بازدید 2516

تمایل اندونزی به افزایش ارتباطات تجاری با ایران

کد خبر: ۸۵۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲ 11 December 2018

سفیر اندونزی در ایران گفت: به دلیل زمینه‌های مشترکی که میان دو کشور وجود دارد تمایل داریم تا ارتباطات میان دو کشور در حوزه اقتصادی افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، اکتاوینو علیمودین امروز، 20 آذرماه در دیدار با استاندار خوزستان اظهار کرد: ما به دنبال بهبود روابط تجاری ایران و اندونزی هستیم و در این زمینه اطلاعات مناسبی را نیز از سفر به استان خوزستان کسب کرده‌ایم.

وی افزود: دو روز مهمان اتاق بازرگانی آبادان بودیم و در منطقه آزاد اروند نیز حضور پیدا کردیم و از امکانات و زیرساخت‌های این منطقه برای بهبود روابط تجاری بازدید کردیم.

سفیر اندونزی در ایران تصریح کرد: با توجه این‌که هر دو کشور مسلمان هستند، تبادل نظرهایی انجام گرفته تا در زمینه تجارت میان دو کشور همکاری‌های مناسبی را داشته باشیم.

وی با بیان این‌که نشانه‌هایی وجود دارد که ایرانی‌ها در گذشته در اندونزی زندگی می‌کردند، گفت: به دلیل زمینه‌های مشترکی که میان دو کشور وجود دارد تمایل داریم تا ارتباطات میان دو کشور در حوزه اقتصادی افزایش پیدا کند.

علیمودین عنوان کرد: صادرات ایران به اندونزی بیشتر است و ما نیز تمایل داریم به کشور ایران صادرات خود را ارتقا دهیم و در این زمینه فعال‌تر شویم.

وی ادامه داد: همچنین خوزستان می‌تواند منطقه‌ای باشد تا ما کالا را از طریق این استان به سایر کشورها صادر کنیم و در این حوزه با استان همکاری داشته باشیم.

سفیر کشور اندونزی در ایران با اشاره به این‌که کشور ایران و اندونزی قربانی اقدامات تروریستی هستند، گفت: امیدواریم بخش‌های امنیتی ایران و اندونزی با هم همکاری داشته باشند تا شاهد اقدامات تروریستی در دو کشور نباشیم.

استاندار خوزستان: شرایط را برای همکاری با تجار اندونزی فراهم می‌کنیم

استاندار خوزستان با بیان این‌که کشور اندونزی یک کشور مسلمان است و از این نظر اشتراکات خوبی میان این کشور و ایران وجود دارد، گفت: ما آمادگی داریم تا شرایط برای همکاری با تجار اندونزی فراهم شود که این مساله می‌تواند باعث گسترش دو کشور شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی امروز 20 آذرماه در دیدار با سفیر اندونزی در ایران اظهار کرد: استان خوزستان یکی از استراتژیک‌ترین استان‌های کشور است و بیشترین تولید نفت کشور در این استان اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این‌که روزانه 2.7 میلیون بشکه نفت در خوزستان تولید می‌شود، افزود: بیشترین تولید محصولات کشاورزی کشور در استان است و این مساله ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان است.

استاندار خوزستان ادامه داد: بنادر استان و هم مرزی با کشورهای همسایه از دیگر ظرفیت‌های قابل سرمایه‌گذاری در استان است. همچنین ظرفیت اسمی صنایع پتروشیمی در سال به بالای 27 میلیون تن می‌رسد و می‌توان از این ظرفیت بسیار برای سرمایه‌گذاری استفاده کرد.

شریعتی عنوان کرد: بالای 23 درصد تولید برق کشور در خوزستان است. همچنین بزرگترین سدهای ذخیره آب نیز در خوزستان است. ظرفیت ذخیره آب در سدهای استان حدود 20 میلیارد متر مکعب می‌رسد و از این محل بیش از 10 هزار مگاوات ظرفیت تولید انرژی برق‌آبی داریم.

وی اظهار کرد: 1.2 میلیون هکتار از اراضی استان برای کشت‌های استراتژیک مختلف مانند نیشکر، گندم و ... به کمک این آب‌های ذخیره شده زیر کشت می‌روند.

استاندار خوزستان با بیان این‌که خوزستان نقش مهم استراتژیکی را در کشور ایفا می‌کند، گفت: اندونزی در 30 تا 40 سال اخیر روند توسعه را طی کرده است و در این زمینه خوشحال هستیم که کشوری مسلمان مانند اندونزی روند توسعه را گذرانده است.

شریعتی بیان کرد: نزدیکی به مرزهای عراق، منطقه آزاد اروند و مناطق ویژه اقتصادی و ... شرایطی را می‌تواند فراهم کند تا کشور اندونزی از مسیر خوزستان به کشور عراق صادرات انجام دهند.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم تا شرایط برای همکاری با تجار اندونزی فراهم شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر