بازدید 3147

۱۵ مهاجر غیر قانونی در سواحل لیبی جان باختند

کد خبر: ۸۵۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸ 05 December 2018

سازمان هلال احمر لیبی روز سه شنبه اعلام کرد 15 مهاجر غیر قانونی به دنبال واژگون شدن قایق آنها در سواحل لیبی بعد از 11 روز سرگردانی در دریا جان باختند و 10 نفر دیگر از جمله دو زن نجات داده شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از طرابلس، بها الکواش، سخنگوی سازمان هلال احمر لیبی اعلام کرد قایق مهاجران غیر قانونی که از شهر صبراته واقع در 70 کیلومتری غرب طرابلس، پایتخت لیبی حرکت کرده بود و می خواست به سواحل ایتالیا عزیمت کند که در سواحل مصراته واقع در 270 کیلومتری شرق پایتخت لیبی واژگون شد. این منبع اعلام کرد بدون تردید به علت آب و هوای نامساعد، جریان آب قایق را به آن منطقه برده بود.

یک عضو دیگر سازمان هلال احمر لیبی نیز که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد نجات یافتگان شامگاه دوشنبه در ساحل شهر مصراته نجات داده شده اند. این افراد عبارتند از یک الجزایری، یک مصری و هشت مهاجر غیر قانونی اتباع کشورهای جنوب صحرای آفریقا.

به گفته نجات یافتگان، در میان 15 نفری که جان باخته اند سه زن نیز به چشم می خورد.

الکواش اعلام کرد نجات یافتگان که از کم شدن شدید آب بدن و جراحات رنج می بردند، پیش از انتقال به بازداشتگاه مهاجران در شهر مصراته از کمک های اولیه برخودار شدند.

عثمان بالبیسی، رئیس دفتر سازمان بین المللی مهاجرت در لیبی با اشاره به این مطلب که نجات یافتگان به علت از دست دادن شدید آب بدن رنج می بردند، از این حادثه "مصیبت بار" ابراز تاسف کرد.

وی تصریح کرد یک تیم پزشکی سازمان وی برای مراقبت از این مهاجران در راه هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار