ضمن احترام به تمامی رسانه ها که می توانند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشند باید بگویم متاسفانه برخی از رسانه های نه چندان معتبر، این رسالت خود را فراموش کرده اند و با شیوه های مختلف فقط به درآمدزایی خود فکر می کنند.  

وی در خصوص انتظارات از وزیر جدید صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد: آقای رحمانی دارای تجربیات گرانقدری به واسطه حضور در مجلس و وزارت صمت دارند و از طرفی با انرژی جوانی خود می توانند گام های موفقی در این وزارتخانه بردارند و امیدوارم امور این وزارتخانه را با اعتماد به کارشناس درون سیستم پیش ببرند و موانع موجود در توسعه صنعت و معدن کشور را از میان بردارند.

باید به متخصصان میدان دهیم

نوریان در خصوص اظهار نظرهای کارشناسی نیز با اشاره به تاکید چندباره خود در این زمینه گفت: کارشناس باید بر پایه مباحث علمی و تجربیات مفید نظر دهد و در حقیقت متخصص باشد، اگر چنین افرادی در بدنه سیستم باشند باید به آنها میدان داد و برای حل مسائل از آنها کمک گرفت.

وی ادامه داد: برخی متخصصان به جای کارشناسی واقعی نظری را که مطلوب مدیران باشد، ارائه می دهند که باعث ایجاد مسائلی شده که در برخی موارد شاهد آن هستیم. اگر هر متخصصی نظر کارشناسی خود را می گفت و به واسطه نیاز به رضایت مدیر بالاتر و بقای خود چنین نظراتی نمی دادند،شاهد این مشکلات در حال حاضر نبودیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار