بازدید 8336
نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

لزوم افزایش قیمت خودروهای داخلی

کد خبر: ۸۵۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸ 08 December 2018

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص افزایش قیمت خودرو گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس به هیچ عنوان مخالف افزایش قیمت خودرو نیست چرا که با توجه به شرایط موجود افزایش قیمت محصولات داخلی امری مسلم و موضوع منطقی است.


به گزارش تابناک عبدالله رضیان با بیان مطلب فوق افزود: نرخ مواد اولیه تولید خودرو چون فولاد، آلمینیوم، چدن، مواد پتروشیمی و ... از اول سال تاکنون افزایش چند برابری یافته و از آنجایی که باید تولید محصول برای تولید کننده صرفه اقتصادی داشته باشد لذا در حوزه قیمت خودروهای تولیدی هم باید افزایش قیمت داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در این خصوص البته باید موضوع به صورت کارشناسی بررسی و تمامی قیمت ها آنالیز شود چرا که میزان افزایش قیمت خودروها بسیار مهم است. در این موضوع حساس باید هم مصلحت تولید کننده در نظر گرفته شود و هم مصلحت مصرف کننده تامین شود و بر همین اساس میزان نرخ افزایش قیمت باید به صورت دقیق و کارشناسی مشخص و سپس اعلام شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در صنعت خودرو بخش های مختلفی چون قطعه سازان و ارائه دهندگان خدمات پس از فروش و ... هستند و ظرفیت بالای اشتغال در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است لذا حساسیت های ویژه ای هم وجود دارد و بر همین اساس باید با نگاه به همه جوانب در خصوص آن تصمیم گیری شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه قیمت خودروها در بازار اختلاف بسیار زیادی با قیمت مصوب کارخانه دارد که این سود به جیب دلالان می رود و باید این موضوع با حمایت وزارت صمت و خود خودروسازان مدیریت شود و التهاب بازار گرفته شود.

رضیان بیان داشت: در این برهه دولت می تواند با ایجاد بسته های حمایتی به کمک خودروسازان بیاید البته این کمک باید همراه با تاکید بر روی افزایش کیفیت خودروهای تولیدی در زمانی معین باشد تا خودروسازان ضمن عبور از این برهه سخت به نیاز مصرف کنندگان که افزایش کیفی محصولات هم است پاسخ دهند.

وی افزود: در این زمان باید میزان تیراژ تولید و همچنین سود دریافتی کاملا شفاف شود تا مردم از شرایط به صورت کامل مطلع شوند و قطعا کمیسیون صنایع مجلس هم با نگاه به منفعت مردم و مصرف کننده بتواند از این صنعت حمایت های لازم را داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۷
قیمت کاذب را خودتون در بازار ایجاد کردید.
کدوم دلال بازار آشفته رو خودشون بوجود آوردن نمایندگی های مجاز خرید های سبدی چند صد تایی خودرو انجام دادن بدون دردسر خودروشون رو گرفتن با سود بالا فروختن یکی نیست تو این مملکت جلوی دزدی آشکار رو بگیره ؟
یکم بفکر مردم باشید..خودو هرجی دوس دارید گران کنید ولی گمرکات آزاد کنید تعرفه ها هم بردارید تا مردم خودشون انتخاب کنن..
کیفیت چطور؟لازم نیست بالا بره جناب اقا
فقرا برین بمیرین خلاص
متاسفانه باز خودرو ساز ان بازار را ملتهب وبه سود کلان.. نه به خرید خودرو وپس گرفتن پولها
آقای رضیان رفع التهاب بازار با افزایش قیمت خودرو است یا با کوتاه کردن دست دلالان؟
این نمایندهءمجلس گویی از وضع هموطنانش و وضع خودرو ها هیچ اطلاعی ندارد . ! البته حق هم دارد ....
آخه گناه ما چیه ؟؟؟ 6ماهه داروندارمونو دادیم ایران خودرو به جای اینکه ماشینو به ما تحویل بده میده دست دلالهای نمایندگیش
چرا ملت باید مجبور به خرید از اینها باشه؟
واردات آزاد بشه هر کاری خواستن بکنن پارسو بکنن 200 میلیون
آقای نماینده، اختلاف قیمت بخاطر اینه که خودروسازا هیچ ماشینی توو بازار نمیدن. اگه ماشین بدن توو بازار، قیمتا خودبخود کم میشه.
بجای این کارها تعرفه های خودروهای خارجی رو پایین بیاورند گناه ملت چیست که نتوان از خودروهای با کیفیت خارجی استفاده نمایند.
باشه ! پس سونامی افزایش قیمتها رو با خودرو کلید زدید !
با توجه به اینکه قیمت خودروهای داخلی حدود 3 برابر نسبت به پارسال در نظر گرفته شده . پس افزایش قیمتها تا 4 برابر منطقی است.
دولت میتونه روی متریال مصرف شده در قطعات خودرو سوپسید بگذاره و جلوی این التهاب بزرگ رو بگیره. و فکر نمیکنم جلوگیری از گرونتر شدن اجناس نقض برجام به مار بیاد !
اقا مثل همه دنیا واردات خودرو را ازاد و با تعرفه ۳ درصد بگذارید اون وقت خود رو ساز داخلی هم رقابت کند و هر قیمتی که دلش خواست بفروشه
این دفعه امکان فاینانس و ریختن وام های کم بهره خارجی در بانک های داخلی بعنوان تنها شانس بقای خودرو سازی در دسترس نیست.
کارخودروساز و خودروی ایرانی یقینا تمام هست. سال آینده با امواج بیکاری روبرو خواهیم شد.
نماینده مردم رو نگاه کن
به کی ما دل بستیم
انگار هیچ کس دلسوز اسایش مردم کم درامد و ضعیف نبوده و نیست و همه پشتیبان ثروتمندان هستند .خدا کریمه
از هزینه ها و پاداشهای میلیونی مدیرانش بکاهند نه اینکه جیب ملت بدبخت رو خالی کنند
فقط خودروساز و خودروساز پس حقوق بگیر بیچاره چی از 10ماه گذشته سه بار افزایش دادن خودروسازا قیمتاشونو بسته دیگه
قطعا باید حتما مطمئنا شاید بایستی ...
دلال و خودروساز یکی هستند خودرو ساز عمدا" خودرو تولید نمی کند از آنطرف هم به عواملش می گوید که نرخ کاذب ایجاد کند
لزوم افزایش حقوق کارگران نه فقط خودرو
اره همین کا ررا بکنید .....چون ان قدر قیمت بالا می ره که خودتان تولید میکنید .خودتان میخرید .دوباره برمیگردانید کارخانه ...این چرخه ادامه دارد برای سرگرمی
مسئول عزیز چی توایران اصولی نیست ؟البته یک چیز غیر اصولی است انهم اضافه شدن حقوق حقه وقانونی کارمند وکارگر قراردادی ؟/...!
قبول دارم که قیمت پراید خیلی بالاتر از 40 میلیون هست و واقعا خودروسازان الان ضرر می دن بنظرم پراید 80 میلیونی منطقی تر هست!!!! مگه پراید چیش از این ماشینای کره ای و ژاپنی کمتره هان؟؟؟ تازه احتمالا کره ای ها کلی از آپشن های پراید خودمونو کپی کردن و بنام خودشون رو ماشینای بی کیفیت کیا می زنن.....
اینان که سنگ خودرو ساز را به سینه میزنند
کمی هم به فکر درآمد توده مردم باشند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس