بازدید 6521

انصارالله از یک توافق خبر داد

معاون رئیس هیئت صنعا در مذاکرات یمن از توافق با فرستاده سازمان ملل در مورد اتمام مذاکرات با توافق بر سر دستیابی به یک چارچوب سیاسی کلی بدون ورود به جزئیات خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 12 December 2018
ایسنا نوشت: معاون رئیس هیئت صنعا در مذاکرات یمن از توافق با فرستاده سازمان ملل در مورد اتمام مذاکرات با توافق بر سر دستیابی به یک چارچوب سیاسی کلی بدون ورود به جزئیات خبر داد.

جلال الرویشان، معاون رئیس هیئت صنعا در مصاحبه‌ای با شبکه ماهواره‌ای المسیره اظهار کرد: با فرستاده سازمان ملل توافق کردیم که مذاکرات را با توافقی بر سر چارچوب سیاسی کلی و بدون ورود به جزئیات پایان دهیم.

الرویشان گفت: هیئت ملی یمن پرونده مذاکرات را از سه بُعد سیاسی کلی، نظامی-امنیتی و گام‌های اعتمادسازی بررسی می‌کند.

معاون رئیس هیئت ملی یمن افزود: قرار بود مذاکرات تنها پس از آتش‌بس انجام شوند، اما این مساله هرگز مانع از آن نخواهد شد که ما راه‌های دستیابی به صلح را بررسی کنیم.

این مسؤول یمنی در ادامه گفت: هیئت ملی از طرف رهبران سیاسی یمن دستور دارد که با سازمان ملل تعامل مثبتی داشته و برای دستیابی به صلح تلاش کند.

وی درباره مساله اسرا ادامه داد: ما برای موفقیت پرونده اسرا آماده هستیم، طرف دیگر با موانعی از جمله نبود حاکمیتی یکپارچه برای مدیریت این پرونده مواجه است.

الرویشان افزود: گام‌هایی که برای برقراری آرامش در حدیده و تعز برداشته شده‌اند، نیازمند آن هستند که از طریق کمیته‌های میدانی پیگیری شوند.

این مسؤول یمنی فاش کرد، همچنان اختلافات درباره لغو محاصره فرودگاه صنعا و راهکار آن وجود دارد و بررسی‌ها برای یافتن جایگزین‌هایی برای آن ادامه دارند، بازگشایی فرودگاه صنعا یک خواسته انسانی صرف است و موانع موجود برای بازگشایی آن سیاسی بوده و فنی نیستند.

معاون رئیس هیئت صنعا درباره اقتصاد نیز گفت: نتایجی در پرونده اقتصادی حاصل شده، اما ما تصمیم گرفتیم که منتظر بمانیم تا کارشناسان به توافقی دقیق و با عدد و آمار برسند و بعد آن را در رسانه‌ها اعلام کنیم، در حال حاضر جهت دستیابی به توافق‌هایی اساسی برای جمع‌آوری منابع و پرداخت حقوق به تمامی کارمندان تلاش می‌کنیم.

الرویشان اظهار کرد: فرستاده سازمان ملل در حال بررسی پیشنهادات هیئت ملی و تنظیم پیشنهاداتی جدید است، ما تعاملی مثبت و شفاف با آن‌ها داریم.

این مسؤول یمن در پایان نیز تاکید کرد: می‌دانیم که آمریکا به جنگ علیه یمن کمک می‌کند، اما طرفی که بر افزایش تنش‌های نظامی در یمن حساب کرده است، بداند وقتی در طول چهار سال گذشته موفق نشده باز هم موفق نخواهد شد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که سازمان ملل پیشنهاد کرده دولت مستعفی و انصارالله نیروهای‌شان از الحدیده خارج کرده و آن در اختیار یک موجودیت مستقل موقت بگذارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان