بازدید 2266

مامور آمریکایی‌ها برای اثرگذاری بر تصمیمات اوپک چه کسی بود؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کشور عمان در راستای خواسته‌های هیئت ایرانی همکاری مطلوبی داشت اما نماینده عراق با اتخاذ رویه‌ای محافظه کارانه یکی به نعل و‌ یکی به میخ می‌زد.
کد خبر: ۸۵۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 09 December 2018

سلام امینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اجلاس اخیر اوپک، اظهار داشت: در نشست اعضای اوپک در وین مقرر شد، اوپک یک میلیون و دویست هزار بشکه کاهش تولید داشته باشد اما ایران و ونزوئلا از کاهش تولید معاف شدند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که در سفر وزیر نفت به وین در ترکیب هیئت همراه قرار داشت با اشاره به نشست اعضای اوپک، بیان کرد: پس از آیین افتتاحیه اجلاس اوپک، جلسات رسمی سازمان اوپک در مقر این سازمان در وین آغاز شد و کشورهای عضو مذاکرات را پیگیری کردند، در این جلسات تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست مهندس زنگنه با اقتدار دیپلماتیک خویش از حقوق مردم شریف ایران به شایستگی دفاع کرد.

مامور آمریکایی‌ها برای اثرگذاری بر تصمیمات اوپک چه کسی بود؟

وی افزود: طی این جلسات محرز گردید که فردی به نام برایان از سوی آمریکا به منطقه ماموریت یافته بود تا در نتایج و خروجی‌های تصمیم‌گیری‌های اوپک اثر بگذارد.

امینی ادامه داد: کشورهای امارات و عربستان تحت تاثیر فشارهای پنهان و پیدای آمریکا مترصد کاهش سهمیه نفتی ایران بودند که با واکنش قاطع وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران مواجه شدند تاجایی که مهندس زنگنه در نظر داشت در صورت عدم تحقق مطالبات جمهوری اسلامی ایران از اوپک، این اجلاس را ترک کند.

عمان در اجلاس اوپک همراه ایران بود و عراق محافظه کارانه عمل می‌کرد

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور عمان در راستای خواسته‌های هیئت ایرانی همکاری مطلوبی داشت اما نماینده عراق با اتخاذ رویه‌ای محافظه کارانه یکی به نعل و‌ یکی به میخ می‌زد.

امینی اظهار داشت: در این مذاکرات فشرده هیئت دیپلماتیک ایرانی همچنان بر حفظ تولید سه میلیون و هشتصد هزار بشکه‌ای اصرار داشت که در نهایت طرف‌های مقابل در این راستا متقاعد شدند که اعضای اوپک یک میلیون و دویست هزار بشکه کاهش تولید داشته باشد، به نحوی که اعضای رسمی هشتصد هزار بشکه کاهش تولید و ایران و ونزوئلا از کاهش تولید معاف باشند.

مواجهه وزیر نفت با اعضای اوپک قابل تحسین است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه بنده به عینه شاهد آن بودم جسارت، اعتماد به نفس و اقتدار دیپلماتیک مهندس زنگنه در دفاع از حقوق مردم ایران بود که این مواجهه وزیر نفت با اعضای اوپک قابل تحسین است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به یُمن تلاش‌ها و موضع گیری‌های تخصصی و دیپلماتیک وزیر نفت، جمهوری اسلامی ایران در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده موفق شد و در این اجلاس مطالبات ایران به ثمر نشست که اینجانب این پیروزی دیپلماتیک نفتی را به ملت شریف ایران تبریک می‌گویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار