بازدید 2394

اعمال تحریم های آمریکا نشان از ضعف و افول قدرت این کشور می باشد

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی، گفت: توسعه و گسترش مراودات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی می تواند به ارتقاء سطح مناسبات دوستانه فیمابین شتاب بیشتری بخشد.
کد خبر: ۸۵۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 08 December 2018

دیدار رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی با معاون بین الملل حزب کارگر و رئیس کمیسیون دیپلماسی و سیاست خارجی پارلمان کره شمالی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی و هیأت همراه با ری سو یونگ معاون بین الملل حزب کارگر و رئیس کمیسیون دیپلماسی و سیاست خارجی پارلمان کره شمالی دیدار و گفتگو کردند .

بروجردی با اشاره به روابط تاریخی خوب میان دو کشور و کمک های کره شمالی در مقاطع مختلف گفت: دولت و ملت ایران هیچگاه کمک های نظامی رهبران کره شمالی در دوران هشت سال دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد.

وی در ادامه افزود: توسعه و گسترش مراودات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی می تواند به ارتقاء سطح مناسبات دوستانه فیمابین شتاب بیشتری بخشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم تنها سلاح آمریکا در برابر کشورهای مستقل جهان می باشد گفت: اعمال تحریم های آمریکا نشان از ضعف و افول قدرت این کشور می باشد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در طول چندین دهه همواره تحت تحریم بوده اند اما مقاومت تحسین برانگیز مردم دو کشور، آمریکا و همپیمانان غربی اش را مستأصل کرده است .

بروجردی در ادامه با تشریح اوضاع منطقه خاورمیانه گفت: شکست سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود در عراق، افغانستان ، سوریه ،یمن و لبنان نشان از سقوط قدرت آنها بوده تصمیمات نابخردانه شان باعث گسترش تروریسم و ناامنی در منطقه گردیده است .

وی در بخش دیگری با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات دو کره خاطرنشان کرد: سیاست های هوشمندانه رهبرکره شمالی فرصت مناسبی برای برقراری صلح و آرامش در شبه جزیره کره بوجود آورده است .

بروجردی در پایان بر استفاده مطلوب از ظرفیتهای اقتصادی در دو کشور و زمینه سازی برای سرمایه گذاری بخش های خصوصی جهت افزایش سطح مراودات و از بین بردن آثار تحریم ها در ایران و کره شمالی تأکید کرد .

در ادامه این دیدار ری سو یونگ معاون بین الملل حزب کارگر و رئیس کمیسیون دیپلماسی و سیاست خارجی پارلمان کره شمالی سفر هیات پارلمانی کشورمان به پیونگ یانگ را فرصتی مغتنم برای تقویت و تحکیم ارتباطات تاریخی دو کشور خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران دوست تاریخی کره شمالی محسوب می گردد و مقامات عالیرتبه کره شمالی بر گسترش مناسبات در همه زمینه ها با جمهوری اسلامی ایران بویژه در جهت مقابله با تحریم ها اراده جدی دارند.

معاون بین الملل حزب کارگر کره شمالی با تشریح سیاست های کشورش افزود: بعد از سیاست بالا بردن قدرت دفاعی کشورمان، سیاست رهبر کره شمالی در سالهای اخیر بر افزایش رفاه و توسعه اقتصادی کره شمالی می باشد و در این راستا ارتقا سطح همکاریهای تجاری، تکنولوژی و علمی با جمهوری اسلامی ایران می تواند منافع ملی دو کشور را تأمین نماید.

رئیسکمیسیون دیپلماسی و سیاست خارجی پارلمان کره شمالی در پایان با برشمردن فرصت های اقتصادی موجود در بخش های استخراج معادن ، انرژی و صنایع پتروشیمی در کره شمالی و ایران بر ضرورت شناسایی بسترهای تجاری و فعال کردن کمیسیون های مشترک اقتصادی دو کشور تأکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار