بازدید 4502
گزارش

حریف استقلال بهترین تیم ۵سال اخیرآسیا،پرسپولیس هفتم!+جدول

کد خبر: ۸۵۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 04 December 2018

تیم پرسپولیس علی رغم عملکرد بسیار خوب در لیگ قهرمانان 2017 و 2018 در جایگاه هفتم تیم های باشگاهی آسیا قرار دارد.

به گزارش تابناک ورزشی، وب سایت footyrankings که یکی از معتبرترین پایگاه های رتبه بندی تیم های فوتبال می باشد، رده بندی بهترین تیم های باشگاهی فوتبال آسیا بر اساس عملکرد آن ها در لیگ قهرمانان 4 سال اخیر را منتشر کرده است. در 4 سال اخیر از ایران تیم های پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، ذوب آهن، سپاهان، نفت تهران و استقلال خوزستان در آسیا حضور داشتند.

* صدر جدول در اختیار تیم های غرب

در رتبه نخست این رنکینگ تیم الدحیل قطر حضور دارد. الدحیلی ها که پیش تر با نام لخویا در میادین حاضر می شدند، در 4 فصل اخیر روی هم 116 امتیاز کسب کرده اند و بهترین عملکردشان نیز حضور در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 2018 بود. آن ها این فصل با کسب 34 امتیاز توانستند خود را از میانه های این رتبه بندی جدا کرده و به صدر برسند. العین با 109 امتیاز در رتبه دوم است.

* پرسپولیس بهترین تیم ایرانی با یک حضور کمتر

تیم پرسپولیس در 4 سال اخیر سه دوره در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و هر سه بار موفق شد از گروهش صعود کند. آن ها یک بار در مرحله یک هشتم به الهلال باخته و حذف شدند، یک بار در نیمه نهایی با قبول شکست برابر آبی های ریاض از جام کنار رفتند و این فصل نیز تا فینال پیش روی کردند اما آنجا زورشان به کاشیما آنتلرز نرسید. سرخپوشان پایتخت با 94 امتیاز پایین تر از شانگهای SIPG قرار دارند.

حریف استقلال بهترین تیم ۵سال اخیرآسیا،پرسپولیس هفتم!

بهترین تیم ایران بالاتر از بهترینِ ژاپن

بهترین تیم ژاپن کاشیما آنتلرز است. آن ها در لیگ قهرمانان 2015 عملکرد بسیار ضعیفی داشتند و فصل بعد هم غایب بودند اما به واسطه نمایش های خوب در سال های 2017 و 2018 در رتبه دهم آسیا قرار دارند. اوراوا ردز نیز در جایگاه یازدهم است و به عبارتی بهترین تیم ایران وضعیت بهتری نسبت به بهترین تیم ژاپن دارد. اما برترین های کره جنوبی، چین، قطر، امارات و عربستان سعودی بالاتر از پرسپولیس هستند.

* ذوب آهن بالاتر از استقلال و تراکتور

تیم ذوب آهن اصفهان در فصول 2016، 2017 و 2018 در لیگ قهرمانان حضور داشت و توانست 2 بار از مرحله گروهی صعود کند. آن ها باتوجه به همین عملکرد خوب، 64 امتیاز کسب کرده و در جایگاه دومین تیم برتر ایرانی ایستاده اند. استقلال با 2 صعود به یک هشتم و یک چهارم، در رده 16 آسیا قرار دارد و چهارمین تیم ایرانی یعنی تراکتور در رده 24 آسیا است.

* نمایندگان قطر بدون قهرمانی بهترین شدند!

در 4 سال اخیر همواره جام قهرمانی به تیم های شرق آسیا رسیده است. چونبوک موتور، گوانژو اورگراند، اوراواردز و کاشیما آنتلرز قهرمانان فصول اخیر آسیا بوده اند اما اکثر این تیم ها پس از قهرمانی دچار افت شدند. همچنین دیگر نمایندگان تیم های شرق برخلاف تیم قهرمان، معمولا عملکرد خوبی نداشتند و همین موضوع سبب شده تا کشور قطر بدون حتی یک قهرمان در جایگاه نخست 4 سال اخیر قرار بگیرد. ایران در این رتبه بالاتر از عربستان، تایلند و استرالیا ششم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار