بازدید 19553
قلعه نویی و برانکو بدون شکست ماندند؛

سپاهان 1 - پرسپولیس 1 / تساوی مهیج و باکیفیت غول‌های لیگ، دو گل و دو اخراجی داشت / پنالتی دقیقه89 علیپور، گل استثنایی پورقاز را خنثی کرد

حساس ترین مصاف دور رفت بازی های لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه مملو از تماشاگر نقش جهان اصفهان، عصر امروز با قضاوت فغانی برگزار شد و دو تیم مدعی و بدون باخت لیگ با نمایشی جنگنده و تماشاگرپسند، به تساوی رضایت دادند. گل اول را زردها روی شوت استثنایی پورقاز به ثمر رساندند؛ اما پرسپولیس یک دقیقه قبل از پایان وقت قانونی مسابقه، با پنالتی نتیجه را به تساوی کشید. شاگردان برانکو به رغم نیمکت خالی، بازی تهاجمی به نمایش گذاشتند. با این تساوی سپاهان 30 امتیازی و صدرنشین شد و پرسپولیس با 28 سوم باقی ماند.
کد خبر: ۸۵۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ 09 December 2018

حساس ترین بازی نیم فصل نخست لیگ هجدهم فوتبال ایران بین پرسپولیس و سپاهان دو تیم بدون شکست رقابت ها با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ حساس ترین مصاف دور رفت بازی های لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه مملو از تماشاگر نقش جهان اصفهان، عصر امروز با قضاوت فغانی برگزار شد و دو تیم مدعی و بدون باخت لیگ با نمایشی جنگنده و تماشاگرپسند، به تساوی رضایت دادند. گل اول را زردها روی شوت استثنایی پورقاز به ثمر رساندند اما پرسپولیس یک دقیقه قبل از پایان وقت قانونی مسابقه، با پنالتی نتیجه را به تساوی کشید. شاگردان برانکو به رغم نیمکت خالی، بازی تهاجمی به نمایش گذاشتند.

قضاوت این بازی برعهده علیرضا فغانی بهترین داور آسیا و یکی از بهترین های جام جهانی بود. وی کمال کامیابی‌نیا و کی‌روش استنلی را در دقیقه 2+90 مستقیما اخراج کرد. سیاوش یزدانی هم از سپاهان کارت زرد گرفت. با این تساوی سپاهان با 30 امتیاز به صدر جدول صعود کرد و پرسپولیس هم با 28 امتیاز همچنان در رده سوم جدول ماند.

این دیدار با توجه به جذابیت های همیشگی بین دو رقیب تهرانی و اصفهانی که بیشترین قهرمانی را در لیگ برتر دارند، با استقبال بی نظیر هواداران اصفهانی همراه شد؛ اما سپاهان که دارای بهترین خط حمله لیگ و پرسپولیس که با تمام مشکلات صاحب بهترین خط دفاع مسابقات بود، نتوانستند برد تیمشان را رقم بزنند.

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، بشار رسن، امید عالیشاه، علی علیپور و گادوین منشا

سرمربی: برانکو

ترکیب سپاهان

پیام نیازمند- سعید آقایی، عزت پورقاز، سیاوش یزدانی، محمد ایران پوریان، حامد بحیرایی، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان، سجاد شهباززاده، مهرداد محمدی و استنلی کی روش.

سرمربی: قلعه نویی

لحظات حساس

دقیقه 5+90: اعلام خطای پشت محوطه جریمه روی کیانی، ضربه ایستگاهی در موقعیت عالی نصیب سپاهان کرد اما شوت مستقیم بختیار رحمانی به پای نوراللهی خورد و تبدیل به گل نشد.

گل پرسپولیس ـ دقیقه 89: با فشار بی امان پرسپولیس، قرمزها روی ارسال کرنر و لمس توپ توسط پورقاز، صاحب پنالتی شدند که علیپور توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

دقیقه 86: نزدیک بود پورقاز گلزن سپاهان به اشتباه دروازه خودی را باز کند که دفع توپ او یک کرنر برای پرسپولیس به همراه داشت.

دقیقه 84: شوت کم ضرب نوراللهی را نیازمند نتوانستند دفع کند تا توپ مقابل پای علیپور و منشا بیفتد ولی هر دو مهاجم پرسپولیس نتوانستند گلزنی کنند تا در ادامه یزدانی منجی دروازه سپاهان شود و دروازه این تیم بسته بماند.

دقیقه 77: ارسال دقیق شهباززاده و ضربه سر زیبای کی روش استنلی تبدیل به گل شد ولی منصوری، کمک داور دوم مسابقه گل را آفساید اعلام کرد.

دقیقه 73: در ضد حمله سریع سپاهانی ها با پاس کومان و فرار انصاری تا پشت محوطه رفتند و پاس عرضی او به شهباززاده با تکل بموقع سیامک نعمتی مانع از گلزنی سپاهان شد.

گل سپاهان-دقیقه75: بعد از دفع ناقص بیرانوند روی یک ارسال بلند و پاس رو به عقب کی روش استنلی، توپ روی پای پورقاز نشست و شوت مهلک و سنگین او به جایی رفت که گرفتنش برای بیرانوند محال بود.

دقیقه 64: ریباند کرنر به پشت محوطه جریمه را نعمتی با شوت روی پا زد که توپ در راه دروازه سپاهان به صورت کیانی برخورد کرد و برگشت داده شد.

دقیقه 62: شوت روی پای چپ پرقدرت نوراللهی از پشت محوطه جریمه به صورت شفیعی برخورد کرد و به اوت کناری رفت.

دقیقه 61: ارسال کومان از روی کرنر به تیر اول دروازه پرسپولیس با ضربه سر کی‌روش استنلی راهی اوت شد.

دقیقه 58: عالیشاه پشت محوطه در موقعیت شوت‌زنی در ریباند قرار گرفت اما شوت سرضرب این بازیکن در نهایت با تکل پورغاز به کرنر رفت.

دقیقه 49: منشا با جای گذاشتن خالد شفیعی حمله خطرناکی ایجاد کرد که پاس در عرض او را ایران‌پوریان قبل از رسیدن توپ به عالیشاه به کرنر زد.

دقیقه 48: شوت روی پای سید جلال حسینی از پشت محوطه از روی دروازه سپاهان راهی اوت شد.

دقیقه 40: فرار علیپور و خطای یزدانی درست چسبیده به محوطه ضربه ایده آلی را نصیب منشا کرد اما ایستگاهی محکم او به دفاع زردها اصابت کرد و بعد از دو ضربه پیاپی دیگر قرمزهای تهرانی ، دفع شد.

دقیقه 25: بازیکنان پرسپولیس روی دروازه سپاهان ضد حمله زدند اما منشا قدر این توپ را ندانست و ضربه بی دقتی زد که از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 17: سانتر خطرناک عالیشاه از روی ضربه ایستگاهی نزدیک بود تبدیل به گل شود که توپ بعد از برخورد به پای نیازمند به کرنر رفت.

دقیقه 5: پرتاب اوت بلند از سمت چپ زمین نزدیک بود موقعیت خطرناکی برای سپاهان ترتیب دهد که در نهایت یک کرنر به سود طلایی پوشان به دست آمد.

با تساوی این مسابقه عقب افتاده، تیم پدیده مشهد صدرنشین بازی ها خوشحال شد؛ هر چند شاگردان امیر قلعه‌‌نویی در هفته پایانی لیگ باید به مصاف استقلال خوزستان بروند و با پیروزی احتمالی در هفته پایانی نیم فصل به عنوان صدرنشین راهی تعطیلات خواهند شد.

تقابل تیم‌های قلعه‌نویی و برانکو همیشه دیدنی بوده و مرد کروات در بیشتر مواقع برنده این جدال بوده است؛ اما این بار شرایط متفاوت بود و سپاهان پس از چند سال ناکامی خودش را به جمع مدعیان قهرمانی رسانده بود و یک حریف سرسخت برای نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا بود. سپاهان در 4 بازی اخیر خانگی خود به تیمی امتیاز نداده بود و پرسپولیس هم تا اینجای رقابت‌ها فقط دو برد خارج خانه در کارنامه خود داشت که مقابل پدیده و ماشین‌سازی بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۷
کدوم فینال!!!کدومشون سر صدر نشینی نیم فصل داره مبارزه میکنه!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
بازی تموم شد نفهمیدی ! بیدار شو صبحه!!
غول ؟؟ پس پولیس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سپاهان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخعععععععععععععععععععععععععععععع
دمت گرم خیلی خندیدیم
یاشاسین سپاهان
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
سپاهان تراکتور دو اقتدار ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
به همه چیز و همه کس متوسل میشید از بدبختی ولی پرسپولیس همیشه قهرمانه.تراکتور! در حسرت قهرمانی
سیروان
| Germany |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
یک تیم که با رانت و حمایت داوری میاد بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
تیم بارانت وحمایت شرف داره به تیمی که پرچم یه کشوردیگه رابرای کوبیدن حریف به اهتزازدرمیاره !!!
داور داره به بازیکنان دو تیم کارت قرمز میده ، صدا و سیمای 9 دوربینه اصفهان ، بازی رو داره از کره ماه نشون میده ، جمع کنید بساط شات تصویری از بالای جو کره زمین رو
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
تو فضا بودی
اینها غولند. بقیه چی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
17 دوره این دوتا 9 بار قهرمان شدند خب غولند
بازهم داوری با اشتباه احتمالا عمدی ۲امتیاز از سپاهان گرفت و۱امتیاز به حساب پرسپولیس ریخت.پنالتی مسخره
پاسخ ها
سیروان
| Germany |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
داوری و رانت در اختیار پرسپولیسه.. بیخود نیست که منفور داره میشه و شهری میرن با فحش و سنگ ازشون استقبال میشه و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اب روبریز اونجاکه میسوزه !!! بالابری پایین بیای پریپولیس با ۵۰ میلیون هوادارباتعصب محبوبترین تیم فوتبال ایران و اسیاست بقیه هم به گردش نمیرسند
ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا استقلال قهرمان شود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
پیدا کنید پرتقال فروش را!!!!!!!!
اقای فغانی بازی را برای پرسپولیس دراورد.
روی مدافع سپاهان خطا شد داور به اشتباه می اید هند میگیره.
فوتبال با این مدل داوری ها برای تیم های پایتخت به هیچ جا نخواهد رسید.
این کمکهای داوری به پرسپولیس تا کی ؟
بازی با تراکتورسازی هم که باز اشتباه داوری گل صحیح تراکتورسازان را افساید اعلام کرد.
پرسپولیس در بازی های مهم لیگ از داوری خیالش راحته و واقعا جای تاسف داره .
حیف تماشاگران اصفهانی که قربانی اشتباه داوری شدند.
کیروش استنلی را کارتهای بی مورد داد و اخراج کرد.
اگر اینا غولند کاشیما جیه نویسنده
پاسخ ها
پرسپولیسی
| United States of America |
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اینقده کاشیما بگین آخه دوزاریا برین گردوبازی -تیم شما چن تاتیمه اسیایروزده ومقامشوبگو-عرضه میخادکه ننننندددداااارررررییییین
گل زیبای سپاهان با اشتباه داوری تیکه تیکه شد.
همه اشتباهات داوری مال تیم شهرستانی ها.
داور خوب بازی رو برای پرسپولیس در آورد....
بازی خوبی بود ولی لکه سیاهش باز هم داوری های سفارش شده و شرم آور بود حالا برای هر تیمی و در هر بازی مه باشه لیگ رو فرمایشی میکنه و به فوتبال ملی صدمه میزنه و باعث از بین رفتن انگیزه ها و سرمایه گذاری ها میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
میدونی در مورد کدوم داور صحبت میکنی
بهترین گروه داوری دنیا
باز داوری به داد پرسپولیس رسید
واقعا اشتباهات داوری جزیی از اصول داوران برای دو تیم‌پایتخت شده.
باز هم طبق معمول چند سال اخیر لطف داوری شامل حال پرسپولیس شد و حتی سپاهان دیگر تیم فدراسیون نیز از این نوضوع بی نصیب نماند.
بدتر از ستون نویس ورزشی تابناک من ندیدم،یه طرفه
پاسخ ها
سیروان
| Germany |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
تابلوئه که این ستونونویس پرسپولیسی
جالبه که چیزی در رابطه با پنالتی پرسپولیس در اخبار تابناک نیست!
و جالب اینکه این سایت همیشه اگر داوری بر علیه پرسپولیس بوده، اون رو به کاملا روشن و عیان در اخبارش درج کرده!
و جحالبتر اینکه چرا این مملکت اینجوره؟! این رو باید از مقالات و روشنگری ها و روشنفکری های سایت تابناک بپرسید! دوای درد این مملکت و این جامعه رو تابناک می دونه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
حالا صبر کنید برنامه 90 را ببینید یک تحلیل ارائه می دهد که چهار تا پنالتی باید به نفع پرسپولیس گرفته می شده گرفته نشد و برای این پنالتی نیز با بیان انواع دلایل و خط کش و فرمول ثابت می کند که پنالتی درست بوده
اصلا به پرچم ژاپن و فحاشی پرسپولیس اشاره نکردی اها فقط با تراکتوریها مشگل داری
پرسپولیس سروراستقلال سپاهان وتراکتور هست (:
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
سرور رو جدول و سابقه مشخص می کنه نه حسرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
دمت گرم
اگه اتفاقات داوری به ضرر پرذسپولیس می بود، تیتر تابناک چی بود؟!

اگه اتفاقات داوری یه جایی به سود استقلال باشه، تیتر تابناک چیه؟!
لطفا برای این کشور نسخه ننویسید و ادای آدم های با دانش و خردمند رو در نیارید!
پاسخ ها
شایان
| Germany |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
تابناک وقتی تو فوتبال اینجوری یه طرفه و طرفدار ایم سوگولی و رانتخوار پایتخت یعنی پرسپولیسه! تو بقیه چیزا چیجوریه پس؟
باز پنالتی دقیقه نودی برای پرسپولیس و فرار از شکست. جمع کنید این جنکولک بازیهاتونو چرا شما این قدر حقیر هستین
واقعا اگه داور پنالتی صددرصد اشتباه را برای پرسپولیس نمیگرفت عالی میشد،اس اس سپاهان،تراکتور،کاشیما
بازی زیبائی بود و سپاهان خوب درخشید
داور باز هم به داد تیم مظلوم رسید
فغانی بدلیل اشتباه تاثیرگذار شاید در انتهای فصل جابه جایی قهرمان لیگ و گرفتن ۲امتیاز از سپاهان باید حداقل۳جلسه از داوری لیگ محروم و جریمه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
لیاقت شما داوران در سطح خودتان را می خواهید نه فغانی که جهانی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
سه جلسه چه سودی برای سپاهان دارد داور غش کرده به این می گویند
پنالتی پرسپولیس درست نبود و داور در حق سپاهانی ها ظلم کرد ، چرا که در آن صحنه پرسپولیسی ها خطا کردند . بنظرم نتیجه باید این میشد چون تیم تهرانی نور چشمی است ، متاسفانه .
چرا این همه پول بیت المال را میدن به پرسپولیس؟ سپاهان چه جوری با این‌همه پول مقابله کنه؟!
دستشون خالیه!!!!!!!!! میخاستن تقلب نکنن !!!!!!!!
درکش براتون سخته
حال سر همه تیم ها رو ببرید تا تیم نور چشمیتون نبازه ادمین نچاپی باید جواب بدی دنیا صاحب داره مرد باش ادمین
وای بر کسانی را که حق تیم های شهرستانی را با تصمیم اشتباه و عمدی هدر می دهند این پرسپولیس لیاقتش در ته جدوله این همه امتیاز را به لطف ناداوری کسب کرده اینو همه مردم ایران حتی بچه ابتدایی هم می دونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
حرفت اساس ندارد
کم کم باید یا لیگ تعطیل شود یا داوران خارجی بیاوریم
سپاهان و هواداران 1 / پرسپولیس و داوران 1
ای کاش هر چه زودتر در هر شهر فوتبال دوستان طرفدار تیم خودشون باشند و نه تیمهای نور چشمی پایتخت
اصفهان فقط سپاهان
یک دلیل که تمام شهرهای کشور به غیر از تهران از پرسپولیس و استقلال بدشون میاد همین ناداوریها به نفع این دو تیم هستش، اما نقطه ضعف قلعه نوعی هم طی ده سال گذشته اینه که در بازیهای حساس بشدت محتاط میشه و بازی همیشگی را به نمایش نمیگذاره و متأسفانه استرس خودش را به تیم هم منتقل میکنه مخصوصاً در بازیهای آسیایی، اگه بتونه این نقطه ظعفش را برطرف کنه، بهترین مربی ایران و آسیا خواهد شد
استاد دانشگاه پرسپولیس داور بازی سپاهان و پرسپولیس تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
اشتباهات مهم و پیاپی بسود پرسپولیس در دیدار با تراکتور و ماشین سازی و سپاهان واقعا مشکوک است
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
حساب کنید اگر لطف داوران نبود ، ترکتور سازی گل درستش حساب میشد، ماشین سازی مساوی و سپاهان میبرد که قطعا اینچنین میشد ، حالا سپاهان 32 امتیاز ، پدیده 30 و تراکتور 28 و پرسپولیس 24 امیتاز و بعد از استقلال پنجم جدول بود
حرکت منشا و فشار ان در حد خطا نبود که داور خطا بگیرد وچون فغانی در سطح جهانی قضاوت می کند آنرا خطا نگرفت ولی دیدید اکثر کارشناسان داخلی چون در سطح آسیا هستند گفتند خطاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اکثر کارشناسان و فردوسی پور از ترس برخورد هوادارن پرسپلیس یا برای کسب محبوبیت طرف پرسپلیس را می گیرند
۱- هم شاهین که ریشه پرس پولیسه وهم پرسپولیس در طول تاریخ فوتبال ایران معروف به تیم مردمی وبازیکنانش با عشق به مردم ودکتر اکرامی مردانه بادست خالی مبارزه کرده نه مانند بعضیها از رانت استفاده میکردند حتی شاهین منحل شدونه مانند دیگری از جیب صنایع بدون اجازه صاحبان که مردم هستند استفاده میکند ای کاش باشگاها به درستی حرفه ای میشدند واز دست دولت نجات پیدا میکردند تا معلوم شود کدام باشکاه بیشتر از کمکهای مردمی بهره مند میشد و کدام محبوب تر است اگر جناب فغانی عادل نبود دنیا محترمش نمیداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
نکشیمون تیم مردمی...شما طرفداران این تیم حرف مفت زدن رو خوب بلدید...
لیگ دیگه خیلی کثیف شده .
بنظرم اقای فغانی در ایران قضاوت نکنند چون سطح ایشان در حد فوتبال درجه یک اروپا هستند و قضاوت در ایران جفا به ایشان است
ابر و با و مه و خورشید و فلک در کارند
تا تو جامی به کف آری و حالش ببری
#فوتبال_کثیف
#قهرمانی_جعلی
با چوب وسنگ .ترقه نمشه قهرمان شد ولی با سیاست چند سال قبل با گزاصفهان که داخل ان سکه باشد میشه
سپاهان در کل بازی جلوي تماشاگرانش تحت فشار بود و پرسپولیس بود که مدام حمله میکرد گلی هم که پورقاز زد شانسی بود و تا آخر عمر چنین گلی نخواهد زد قطعا نتیجه اگر عادلانه میبود پرسپولیس برنده بود،در ضمن پرسپولیس توی آسیا فینال رفت هم داوران طرفدارش بودن؟ اگر سپاهان، استقلال و تراکتور زد پرسپولیس شدن بخاطر این هست که با بزرگ بودن و اقتدار و قهرمانی مجددش مشکل دارن و گرنه کسی با تیم معمولی مشکلی نداره،
تمام مطالبی که ذکر شده در نقد پنالتی گرفته شده برای پرسپولیس بود ولی دو نکته را نباید فراموش کرد: قبل از گل سپاهان استنلی کیروش خطای واضح و آشکار روی سید جلال مرتکب شد و محکم با دست به صورت وی کوبید که منجر به زمین افتادن سید جلال شد. دوم اینکه درسته که قبل از هند کیروش منشا با مدافع سپاهان درگیر شد ولی توپی که بعد از اون صحنه دفع شد به بازیکنان پرسپولیس نرسید که داور خطا رو نگرفته باشه توپ به کیروش رسید که با دست توپ رو دفع کرد ضمن اینکه در بسیاری از صحنه ها داور می تونست برای پرسپولیس سوت بزنه که نزد، خوشبختانه یا متاسفانه تکرار نتایج خوب پرسپولیس رو عده ای تاب دیدن ندارند. زنده باد پرسپولیس و رنگ سرخ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار