بازدید 2778

توزیع ۱۲۰نوبت غذای‌گرم در مهدهای مناطق حاشیه‌ای

کد خبر: ۸۵۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 10 December 2018

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از توزیع ۱۲۰ نوبت غذای گرم در مهدهای کودک مناطق حاشیه‌ای و روستا-مهدها خبر داد و گفت: بنا به گفته دفتر تغذیه وزارت بهداشت با انجام این طرح، ۵۰ درصد از مشکل سوء تغذیه کودکان این مناطق کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، محمد نفریه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح توزیع روزانه یک وعده غذای گرم امسال به شکل ۱۰۰ درصدی در تمام روستا-مهدها اجرا شده است، افزود: از دو سال قبل مهدهای حاشیه شهرها که ۱۶۰۰ مرکز هستند نیز به این طرح اضافه شدند و امسال ۷۵ درصد مهدهای حاشیه‌ای نیز تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار گرفتند.

به گفته وی، ۲۳۷ هزار کودک در مهدهای کودک مناطق حاشیه‌ای و روستا-مهدها مشغول به تحصیل هستند و توزیع یک وعده غذای گرم، طرح مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت و درمان و سازمان بهزیستی برای بهبود وضعیت تغذیه‌ای این کودکان است.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه وزارت بهداشت مسئولیت تن‌سنجی کودکان را، قبل و بعد از طرح بر عهده دارد، اظهار کرد: این وزارت‌خانه همچنین مناطق محروم را که در معرض خطر سوء تغذیه هستند، به سازمان بهزیستی معرفی می‌کند تا تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار بگیرند. به عبارت دیگر پایش و ارزیابی این طرح بر عهده وزارت بهداشت است. همچنین وزارت رفاه نیز بخشی از هزینه‌ها را پرداخت می‌کند اما تامین کننده اصلی منابع مالی این طرح سازمان بهزیستی است.

نفریه با بیان اینکه این طرح در قالب مدت زمان ۱۲۰ روزه - از ۱۵ مهر تا پایان سال تحصیلی- اجرا می‌شود گفت: با ارزیابی و تن سنجی ابتدایی و انتهایی این طرح میزان موفقیت آن هرساله ارزیابی می‌شود و بنا به گفته دفتر تغذیه وزارت بهداشت با انجام این طرح ۵۰ درصد از مشکل سوء تغذیه این کودکان کاهش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان