بازدید 2479

راه اندازی سیستم مالی SPV گام بلندی برای حفظ مناسبات ایران و اروپا خواهد بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برجام برای اتحادیه اروپا هویت بخش است و اثربخشی اتحادیه را در مناسبات بین المللی نشان می دهد و این موضوع اهمیت حفظ برجام را برای اتحادیه اروپا دو چندان می نماید.
کد خبر: ۸۵۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 11 December 2018

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه، 19 آذرماه) با تاریا آنلی کرونبرگ مدیر اجرائی شبکه رهبری اروپا در امور خلع سلاح هسته ای و امنیت اروپا دیدار و گفتگو کرد.

سلحشوری در ابتدای دیدار ضمن ابراز تشکر از موضع اتحادیه اروپا در حمایت از برجام و با اشاره به پایبندی کشورمان به تعهدات بین المللی از جمله برجام، گفت: تا زمانیکه که تلاش های اتحادیه اروپا را برای حفظ برجام شاهد باشیم به بقاء این توافق بین المللی امیدوار هستیم اما انتظار داریم این تلاش ها به نتیجه ملموسی برسد. همه گروه ها در کشور بر این باورند اگر روزی برجام نفعی برایمان نداشته باشد ماندن در آن فایده ای نخواهد داشت.»

نماینده مردم تهران با بیان اینکه راه اندازی سیستم مالی SPV گام بلندی برای حفظ مناسبات ایران و اروپا خواهد بود و با اجرای این سیستم اتحادیه اروپا نشان خواهد داد که می تواند در مناسبات سیاسی و اقتصادی مستقل عمل نماید، خاطر نشان کرد: «برجام برای اتحادیه اروپا هویت بخش است و اثربخشی اتحادیه را در مناسبات بین المللی نشان می دهد و این موضوع اهمیت حفظ برجام را برای اتحادیه اروپا دو چندان می نماید.»

سلحشوری با اشاره به خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: «چگونه می توان با کشوری که بر مذاکرات و پیمان های قبلی خط بطلان کشیده وارد گفتگوی جدید شد؟ اگر خواهان مذاکره بودند که پیمان های گذشته را نمی شکستند. از نظر ما آمریکا قابل اعتماد نیست.»

وی در ادامه تحریم های آمریکا علیه کشورمان را نقض مقررات و قواعد بین المللی دانست.

تارا آنلی کرونبرگ مدیر اجرائی شبکه رهبری اروپا در امور خلع سلاح هسته ای و امنیت اروپا در این دیدار با تأکید بر تلاش های اتحادیه اروپا در حفظ برجام، ابراز امیدواری نمود در ماه های آینده با اجرایی شدن ساز و کار مالی اتحادیه اروپا و تبعیت شرکت های اروپایی از آن، بتوان شاهد نتایج ملموسی از این اقدامات باشیم.

وی در ادامه اختلاف نظرهای پیش آمده بین آمریکا و اروپا پس از خروج ترامپ از برجام را ناشی از تمایل اروپا به اتخاذ سیاست چندجانبه گرایی اروپا دانست این در حالیست که آمریکا با یکجانبه گرایی با مجامع بین المللی برخورد کرده و بر خلاف آنها عمل می نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی