بازدید 3251

افزایش قیمت نفت با بروز نشانه هایی از کاهش بیشتر تولید روسیه

درحالی که از روز گذشته قیمت نفت کاهشی شده و زیر 60 دلار رسیده بود، پس از بروز نشانه هایی از کاهش تولید بیشتر از سوی روسیه، قیمت نفت بالا رفت.
کد خبر: ۸۵۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 07 December 2018

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه اخباری مبنی بر اینکه روسیه بیش از چیزی که انتظار می رفت در توافق کاهش تولید مشارکت کند منتشر شد، قیمت نفت بالا رفت.

به نوشته این خبرگزاری مشخص نیست ایران با توافق موافقت کند زیرا اصرار دارد که از این کاهش به علت اینکه همچنان تحت تحریم نفتی قرار دارد، معاف شود.

هر بشکه نفت برنت با 28 سنت افزایش بشکه ای 60.34 دلار فروخته شد. نفت برنت در ساعات اولیه معاملات به علت احتمال عدم موافقت روسیه با کاهش تولیدش کاهش یافته بود.

نفت خام آمریکا با یک سنت کاهش بشکه ای 51.48 دلار در هر بشکه معامله شد.

این افزایش اندک پس از کاهش 3 درصدی روز گذشته رخ داده است. افت قیمت در روز گذشته ناشی از پایان یافتن نخستین روز مذاکرات اوپک و غیر اوپکی ها بدون اعلام تصمیمی برای کاهش تولید بود.

به گزارش فارس، درحالی که اعضای اوپک روز گذشته بر سر کاهش تولید توافقی اولیه داشتند اما منتظر میزان تعهد روسیه نسبت به این کاهش تولید بودند، رویترز به نقل از منابع آگاه مدعی است که ایران مانع اصلی رسیدن اوپک به توافق کاهش تولید است زیرا عربستان هنوز با معافیت ایران موافق نیست.

نواک امروز گفته است روسیه به دنبال توافقی با کشورهای تولیدکننده عضو اوپک و غیراوپکی است.

یک منبع آگاه در وزارت انرژی روسیه نیز گفته است مسکو آماده است تا در کاهش تولید نفت به میزان حدود 200 هزار بشکه در روز شرکت کند.

این رقم بیش از رقم کاهش روزانه 150 هزار بشکه اولیه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر