بازدید 8513

واکنش امارات به اقدام قطر برای خروج از اوپک

وزیر خارجه امارات اظهارات تندی را در خصوص خروج قطر از سازمان اوپک مطرح کرد.
کد خبر: ۸۵۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 04 December 2018

وزیر خارجه امارات اظهارات تندی را در خصوص خروج قطر از سازمان اوپک مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری عربی 21، انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی به اقدام قطر برای خروج از سازمان نفتی اوپک بعد از 6 دهه حضور در این سازمان واکنش نشان داد.

قرقاش در صفحه توییتر خود نوشت: بعد سیاسی تصمیم قطر در خروج از اوپک به معنی اذعان این کشور به کاهش نقش و نفوذ آن در نتیجه انزوای سیاسی دوره است.

قرقاش می‌افزاید که بعد اقتصادی این اقدام کم‌اهمیت‌تر است و این تصمیم در شرایط کنونی توجیهی ندارد.

وی در عین حال پیش‌بینی کرد که رسانه‌های قطری هجمه گسترده‌ای را ضد سازمان اوپک آغاز کنند.

از سوی دیگر دولت قطر نسبت به اظهارات انور قرقاش از طریق احمد سعید الرمیحی مدیر دفتر رسانه‌ای وزارت خارجه واکنش نشان داد. وی تاکید کرد که این اقدام قطر واکنش به کاهش نقش و نفوذ این کشور نیست، بلکه اقدامی آزادی خواهانه و استقلال جویانه است.

وی ادامه داد که اقتصاد کشورها مرهون مکالمه‌های تلفنی در خصوص کاهش و افزایش تولید نفت بدون مراعات احترام کشورها نیست.

سعد الکعبی وزیر انرژی قطر دو روز پیش اعلام کرد که این کشور از ابتدای ژانویه 2019 از سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک ) خارج می‌شود. وی این تصمیم را بنا به دلایل فنی توصیف کرد.

روزنامه اینترنتی رای الیوم در مطلبی با اشاره به خروج قطر از سازمان اوپک به نقل از برخی منابع کشورهای خلیج فارس آورده است: بعید نیست که قطر گام بزرگتر را در روزهای آتی بردارد یعنی از شورای همکاری که یکشنبه آینده در ریاض نشست سران آن برگزار خواهد شد، خارج شود؟ خروج قطر از اوپک به فروپاشی این سازمان نمی انجامد اما اگر قطر تصمیم به خروج از شورای همکاری خلیج فارس که با دودستگی هایی دست و پنجه نرم می کند، بگیرد اوضاع کاملا مختلف خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان