بازدید 4814

روحانی: تفکیک وزارتخانه‌ها را ضروری می‌دانم

کد خبر: ۸۵۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 10 December 2018

رییس جمهوری ، مسئولیت برخی از وزارتخانه ها با توجه به ادغام آنها در چند سال گذشته را ' سنگین' ارزیابی کرد و گفت: لایحه تفکیک را طبق قانون به مجلس دادیم ولی نمایندگان به هر دلیل همراهی نکردند. اکنون هم با توجه به شرایط تحریم، تفکیک را ضروری می دانم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست با وزیر معاونین و مدیران وزارت راه و شهرسازی گفت: ما از اواسط دولت یازدهم به این نتیجه رسیدیم برخی از وزارتخانه ها باید به دو وزارتخانه تبدیل می‌شد و لایحه آن را هم به مجلس شورای اسلامی دادیم .یکی از آنها همین وزارتخانه بود که مسکن و شهرسازی از حمل و نقل و وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن جدا شود.

رییس جمهوری اضافه کرد: من الان هم این کار را یک ضرورت می بینم و می دانستم، منتهی طبق قانون اساسی ما ناچار هستیم لایحه را تقدیم مجلس می‌کنیم و نمایندگان مجلس در این دو زمینه- به هر دلیلی که بود- همراهی نکردند.

وی با بیان اینکه این کار به نفع کشور بود، افزود: الان که در شرایط تحریم قرار داریم ، ما به وزارتخانه بسیار مهم و فعال بازرگانی نیاز داریم در حالی که صنعت و معدن را هم در داخل آن آورده ایم و با این وضع ، کار پیش نمی‌رود. وسیله ای که می تواند ده تن بار ببرد اگر 30 تن بار بگذارید حداقل سرعت آن کم می شود واین یک واقعیت است.

روحانی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی هم وزارتخانه‌ای بسیار سنگین است و مسکن و شهرسازی مقوله بسیار مهم هست و بخش حمل و نقل هم دنیای بسیار بزرگی است.

رییس جمهوری ادامه داد: ما در شرایط تحریم نیاز به کار ویژه‌ای در بخش حمل و نقل هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی داریم و کار بسیار سنگین است با توجه به شرایطی که ما داریم بار سنگینی بر دوش وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت معدن و تجارت است که البته هردوشان تازه نفس هستند و این بار را بر دوش گرفتند.

وی یادآورشد: امیدواریم بهتر از شرایط گذشته شاهد خدمات باشیم .می خواهم از وزرای قبلی و تیم قبلی تشکر بکنم و همه آنهایی که در این دو وزارتخانه تلاش کردند به سهم خود کارهای بزرگی را انجام دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل