بازدید 9529
۸
نگاهی به آمار‌ها نشان می‌دهد:

باز هم آمار شرکت کنندکان در کنکور دکترا کاهش یافت!

عددی بسیار بزرگ که البته در قیاس با سال گذشته و سال‌های قبل از آن، کمی کوچک‌تر شده است. این را آمار‌هایی نشان می‌دهند که سال‌های گذشته در این خصوص به ثبت رسیده‌اند و حکایت از آن دارند که تعداد متقاضیان دکترا در سال ۹۸ به نسبت سال گذشته بیش از ۱۶ هزار تن کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۵۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 08 December 2018
ثبت نام کنکور دکترای ۹۸ در حالی پایان یافت که نیم نگاهی به آمار حکایت از کاهش آمار متقاضیان دارد؛ روندی چندساله و قابل تامل.

به گزارش «تابناک»، با پایان یافتن روز پنج شنبه، ۱۵ آذرماه که آخرین مهلت ثبت نام آزمون دکترای سال ۱۳۹۸ تعیین شده بود، آمار نهایی شرکت کنندگان در این آزمون مشخص شد.

آن گونه که دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور خبر می‌دهد، برای شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال آتی، ۱۹۳ هزار و ۶۷۱ نفر ثبت نام کرده‌اند. آماری که به گفته این مقام مسئول نیازمند پایش نهایی است و نتیجه نهایی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

عددی بسیار بزرگ که البته در قیاس با سال گذشته و سال‌های قبل از آن، کمی کوچک‌تر شده است. این را آمار‌هایی نشان می‌دهند که سال‌های گذشته در این خصوص به ثبت رسیده‌اند و حکایت از آن دارند که تعداد متقاضیان دکترا در سال ۹۸ به نسبت سال گذشته بیش از ۱۶ هزار تن کاهش یافته است.

آماری جالب توجه که بررسی آن در سنوات گذشته حکایت از تداوم آن در چند سال اخیر دارد. به این صورت که سال گذشته ۲۰۹ هزار و ۸۶۷ تن برای آزمون دکترا ثبت کرده بودند که این آمار به نسبت سال قبل از آن یعنی سال ۹۶، کاهش ۲۶ هزار نفری نشان می‌داد، در سال قبل از آن یعنی ۹۵، ۷۶ هزار نفر بیشتر بود، در سال ۹۴ به نسبت ۹۵، ۳۲ هزار نفر بیشتر بود و این قیاس در سال قبل از آن حکایت از کاهش ۵ هزار نفری داشت.

کاهشی هر ساله که از ابتدای شکل گیری آزمون دکترا به چشم می‌خورد و حکایت از افزایش شانس قبولی داوطلبان دارد. این در حالی است که شمار پذیرفته شدگان دکترا نیز در این سال‌ها افزایش یافته که آن هم به معنای افزایش شانس قبولی متقاضیان است.

بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت آزمون ورودی نیمه متمرکز دکتری ۹۸ در حالی در روز جمعه ۳ اسفند ماه در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار می‌شود که متقاضیان با شانس قبولی بالاتر از همیشه در جلسه کنکور حضور پیدا می‌کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
نتیجه دیگه اینکه نخبه ها یا دارن فرار می کنن یا فهمیدن با علم تو این مملکت به جایی راه نمیرسن!
علتش اینه که دکترا خوندن تو این مملکت یعنی بیکار بودن تا سن 32 تا 35 سالگی بعدش هم که دیگه خبری نیست
یعنی الان به این نتیجه رسیدید که دکترا گرفتن آسون شده دیگه؟ کجای دنیا برای دکترا کنکور برگزار میشه؟ کجای دنیا دکترا این طور به مسخره گرفته شده؟ و کجای دنیا 100 هزار دکترا بی کار می چرخن؟
دانشگاه بی درودروازه آزاد گتره ای دکنرا میده .آخه خرج بعضی ها خبلی بالا رفته.
رقابت برای بدست آوردن هیچ.
بقیه دکتر را از ازاد و... می گیرند
وقتی کار نیست و حقوق هیئت علمی با توجه به تورم افسار گسیخته و واقعیتهای جامعه خیلی پائینه، چرا باید یک جوان 6-7 سال از بهترین سالهای عمر و فرصتهاشو با درگیر شدن در یک دوره ریاضت و سختی بی حاصل از بین ببره. من خودم دکترای شریف هستم اما بخاطر حقوق ناچیز مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، به کاری غیر از تخصصم مشغول هستم. قابل توجه وزیر علوم و سایر مسوولین.
من چند سال ارشدم را تموم کردم دو تا مقاله ی علمی و پژوهشی دارم ۳۲ سالمه بیکارم چند بار هم استخدامی شرکت کردم با این قانون بومی سازی شهرم برنمیداره در حالی که درصدهای خوبی دارم چه انگیزه ای هست دکترا بدم اون ها که دکترا ادامه می دهند یا کار دارند که میخوان ترفیع بگیرند یا از رو بیکاری و وقت تلف کنی دانشگاه های آزاد مملکت و نابود کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار