بازدید 16156
پیمانه اقتصادی؛

قیمت پیش‌بینی شده بنزین در بودجه ۹۸/ عراق در نوبت بعدی خروج از اوپک/ بازار در انتظار عرضه ۶۰۰ هزار موبایل توقیفی در گمرک/ خودرویی که ۳میلیون ارزان شد/ درخواست آمریکا برای عضویت در اوپک

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش قیمت خُرده‌فروشی هشت گروه مواد خوراکی، تقویت شاخص بورس در آخرین روز هفته، تسه‌ها در اوج ماهانه بازار اوراق مسکن، هشدار نسبت به احتمال افزایش قیمت سیب، قیمت گوجه فرنگی تا سه هزار تومان پایین می‌آید، عقب‌نشینی طلا از صعود/ پالادیوم به پای طلا رسید و افت بهای نفت در واکنش به عرضه بالاتر آمریکا را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 06 December 2018
قیمت پیش‌بینی شده بنزین در بودجه ۹۸/ عراق در نوبت بعدی خروج از اوپک/ بازار در انتظار عرضه ۶۰۰ هزار موبایل توقیفی در گمرک/ خودرویی که ۳میلیون ارزان شد/ درخواست آمریکا برای عضویت در اوپکپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش قیمت خُرده‌فروشی هشت گروه مواد خوراکی، تقویت شاخص بورس در آخرین روز هفته، تسه‌ها در اوج ماهانه بازار اوراق مسکن، هشدار نسبت به احتمال افزایش قیمت سیب، قیمت گوجه فرنگی تا ۳ هزار تومان پایین می‌آید، عقب‌نشینی طلا از صعود/ پالادیوم به پای طلا رسید و افت بهای نفت در واکنش به عرضه بالاتر آمریکا را در بر دارد.
 
قیمت خُرده‌فروشی ۸ گروه مواد خوراکی افزایش یافت

بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش متوسط قیمت خُرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به نهم آذر ماه را اعلام کرد که طی آن قیمت هشت گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش و دو گروه کاهش یافت. در هفته منتهی به نهم آذر ماه نرخ لبنیات ۰.۵ درصد، تخم مرغ ۲.۴ درصد، برنج ۰.۷ درصد، میوه‌های تازه یک درصد، سبزی‌های تازه ۱.۹ درصد، گوشت قرمز ۰.۵ درصد، گوشت مرغ ۵ درصد و چای ۰.۲ درصد نسبت به هفته قبل افزایش و نرخ حبوب ۰.۳ درصد و قند و شکر ۱.۱ درصد کاهش یافت. قیمت روغن نباتی نیز ثابت بود.

شاخص بورس در آخرین روز هفته ۱۱۵۸ واحد تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش ۱۱۵۸ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۸۶۰ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۳۶ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۵۰۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۳۱۸ واحدی معادل ۱.۱۷ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۴۴۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۲۴ واحدی معادل ۱.۱۷ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۳۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۴۲۵ واحد افزایش معادل ۰.۸۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۹ هزار و ۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۱۰۱۵ واحد افزایش معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۱۲۳ هزار و ۳۳۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۲۳ واحد افزایش معادل ۰.۴۶ درصد همراه بود و عدد ۳۳۰ هزار و ۴۱۹ واحد را به نمایش گذاشت.  نماد معاملاتی کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۳۶ واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشت.

قیمت پیش‌بینی شده بنزین در بودجه ۹۸/ عراق در نوبت بعدی خروج از اوپک/ بازار در انتظار عرضه ۶۰۰ هزار موبایل توقیفی در گمرک/ خودرویی که ۳میلیون ارزان شد/ درخواست آمریکا برای عضویت در اوپک

بازار اوراق مسکن؛ تسه‌ها در اوج ماهانه

در جلسه معاملاتی دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) به روند صعودی خود ادامه داد و ضمن ثبت رشد ۴/ ۳ درصدی به قیمت ۵۸ هزار و ۲۷۱ تومان معامله شد. تمامی سررسید‌های دیگر نیز روز مثبتی را در معاملات تجربه کردند. اوراق مسکن ضمن تجربه افت‌های پیاپی، طی هفته قبل، در چهارشنبه کانال ۵۰ هزار تومانی را واگذار کرد؛ اما رسیدن به سطح مقاومتی بار دیگر تسه ۹۵۱۲ را صعودی کرد و اینک بهای آن به پایان هفته ماقبل رسیده است. حتی با رشد ۱۵ درصدی از ابتدای هفته، بهای تسه‌ها از اوج خود بسیار فاصله دارد. افزایش نرخ مصالح ساختمانی، افت ارزش پول ملی و افزایش نجومی قیمت‌های واحد‌های مسکونی رکود تورمی را در بازار مسکن حاکم کرده است. رکود بازار در کنار وجود آلترناتیو‌هایی همچون صندوق یکم مدت‌هاست که بازار تسه‌ها را کساد کرده است.

قیمت پیش‌بینی شده بنزین در بودجه ۹۸

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قیمت هربشکه نفت در لایحه بودجه را به طور متوسط ۵۴ دلار لحاظ کردیم و این رقم مبنای محاسبات است، نرخ هر لیتر بنزین هم ۱۰۰۰ تومان پیش‌بینی شده است.  محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره قیمت ارز در بودجه ۹۸ گفت: آنچه برای نرخ تسعیر ارز پیش بینی شده ۱۴ میلیارد دلار با ارز ۴۲۰۰ تومانی است که­ برای کالا‌های اساسی، دارو و نهاده‌های کشاورزی است. وی بیان کرد: رشد ریالی­ بودجه نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد است. وی درباره حذف یارانه ثروتمندان گفت: امسال هم این موضوع در دستور کار است؛ اما از آنجایی که این موضوع­­ نیاز به اطلاعات بیشتری دارد در جهت اجرایی کردن این امر، توزیع یارانه‌ها را استانی کردیم و به هر استان به تعداد یارانه بگیر‌ها پرداخت می‌کنیم و باقی هم صرف طرح‌های عمرانی ان‌ها می‌شود. نوبخت همچنین درباره افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت گفت: دوستان مجلس می‌گویند که این افزایش قیمتی پلکانی باشد، یعنی حقوق کمتر، بیشترین افزایش وحقوق بیشتر کمترین افزایش را داشته باشد، این افزایش تا سقف ۲۰ درصد است، اما دربرخی از گروه‌های شغلی افزایش حقوق بیش از ۲۰ درصد است.

هشدار نسبت به احتمال افزایش قیمت سیب

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان از تشدید بازرسی با نزدیکی به شب چله خبر داد و گفت: با توجه به شرایط بازار اگر صادرات میوه بیش از مازاد نیاز بازار داخلی انجام شود، افزایش قیمت میوه به خصوص سیب درختی رخ خواهد داد.  اسدالله کارگر در گفتگو با ایسنا، در رابطه با تأثیرات صادرات برخی اقلام میوه که بازار داخلی آن با کمبود مواجه است، اظهار کرد: اتحادیه و صنف میوه‌فروشان در زمینه کمبود‌های حال و احتمالی اطلاع‌رسانی داشته و خواستار آن شده تا صادرات میوه بر پایه مازاد مصرفی داخلی انجام شود، زیرا در صورتی که نیاز بازار داخلی رفع نشود، قیمت میوه افزایش پیدا خواهد کرد.  وی افزود: قیمت سیب در پی کمبود، افزایش قابل توجهی داشته و بنا بر تجربه سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود عرضه سیب برای بازار شب عید با کمبود ۳۰ درصدی مواجه شود.

قیمت گوجه فرنگی تا ۳ هزار تومان پایین می‌آید

مدیر عامل سازمان تعاونی روستایی کشور درباره قیمت گوجه فرنگی در بازار گفت: با اقداماتی که طی چند روز آینده انجام می‌شود و محصولات تازه برداشت شده منطقه جنوب به کلان شهر‌هایی مثل تهران انتقال می‌یابد، قیمت گوجه به کیلویی ۳ تا ۳۲۰۰ کاهش می‌یابد.

افت بهای نفت در واکنش به عرضه بالاتر آمریکا

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تأثیر رشد ذخایر نفت آمریکا و عقبگرد بازار‌های سهام جهانی، کاهش پیدا کرد.  بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹۲ سنت یا ۱.۷ درصد کاهش، به ۵۲.۳۳ دلار در هر بشکه رسید.  بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱.۲۱ یا ۲ درصد کاهش، به ۶۰.۸۷ دلار در هر بشکه رسید. وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد وست تگزاس اینترمدیت ممکن است بزودی حمایت در سطح ۵۱.۷۵ دلار را بیازماید در حالی که برنت در خطر سقوط مجدد به پایین مرز ۶۰ دلار قرار دارد.  قیمت نفت پس از انتشار گزارش موسسه امریکن پترولیوم که نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۳۰ نوامبر به میزان ۵.۴ میلیون بشکه رشد کرده و به ۴۴۸ میلیون بشکه رسیده است، روند کاهشی پیدا کرد. آمار رسمی تولید و ذخایر نفت آمریکا بعدازظهر روز جاری منتشر خواهد شد. همچنین عامل دیگری که بر کاهش قیمت نفت تاثیر داشت، سقوط بازار‌های سهام جهان در روز سه شنبه به دلیل نگرانی فراگیر سرمایه گذاران از کندی رشد اقتصادی بود.

عراق در نوبت بعدی خروج از اوپک

یک تحلیلگر غربی پیش‌بینی کرد، پس از قطر، عراق ممکن است کشور بعدی باشد که اوپک را ترک می‌کند.  مایکل کوهن، مدیر تحقیقات بازار انرژی در بانک بارکلیز به شبکه سی ان بی سی گفت: تصور می‌کنم در میان همه کشور‌های عضو اوپک، عراق بوده که در شش یا هشت ماه گذشته متمایز بوده است. وی در ادامه افزود: عراق مرتبا از هدف تولید خود فراتر رفت و بنابراین اگر محدودیت تولید شدید باشد، عراق ممکن است احساس کند به نفعش است، دیگر عضو اوپک نباشد. عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک در میان ۱۵ کشور عضو این گروه است پس از سال‌ها جنگ و تحریم، هنوز با زیرساخت ضعیف و فقر دست و پنجه نرم می‌کند و بنابراین انگیزه دارد که شیر‌های نفت خود را باز نگه دارد. طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی، بیش از ۹۰ درصد درآمد دولت عراق از نفت است. کوهن به دیدار دو ماه پیش خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی از بغداد اشاره و خاطرنشان کرد، موضوع گفت و گوی مقامات دو کشور علنی نشد. به اعتقاد این تحلیلگر، دیدار‌های مذکور نشان می‌دهد نگرانی زیادی در خصوص همراه نگه داشتن عراق وجود دارد. طبق گزارش رسانه‌ها، فالح با همتای عراقی خود و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق برای مذاکره در خصوص افزایش همکاری در بخش انرژی و برق دیدار کرد. آمریکا برای مقابله با گسترش نفوذ ایران در کشور همسایه‌اش، عربستان را به گسترش سرمایه گذاری و بازسازی عراق تشویق کرده است.

عقب‌نشینی طلا از صعود/ پالادیوم به پای طلا رسید

قیمت طلا روز چهارشنبه تحت تأثیر رشد ارزش دلار، از بالاترین قیمت پنج هفته گذشته که روز سه شنبه به آن صعود کرده بود، عقب‌نشینی کرد و کاهش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۲۳۴.۷۱ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۰.۲ دلار رسید. به نقل از ایسنا،  در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۲۲۶.۴۹ دلار رسید. این فلز که روز جمعه برای نخستین بار از مرز ۱۲۰۰ دلار عبور کرده بود، روز سه شنبه به قیمت طلا نزدیک شد.  جوناتان باتلر، تحلیلگر میتسوبیشی در این باره گفت: ثابت ماندن عرضه و رشد تقاضا، علاقه سفته بازان به پالادیوم را جلب کرده و به بالا رفتن قیمت این فلز کمک کرده است. این فلز که عمدتا در دستگاه‌های کاهش آلودگی خودرو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از اواسط اوت حدود ۴۹ درصد رشد کرده است. با این حال برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کردند، روند صعودی پالادیوم ممکن است خاتمه پیدا کند و در سطوح بالای قیمت، معامله‌گران به سودگیری اقدام کنند.

راهکار رئیس جمهور ونزوئلا برای استفاده از طلا در برابر تحریم‌ها

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا با دفاع از سیاست این کشور در بازگرداندن ذخایر طلای خود از انگلیس گفت: علیرغم اینکه صنعت طلای ونزوئلا از سوی آمریکا تحریم شده این کشور باید به صادرات طلا ادامه دهد.  طی دو ماه گذشته کاراکاس از انگلیس خواسته بود مجموع ذخایر طلای این کشور به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار را که در بانک مرکزی انگلیس نگهداری می‌شود به ونزوئلا بازگرداند.  مادورو پس از دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ونزوئلا حق این را دارد که چیزی را که تولید می‌کند، بفروشد. ما به سمت طرح افزایش تولید طلا به عنوان منبع جدیدی برای موفقیت هستیم.  اظهارات مادورو در فاصله کمی از اقدام بانک مرکزی انگلیس در رد درخواست ونزوئلا ابراز شده است.  مقامات انگلیسی نسبت به احتمال پولشویی به وسیله این طلا‌ها در ونزوئلا ابراز نگرانی کردند.  آن‌ها می‌گویند شاید رئیس‌جمهور ونزوئلا این طلا‌ها را ضبط کرده تا برای مقاصد شخصی خود به فروش برساند.  مادورو با اشاره به اقدام واشنگتن در تنگ کردن حلقه‌ها علیه ونزوئلا گفت: اقدام آمریکا در اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه ونزوئلا برای جلوگیری از فروش طلای این کشور به بازار‌های جهانی بسیار حقارت بار است.
 
بازار در انتظار عرضه ۶۰۰ هزار موبایل توقیفی در گمرک

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه تهران گفت: با توجه به کاهش نرخ ارز، اقدامات مشترک مثبت وزیران صنعت و ارتباطات با نهاد‌های دیگر برای ترخیص گوشی‌های توقیفی در گمرک ها، به طور حتم بازار موبایل به سمت کاهش قیمت و رونق پیش خواهد رفت.  ابراهیم درستی در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون ۶۰۰ هزار دستگاه موبایل در گمرک در توقیف است که در صورت عرضه و نیز اختصاص ارز نیمایی به واردکنندگان شاهد بازگشت قیمت موبایل به نرخ اولیه خواهیم بود.  

خودرویی که ۳ میلیون ارزان شد

در معاملات دیروز، خرید و فروش خودرو سمندال‌ایکس با قیمت 56 میلیون ، پژو207 دنده‌ای با قیمت90 میلیون تومان، پراید 111 با قیمت 38 میلیون و 300 هزار تومان، پراید 131 با قیمت 34 میلیون و 500 هزار تومان، پژو پارس با قیمت 70 میلیون معامله می‌شود. پژو 206 صندوق‌دار با قیمت 72 میلیون و 500 هزار تومان و پژوپارس TU5 با قیمت 79 میلیون، چانگان با کاهش 3 میلیون تومانی با قیمت 129 میلیون تومان، سمند دوگانه سوز یک میلیون کاهش با قیمت 62 میلیون و 500هزارتومان و دنا پلاس با کاهش 1میلیون و 500هزار تومانی با قیمت 107میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای داخلی در بازار 1397/09/14 به شرح زیراست:

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

1

قیمت پراید 111

2،249،2000

38،300،000

2

قیمت پراید 131

22،709،000

34،500،000

3

قیمت پراید 151

23،400،000

34،600،000

4

قیمت چانگان

74،952،000

129،000،000

5

قیمت پژو 207 اتوماتیک

54،361،900

114،00،000

6

قیمت رانا

39،590،000

63،000،000

7

قیمت پژو 405

32،944،600

55،000،000

8

قیمت پژو SLX

35،105،900

60،000،000

9

قیمت پژو 405 دوگانه سوز

34،745،200

56،000،000

10

قیمت پژو پارس

40،595،700

70،000،000

11

قیمت پژو پارس TU5 کلاس 13

42،481،000

79،000،000

12

قیمت پژو 206 تیپ 2

36،286،000

60،5000،000

13

قیمت پژو 206 تیپ 5

41،942،000

71،500،000

14

قیمت پژو 206 V8 صندوقدار

42،763،100

72،000،000

15

قیمت سند ال ایکس (LX)

33،535،400

57،000،000

16

قیمت سمند EF7

34،338،200

59،000،000

17

قیمت سمند دوگانه سوز کلاس 16

36،616،000

62،500،000

18

قیمت دنا

46،989،400

81،000،000

19

قیمت دنا پلاس

53،265،800

107،000،000

20

قیمت پژو 207 دنده‌ای

47،128،300

90،000،000

21

قیمت مزدا 3

139،760،000

280،000،000

22

قیمت تیبا صندوقدار

 27،507،000

39،500،000

23

 تندر پلاس اتوماتیک

53،265،800

113،000،000

24

 اچ سی کراس

50،000،000

88،500،00


درخواست آمریکا برای عضویت در اوپک

وزیر نفت گفت: اوپک سازمانی مستقل است و بخشی از وزارت انرژی امریکا نیست که از واشنگتن دستور بگیرد.  بیژن زنگنه در آستانه نشست ۱۷۵ اوپک در وین با تأکید بر اینکه این سازمان بخشی از وزارت انرژی آمریکا نیست، افزود: ملاقات برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در وین با برخی اعضای اوپک غیرحرفه‌ای، ناشیانه و مداخله‌جویانه است. وی ادامه داد: اگر هوک برای درخواست عضویت آمریکا در اوپک به وین آمده و به همین دلیل با اعضای اوپک ملاقات می‌کند، این درخواست قابل بررسی است. زنگنه تصریح کرد: در غیر این صورت، هوک روشی غیر‌حرفه‌ای، ناشیانه و مداخله‌جویا‌نه در پیش گرفته است. اوپک سازمانی مستقل است و بخشی از وزارت انرژی آمریکا نیست که از واشنگتن دستور بگیرد. /ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۱
مافیای خودرو بازهم شاخ زد.
بازهم دولت از بنجولسازان ( خودروسازان ) حمایت کرد و مردم را سرکار گذاشت

مردم کم بهره از سواد سیاسی و اکثرا متمایل به دلالی اگر شعور اقتصادی داشته باشند و ۴ ماه خودرو از مافیای خودرو نخرند حساب کار دست خودروسازا میاد .
آیا پراید را میتوان خودرو نامید ؟؟؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
شما به عنوان یک انسان چرا خودروی مردم را عیب می گذاری؟!
ایا خودرو شما را می توان یک خودرو نامید؟
یا ببخشید شما را می توان یک انسان نامید؟
اولش معذرت خواستم. اما با ددید خودمان به همه چی نگاه نکنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
ناشناس محترم ۹:۴۹
حتی ۲۰۶ هم خودرو نیست.
با این کیفیت تولید اگر خودروی شما بنز و پورشه هم باشه بازهم خودرو نیست.
کیفیت تولید اومده زیر صفر.
بازی با جان مردم تا کی ؟
آیا خودری صفرکیلومتر باید یکروز پس از تحویل به نمایندگی مراجعه کنه ؟
یادمان نرفته وانت پیکان هایی که ایران خودرو حتی یک قطره آستر روی بدنه نزده بود و یکضرب رنگ اصلی را روی حلبی چسبونده بود و به اسم خودروی یورو ۲ به ملت انداخت. آیا این وانت را باید خودرو نامید ؟
اگر اینها خودرو هستند پس تویوتا و بنز چه هستند ؟
نه فقط پراید، اکثر خودروهای تولید داخل خودرو نیستند ارابه اند.
"نوبخت همچنین درباره افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت گفت: دوستان مجلس می‌گویند که این افزایش قیمتی بصورت پلکانی باشد، یعنی حقوق کمتر، بیشترین افزایش وحقوق بیشتر کمترین افزایش را داشته باشد، این افزایش تا سقف ۲۰ درصد است، اما دربرخی از گروه‌های شغلی افزایش حقوق بیش از ۲۰ درصد است."
این رو بذارید کنار اظهارات بعضی از نمایندگان مجلس که گفته بودند 20 درصد افزایش حقوق خیلی کمه.یعنی خوب دارید ملت رو بازی میدین.پلکانی یه روش من درآوردی،.مطمئنم اونی هم که حقشه 20 درصد حقوقش افزایش داشته باشته 20 درصد نخواهد گرفت.
قیمت بنزین الان چند سال ثابت است و مانند طرح تثبیت قیمتها نشود که بعد یکجا ضربدر ۴ شد قیمتها.
ایا چرا وضع ما این شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
هرکس قدر عافیت نداند به مصیبت گرفتار آید
عجب پیمانه اقتصادی ای، قیمت گوجه و سیب شده معیار اقتصاد ما
میشه حداقل یک فکری به حال الودگی هوا بکنید؟؟ بابا اخه هوای الوده که دیگه برا همست..فقیر و غنی نمیشناسه
بازار قفل استاجناس بسیار بالا است و خیلی از مواد اولیه برای تولید نیست و از پایین امدن دلار صحبت میکنند این چه تیم اقتصادی برای این کشور است . همه دارند شغلشان را از دست می دهند .جنسها بالا و بالاتر می رود .
طرح پلکانی افزایش حقوق کارمندان خیلی عادلانه است نمی دانم چرا اراده ای برای اجرا آن وجود ندارد حداقل الان که هزینه زندگی چند برابر شده است این طرح بسیار لازم بنظر می رسد.. در این طرح بروی دولت هم زیاد فشار نخواهد بود و حقوق بگیران بالا افزایش کمتر و حقوق ذره بینی ها افزایش منطقی تری خواهند یافت. افزایش 20% برای همه کارمندان عادلانه نیست.
باز گشت نرخ موبایل به کدام نرخ اولیه؟؟؟ یعنی موبایل برمیگرده به قیمتهای با دلار 4200 تومانی(نیما) تا ما بتونیم بالاخره یه دونه موبایل بگیریم؟ چرا دولت برای همه اقلام همین قیمت نیمایی را اختصاص نمیده؟ مگر مایحتاج و ضروریات زندگی هر شخص چه فرقی دارد که یک جنس باید با دلار 4200 تومانی مثلا 2 میلیون باشد و جنس دیگری که کسی به آن احتیاج مبرم دارد با دلار آزاد(سنا) ده میلیون تومان باشد؟ چرا با این همه سرمایه و ثروت، پول ملی ایران اینقدر بی ارزش است؟ چرا ثبات نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
معلوم میشه هر کسی به فکر خودشه
چرا باید محصولات صنعتی شهر ها دو برابر بشه اما محصولات کشاورزی روستاییان حق نداره صادر بشه و با قیمت خیلی پایین باید از انها خریداری بشه . این عادلانه نیست تمام محصولات شهرک های صنعتی قیمتشون حداقل دو برابر شده اما اقلام شکاورزی نه . تمام خرید های کشاورزی از قبیل کود لوله و ...... چند برابر شده.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت!!!!!!!!
یادمه یکی از آشنایان زمان خاتمی بازنشسته بود و ماهی 55 هزار تومان در سال آخر بازنشستگیش می گرفت. سال اول که احمدی نژاد اومد حقوقش از 55 هزار تومان شد 160 هزارتومان. از خوشحالی گریه می کرد ...
آخه با این تورم بالای 250 درصدی 20 درصد افزایش حقوق؟؟؟!!!! اونهایی که مملکت رو برای اصلاح طلبها آدین بستند الان کجان؟
کشورهای بدون نفت پیشرفت میکنند و با نیروی انسانی و تلاش و نوآوری بودجه را تامین و کشورشان اداره میشود
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
ملت ایران باید نبوغ خود را به ظهور برسانند
لعنت خدا بر کسانی باشد که با ثروت این ملت و این مردم بار خود را بسته اند و برای آنها نسخه می‌پیچند
میریرن این ۶۰۰ هزار تا گوشی رو توی کسری از ثانیه می خرند بعدش چه باز همین آش و همین کاسه .راهکار هست خوبم هست اگه بذارند نوکیسه ها
بگذارید بنزین را هم گران کنند، چه فرقی دارد "آب که از سر گذشت، چه یک وجب چه صد وجب" . فراکیسون من دراوردی "امید" پاسخگو باشد که مردم را سر کار گذاشتند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر