بازدید 34390
خوانده می‌شوید؛

افزایش حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان در سال آینده،باید چقدر باشد؟

دولت توپ را به زمین مجلس انداخته و البته نمایندگان مجلس نیز کم‌وبیش از این موضوع حمایت می‌کنند و قرار است موضوع افزایش حقوق کارمندان دولت در لایحه بودجه 98 توسط نمایندگان مجلس چکش کاری شود. حال با توجه به گرانی‌های اخیر، این پرسش مطرح می‌شود که آیا افزایش حقوق 20 درصدی، پاسخگوی مشکلات کارمندان دولت می‌شود؟!
کد خبر: ۸۶۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 12 December 2018

آن ‌گونه که از اظهارنظر مسئولان دولتی به گوش می‌رسد، عیدی کارمندان دولت برای سال آینده در بودجه سال 98 افزایش 20 درصدی خواهد داشت. از آنجایی‌ که افزایش حقوق کارگران نیز همیشه تحت تأثیر میزان افزایش حقوق کارمندان دولت است، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، این امکان وجود دارد که دستمزد کارگران با افزایش حدود 20 تا 25 درصدی روبه رو شود.

این در حالی است که دولت قیمت دلار در بودجه را ـ با وجود آنکه توسط بانک مرکزی حدود 12 هزار تومان به فروش می‌رساند ـ حدود 5700 تومان در نظر گرفته است؛ به ‌عبارت ‌دیگر، اگر قیمت دلار در بودجه 5700 تومان باشد و دولت ارز را به 12 هزار تومان عرضه کند، حدود دو برابر مازاد درآمد دولت خواهد بود.

از سوی دیگر، با افزایش نرخ ارز در کشور، بهای کالاهای مصرفی به‌ شدت افزایش پیدا خواهد کرد، به گونه ای ‌که قیمت برخی کالاها تا چهار برابر نیز گران‌تر می شود؛ اما از آنجایی ‌که مبنای محاسبه تورم توسط دولت، میزان تورم بر اساس افزایش برخی کالاهای خاص است، دولت میزان تورم را حدود 45 درصد اعلام کرده است.

مطابق قانون برنامه ششم توسعه، افزایش حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان باید بر اساس نرخ تورم باشد؛ اما به دلایل گوناگون و حمایت از تولیدکنندگان، سال‌هاست این قانون در کشور اجرا نمی‌شود و افزایش‌ها بر اساس نظریات شخصی افراد و تحت تأثیر کارفرمایان افزایش اندکی پیدا می‌کند.

اکنون اما دولت توپ را به زمین مجلس انداخته و البته نمایندگان مجلس نیز کم‌وبیش از این موضوع حمایت می‌کنند و قرار است موضوع افزایش حقوق کارمندان دولت در لایحه بودجه 98 توسط نمایندگان مجلس چکش‌کاری شود.

حال با توجه به گرانی‌های اخیر این پرسش ها مطرح می‌شود که؛

* آیا افزایش حقوق 20 درصد پاسخگوی مشکلات کارمندان دولت می‌شود؟

* افزایش حقوق کارگران و کارمندان باید چقدر باشد تا بتواند در شرایط بحرانی موجود، پاسخگوی نیازهای خانوار شود؟

* انتظار شما از نمایندگان خود در خانه ملت ـ با توجه به اختیاراتی که دارند ـ برای افزایش میزان حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران چیست؟

* و در نهایت به ‌عنوان یک مخاطب، میزان افزایش حقوق و دستمزدِ معقول باید چقدر باشد؟

نظریات شما در این باره تا ساعت ۱۹:۰۰ منتشر می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۱۸۵
افزایش حقوق نباید باشد و باید حقوق ها کاهش یابد تا مشکل برای همیشه برطرف شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
کاملا درست میگوسید باید حقوق ها حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش پیدا کند و بیشتر کارگران و کارمندان تعدیل شوند تا رونق اقتصادی به کشور برگردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
فکر کنم بر عکس گفتید.در آمد ها باید افزایش پیدا کند .
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
موافقم . مثل زمان برده داري فقط جا و غذا بدن بسه كه البته اون وقت درآمد ما بيشتر همه ميشه با اين قيمت مواد غذايي و مسكن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
بنده منظور شما رو متوجه شدم
اما هنر آقایون حرکت دادن ملت بر لبه تیغ و گرفتن دستشون هست تا نیوفتند زمین

اما اگر بخواهیم عددی را بیان کنیم حداقل 100% است
مرتضی توکلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
بله بله. صد درصد با شما موافقم. باید حقوق ها کاهش یابد تا رونق اقتصادی دوباره به کشور بر گردد.
بنظر من حتی میشه رو این مسئله فکر کرد که حقوق رو از حالت نقدی خارج و بصورت جا و مکان و خوراک تحویل داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اين سوال به چالش كشيدن و زير سوال بردن علم اقتصاد و رياضيات و اعصاب و روان كارگران هست و بحثي بي فايده و بي نتيجه
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
افزایش حقوق نباید باشد ولی افزایش کالا وخدمات باید صددرصد رشد داشته باشد تا کارگروکارمند یک شب راحت نداشته باشند راستی چرا مادر دنیا ازنظر حقوق ودستمزد باید همیشه ته جدول باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
تورم 100 درصدي داريم قانون هم داريم كه افزايش بايد طبق تورم ، حالا ميان خود مردم را ميزارن سركار كه به نظرتون 20 درصد بديم خوبه يا كمتر يا بيشتر
توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
برا من معلم نباید کمتر از 30 درصد باشه که واقعا معیشت و منزلت مناسب نرمال ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
افزایش حقوق کارمندان دولت 3 برابر باید باشد. کارگران هم که همیشه درصد افزایششان بیشتر از کارمندان دولت است این بار باید 2 برابر افزایش یابند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
آره یه شلاق هم بخرن برای کارفرما ومانند برده داری هرکس حرف زد با شلاق ادبش کنند بعد هم می توانند برده های اضافی را به کشورهای مختلف بفروشن یا اعضای اضافی اونا رو مثل کلیه و چشم و ... به حراج بزارن
لطفاً از قید افزایش بیا بیرون، همه درآمد های دولت به دلاره
پس لطفاً حقوق ها رو هم دلاری پرداخت کنید
همین !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
همین الانشم همینه.شما اگه کارمند ساده باشه ماهی 200 دلار تقریبا داری میگیری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
افزایش حقوق کارکنان دولت طبق معمول 20 درصد و کارگران 10 درصد!!!!!این یعنی عدالت.
100%
افزایش حقوق زیاد دور باطلی است که موجب افزایش تورم خواهد شد. تا مدتی باید اجناس با کوپن ارائه شود تا التهاب از جامعه برود و با حمایت از تولید، درآمد کشور بیشتر شود و سپس حقوق ها برای جبران توان خرید افزایش پیدا کند.؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
در ۴۰ سال گذشته تنها دولت دوران جنگ ۸ ساله موفق شد که با درآمد سالی ۸ میلیارد دلار هم هزینه جنگ را بپردازد و هم با توزیع کوپن و تامین داروی دولتی کشور رادبخوبی اداره کرد
ولی الان با سالی ۱۵۰ میلیارد دلار و در زمان صلح مردم اکثرا زیر خط فقر هستند و ۴۰ درصد دقیقا گرسنه و دارای سوء تغذیه هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
آقای علی شما چند ساله هستید؟ اصلا در زمان جنگ بوده اید و آن شرایط را درک میکردید؟ اقتصاد کشور و زیر ساختهای اساسی و صنعت و علم کشور در دوره هشت سال جنگ ، نابود شد و علت پذیرش قطعنامه ۵۹۸ هم همین نابودی کامل بخشهای واقعی اقتصاد بود.
البته توقع ندارم که اقتصاد دان باشید.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
در جواب ۱۵۰۴ ناشناس من ۶۰ ساله هستم و در زمان شروع جنگ ۲۲ ساله بودم و اصلا باجنگ مخالفم و اصلا نخواستم از جنگ دفاع کنم و منظورم این بود که دولت زمان جنگ ۸ ساله فقط توانست با سالی ۸ میلیارد دلار کشور و جنگ را اداره کند و مردم کمتر از الان گرسنگی و کمبود خوراک و دارو و تبعیض و فساد را تجربه کردند
ادعایی هم برای اقتصاد ندارم و صرفا تجربه عملی خودم از انزمان و تفاوتش را با الان گفتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
جناب آقای علی، خوشحالم که شما جوان و ناپخته نیستید ولی کاش به شاخصهای اقتصادی سالهای ۵۹ تا ۶۷ ایران نگاهی می انداختید. حتی ویرانی اقتصادی نیز برای وضعیت سال ۱۳۶۷ یعنی زمان اتمام جنگ کافی نیست.
فقط در یک مورد صنعت برق کشور فلج شد و شهروندان تهرانی که آن زمان را به یاد دارند میدانند که یک هفته کامل برق تهران قطع شد
کاهش 20 درصدی حقوق و کاهش 50 درصدی تورم به نظر معقول تره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
عزیز من قیمت مسکن در تهران 4 برابر شده!
با کاهش 50 درصدی تورم مگه مسکن ارزون میشه؟
چی می بافی واسه خودت آخه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
افزایش قیمت ها از جمله مسکن ناشی از چاپ و توزیع پول در جامعه است. البته توزیع غیر عادلانه! بنابراین پس گرفتن این پولها که اکثرا نزد دو دهک بالا جمع شده از طریق مالیات بهترین کار ممکن در این شرایط. والا ریختن پول در بازار برای دولت کار سختی نیست. اما حکایت من بدو آهو بدو پایانی نخواهد داشت و اقلام مورد نیاز جامعه هر روز از دسترس دورتر میشوند.؛
این همه اینجا نظر دادیم , نتیجش چی شد ؟!! آخر سر اونا کار خودشون رو میکنن , ملت عملا هیچ نماینده ای نداره , مجلس فرمالیته هستش , اگه قرار باشه افزایش حقوق بدن باید همه چیز رو در نظر بگیرند نه فقط کالاهای بخور و نمیر , مثلا وقتی قیمت لوازم یدکی بیشتر از 300 درصد گرون شده یا خانه و ماشین 100 درصد و همچنین میوه و آجیل بین 200 تا 400 درصد گرون شدند چجوری میشه افزایش سال دیگه میشه 20 درصد اون هم با کلی منت , مرزهای ریاضی و علم اقتصاد جابجا شد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
نماینده ای که ماهی چند ده میلیون تومان حقوق و مزایا و کرایه خانه و ایاب و ذهاب میگرد چطور میتواند مشکلات مردم را بفهمد ؟
حالا کاری نداریم که اصلا با کار چاق کنی و رانت خواری اصلا نیازی به حقوق ندارند
آسیب پذیر قشر درآمدی کارگران هستند بجز مبلغ مشخص شده در قراداد معمولا هیچ دریافتی و پاداشی ندارند همچنین نه امنیت شغلی و نه امنیت درمانی و نه امکات تفریحی براشون وجود نداره فقط زنده هستند.
حقوق ها به دلار پرداخت شود. افزایش نخواستیم. حداقل حقوق 1000 دلار
پاسخ ها
یک شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
آی گفتی مشدی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
از کجا بیاد؟ اگر فقط 10 میلبون حفوق بگیر دولتی و بخش خصوصی داشته باشیم بر اساس پیشنهاد شما برای پرداخت دستمزدها 10 میلیارد دلار بودجه در ماه لازم است. داریم؟؟
با سلام
البته این را هم قید کنید که دولت می خواهد به صورت پلکانی حقوق را افزایش دهد و تا سقف 20 درصد. پس افزایش حقوق کلا 20 درصد نیست و دولت دارد سر ما کلاه می گذارد.
شما یه میلیارد به ملت حقوق بده باز ناله میکنن و ناراضین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
شما ؟؟؟
شما احتمالا از اون آقازاده های نجومی بگیر نیستی که یک میلیارد برای خودت در روز کمه ولی برای کارگر یک میلیون در ماه کافیه؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
چیکاره ای
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
شما دلواپس !!! نباش خودتو اذیت نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
مثل سال گذشته که حقوق ما 6 درصد افزایش داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
طبیعیه!! هر چقدر شمای کارمند و حقوق بگیر از دولت بگیری. تولید کننده و کاسب و کشاورز از کی بگیره؟ معلومه که اونهم کالاش گرون میشه. این یک حلقه بسته است.! تنطیم طبقات اجتماعی کار آسونی نیست.
افزایش ندین.اصلاح کنید.من تو ی شرکت لوازم خانگی کار میکنم.همین الان دوباره افزایش قیمت %100 داشتیم.ی زمانی با حقوق یک ماه خودم میتونسم یک محصول از شرکتمون رو بخرم.الان همون محصول شده 2/5 تا 3 برابر حقوقم.من مهندس با 9 سال سابقه کار 2 میلیون حقوقمه.با این حقوق فکر ازدواج هم نمیتونم کنم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
زن اگر زن زندگی باشه دنبال پولت نیست.اونی که تو این حالت اقتصادی زنت نمیشه باید خدا رو شاکر باشی که زنت نشده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
دقت و ملاحظه فرماييد، سوال پرسيده شده چيست و پاسخ اين فرد محترم در مورد زن و زندگي. دقيقا همانند و به سبك دولت و مجلس به سوالات و خواسته هاي مردم و كارگران پاسخ داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اگر مراسم ازدواج رو ساده بگیری حتما میتونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
عزیز دلی که گفتی سوال چیه ایشون چی گفته.باید بگم ادقیقا ارتباط مستقیم داره.این مشکلی هست که از اون مشکل بوجود اومده. شما سرمایه داری و از موضوع به دوری و فقط خبرهارو میخونی. جای ضعفا نیستی ببینی این بنده خدا منظورش چی بوده...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
منم زن میخوام پول کم دارم کسی زنم نمیشه
افزایش حقوق دور باطلی است که 40 ساله تجربه کردیم ولی برایمان درس عبرت نمی گردد.

20 درصد افزایش حقوق معادل 50 درصد تورم برای جامعه می باشد کدام عقل سلیمی دست به چنین کاری می زند.لطفا این دور باطل را متوقف کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
کاملا درسته یه بار برای همیشه حقوق رو دلاری کنن دیگه نیازی به این مسخره بازی ها نیست
hamed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
چرا چرت وپرت میگی مگه امسال چقدر افزایش حقوق داشتیم ده درصد هم نبود ولی تورم به گفته خود دولت بالای 45 در صدرشد کرده پس ربطی بهم نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
منم موافقم.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
برادر حامد گرانی امسال فقط معلول افزایش حقوق امسال نیست بلکه معلول ان است که حداقل حقوق 450 هزار تومانی سال 92 در غیاب رشد اقتصادی امسال شد 1200000 تومان و در امسال تورم این چند سال باتاخیر بروز کرد. از سال 81 تا 96 حقوق ها 1300 درصد زیاد شده اما 1274 درصد ان با تورم خنثی شده یعنی افزایش واقعی 1/5 درصد در سال بوده آیا بهتر نبود مثل همه دنیا همان 1/5 درصد افزایش را می دادند و الان تورم نزدیک صفر درصد بود و دلار هم هنوز 800 تومان بود؟اینجوری فضای کسب و کار هم با ثبات می شد و مردم در تولید سرمایه گزاری می کردند چون توجیه داشت و سود بانکی هم زیر 3 درصد می شد.
ناشناس
| Spain |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
با بخشنده موافقم، ونزوئلا به این دور باطل گرفتار شده یک ابر تورم وحشتناک که هرچه دستمزد رو بیشتر میکنه مردم فقیر تر میشن. پایه پولی و نقدینگی باید مهار بشه
حداقل 80 درصد.
افزایش حقوق 40 درصدی ( حداقل) لازمست ضمن آنکه قضیه پلکانی با اصول مدیریت و سازمان در تضاد هست. پس تفاوت در سابقه ، تجربه و مدارک تحصیلی و مسئولیتها چه میشود؟ اگر مدارک جعلی هم یافت میشود که موضوع با پلکان حل نمیشود. بروید ارزش مدارک را ارتقا دهید و سایر امور مربوط را اصلاح کنید. ایجاد پلکان خیانت به اصول شایسته سالاری ، انگیزش و غیره هست. ممکنست برخی کارمندان رده میانی با دیدن پلکان، به راههایی چون کم کاری ، بی مسئولیتی، باند بازی، رشوه گیری و غیره کشیده شوند
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
كاملا وارونه جلوه دادي و روش پلكاني كاملا منطقي ودرسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
فقط بحث شروع زندگی نیست.اکثرا الان فکر آینده هستن و تداوم زندگی.فکر بچه آینده.فکر خانه دار شدن.فکر امنیت شغلی بعد از ازدواج.فکر حقوق و تورم
نباید افزایش پیدا کند به این دلیل که اقایون به دلیل افزایش حقوق کارمندان وکارگران مجدد همه چیز افزایش خواهند داد
به نظر افزایش 20% آن هم بصورت پلکانی فقط قرار دادن مردم در مقابل یکدیگر است... بهتر است به باتوجه به محسابه اجناس در خصوص تغییرات ان بر مبنای دلار، حقوق کارمندان و کارگران نیز بر مبنای دلار محسابه و افزایش یابد
با اين خط فقر حداقل 800 دلار در ماه حقوقي كه من 20 سال پيش مي گرفتم با دلار اون موقع و الان با اين همه سابقه و ارتقا پست و گروه 200 دلار كمتر مي گيرم .
البته در كنار آن حمايت هاي گسترده از صاحبان مشاغل صورت گيرد كه با بالا رفتن هزينه دستمزد ،پرسنل را اخراج نكنند
شما اين سوالات را از هر قشري از جامعه بپرسيد ( محصل، دانشجو، كارمند، كارگر، آزاد، اساتيد دانشگاه و اقتصاددان ها و ... ) مي گويند از ابتدا بيس تعيين حقوق و دستمزد در كشور اشتباه است يعني حداقل حقوق و دستمزد تعيين شده براي كارگران كمتر و به دور از آنچه در واقعيت اتفاق مي افتد است ولي تنها مرجعي كه آن را نمي پذيرد نمايندگان محترم كارفرمايان و دولت است. دولت در سال يكبار درصدي را به حقوق ها اضافه مي كند ( دقت كنيد براي يك سال نهايت يك 20 درصد ) ولي در جامعه چه اتفاقي مي افتد: از ماليات بر حقوق، حق بيمه تامين اجتماعي، اجاره خانه، نان، قبوض آب و برق و گاز و تلفن گرفته تا مواد غذايي و پوشاك و هزينه هاي حمل و نقل هر كدام از حداقل 5 الي ماشالله 20/30 درصد افزايش پيدا مي كند. يعني آن 20 درصد با افزايش حق ماليات از حقوق و حق بيمه از درآمد و دريافتي كارگر كسر گرديد و پرواز كرد. بقيه را خودتان حساب كنيد.
حقوق باید با تورم تناسب داشته باشد . 40 درصد اضافه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
تو کجا زندگی می کنی که تورم 40 درصده؟

تو تهران تورم 300 تا 400 درصده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اعلام کردن تورم 40 درصده منکه از خودم نمیگم
اگر 400 درصده همون قدر اضافه کنن
من کارمند نیستم شغلم آزاده
ناشناس
| Spain |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
چرا دعوا میکنید؟ حقوق حداکثر 14 درصد باید اضافه بشه الباقی چاپ پول هست که باعث تورم بیشتر میشه. ونزوئلا برای شما درس عبرت نیست؟؟؟ مسابقه چاپ پول هست با گرانی و تورم بیشتر
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اخوی 14 درصد را از کجا اوردی؟در مملکتی که رشد اقتصادی منفی است ظرفیت افزایش حقوق زیر صفر است.
قیمت کالاهای مصرفی و مایحتاج ضروری مردم از ابتدای امسال تاکنون به میزان 2 تا 3 برابر افزایش یافته،قیمت مسکن حداقل رشد 2.5برابری داشته و با توجه به افزایش قیمت مسکن قیمت اجاره خانه نیز به همین میزان افزایش یافته است دقت کنید از ابتدای امسال نه از سال بعد،بازی با قیمت دلار هم که در این اقتصاد بیمار ما کماکان ادامه دارد جالب است که قیمت دلار در بودجه سال 1398 57000ریال اعلام شده که مابه التفاوت آن با قیمت واقعی ارز در حال حضر 50000ریال میباشد یعنی فقط از 1 دلار دولت 50000ریال در آمد اضافه خواهد داشت طی زمزمه هایی که از گوشه و کنار شنیده میشود و بعضی از حضرات مسئول به آن دامن میزنند قیمت بنزین نیز افزایش خواهد یافت که به الطبع قیمت کرایه ماشین نیز افزایش خواهد یافت حالا من از شما سوال دارم آیا واقعا 20 درصد افزایش حقوق پاسخگوست تازه در صورت افزایش حقوق خیلی از کارفرماها تعداد پرسنل خود را کاهش خواهند داد و تعدیل نیرو میکنند بهتر نیست یک فکر اساسی بشود و هرکس که نمیتواند برای مردم کاری بکند عطای کار را به لقایش ببخشاید و با نوشتن یک نامه استعفا دل ملت را شاد کند یعنی بین این 80 میلیون نفر یک آدم سالم پیدا نمیشود که این وضعیت را سرو سامان بدهد تابناک ای کاش نظر مرا ثبت میکردی چون به احتمال قریب به یقین حذف میکنی
اولا توروخدا تورو به همون پروردگاری که قبول دارینو میپرستین قانون همسان سازی حقوق رو اجرا کنید بابا آخه چرا من با همکارم که هم سابقه ایم و حتی من بیستر از اون کار میکنم فقط به دلیل اینکه اون رسمی و لی من قردادکارمعین باید انقد تفاوت حقوق داشته باشم بابااااااااااا توروبه دینتون اینو درست کنید اول حقوق بازنشسته های قبل از سال 89 رو درست کنید چرا باید این همه فرق بین کارمند و کارگر باشه و بعد چرا انقد فرق بین خود کارمندایه دولت باشه والله رسمیها که کلی مزایا و رفاهی کوفت زهرمار دارن اونوقت ما با این همه کارو نه شان اداری و اجتماعی داریم و نه حقوق به حق پس اول
1- همسان سازی حقوق
2- نیازی به افزایش حقوق نیست
3- تورم کنترل بشه
4 - وام هایی با درصد بسیار پایین با بازپرداختهای طولانی برای کارمندان و کارگران در نظر بگیرن برای خرید کالا و مسکن و خودرو
مردم را غریبه ندانید. برای یک بار تمام واقعیت را با مردم در میان بگزارید. تمام اشتباهات سیاسی، مدیریتی، فرهنگی و.... را با مردم در میان بگزارید و برنامه برای آینده بدهید. این مردم همانهایی هستند که در ۸ سال جنگ جان دادند و هیچ انتظاری نداشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
زیباترین کامنت.
کاری کنید کسب و کار رونق بگیره
پروژه های عمرانی و صنعتی شروع بشه

وگرنه افزایش حقوق یعنی تورم

اونوقت اونها که بیکارند یا کارمند دولت نیستند با این اوضاع اشتغال و بازار کار چکار می تونن بکنن ؟
چرا فقط به فکر کارمندان دولت هستین ؟؟
نظر من:بالای ۶ میلیون تومن دستمزد افزایش نداشته و زیر خط فقر(۲.۸ میلیون تومن) ۴۰ درصد افزایش و بیشتر از ان تا ۶ میلیون پلکانی ۳۰ درصد،۲۰ درصد،و ۱۰ درصد.بالای ۵.۵ میلیون را هم بکنند ۶ میلیون رُند.هم باعث افزایش تورم نشود هم به عدالت اجتماعی نزدیکتر است.یا اگر حساب و کتاب بلد نیستند،هر حقوق بگیری چه ۱ میلیون بگیرد چه ده میلیون ۱.۵میلیون اضافه کنند وخلاص.اینطوری به فاصله طبقاتی افزوده نمیشود.در صورتی که بخواهند ۲۰درصد ثابت اضافه کنند انکسی که بیست میلیون میگیرد میشود ۲۴ میلیون وانکه دو میلیون میگیرد میشود۲.۴۰۰که هم از عدالت بدور است و هم باعث افزایش تورم میشود
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
ناگفته نماند در اینصورت تولید کننده خصوصی که بر مبنای نیروی کار ارزان فعالیت میکند متضرر خواهد شد که لازم است با توجه به شرایط جنگ اقتصادی دولت انها را حمایت کرده و مالیات برای ایشان را بسیار کاهش داده و فرصت پرداخت را طولانی تر کند.بدیهیست این شرایط موقتی بوده و کار فرمایان در هر کجای دنیا حتی کشورهای افریقایی بگردند نیروی کار ۱۰۰دلاری پیدا نخواهند کرد و با گذشت شرایط خاص و تحریمها انها باید خود را با شرایط سازگار کنند
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
دوست عزیز پرداخت پلکانی مصداق نظام کمونیستی است. من با مدرک فوق لیسانس مهندسی و 20 سال سابقه با سمت سرپرستی بار مسوولیت سنگینی را به دوش می کشم. خوب معلوم است که انتظار دارم حقوقم خیلی خیلی بیشتر از یک کارگر اضافه شود و سطح زندگیم بالاتر باشد .حالا اگر افزایش حقوق پلکانی باشد .دقیقا مشابه شوروی سابق . این مساله باعث دلسردی افراد تحصیل کرده شده و نهایتا دود ان به چشم شرکت یا محل کار ان شخص میرود . هرکس بر اساس تحصیلات . سابقه و مسوولیتش باید افزایش حقوق داشته باشد.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
خطاب به ایرانی عزیز.بزرگوار فرمایش شما متین ولی این نسخه موقتی و در شرایط جنگ اقتصادی برای جلوگیری از تورم و از طرفی رعایت حداقل حقوق برای زندگی ابرومند طبقه ضعیف میباشد که اگر چنین نشود نه شما و نه من از نا امنی حاصل از زندگی سخت افراد بیشمار با در امد زیر خط فقر جان بدر نخواهیم برد.البته با گذر از شرایط سخت و بازگشت به دوران عادی میتوانیم وقتی قشر ضعیف از حداقل ضروریات زندگی بهرمند شد دوباره
طرحی نو در اندازیم و هر کس کار بیشتر و با کیفیت بهتر انجام داد طبیعتا حقش است در امد بهتر داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
افزایش پلکانی کلاهیست که دولت سر کارکنان میگذارد تامین افزایش حقوق از جیب کارکنان در هیچ کجا دنیا همه افراد با سابقه ومدارک متفاوت را یک طور نمیبینند
با این شیوه پلکانی افزایش حقوق فقط به افزایش تعداد قشر فقرا کمک میکنیم چنانچه طبق آمار امسال 25 درصد دیگر به قشر فقیر اضافه شدند. یعنی نتیجه نهایی این است که همه با هم فقیر میشویم.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
احسنت
با سلام پراخت ها فقط بایستی دلاری باشه
حداقل 100/.باید اضافه شود
ما نه افزایش حقوق میخواهیم نه افزایش نرخ کالا باید به کی بگیم کی ببینیم!!!!!!!!!!!!!
متاسفانه افتادیم توی یه دور باطل تورم ایجاد میشه قدرت خرید نصف میشه اون وقت میان بیست درصد افزایش حقوق میدن از سال 92 به بعد قدرت خرید مردم سال به سال داره کمتر میشه منطقی اینه که اول غول تورم رو کنترل کنن بعد هم واسه افزایش قدرت خرید برنامه ریزی کنن قطعا افزایش بیست درصدی نمیتونه افت قدرت خرید 50 درصدی رو جبران کنه یه میلیون لان شده پونصد هزار تومن پارسال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
حتی سذرخودمان هم می‌خواهیم کلاه بگذاریم . ومشکلات زندگی راجناحی ببینیم . فرمودید ارسال ۹۲قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده ؟ نه اخوی هرسال دریغ از پارسال.
اگر قرار است هزینه ها دلاری باشد و مبنا جهانی ، حقوق ها هم دلاری گردد و جهانی
با سلام و عرض تشكر بابت طرح موضوع مهم

1- حقوقها اگر 100 درصد هم افزايش پيدا كند ولي در كنار آن در طول سال ساير مخارج و هزينه ها نيز شروع به افزايش كنند از قبوض گرفته تا مواد غذايي و اجاره و ماليات و... با انواع درصدها، متوجه مي شويد هزينه هاي ضروري بيش از دو برابر درصد و مبلغ افزايش يافته از جيب كارگر خارج مي شود.
2- مگر افزايش حقوق و درآمد كارگران چقدر در تورم كشور تاثير دارد؟؟؟
3- ما از نمايندگان محترم درخواست و تقاضايي نداريم چون نه دستمزد آنها، نه سبك زندگي آنها، نه طرز فكر آنها و نه سختي ها و مشكلات آنها ، نه اجاره مسكن دادن آنها نه سفرها و رفاه آنها و ... آنها با كارگران همخواني ندارد و فكر نمي كنم افرادي كه در شرايط سخت و فقر زندگي نكرده باشند حرف و تقاضاي آنها را درك و لمس كنند. اگر هم در گذشته تجربه كرده باشند هم سياست تاثير مناسب و مثبتي روي آنها نمي گذارد تا به فكر اين قشر ضعيف باشند.
3- سياست ساير كشورها مگر چگونه است ؟ دستمزد مناسب پرداخت مي كنند و ماليات منطقي و مناسب هم دريافت مي كنند. مايحتاج عمومي هم كه يا قيمت ثابتي در طول يكسال دارد و يا در حد 2 الي 5 درصد افزايش و ديگري سياستمداران و مسئولان خدمتگزار دارند يعني آنها بخشي از درآمدهاي كشور را پس از كسر بودجه جاري و صحيح كشور و هزينه هاي در جهت پيشرفت و آباداني كشورشان به مردم و كاركنان تقسيم مي كنند.
حقوق بر مبنای دلار رو بررسی کنین.
مردم کیلو چند ؟؟ کیه که گوش کنه ؟؟؟؟
حقوق الان رو با دلار 4000 تومنی حساب کنن و بدن و بعدش افزایش نمیخواد
به نظر من زیاد نکنید بزارین از گشنگی بمیریم . اینجوری جمعیت هم کم میشه ..بعد ببینین این ژن خوبا چطوری همدیگرو تیکه پاره می کنن.در ضمن آقای نوبخت هم دیگه شبا خوب میخوابه ،دیگه ناراحت پرداخت یارانه ها نیست آخه گناه داره از جیبش میره.
باید به دلار حقوق بدهند چون هزینه ها همه با دلار است
اولا حتما بایدبرمبنای تورم افزایش یابد(چطورسال قبل دولت با کلی تبلیغات اعلام کردتورم تک رقمی است وحقوق ها بایدبرمبنای تک رقمی افزایش یابدالان فقط برای کارمندان بیچاره افزایش تورم زامی شود!!!؟)دوما اقایان باچه مبنایی بسته حمایتی وافزایش پلکانی حقوق را3میلیون قرار می دهند؟!مگرهمچنان خط فقر مانندسال های قبل3م است؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
درود.موافقم
هه!
بزك نمير بهار مياد كمبوزه با خيار مياد!!!
حداکثر 14 درصد، برای اینکه بیش از رقم باعث کسری بودجه و در نتیجه چاپ پول بیشتر و تورم و فلاکت بیشتر میشود. بجای افزایش حقوق باید فکری به حال کاهش هزینه ها کرد.
من به فکر مهاجرت هستم، به نظرم دولت دیگه لازم نیست حقوق رو اضافه کنه چون من دارم میروم. خداحافظ همه ایرانی ها
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
نه سمیه نرو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
من با خودت ببر
دولت هر سال کلاه گشادی سر ما کارمندها میگذارد 20 درصد اعلام میکند ولی عملا ده درصد هم نمیشود و اصولا انگیزه ها را میکشد چطور کسی که سی سال کار کرده تجربه دارد خرجش ده برابر کسی است که تازه استخدام شده شما مایید پلکانی مال ایشان را بیست در صد ولی مای سی سال سابقه را نه درصد افزایش میدهی پس تجربه تخصص نوه و نتیجه عروس وداماد هزینه های پزشکی وپیری و دکتر وغیره چه میشودیک بچه خرد سال هم این را میفهمد من فکر میکنم دولتمردان عمدا مردم را نا راضی میکنند و انگیزه ها را میکشند
ژاپن با 128 ملیون نفر جمعیت 300000 نفر کارمند دولتی دارد ایران با 80 ملیون نفر جمعیت 4000000 نفر حقوق بگیر دولتی دارد .از همین مقایسه ریشه مشکل نمایان می شود اگر تعداد حقوق بگیران نسبت به جمعیت معقول بود و بهره وری کارکنان بالا قطعا امکان ترمیم واقع بینانه حقوق امکان داشت ولی با این لشکر حقوق بگیران چنین امری محال است واز عهده بودجه کشور خارج .
از این دولت ورشکسته و دست در جیب مردم. هیچ کاری بر نمی آید
من کارمند دولت با 27 سال سابقه هستم سال 97 افزایش حقوقه 6.4 درصد بود اجاره نشین هستم حدود 280000تومان اضافه شده که 100000 تومان صاحب هانه به کرایه اضافه کرد. افزایش پلکانی یک مفهوم من درآوردی و ایجاد تفرقه بین کارکنان می باشد. مایه تاسف است.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
احسنت. احسنت. احسسسسسسسسسسسنت. دمت گرم .کاملا صحیح است.
واقعا متاسفم که در بین این همه افراد یک نفر نیست که الف و ب اقتصاد را بداند و از منظر اقتصاد کلان به موضوع نگاه کند.در کشور ما 25 میلیون نفر حقوق بگیر و بازنشسته داریم و اگر متوسط هزینه حقوق ایشان با همه ملحقات 2/5 میلیون تومان در ماه باشد که قطعا بیشتر است ،باید سالی 750 هزار میلیارد تومان حقوق در اقتصاد ملی پرداخت شود که معادل نصف تولید ملی کشور است .برای فهم بیشتر اگر مملکت را با یک کارخانه مقایسه کنیم این کارخانه معادل نصف فروشش حقوق می دهد و قطعا ورشکست خواهد شد چون پولی برای خرید مواد اولیه،هزینه های سربار و هزینه های توسعه ای و جایگزینی ماشین الات نخواهد داشت .این درصد حداکثر باید 15 تا 20 درصد باشد نه 50 درصد لذا دولت ها هر چند سال یک بار با کاهش ارزش پول ملی این درصد را اصلاح می کنند تا اقتصاد ملی منهدم نشود. راه توسعه کشور و بهبود معیشت افزایش تولید ملی و رشد اقتصادی است و نه چاپ پول و دادن ان به مردم بابت افزایش حقوق و بدون ان بهبود معیشت امری محال است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
احسنت
ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
شما که ضرب 25 میلیون در 2/5 میلیون را با حدود 1000 میلیارد اختلاف محاسبه می کنی الفبای اقتصاد را می دانی. پس لطفا نظر ندهید.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
برادر ش لطفا در اکابر ثبت نام کن تا ریاضیات اول تا سوم دبستان را به تو یاد دهند و بفهمی 2/5 میلیون حقوق یک ماه است نه یک سال برای شیر فهم شدنت:
25000000*2500000*12=
750000000000000
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
دوست عزیز ضرب شما درسته ولی اون ۲۵ میلیون رو از کجا اوردی؟بنظر یک سوم این مقدار و بین ۸ تا ۹ میلیون حقوق بگیر دولت داریم.با این حساب و فرض درست بودن بقیه حساب شما همون ۱۵ درصد در امد میشه پرداخت حقوق
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اخوی گرامی باز التفات نکردی من پرداخت حقوق در کل اقتصاد را محاسبه کردم نه کارمندان دولت را قطعا کارگران و بازنشستگان باد هوا نمی خورند و انها هم حقوق می گیرند بلاخص با توجه به انکه 80 درصد اقتصاد ما دولتی است عمده حقوق ایشان را هم غیر مستقیم دولت می دهد.کل اقتصاد با کل حقوق یعنی مطلب به این واضحی بازهم توضیح می خواهد؟
سلام، باید ۱۰۰ در صد حقوق اضافه شود تا بتوان فقط نان و ماست و شیر خورد ، غیر از این همین حقوق فعلی هم پیشکش اقای روحانی و دولت تدبییییییییییییر و امممممممممممیییییییییییددددددددد ایشون ، شاید راضی بشن و خزانه رو واسه رانت های اینده پر کنند
پاسخ ها
قائم
| United States of America |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
برادر بی سواد دو باره ضرب کن مردمم متهم نکن
حداقل باید افزایش 35 درصدی رو دولت درحقوق سال اینده درنظر بگیره
ما كارمندا و كارگرا حقوق به دلار نميخوايم فقط وقتي دلار تو بودجه 97 بوده 3700 حالا شده 5700 به همون ميزان رشد بديد. اين درخواست زيادي نيست. اصن افزايش نرخ دلار آزادم هيچ. فرض كنيم همه افزايشا با دلار دولتي انجام شده به همين اندازه افزايش بديد يعني 54 درصد. همين كافيه وقتي دلار كه منبع درآمد دولت هست 54 درصد زياد ميشه طبيعاتا بايد هزينه حقوق و دستمردم همونقدر زياد بشه. اگر ديدنداريد و مسلمون هستيد انجام بديد
خدا به کجا میرویم مردم از گشنگی دارن میمیرن گرانی بیداد میکنه نماینده مردم ماهی 30 میلیون حقوق میگیره کی فکر مزدم گشنه است
ترا خدا به داد این مملکت برسید باور کنید هیچ کس نا ارامی و خون و خون ریزی و.. نمیخواهد مردم کاسه صبرشان لبریز شده دست خودشان نیست هرجا میروید صحبت گرانی و رکود وتورم وبیکاری وخود کشی هست این مردم لایق همه جور کمکند خیلی با مرامند حیف است کاسه صبرشان لبریز شود کمی از ریخت وپاشها کم کنید کمی از رسیدن به امراتی که اصلا به ما مربوط نیست کم کنید این مردم را دریابید چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است این مردم خیلی شریفند نگذارید این شرافتها خدای نکرده به کینه وانتقام گیری و..منجر شود
سلام خدا كنه صحبت هاي ما به گوش مسئولين برسه كه بعيده اما ميگيم به خدا توكل اقاياني قبل از انتخابات دم از خدمت گذاري به ملت وبقيه شعارهاي دروغ ووعده هاي توخالي دادند درسته شما جز ملت نيستيد ولي ببيند وضع مردم بسيار خرابه اگه 100 درصد هم حقوق اضافه بشه تازه ميشيم همون ادام پارسال.فقط تو رو خدا يادتون باشه اقاياني كه قبل از انتخابات ميان مردم ميگن وظيفه شرعي است كه بيايند راي بدهند الان كجا هستند يه خودي نشون بدن خوابند ملت ايقدر گيجند كه باز يادشون ميره باز ميان راي ميدن خسته نباشيد دولت تدبير واميد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چقدر؟ هر چقدر که قانون گفته. به همه اقشار یکسان برابر با نرخ تورم.
اگر علماي دولت و مجلس اجازه بدهند بنظرم بايد اينگونه حقوق كارگران تعيين بشه:
پايه حقوق براي همه ( كارگر و مدير ) 3 ميليون تومان
اضافه مي شود: بابت تحصيلات هر مقطع ( ديپلم، فوق ديپلم، ليسانس، فوق ليسانس و دكترا ) براي مثال 500 هزار تومان يا 1 ميليون تومان + بابت هر سال سابقه كار براي مثال 100 هزار تومان + بابت حق مسكن 1 ميليون تومان در تهران و 500 هزار در شهرستانها + بابت هزينه خواربار 1 ميليون در تهران و 500 هزار در شهرستانها + هزينه سفر در سال 2 ميليون + حق اولاد هر فرزند تا سقف 3 فرزند 500 هزار تومان و ...
كسر مي شود: پرداخت ماليات تاسقف 5 ميليون تومان معاف - بيش از 5 ميليون هر 1 ميليون 200 هزار تومان - حق بيمه تا 3 ميليون معاف - بيش از 3 ميليون هر 1 ميليون 100 هزار تومان

فكر كنم اشتباه كردم . براي يكبار هم كه شده شما پيشنهاد بدهيد دولت و مجلس ابتدا قيمت اجناس و اجاره و ماليات و ... را مشخص كنند بعد ما راجع به افزايش حقوق ها بحث كنيم.
200 در صد افزايش حقوق بايستي صورت گيرد .
حقوق و دستمزد حداقل باید 40% افزایش پیدا کند تا به زندگی پایین تر از استاندارد سال قبل باز گردیم.

دولت اگر در خصوص افزایش حقوق و دستمزد خست به خرج دهد و به قول خودشان صرفه جویی کند بتدریج تاوان این صرفه جویی را با هزینه بیشتری به شکل کاهش سلامت عمومی و افزایش هزینه های درمان، افزایش مرگ و میر و تصادفات جاده ای و هزینه های آن، افزایش فرار مغزها و نخبه ها و هزینه های آن، کاهش تولید و فروپاشی اقتصاد و ..... پس خواهد داد. .
درآمد سرانه تو ایران 5 هزار دلار در ساله یعنی با دلار 10 تومنی ، درآمد یک خانواده سه نفره در دهک میانی میشه 12 میلیون تومن در ماه.

نسبت کف حقوق کارگر به این رقم الان یک دهمه. نباید این باشه. حداقل باید یک سوم باشه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
عزیز نازنین اگر قرار است دلار درامد سرانه را با 10000 تومان حساب کنی باید قیمت انرژی و مواد غذایی ،دارو و درمان تحصیل و .... را هم به نرخ 10000 تومان حساب کنی ایا این چنین است؟شما باید از فاکتور درامد سرانه براساس قدرت خرید استفاده کنی و این نرخ را تعدیل کنی تازه عدد یک سوم هم عدد بسیار بالایی است و سبب توقف عمران کشور می شود
2
اسفند ماه هر سال تورم تک نرخی میشه
یکی از مسایلی که در سال جاری هم اجراء شد واثرات نامطلوبی داشت افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت بود .اگر احساس می شود فصل ده قانون خدمات کشوری چارچوب منطقی ندارد باید امتیازاتش جرح وتعدیل شود این کاررا انجام دهند نه اینکه با این سبک که امسال حقوق را افزایش دادند موجب از کار افتادن فصل ده قانون شدند واز طرفی دیگر مدرک تحصیلی وسنوات خدمت وحق سرپرستی وعناوینی از این قبل کاراِیی خودش را از دست داده است ونظام ادری کشور بسمت فشل شدن به پیش می رود .راه مناسب این خواهد بود بر مبنای فصل ده حقوق ها پرداخت شود ولی حداقل حقوق را نیز بیشتر افزایش دهند تا اقشار با حقوق پایین رشد مناسب تری داشته باشند واز طرفی نظام پرداخت چارچوب خودش را حفظ نماید
انصافا تورم ما بین 100 تا 150 درصد است و اگر نخواهیم سفرمون بزرگتر بشه لااقل دولت کاری کنه که کوچکتر نشه.افزایش 20 درصدی یعنی ادامه بدبختی ما کارمندان
من پارسال بازنشست شدم با حقوق بیشتر از ۲۰۰۰ دلار. الان حقوقم شده ۷۰۰ دلار. حالا چقدر باید به حقوقم اضافه بشه که مثل پارسال باشم
تواین کشورهر چی گرون شد دیگه پایین نمیاد حتی اگر دلار بشود دویست تومان به دلیل اینکه فرهنگ ایرانی بودنمون ازدست دادیم دیگه نه مسلمونیم ونه ایرانی ملتی بی رحم و فقط به فکرمنافع خودمونیم حقوق هم چه یک درصد چه صددرصد اضافه بشه دردی دوا نخواهد کرد. مگراینکه برگردیم به اصالت خودمان یعنی ایرانی واقعی. منظورم همه هستند ازبالاترین مقام تا مردم عادی.
متاسفانه كساني براي مردم تصميم مي گيرند كه حداقل بالاي 30ميليون تومان دريافتي ماهيانه دارند و مشخص است كه جز به بيچارگي مردم و جيب خود توجه اي ندارند پس اينان هنر اين كار را ندارند
با سلام
البته که کسی گوش به حرف نمیده اما متاسفانه دولت و ملت هر دو از همدیگر سو استفاده میکنند.یکی از علل اصلی افزایش شدید قیمتها در این دوره های بحرانی هجوم مردم برای خریده که وقتی با ناتوانی دولت و دربسیاری موارد سواستفاده دولت مواجه بشه بازنده قشر فقیر و کم درامده . در تورم مسکن ببینید نقاط جنوبی تهران بالاترین تورم رو داشته و قیمتها در نقاط بالای شهر به بی منطقی عجیب رسیده در حالیکه نرخ ساخت هر متر مربع مسکن 3 میلیون تومان است یعنی یک آپارتمان 100 متری 300 میلیون هزینه ساخت دارد چرا باید قیمت این آپارتمان که در مجتمعهای چند طبقه هم ساخته میشود و بالتبع سهم قیمت زمین پائین می آید الان بیش از دو یا دو و نیم میلیارد باشد حتی شما قیمت ساخت را بسیار لوکس و دو تا سه برابر در نظر بگیر غیر از این است که خود مردم مقصرند که هجوم برای خرید میاورند .یا قیمت خودرو چه منطقی میگوید قیمت آن یکباره چند برابر شود بغیر از هجوم برای خرید.یادتان میاید چه تلاش سنگینی بود برای خرید اینترنتی خودرویی که شاید سال دیگر به قیمت آنزمان نصیب شود در حالیکه قیمت فعلی بسیار بالاتر از قیمت آزاد زمان ثبت نام است و قطعا اگر سال دیگه عرضه شود قیمت آن بیش از حال حاضر !! و از طرفی هزاران میلیارد پول برای ثبت نام گرفته شده ولی میگویند هزاران میلیارد به قطعه سازان و... بدهی دارند .تولیداتشان را عرضه نمیکنند و در بازار آزاد مدام قیمت را بالامیبرند و هر ازگاهی قطره چکانی به قیمت آزاد بازار تحویل فوری میدهند.اینها همه سو استفاده است و چه مصیبت که سردمداران خود را مسلمان میدانند .آیا بهتر نیست بفهمیم چه میکنیم؟چه خواهد شد اگر در اقدامی هماهنگ ثبت نام کنندگان که اکثرا با هدف فروش به قیمت بالاتر ثبت نام کرده اند اقدام به پس گرفتن پول خود از این کاسبان زالوصفت بگیرند.
دولت بی تدبیر حقوقها را در سال جاری پبش از افزایش شدید قیمتها شش درصد اضاقه کرد و برای برخی از جمله من میزان مالیات متعلقه بیش از شش درصد اضافه شده بود و درنتیجه دریافتی امسال من کمتر از سال قبل بود وحالا که هنوز چند ماه به پایان سال مانده با زرنگی میگوید پارسال را افزایش دادیم و برای سال آینده پلکانی 20 درصد یعنی همون کلک و حقه بازی امسال در حالیکه با ادامه این وضع قطعا تورم سال آینده بیشتر ازامسال خواهد بود.
این روند تا تغییر بنیادی نگاهها به هم تغییر نخواهد کرد .مسئولی که خود تائید کننده صلاحیت تمامی صاحب منصبان مسئول در وضعیت فعلیست میگوید باید امام زمان بیاید تا مشکل حل شود .بله با عملکرد شما و ادامه مسئولیت افراد نالایق و نگرانی مردم از آینده قطعا اوضاع بدتر از این خواهد شد.
اما بهر حال در پاسخ به سوال شما باید گفت باید رقم قابل ملاحظه ای به حداقل حقوقها اضافه شود تا بالاتر از خط فقر قرار گیرد و در باره بقیه هم گرچه مبانی تعیین حقوقها غلط است اما باید بصورت درصدی ثابت و نه پلکانی افزایش یابد و جدول مالیاتی هم اصلاح شود .پیشنهادی که بعید است عقلانیتی در شنیدن و اجرای آن باشد.
نویسنده محترم متن، مگر قانون نمی گوید افزایش حقوق سالانه باید بیش از تورم باشد! به نظر شما در سال 97 چند درصد رشد تورم داشتیم؟ قیمتها چند برابر شد؟ اگر انصاف را رعایت کنند و مطابق قانون و رشد تورم قرار بر افزایش حقوق باشد باید حقوقها حداقل سه برابر بشود. ولی یه سوال مهم از شما و دولت و مجلس؟؟ مگر در سال 96 مصوب نشد افزایش حقوق در سال 97 20 درصد باشد و دولت اجرا نکرد و مجلس مجددا تصویب کرد و باز هم دولت اجرا نکرد و زیر 9 درصد در احکام سال 97 اجرا شد!!! بنابر این چه انتظاری دارید که چقد مصوب شود و چقدر دولت اجرا کند؟
آقاي تابناك نژاد پرستي فرمايش ميكنيد يك نماينده مجلس ويك مدير چقدر خرج دارد به بقيه 25درصد حقوق بدهيد مگر يك نماينده مرغ وگوشت و غيره راچقدر مي خرد همه ما دريك مملكت زندگي ميكنيم
حقوقها را زياد نكنيد
چون اتفاقي نميافتد ما در مقابل تحريمها مقاومت كرده ايم و باز هم مقاومت كرده ايم

ولي يكي بگه
جواب نسل آينده جواب دهه 70 و دهه 80 چه كسي ميده چه كسي جواب نداشتن شغل و نداشتن خونه نداشتن امكانات ميده
آقايون خانوما نسل ما در حال انقراض نه كسي ميتونه ازداوج كه و نه كسي ميتونه شغلي داشته باشه و نه آرزوي همه چي كم شده نه ايجاد شغلي هست و نه ايجاد سرمايه اي
از اطرافياتون چقدر بيكار هست چقدر بي فرزند يا تك فرزند هست
چيكار ميكنيد
نفر بعد مياد دوباره وعده وعده
از سن 18 سالگي راي دادم توي همه انتخابات شركت كردم الان 40 سالمه
چي تغيير كرده
شغل رفاه امنيت سرمايه گزاري بيمه ها
يه چيز تغيير كرده
آدما بد شدن واسه داشتن يه موقعيت كوچيك حاضرن طرف بميره حاضرن دست به هر كاري بزنن تا دوزار بيشتر گير خودشون بياد حاضرن دورغ بگن حاضرن خيانت كنن حاضرن دست به هر كاري بزنن تا بلكه بيشتر گيرشون بياد
اين وسط مرگ خاموش دين وديانت رقم خورده كسي هم نميبينه نسل جديد ما نه اعتقادي به خانواده داره نه به دين نه پدر نه به مادر
چيكار داريد ميكنيد نميبيند كه خانواده از هم داره ميپاشه جونا ميل به تشكيل خانواده ندارن جوانا مثل قديم معرفت ندارن مثل قديم كار نميكنن نميبيند كه چه بلايي سر آموزش اين مملكت امده
معلم ميل به درس دادن نداره كارگر ميل به كار كردن نداره مدير ميل به مديريت نداره
همه ميل به كم كاري و زياد بردن پيد اكردن
وقتي كف قيمت خونه توي تهران متري 7 ميليون تومن شده
يعني يه خونه 50 متري 350 ميليون تومن شده
چقدر بايد به حقوق يه كارمند اضافه بشه تا بتونه با وام اونم شايد بتونه يه خونه بخره بعد تا آخر عمر كار كنه تا قسظش تموم بشه
آدما زندگي نميخوان آرامش نميخوان تفريح نميخوان
همه درآمد های دولت به دلاره
پس لطفاً حقوق ها رو هم دلاری پرداخت کنید
هر گونه افزایش حقوق باید فقط در قالب یارانه باشد اینکار چند مزیت دارد از جمله اینکه عموم مردم از افزایش درآمدها بهره مند می گردند و نه فقط یه عده قشر خاص و نازپرورده مثل کارمند و بازنشسته و دوم اینکه اینکار مردم را وادار به صرفه جویی در حاملهای انرژی و بنزین مصرفی کرده و هوا نیز کمتر آلوده می گردد به خصوص هوای تهران که جمعیت بسیاری در آن سکونت دارند و ثالثا باعث می شود مردم برای یه مدت هم که شده از فشارهای بی امان روحی و روانی ناشی از افزایش مداوم قیمت کالاها رها گردند و امید در دل آنها زنده گردد و این عین تدبیر است چه بسا با زنده دلی مردم خداوند هم مردم را مورد رحمت خویش قرار دهد و با باران مداوم نیرویی بر نیروی مردم بیفزاید آنطور که در قرآن آمده :
وَ يا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْراراً وَ يَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلى‌ قُوَّتِكُمْ وَ لا تَتَوَلَّوْا مُجْرِمِين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
شکر نخور عزیز من! آخه تو رو چه به آیه قرآن؟

وقتی به کارمندان و یازنشستگان مفلوک که حقوق 2 یا 3 میلیونی می گیرند میگی ناز پرورده معلومه که چی هستی!

مشکل ما مثل توه که قرآن رو فقط روخونیش رو بلدند
سلام
تورم ملموس واقعی 300 -200درصد( قیمتها دو تا سه برابر شده)
تورم اعلامی بانک مرکزی 45 درصد
میانگین تورم واقعی و محاسباتی 172 و نیم درصد
حداقل 172 درصد باید اضافه بشه. تا همون زیر خط فقری که بودیم بمونیم و نریم زیر خط فلاکت.
بازهم خدا پدر این سایت تابناک رو بیامرزاد که با این تحلیل و سوالها به درد مردم میپردازه. ولی کو گوش شنوا.
به نظر من بهترین راه اینه که وزرا ونمایندگان مجلس به اندازه متوسط حقوق کارمندا وکارگران حقوق بگیرن بدون هیچ گونه امکانات اضافی تا این شرایط درست بشه
افزایش حقوق 100 درصد هم که باشه هیچ تورمی ایجاد نمی کنه چون کالاها قبلا تورم بیش از 100درصد داشته و در نتیچه افزایش حقوق نمی تونه تقاضای اضافی که عامل تورم ایچاد کنه . قدرت نقدینگی موجود نصف ننقدینگی اذر مااه سال گذشته هم نیست چون ارزش پول ملی به یک سوم رسیده و قدرت ان یک سوم شده است.
من میگم صلوات بفرست
کشور ژاپن نیروی کار از سایر کشورها می پذیره .
همه مهاجرت کنیم و به ژاپن برم .
اینقدر هم خودمون رو الاف نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
جاپنی بلد نیستیم که!
تورم آبان ۳۹.۹ درصد اعلام شده که ممکنه اسفند بالاتر هم بره
افزایش حقوق حداقل باید به اندازه نرخ تورم اعلام شده توسط خود دولت باشه چیزی که آقای روحانی شعارشو داده که چند سال بیش از نرخ تورم بوده
البته قیمت خونه ماشین و مایحتاج زندگی ۲ برابر شدند ولی ما حداقل همون ۴۰ درصد رو میگیم
با سلام بایستی حقوق مدیران ومعاونین ونمایندگان ووزرا حقوقشان مناسب با حقوق کارگران وکارمندان باشد تا انها بفهمند درد خرج وخارج را هزینه را
موقعی که مدیری چند ده میلیون حقوق میگیرد چطور میتواند برای مردمی که درتمد ماهیانه شان حدود یک میلیون است حدمت کنند ونگران مردم باشند امگان ندارد
مردم رو سرکار گذاشتی
حقوق کارگر یا کارمند ایرانی چرا باید افزایش پیدا کند والله ظلم است ملتی مثل مردم فرانسه که یک ماه تمام برای افزایش حقوق تلاش می کنند و پلیس آنها را ضرب و شتم می کند باید حقوق اینها افزایش پیدا کند نه نیروی کار بی حال ایرانی
بجای افزایش حقوق، 5 تغییر زیر رو انجام بدن:
1- کف حقوق و حداقل حقوق را به 3 میلیون افزایش بدن.
2- میزان مالیات حقوق رو به 4 میلیون افزایش بدن.
3- کسورات حقوق مثل بیمه و بازنشستگی و ... رو 30 درصد کاهش بدن.
4- بند های حذف شده و یا کاهش یافته سال های قبل را به حکم و فیش بیفزاین.
5- حقوق مشاغل هم سطح رو هم تراز کنن.
با توجه به اینکه هزینه های زندگی بطور متوسط 200 درصد افزایش یافته لذا منصفانه است که دولت افزایش حقوق کارمندان و کار گران را حداقل همان 200 درصد در نظر بگیرن البته نا گفته نماند که افزایش حقوق معلمین عزیزمان بیش از این مقدار باید افزایش یابد بدلیل عدم اجرای قانون نظام همانگ خدمات کشوری ،دولت به فرهنگیان خیلی بدهکار است.
بجای افزایش حقوق، 5 تغییر زیر رو انجام بدن:
1- کف حقوق و حداقل حقوق را به 3 میلیون افزایش بدن.
2- میزان مالیات حقوق رو به 4 میلیون افزایش بدن.
3- کسورات حقوق مثل بیمه و بازنشستگی و ... رو 30 درصد کاهش بدن.
4- بند های حذف شده و یا کاهش یافته سال های قبل را به حکم و فیش بیفزاین.
5- حقوق مشاغل هم سطح رو هم تراز کنن.
اولا این افزایش چه سنجه ای دارد ؟ آیا مثل دلار 4200 محاسبه میشود؟
دوما برای کارمندان این کار را کردید برای کارگران و بیکاران چه می کنید ؟
نرخ تورم چند درصد هستش ؟ بقول دولتی ها دو دهک هم به دهک فقرا پیوستند . این است دست آورد اعتماد به برجام و بقیه معاهدات جدید .
* آیا افزایش حقوق 20 درصد پاسخگوی مشکلات کارمندان دولت می‌شود؟ خیر

* افزایش حقوق کارگران و کارمندان باید چقدر باشد تا بتواند در شرایط بحرانی موجود، پاسخگوی نیازهای خانوار شود؟ مثل افزایش قیمت ارزاق ، دارو و مسکن باید بالا بره .

* انتظار شما از نمایندگان خود در خانه ملت ـ با توجه به اختیاراتی که دارند ـ برای افزایش میزان حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران چیست؟ انتظار ما اینه که نماینده مردم باشند و موقعیت مردم را درک کنن .
اون 20 درصدم بدید اقوام اقای روحانی.ما هیچی نمیخوایم
آقااااااااااااااااااااااااچه خبره 20 درصد................1 درصد هم کافیه مردم ما مقاومند ...... فقط یه خواهش دارند از شما مسئولین محترم.....و اون اینکه حد اقل این سنگ کوه ها را برای بستن به شکم های گرسنه بگذارید بمونه و صادرشون نکنید....حق یارتان....
حداقل افزایش حقوق در سال 98 نباید از 40% کمتر باشد.
افزایش حقوق نخواستیم. قیمت دلارو برگردونن به 1000 تومان. خودمون دخل و خرجمونو جور میکنیم.
سلام
در خوشبینانه ترین نگاه افزایش حقوق بایستی 100 الی 120 درصد باشد.
طبق قوانین دولت افزایش حقوق ودستمز براساس نرخ تورم حقیق بازار ونه ان نرخ دستکاری شده توسط دولت باید پرداخت شود . اقایان مدیران و نمایندگان ووو......که حقوق های انچنانی و از چند جا حقوق می گیرند ایا دلشان می سوزد برای مردم ؟
سلام از منابع غیر رسمی نرخ تورم که بسیار به حقیقت نزدیکتر است تا 100الی 300 درصد اعلام شده چگونه با افزایش 20درصدی جبران یک سال عقب ماندگی با این ابر تورم جبران شود؟ باعنایت به چهار برابری قیمت کالاها ،مسکن، اجناس و افزایش روزانه قیمت کالا چگونه حقوق بگیر ثابت که در سال یک بار افزایش حقوق ناچیز ده درصد دارد بتواند از پس مخارج خانواده و معیشت آن برآید؟مجلس سال گذشته که بحث افزایش پلکانی حقوق کارکنان را تا 20درصد مصوب کرد متاسفانه با عدم نظارت مجلس هیچ کس با افزایش حقوق 20درصدی مواجه نشد بلکه میانگین افزایش حقوق حدود 14 درصد بود در این اثنا بعضی ها 6 درصد به حقوق شان اضافه شد .حالیه کمترین انتظار از مجلس، دولت وشخص رئیس جمهور محترم این است که حقوق کارمندان و کارگران حد اقل 60درصد برای سال آینده افزایش یابد تا بلکه التیام و مرحمی باشد بر زخم عمیق این قشر با در آمد محدود و گرفتار در منجلاب تورم و گرانی.حال به کارمندان میرسد این افزایش حقوق را بهانه برای تورم بیشتر قرار ندهید بلکه این پول ها از هر در دیگری وارد جامعه می شود و باعث تورم می گردد .
همیشه می گویند افزایش حقوق 20 درصد و موقع اجرا که میشه می گویند تا 20 درصد و معمولا هم 12 درصد بیشتر اضافه نمی کنند.از اینکه ما را احمق فرض می کنند حرصم می گیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
برخی دستگاهها که امتیاز فصل ۱۰ قانون مدیریت خدمات
را به صورت پیشواز تا سقف ۵۰ درصد را اجرا کردند که الان خیلی خوشبحالشون می شه... د
باسلام،تابناک عزیزمن کارمندبازنشسته ای هستم که ۹سال است بازنشست شده ام با۵میلیون حقوق به شکرانه خداباقناعت زندگی راباداشتن ۲فرزنددخترو۲دامادونوه به پیش برده ولی درهمین ۳ماهه گذشته دیگرداره سخت میشه پس بایدحداقل حقوق کارکنان دولت همین باشدوبنزین نیزمفت فروخته نشودومالیاتهای صاحبان مشاغل وسرمایه داران مانندکشورهای پیشرفته تحت نظردولت الکترونیک بصورت شفاف اخذگردد.
عزیزان حتی اگر حقوق 200درصد اضافه بشه وقتی شما سه ماه حقوق عقب افتاده داری به چه دردی می خوره بابا در هر مغازه که می ری میگه پول نقد ولی سراغ کارفرما می ری میگه پول نیست
حداقل 100% و در شرایط ایدعال با دلار 10000 تومنی، 200%
باید قیمت اجناس برگردد به سال قبل دلار نیز همینطور. پولهای اضافه چاپ شده به خزانه برگردد و معدوم شود. دستمزدها ثابت بماند و آنهایی که اجناس را با دلار 3500 خریدنو و با دلار 30 هزارتومنی به مردم فروختند تمام پول گرفته را بابت مالیات پس بدهند.از انباردار بزرگ تا کاسب خرده پا.در اینصورت اقتصاد رنگ آرامش میگیره. وگرنه با افزایش دستمزدها کسبه و انباردار دوباره به بهانه افزایش دستمزدها بیشتر از افزایش دستمزد روی قیمت اجناس گذاشته و این وسط بیکارها از همه بدبخت تر. کسی که دستش به تخته پاره هم بند نیست. تحصیلکرده که از همه بدتر است
نهایتا هر کار خودشون صلاح بدونند میکنند . مگر اروپا هست نظر مردم مهم باشد . بانک مرکزی هم تورم رو با قیمت نان محاسبه میکند انگار که عدد و رقم عجیب میدند. افزایش حداقل ۵۰ درصد باید باشه
مگر کارگران در این کشور زندگی نمی کنند مگر از بیت المال سهم نمی برند که اصلا در بودجه سهمی ندارند و دولت فقط فکر کار مندان است و باید کارفرماحقوق کارگران را افزایش دهد پس کارگران باید چکار کنند
اگه طلا و دلارهایی که آقازاده ها از مملک برده اند، به کشور بازگردانده شود و تمام حسابهای آنها در بانکهای روس ، انگلیس ، مالزی ، کانادا ، استرالیا ، عمان ، آلمان ، امارات و ... بنفع کشور بلوکه شود ، کارگران افزایش حقوق نمی خواهند.
باید با افزایش قیمت خودرو توسط خودرو سازها منطیق باشه تاحداقل یه خودروی ملی بتونیم بخریم
مدیران به مردم وعده فرداهای بهتر میدن و‌شعار مرگ بر آمریکا درحالیکه بچه های خودشون تو حرم شهید نشده اند بلکه تو آمریکا زندگی میکنن
خسته شديم ازاين بي عدالتي ها....
مرد حسابی دولت گوشت یخ زده. سه سال پیش استرالیا را توی خیابان توزیع میکند. صحبت از کوپن می کند به روشهایی مختلف جیب مردم را خالی میکند توی بودجه برای عده ای ردیف باز میکند بعد تو توقع داری برای من و تو کاری کند.
سلام آقایان دولتی به نظرشمامساوی کردن حقوق واقعا درسته؟درمنطق شماعدالت واقعامساوی کردن است؟این افزایش پلکانی حقوق معنایش همان نزدیک کردن حقوق ومساوی کردن است مگردرمنطق شماسابقه،تحصیلات،سختی کارواقعاجایی ندارداین پلکانی افزایش دادن حقوق بااین ابرتورم واقعاظلم است وازطرفی دیگرفقط هدف شمافقط کم افزایش دادن است ازطرف دیگردادن ۲۰۰هزارتومان به عنوان کمک هزینه جبرانی برای افرادکمترازدریافتی سه میلیون ظلمی دیگراست به کسانی که بالای سه میلیون دریافتی دارند واقعاپیش خودتون چی فکرمیکنیدمگرافرادبالای سه میلیون دریافتی مثل خودتون نجومی بگیرندکه تورم رااحساس نمیکنندکمرمان راشکستیدفقط بهانه ودبه درمیاریدکه حقوق کارمندان بیچاره راهرساله به کمترین مقدارافزایش دهیدتاراحت ولخرجی کنید
به نظر میرسد با کمتر از 50 درصد افزایش هزینه های زندگی در سال 98 تامین نمیشود
ما تا کنون با دلار سر و کار نداشتیم دلار را این دولت در میان مردم رواج داد برای خرید هر چی میری صحبت از دلار میشه اولاً افزایش حقوق بر اساس دور باشد ثانیا بر اساس ادبیات جدید رییس جمهور مثل قیمت بنزین در سایر کشورها حقوق ها روزانه در حال نوسان باشه
به نظرم چون بازنشسته ها غیر از حقوق دریافتی دیگزی ندارند و از سایر پرداختها بی بهره هستند افزایش حقوق بازنشسته ها بیشتر از شاغلین باشد درصد افزایش حقوق بازنشسته ها 2 برابر شاغلین باشد
فقط خواهش میکنم با اعداد وارقام بازی نکنید و مثل همیشه فیلم بازی نکنید امسال هم دولت کارگردان شده و نمایندگان را بازیگر استخدام کرده تا برا کارمندان فیلم بازی کنند
بدانید کارمند داریم برای چرخوندن زندگی حتی ضایعات هم جمع مکیند خدا را در نظر بگیرید وتصمیم درست گرفته شود
در ۴۰ سال گذشته تنها دولت دوران جنگ ۸ ساله موفق شد که با درآمد سالی ۸ میلیارد دلار هم هزینه جنگ را بپردازد و هم با توزیع کوپن و تامین داروی دولتی کشور رادبخوبی اداره کرد
ولی الان با سالی ۱۵۰ میلیارد دلار و در زمان صلح مردم اکثرا زیر خط فقر هستند و ۴۰ درصد دقیقا گرسنه و دارای سوء تغذیه هستند
اونایی که میگن افزایش نباشه یا بیست درصد کافیه کارمند نیستن که بدونن چه حسی داره وقتی میری فروشگاه و نمی تونی مایهتاج زندگیت رو بخری یعنی چی؟ وقتی نمی تونی از پس اجاره خونه و قبض اب و برق بربیای یعنی چی؟ یه چیزی شنیدین افزایش حقوق تورم میاره کجا تورم میاره وقتی که ما برای خرید ربی که دو ماه پیش 4 تومن بود الان باید 17 تومن بدیم؟
من ی کم ایمان دارم حق کسی وضایع نمیکنم کارمودرست انجام میدم.شماها با اون همه ادعای ایمان چطور خون ملت وکردین توشیشه دولتمردان عزیز
پرداخت حقوق به دلار و معادل کشورهای حوزه خلیج فارس باید باشد.
بفكرثبات بازارواقتصادمملكت باشيدنه نفاق دربين مردم افزايش حقوقها دردي رادوانخواهدكرد فكري به برگشت قيمتهاي به وضع سابق باشيد
اقا مگر همه مردم کارمند هستند که فقط به افزایش حقوق انها توجه شود قیمت ها باید کاهش پیدا کند تا فشار از روی همه برداشته شود وگرنه با تورم ۳۰۰درصدی و افزایش حقوق صد درصدی هم ملت به فلاکت خواهند افتاد .
خیلی سعی می کنید دموکراتیک رفتار کنید. ما هر درصدی بمنظور افزایش و یا کاهش حقوق عنوان کنیم تا خوانده شویم. دولت تدبیر و امید آنچه تدبیر کرده را به اجرا می گذارد. از مهر شروع کرده و تا خرداد 1398 ادامه خواهد داشت. منتظر نظر علیرضا محجوب هم باشید.
ان اقایی که نوشته حقوق کاهش یابد حتما وضعش خویه حقوق اگه 40 درصد هم اضافه بشه بازم کمه
خدا لعنت کنه کسی که بحث پلکانی را بوجود آورد آخه با سابقه بالای بیست سال و مدرک بالا چه اشتباه مگه کردیم که افزایش حقوق ندهند یا کمتر خب ی بار با دیپلم استخدام کنند و کسی افزایش سنوات نداشته باشه تا راحت بشه حالا این همه زحمت بکش این همه سابقه ات بالا بره حالا افزایش حقوق کمتر انگار این بدبخت زندگی نداره هزینه نداره بابا این بدبخت تازه فرزندانش بزن شده هزینش بالاتر رفته خدا ازتون نگزره اگه میخاید کمک کنید به حقوق پایین این راهش نیست پس اون بنده خدایی که در مناطق بد اب و هوا کار میکنه سابقه بالا داره مدرک و تخصص داره تکلیفش چیه
طبق مصوبه هیات وزیران در سال ۹۶ کلیه امتیازات فصل ده قانون مدیریت خدمات ۵۰ درصد افزایش باید پیدا کند. اما سازمان استخدامی به دلیل کمبود منابع از اجرای این مصوبه جلوگیری کرده است. اما در حال حاضر برخی دستگاهها از این ۵۰ درصد برخوردار شده اند و در همین اواخر یکی دیگر از دستگاهها به این جمع پیوست. الان هر چقدر هم حقوق افزایش داشته باشد برخی دستگاهها چون از سقف ۵۰ درصد استفاده کرده اند عملا فاصله نجومی با اکثر دستگاههای تحت شمول قانون مدیرت و خدمات پیدا کرده اند. در خاتمه سوال این است که چرا مصوبه دولت الان برای همه اجرایی نشده و آیا می توان با وجود قانون جدید به یک مصوبه قدیمی در این خصوص استناد کرد؟!
لازم نیست حقوق کارمندان و کارگران اضافه بشه ، فقط 6 ماه به مدیران ارشد و نمایندگان مجلس و وزرا ماهی سه میلیون حقوق بدهند، بعد ملت خودش مشکلات را حل می کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
بعد از اون مشکلی نمی ماندکه. ملت بخواهد حل کند
دعوای افزایش حقوق بماند... مهم اجرتی بی کم و کاست مصوبه هیات وزیران در خصوص افزایش امتیازات فصل ۱۰ است که اگر اجرا شود به مراتب آثار مثبت آن برای کارمندان بهتر و بیشتر است. متاسفانه الان برای برخی سازمانها این اعمال شده..
حقوق ۲۰درصد خوبه ولی پلکانی نباشد چون باید سابقه خدمت ومدرک تحصیلی ور تبه یاطبقه وسختی کاردرحقوق تاثیردارد
بنده الآن 8 ساله در شرکت نفت مشغولم. از بهترین دانشگاه مدرک گرفتم و فرصت های خوب داشتم که بروم و دکترا بخونم و خارج از کشور ماندگار بشوم اما نرفتم!! از این 8 سال، مدت 5 سال عسلویه کار کردم. ضمنا به عنوان نخبه هم استخدام شدم و مزایای حداقلی بیشتر از سایر هم قطاران داشتم.
سال 97 حقوقم حدود 7.5 درصد اضافه شد! یعنی از 20 درصد اعلامی، فقط 7.5 درصد حق ما بود!! الآن عزا گرفتیم برای سال بعد که قراره 20 درصد و پله ای باشه. واقعا احساس فقر می کنیم.
مثل من زیاد هستند اطرافیانی که همه به خروج از کشور فکر می کنند. آدم احساس میکنه عمداً دستی در کاره که مملکت رو بترکونه!. اصلا هم سر دردی برای مردم ندارند.
به نظرم باید از سطح مدیران کل ادارات رو تبعید کنند. به احتمال زیاد، با جایگزینی طیف جدید، وضعیت بهتر می شود.
متاسفانه آقایون همه به فکر خودشون هستند و نمی شنوند صدای استخوان هایی که می شکنند و خانواده هایی که می پاشند. هر چقدر وضع مملکت بدتر میشه، ولع و حرص بعضی ها بیشتر میشه برای چاپیدن.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی