بازدید 2216

دست سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده در دست ترامپ

عضو هیئت رییسه کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس گفت:پیچیدگی های قتل روزنامه نگار منتقد سعودی بیانگر این است که کشورهای متعددی با سناریوهای مختلف دراین قضیه نقش داشته و ذینفع هستند.
کد خبر: ۸۵۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 11 December 2018

یحیی کمالی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اظهارات ضد ونقیض سازمان سیا و ترامپ درباره قتل جمال خاشقجیگفت:من معتقد نیستم که سازمان سیا خارج از اراده ترامپ کاری را انجام داده باشد و یا بخواهد انجام بدهد.

سازمان سیا خارج از اراده ترامپ کاری را انجام نمی دهد

وی افزود:مطمئناً سیاست‌های به هم پیچیده دولت آمریکا و سازمان های اطلاعاتی آمریکا به نحوی است که منافع عمومی ایالات متحده را مد نظر قرار می دهد و وارد حواشی نمی شود.

نماینده مردم جیرفت و عنرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آن چه که خیلی مهم و اساسی است در این موضوع طراحی قتل خاشقجی است،تاکید کرد:قتل روزنامه نگار منتقد سعودی با آن پیچیدگی هایی که انجام شد بیانگر این است که کشورهای متعددی با سناریوهای مختلف دراین قضیه نقش داشته و ذینفع هستند؛ترکیه می خواهد از طریق دیگری به منافعش برسدو بهره برداری کند؛عربستان می خواهد از طریق دیگر موضوع را لاپوشانی کند و آمریکا می خواهد از طریق دیگری به منافع سیاسی خودش دست پیدا کند.

کشورهای داعیه دار انتقام خواهی از خون خاشقجی خود پشت پرده حرکت شوم عربستان هستند

کمالی پور ادامه داد:قطعاً آینده این را روشن خواهد کرد که همه کشورهایی که الان داعیه دار انتقام خواهی از خون خاشقجی هستند،به نوعی خود را حق به جانب جلوه می‌دهند و حرکت عربستان را منکوب می‌کنند؛پشت پرده حرکت شوم عربستان خودشان هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد یک ترمز در مقابل بن سلمان و عربستان بگذارد؛از این جهت که عربستان را خیلی قابل اعتماد نمی‌داند،مطرح کرد:در گذشته هم صدام همین وضعیت را داشت.

آمریکا عربستان را در موضع انفعالی و دفاع از خودش قرار داده است

عضو فراکسیون مستقلین مجلس در ادامه افزود:صدام به عنوان مهره آمریکا در منطقه،جنگ علیه ایران را شروع کرد و اقدامات نظامی در منطقه انجام داد که رضایت آمریکا را جلب کند؛اما صدام کار را به جایی رساند که دیگر حرف شنوی از آمریکا نداشت و حرکت هایی انجام داد که ایالات متحده مجبور شد در منطقه هزینه کند که بابت آن هزینه ها صدام را هم کنار زد و عراق را تصرف کرد؛حالا الان در عربستان هم همین وضعیت است.

کمالی پور بابیان اینکه کنترل عربستان داشت از آمریکا خارج می شد،اظهارکرد:آمریکا آمد این ترمز را جلوی عربستان گذاشت که عربستان را در مواضع انفعالی و دفاع از خودش قرار داده و به بازسازی و تطهیر چهره خودش بپردازد و مسیر عربستان را از تهاجم،سرکشی و حمله باز کند.

عضوهیئت رییسه کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس تصریح کرد:مطمئناً نهادها و سازمان های اطلاعاتی آمریکا پشت این قضیه بودند و شک ندارم که اینها با ترامپ هماهنگ هستند،دستشان در دست همدیگر است و همه شان در یک جهت کار می کنند.

به گزارش خانه ملت؛ شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار انگلیسی گزارش داد: سنا و کاخ سفید در رابطه با قتل خاشقجی در برابر هم قرار گرفته اند.

اما قرار است ظرف روزهای آینده سنای آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه عربستان در خصوص قتل جمال خاشقجی مورد بررسی قرار دهد.بخشی از این قطعنامه مربوط به حمایت‌های کاخ سفید از عربستان و شخص "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی در این پرونده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس