بازدید 11135
حسن نوروزی عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «تابناک»؛

بسیاری از مدیران ما حال نماز خواندن هم ندارند/ امر رهبری مطاع است/ پر کردن جای مدیران با نورچشمی‌ها درست نیست

بسیاری از مدیران ما الان حال نماز خواندن هم ندارند و یک صندلی گذاشته اند و روی آن صندلی نماز می خوانند و بعد از ناهار باید حتما استراحت کنند. به نظر من، باید مدیران پیر به سمت شورای شهر و مجلس بروند و قانون گذاری کنند و طرح و لایحه ارائه دهند و به عبارت دیگر، فکر و تجارب چندین ساله خود را در بخش خصوصی و یا بحث های کلان مدیریتی ارائه دهند و راه را برای نیروهای جوان در دولت باز کنند.
کد خبر: ۸۵۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 09 December 2018

بسیاری از مدیران ما الان حال نماز خواندن هم ندارند/ امر رهبری مطاع است/ پر کردن جای مدیران با نورچشمی‌ها درست نیستروز سه‌شنبه، سیزدهم آذر، رهبر انقلاب توضیحات و توصیه‌هایی را در مورد قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مطرح کردند و خواهان اصلاح این قانون توسط نمایندگان مجلس شدند.

به گزارش «تابناک»؛ رهبری در آغاز «درس خارج فقه» در عین تأکید بر لزوم اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، در مورد برخی خلأهای این قانون و درخواست‌های برخی مسئولان از او برای کسب مجوز ابقای شماری از مدیران بازنشسته سخن گفت.

ایشان اصل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را قانونی بسیار خوب توصیف کردند و فرمودند: این قانون حلقه بسته مدیریتی را باز کرده و راه را برای جوان‌ها می‌گشاید؛ اما عین حال گفتند: منتها اطلاق قانون، اطلاق درستی نیست؛ یعنی اینکه هر بازنشسته‌ای باید به کار گرفته نشود، این اطلاق درست نیست.

اندک زمانی پس از انتشار سخنان رهبری، جواد ابطحی، یکی از طراحان اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس، اعلام کرد: این قانون در راستای منویات رهبر جمهوری اسلامی اصلاح خواهد شد. در جلساتی که به زودی با طراحان این قانون خواهیم داشت، قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را اصلاح خواهیم کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیرانی که می‌بایست از تجربیات‌شان پس از بازنشستگی نیز استفاده شود و مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نیز می‌شوند، نزدیک بیست تن هستند.

حسن نوروزی، عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع در گفت وگو با تابناک، اظهار داشت: قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده، قانون محکم و قوی است و طبق این قانون، افرادی که با مدرک زیر دیپلم استخدام شده اند، باید سی سال و کسانی هم که تحصیلات عالی دارند، 35 سال خدمت کنند.

این نماینده مجلس گفت: بنابراین مجلس بر اساس همین موضوع، به کارگیری بازنشستگان را منع کرده است و باید افرادی که این شرایط را ندارند، راه را برای افراد جوان باز کنند. شما ببینید رئیس جمهور فرانسه چهل سال دارد و رئیس جمهور کانادا، کمتر از چهل سال؛ پس وقتی غربی ها توانسته اند به جوان ها اعتماد کنند و نتیجه بگیرند، ما هم می توانیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر فکر و نیروی جوان به دولت تزریق شود، موفق خواهیم شد. بسیاری از مدیران ما الان حال نماز خواندن هم ندارند و یک صندلی گذاشته اند و روی آن صندلی نماز می خوانند و بعد از ناهار باید حتما استراحت کنند. به نظر من، باید مدیران پیر به سمت شورای شهر و مجلس بروند و قانون گذاری کنند و طرح و لایحه ارائه دهند و به عبارت دیگر، فکر و تجارب چندین ساله خود را در بخش خصوصی و یا بحث های کلان مدیریتی ارائه دهند و راه را برای نیروهای جوان در دولت باز کنند.
اگر رهبری حکم حکومتی کرده و یا اشاره ای به این موضوع دارد، بر سر ما جا دارد و باید فکری به حال آن کنیم؛ اما اگر دستوری نبوده باشد، باید قانون اجرا شود.

این عضو کمیسیون قضایی همچنین یادآور شد: به موجب این قانون، رهبر انقلاب می توانند در مورد نیروهای امنیتی و نظامی و برخی مواقع مهم از اختیارات خود استفاده کند و به برخی مجوز بدهند؛ اما این موضوع نباید باعث شود که عده ای دایم مزاحم ایشان شوند و برای چند صباحی بیشتر ماندن در یک پست، از ایشان هزینه نماید.

رهبر انقلاب قطعا با یک نظر جامع به این قانون نگاه می کنند و همان طوری که خودشان فرمودند، این قانون، بسیار خوب است و اگر در جایی نیاز به اصلاح است، باید قانون اصلاح شود، البته مجلس شورای اسلامی نیز بعد از این بیانات دست به کار شده و رئیس مجلس مرکز پژوهش های مجلس را مأمور کرده تا موضوع را بررسی کند.

ما باید نظر رهبر انقلاب را به دقت مطالعه نماییم و اگر می خواهیم کشور را از این وضعیت نجات دهیم، قطعا باید از نیروهای جوان و با فکر در سمت های مهم بهره گیریم.

این نماینده با اشاره به پر کردن برخی پست ها توسط نورچشمی های برخی مقامات نیز گفت: این یک روش اشتباه است، پست و مقام در ایران موروثی نیست که یک مقامی بازنشست شود و فرزند یکی از مقامات جای آن را بگیرد. با این حال اگر این افراد خودشان لیاقتی دارند و با شرکت در آزمون ها توانسته اند استخدام شوند، اشکال ندارد اما با پارتی بازی نمی توان کسی را استخدام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵۴
بسمه‌تعالی
با سلام و احترام،قانون منع بکارگیری بازنشستگان، فی نفسه قانون خوبی است و البته ما معمولا در کشور قوانین خوبی می‌نویسیم و لیکن در اجرای با ایجاد تبصره و .... و آخر دست با توسل استثنا ایجاد می‌کنیم. این دور باطل برخی اوقات منجر به بی اثری قوانین می‌گردد که جای تاسف دارد. بیانات رهبری حاوی نکات ارزنده و قابل تامل بسیاری داشت ولی از طرفی هم به نظر می‌رسید برخی دستگاه‌ها برای دریافت استثناها، یک موضوع کم حجم و با فراوانی کم را برای ایشان بزرگ و عمومیت داده بودند که خودشان ذینفع بودند. مثلا همه دستگاه‌های دولتی میزان کار برای بازنشتگی 30 سال می‌باشد و در دوره و زمانه اخیر اکثر افراد با تحصیلات دانشگاهی مشغول بکار میشوند لذا تعداد افراد زیر 50 سال و با تجربه بازنشسته در کل دستگاه‌ها و سازمان‌ها کم است ولی در معدود دستگاه‌ها و اونهم به تعداد محدود ممکن است این موضوع صادق باشد که متاسفانه این موضوع طوری وانمود و رسانه‌ای و با اطلاع معتمدین رسانده شده است که گویا عمومیت و فراوانی اکثریت را دارند. از طرف دیگر بایستی نگران جریان‌سازی جانشینی آقازاده‌ها، مدیرزاده شده‌ها، رانت‌ها و باندها هم بود و گرنه توقع تحرک، تغییر و تحولات مثبت، پیشرفت، اشتغال‌ و ... را نباید داشت. و توفیق چندانی حاصل نخواهد شد. با عنایت مقام معظم رهبری تنفسی به دستگاه‌ها داده خواهد شد و طبیعی است بعد مدتی این مشکلات و خطاها کاهش یافته و جانشین پروری و جایگزینی مناسب از همه طیف‌ها اجرا خواهد شد
و قانون می‌تواند به صورت کامل اجرایی گردد. انشاالله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
عنوان طرح بازنشستگی پیران را تبدیل کنید به طرح
بازنشستگی ضعفا زیرا طبق قانون بفای قدرت در ایران داریم:

اغنیا باز نشسته نمی شوند بلکه از پست دولتی ای به پست دولتی دیگری می روند
نماز خواندن یک امر کاملا شخصی و خصوصی است
عبادت یعنی ارتباط قلبی با خداوند و فقط در صورتی می تونه برای انسان سودبخش باشه و باعث آرامش و رستگاری و درستکاری بشه که خالصانه و بدور از ریا باشه
در ضمن خداوند نیازی به عبادت کردن ما نداره بلکه ما هستیم که با وصل شدن به منبع نور هستی متنفع می شیم
بهتره در امور قبلی و شخصی افراد تجسس نکنیم
چون ممکنه کسی از روی ریا از صبح تا شب بدون حضور قلب عبادت کنه ولی کوچکترین تاثیری از عبادتش نگیره و در خفا آن کار دیگر بکنه !

می تونه اصلا عبادت نکنه و به طریقی جای مهر بر روی پیشونی داشته باشه که مردم را گول بزنه و به مقاصدش برسه
به هر حال رواج دادن ریاکاری در اجتماع اصلا کار خوبی نیست
اگر کسی قلبا و واقعا متعبد باشه این موضوع در دراز مدت در نوع زندگی و رفتار و گفتارش مشخص می شه
واگر قلبا متعبد نباشه دزد و راتخوار و ویژه خوار و دروغگو و بی اخلاق و ظالم و سنگ دل و ستمگر می شه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
واقعا مسئولین اینقدر بی خبرند
فقر از در دیگری وارد شده و ایمان از در دیگری خارج شده ،آقایان حرف از خوتندن نماز می زنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
نماز جماعت یک عبادت فردی نیست، یک حضور در جمع است و پس از سلام به عبادالله الصالحین با اطرافیان دست دادن است.
اگر مدیران در نماز جماعت حاضر شوند دغدغه آنان از دکورهای ملیاردی به توجه به ضعیفان اداره جلب می شود.
متاسفانه در 5 سال گذشته با همین توجیهات شما در جمع کارمندان و کارکنان و کارگران حاضر نمی شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
همین نماز جماعت در ادارات بساط ریاکاری را رواج می دهد
عبادت امری قلبی و مربوط به ارتباط بین خداوند و انسانه و مطلقا نباید وسیله ی خودنمایی و زاهد نمایی و ریاکاری قرار بگیره
ااا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
شخصی و خصوصی؟؟؟ بنده کدوم خدایی ؟؟؟
الکی شعار ندین
جامعه دو دسته است
خودی های برخوردار مرفه قدرتمند
غیر خوری های زحمتکش بی بهره ی فقیر و ضعیف
با این سیستم اگر یک خودی با زور کلنگ از صندلی کنده بشه یک خودی دیگه جایگزین می شه
بیچاره اکثریت غیر خودی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
فعلا همه امکانات کشور شده ارث پدری خودی ها بقیه هم بیخودی و بدرد نخور تمام فرصتهای نان و آبدار متعلق به حضرات است جریان بورسیه ها را که یادتان است
اتفاقا بدون داشتن پارتی استخدام محال است. نه تنها استخدام بلکه تمام امور انتفاعی محال است.
جناب وقتی حال نماز خواندن که از واجبات است را ندارند قطعا حال قانون گذاری هم نخواهند داشت.مشکل شما این است که تصور میکنید اینها باعث تداوم انقلاب شده اند.ده سال دیگر که اکثر اینها به علت کهولت سن یا زمین گیر میشوند یا میمیرند می خواهید چکار کنید.بهتر است همه بازنشسته شوند و جوانان در همه امور اعم از قانون گذاری و انواع دیگر مجالس مانند خبرگان و بقیه به کار گمارده شوند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
حالا مثلا فکر میکنی چه جوانانی بکار گمارده میشن؟؟
جوانانی که از حراست و فیلتر رد شده باشن و فکر و منطقشون با کنونی ها بخونه!!!
در اصل فقط سن جابجا میشه اما تفکر و منطق همون باقی میمونه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
ناشنس ۱۳:۴۵ فرمایشات شما درست است .منظور جوانان شایسته است که بر اساس شایستگی به کار گمارده شوند .در غیر این صورت این پیران فرتوت نیاز به بازنشستگی ندارند.
پس دیگه مجلس چه فایده ای داره.؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
هیچی
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
همین مجلس هیچ را بعضی ها میخواهند منحل کنند هوشیاری هم خوب است.
این مجلس را در انتخابات بعدی باید با نمایندگان بهتری جانشین کرد.
تازه خبر نداری بعضی ازمدیران اصلاً نماز نمی خونن.!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اتفاقا مدیران ژاپنی والمانی هم نماز نمیخوانند ولی ما که نماز میخوانیم خاک نشسته روی ماشینهای ساخت انها را سرمه کرده به چشم میمالیم.باور دینی افراد که امری شخصی و بینی و بین الله است را از تخصص و دانش جدا بفرمایید و میزان را دانش و کار ایی هر فرد در نظر بگیرید نه نماز خواندن و روزه گرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
مدیر داره حقوق می گیره که درست و اصولی کار کنه
نه اینکه با ریاکاری و داشتن ظاهر معنوی دیگران را فریب بده و روی ناتوانی و بی سوادی خودش سرپوش بذاره
در یک مجلس خواستگاری، مادر عروس به مادر داماد گفت شکل و قیافه پسرتون که عیبی نداره اما بهتره از اخلاق و رفتار ایشان هم بگوئید .
مادر داماد گفت: بچه من اهل هیچ فرقه ای نیست ....... نه نماز ، نه روزه ، هیچی!
آنهایی هم که نماز می خوانند در هنگام نماز دنبال منافع مادی می گردند
آقا: نمیشه تمام حقوق ومزایای و...یکجا به حساب اینم مدیران واریز کنیم و ولی جاش یه جوون بیاریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به خدا باز هم خیلی باصرفه تره............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
تو فکر کردی جوون بیاد برات بهتر میشه؟!!!!!!!!!! نه عزیزم بسیار بدتر خواهد شد سیستم مدیریت ایران فقط فک و فامیلی کار میکنه به هیچ وجه غریبه توش راه نداره پس مدیر جوان علاوه بر اجرای فسادهای قبلی یک فساد اخلاقی هم اضافه میکند
حالا از کجا فهمیدین که رئیس جمهور فرانسه چون جوان است موفق بوده؟ به نظرتون اگه یه ذره پخته تر عمل میکرد وضع فرانسه الان بهتر نبود؟ چرا فکر میکنید هر کس که پیر شد دیگر بدرد هیچ کاری نمیخورد؟ اگر آن روز مرحوم هاشمی به دلیل سن بالا رد صلاحیت نمیشد و ما مجبور نمیشدیم به این حسن آقای روحانی رای بدیم الان وضعمون بهتر نبود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
هنوز هم به تورم آیت الله هاشمی نرسیدیم.
تورم 45 درصدی.
، حواست کجاست؟ اگرم تأیید میشد بازم الان نبود
بنده طرحی دارم که طبق آن مدیران بازنشسته خودشان تصمیم بگیرندن با توجه به نخبه و کارآمد تر بودن بمانند یا بروند. اینطور خیلی خوب می شود و تولید بیشتر میشود و ما پیشرفت میکنیم همچنین توصیه میکنم مدیران نماز بخوانند و با حضور قلب بیشتر بخواند. طبق طرح بنده مدیران باید آزادی عمل بیشتری داشته باشند که اگر تشخیص دادند فرد جوانی نخبه و توانمند است در جاهای بهتر و بالاتر استفاده کنند. طبق طرح جامع بنده مدیران آزادنند حقوق خود را تعیین کنند و کسی هم نباید در کار حقوق آنها مزاحمت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
طرح جنابعالی که با توان بالا در کار است!
من مدیری میشناسم که با چادر میره اداره و صف اول نماز جماعته ولی بیرون مدلش فرق داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
چون چادر پوشیدن و نماز خواندن هییییییچ ارتباطی با باطن آدم ها نداره
ما جامعه ای هستیم که به ریاکاری تشویق شده ایم و درمان شدنمون خیلی طول می کشه
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
لوطی ، تو برو لقمه خود گاز بزن
کم پشت سر خلق خدا ساز بزن
چرا مسئله را عوض میکنید. مسئولین مسن باید بروند کنار. . جوانها باید بیایند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
بستگی داره چه جوانی بیاد!
اگه قراره جوان ناپخته و ژن خوب با تفکرات حضرات کنونی بیاد که اصلا نیاد بهتره..
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
مشکل کشور زیر ساخت های
اقتصادی ،فرهنگی،اجتمایی و....
است لطفا آنرا به پیر و جوان تبدیل نکنید.
با آمدن جوانها هم شکلی حل نمیشود!
از زمان دولت سوزندگی و اصلاحات و تدبیر به جرات میگم که همه مدیران و رئسا موروثی بودن و هستن و ادامه دارد بجز زمان احمدی نژاد که آنهم نتونست این زنجیر فامیل سالاری را کامل بگسلد و شما هم خوب میدانی که این حرفا پوپولیستی هست که میفرمائید.
مدیر حال نماز خواندن ندارد
مدیر باید مدیرتش خوب باشد
نماز خواندنش با خودش هست و خداش
از روزی که من چشم باز کردم از دوران کودکی تا حالا یک بند یک ریز دارند نصیحت میکنند . یک ریز دارند پند میدهند چهل سال هست به محض اینکه پشت افراد تریبون قرار میگیرند اول از آنطرف دنیا و مشکلات دیگر کشورها میگویند سپس در لحظه اخر فقط حرف سیاسی
شما کاری به نماز مردم نداشته یاش جلو فساد را بگیرید
آقای نوروزی . من امروز نماز خواندم سما هم نماز خواندید . میلیونها نفر هم نماز خواندند همه آنها را خداوند میبیند چون خالق بصیر هست . اما آن چه ربطی به پلی دارد که سیمانش باید عیار ۴۰۰ ساخته شود . شما نماز خواندید چه ربطی دهرد که قانون وضع کنید منافع ملی کشور برای همه طیف مردم ایران برابر باشد . اصلا ربط اینها بهم دیگر به چیست . آقای روحانی ر در دولت و وزرا نماز میخوانند یا مجلس نماز میخولنند . چه ربطی به گرانی دارد . من نماز برای برای این میخوانم که خداوند تا این لحظه بمن عمر داده و بابت همه نعمات که داده حتی نفس کشیدن نماز میخوانم
تابناک جان
این آخرین پیام بنده به شماست.
امانتدار خوبی نیستید.
میزان سانسور توسط شما بیشتر از صدا و سیما شده.

برای همیشه خداحافظ.
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
تو سفر کردی، کچلها همه گیسو کندند
در فراق تو ، عجب کاخ تابی ویران شد
چرا فن سالاران مذهبی که جت کوثر و ناو جماران و صنعت موشکی و هزاران اختراع دیگر دارند را بر سر اقتصاد ایران نمی گمارید تا دلار را به زیر 1000 تومان برسانند ؟ بدرود
با سلام . خوشبختانه از طریق مهندسی معکوس متخصصین کشور ما توان یی ساخت انواع اجناس از خودرو گرفته تا هواپیما و کشی و ابزارهای صنعتی.خانگی را دارند . فرق ابین هفت کشور صنعتی با دنیای جهان سوم این است که انها به تکنولوزی صنعت متالوزی (تهیه الیاز از مواد خام) دست یافته اند . و به هیچ عنوان راضی نیستند ان را به ماها بدهند . اکنون عزم ارداه بسیجیان و دانشجویان برای دستیابی به صنعت متالوژی را می طلبد /. می توانیم دست یابیم اگر تفکر واردات را به تفکر صادرات تبدیل کنیم . مخصوصا برای مدیران اجرایی
آره دهداش تنها رییس جمهور احمدی نزاد بود که از فامیل در سمت ها استفاده نکرد مقل مشایی
هیچ عبادتی بهتر از خدمت به خلق نیست . عبادت را ببر خونه خودت . سر کار که هستی اضافه کاری با عبادت کلا جدا هستند داد اش .
تو همین ادارات بارها شده برخی مدیران ریا کار در نماز و دعا و صبحانه بعدش بودند و مردم بیچاره منتظر آمدن آقایان............
خیلی از نظرات از سر سوتفاهم بیان شده.
اگه متن رو دقیق بخونید متوجه میشید که آقای نماینده خواسته با یک مثال، پیری و ناتوانی مدیران رو بیان کنه؛ برای همین گفته خیلی از مدیران حال نماز خوندن ندارن و با صندلی نماز میخونن. اگه سری به برخی مساجد بزنید و صندلی نماز پیرمرد و پیرزنها رو ببینید متوجه معنای این مثال خواهید شد.
یا حق
سلام مگر چه اتفاقي افتاده؟!!!يعني يك مدير صندليش را بعد از ٤٠سال ول كرده!!!!مگر فرزند و برادر و خواهرزاده و اقوام و فاميل و دوست و همشهري و...ندارد كه جاش را پركنند !!!واي مصيبتا!!! ترا خدا اينگونه مطالب كه مدير بازنشسته بعداز ٤٠سال جاش خالي شده براي جوانان ننويسيد و اين قشر جوان را دلخوش نكنيد .
خوبست نورچشمی هارابنام اعلام کنند تا بعنوان تبصره در ذیل قانون نوشته شود . دیگر قانون هم نیاز به اصلاح ندارد. دوستی داشتم حسابداراداره ای بود . می‌گفت زمانی مدیری داشتیم که لیست اضافه کاری پرسنل را برای امضای نهایی بردیم دفترشان گفت باشدتابررسی کنم . چند ساعت بعد رفتیم تحویل بگیریم مسئول دفتر گفت فرمودند ایراد دارد. آوردیم دقیق دوباره بررسی کردیم ایرادی ندیدیم . دوباره بردیم ماجراتکرارشد. یهو همکارم چیزی به ذهنش رسید .گفت مابااین همه مدارک مشکلی پیدا نمی‌کنیم ایشان بایک نگاه سطحی چطورپیدامیکند . یادآوری کرد که برادرخانم ایشان بنام محمد...دراین اداره است که اتفاقا اضافه کار هم ندارد نخواسته مستقیم بگوید من ایرادرافهمیدم . جلوی اسم محمد ۱۲۰ ساعت اضافه کارنوشتیم تابردیم دودقیقه ای امضاشد .از آن ماه به بعد همیشه موقع ارسال لیست همه همکارهای حسابداری باخنده میگفتند . ایراد محمدی لیست برطرف شده؟
وقتي بيشتر از سي سال موندي انگار دست كردي تو جيب همكارت
دست پخت مدیران. و مسؤولین بازنشسته از نظر جسمی رو به ضعف و زوال هستند و از همه بدتر نه مطالعه دارند و نه درمیان مردم هستند و با این وجود به میزهای خود چسبیده اند همین شرایطی است که میبینیم
نوروزی حالا خارجی ها که نماز نمیخونن مملکتهاشون نابودشده وعقب افتاده هستن؟
بسمه تعالی
بلاخره هر قانونی که وضع میشود دارای نقاط ضعفی است لاکن در مورد نقاط قوت قانون بازنشستگی که بسیار بسیار بیشتر از نقاط ضعفش است بهتر است قانون را همانطور که تصویب شده است اجراء شود، افزودن تبصره برای تعدادی اندک که میتواند به مرور زمان باعث دست درازی خیلی عظیمی از مدیران بیکفایت را شود فراهم میکند. بقول دوستمان قانون خوب وضع میکنند لاکن با افزودن تبصره قانون به فنا میرود و بی اثر میشود، جالبه مملکت ما مشکلات دیگری ندارد فقط موضوع بازنشستگان مهم است که همه دنبال حفظ پست و میز برخی ها هستند،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی